Ik vind hem te soft voor een jongen. Ik weet nog dat ik in mijn puberteit eens op stap ging en een jongen zich voorstelde met de naam Noah. Nee dat klonk echt niet... Stond daar een stoere vent... Voor een meisje vind ik de naam erg mooi maar omdat je hem inmiddels zoooo vaak hoort ben ik er wel klaar mee.
Mijn man en ik vinden het een mooie naam met H voor een jongen en zonder H voor een meisje. Maar vanwege de populariteit en het unisex-gehalte zijn we verder gaan zoeken en hebben onze jongste de Hebreeuwse naam N.oam gegeven. Vinden we origineler en net wat jongensachtiger. Ja het zijn wel zachte namen maar daar houden wij nou eenmaal van.
Heel mooi. Noah jongensnaam en ik durf te wedden ouder dan de vrouwelijke variant . Die uiteraard zonder h wordt geschreven. In uitspraak dus wel uniseks.
Prachtige naam, als we een zoon hadden gekregen, had dit DE naam geweest! Iets in me twijfelde wel altijd, het is ook een zachte naam, 'kan dat wel?' heb ik me vaak afgevraagd. Volgens mijn man wel haha, die is nog altijd verknocht aan die naam!
Vind het ook een mooie naam...zowel voor een jongen als een meisje overigens. Voor mij valt hij een beetje af, omdat we bij ons zoontje R.obin ook al moeten aangeven dat het om een jongetje gaat (zelfs al stond het op het geboorte kaartje, hebben nog felicitaties met onze dochter binnen gekregen). 2 kinderen met 'unisex' namen is beetje veel van het goede
Mooie naam hoor, stond hier ook op het lijstje voor een jongen. Maar het is uiteindelijk Senna geworden, en ja, het is een jongen. Ik krijg ook vaak met hem de verwarring voor eenmeisje bij aanmelding peuterspeelzaal, consultatiebureau etc, maar daar trek ik me niks van aan, als ze hem een keer hebben gezien weten ze echt wel dat het een knul is. En zo zal dat ook zijn met een jongen met de mooie naam Noah.