Hier is de tijd om te "klussen" (blijf het grappig woordje vinden) al aangebroken!! al twee dagen vruchtbaar slijm, hoge en zachte/open baarmoedermond en vrij donkere ovutest... eigenlijk wel vroeg (dag 13 vandaag) want meestal heb ik pas m'n eisprong rond dag 18/19, wel leuk natuurlijk een beetje kortere cyclus!!! @meissie2008: Ik herken die gevoelens inderdaad, het lijkt wel of anderen met het minste gemak allemaal zwanger worden soms echt frustrerend! En ik heb het nog het meest moeilijk met het feit dat mensen soms zo grof kunnen zijn in hun uitspraken, ik had al twee keer op vrij korte tijd een miskraam en in het begin durft bijna niemand iets te zeggen en dan nu... na wat tijd hoor ik dingen als: "je hebt er al twee, wees blij!" of "je laat het beter wat rusten, je hebt nog tijd!" Snappen ze dan niet dat het verlangen enkel groeit!!!!!!!!! Ach ja gewoon niet aantrekken zeker maar toch zoiets doet pijn en ik voel me met dat verdriet soms echt alleen!
NOD LIJST 1. Niqi79 (2e ronde, 1e kindje) Wallie81 (6e ronde, 1e kindje) Senna24 (2e ronde, 1e kindje) Aloha (1e ronde na, mk apr13wkn/mei6wkn/juni5.5wkn) Linda250388 (5e ronde, 1e kindje) Ikke21 (1e ronde, 3e kindje) 2. daggie1984 (0e ronde, 2e kindje) 3. Whitesaber (10e ronde, 2e kindje) Ikhoophet01 (6e ronde na mk, 2e kindje) Meine (8e ronde, 2e kindje) HollyHobby (1e ronde, 3e kindje) 4. Gyino (1e ronde, 2e kindje) Ranniej20 (1e ronde, 1e kindje) Lachebekje74 (1e ronde, 1e kindje) Ayanna (3e ronde na 2e MK, 3e kindje) 5. Steffie (1e ronde, 3e kindje) Daniiellu (3e ronde, 1e kindje) LadyT (3e ronde, 1e kindje) Lila1978 (3e ronde,1e kindje) 6. 0903 (6e ronde, 1e kindje) Sam4Hope (12e ronde, 1e kindje) Betty Barclay (1e kindje, 2e rondje na 2 mk) 7. Mel05 (10e ronde, 3e kindje) Mawaikee (1e ronde, 1e kindje) Tanjax11 (4e ronde, 2e kindje) Lotte30 (8e ronde, 1e kindje) N80 (4e ronde na MK, 1e kindje) 8. 9. Debs1 (7e ronde, 1e na MK, 1e kindje) Fidel2010 (27e ronde, 1e kindje) 10. Blossom ( 2e ronde, 1e kindje) Baby Boom (13e ronde (1ste ronde na VMK), 3e kindje) Nijntje27 (2e ronde, 2e kindje) Jes85 (6e ronde, 1e kindje) 11. Lieke84 (1e ronde na VMK, totaal 6e ronde) claudia84 (7e ronde, 1e kindje) Sar (4e ronde, 2e kindje) 12. Beckje (1e ronde, 1e kindje) Bruintje (2e ronde, 1e kindje) Moestra (3e ronde na MK, 2e kindje) 13. Maia (4e ronde na MK, 2e kindje) Mukje (3e ronde, 2e kindje) Anne1361 (1e ronde, 2e kindje) 14. Jeskejes (9e ronde, 1e kindje) Annabeth (2e ronde na MK, 1e kindje) 15. Hamstertje! (Ronde9 na MK, 1e kindje) Meissie2008 (Ronde 9, 2e kindje) 16. Moontje01 (4e ronde 1e kindje Posh84 (8e ronde, 1e kindje) Beccy (1e ronde na VMK, 1e kindje, totaal 6e ronde) datumloos. mamavanjoshua5109 (1e ronde, 2e kindje, Provera, bloedprikken) Toerist18 (1e ronde, 2e kindje---wachten op menstruatie) Totaal: 51 ...Zwanger, ...Ongesteld, ...Vlinder, 2 MMM, ...Negatieve test, ...Twijfeltest, ...Niets doorgegeven Ik heb mezelf van de lijst afgehaald omdat wij deze ronde iig overslaan. Vandaag bij de huisarts geweest voor een knobbeltje in mijn borst en ben toen gelijk naar het ziekenhuis doorverwezen (borstkanker in de familie) waar ik onderzocht ben door een chirurg. Morgen wordt er een mammografie en echo gemaakt en donderdag krijg ik de uitslag. Mijn vriend en ik hebben gelijk besloten het proberen om zwanger te worden naast ons neer te leggen. Vind het allemaal behoorlijk eng moet ik toegeven en mijn hoofd is op dit moment behoorlijk chaotisch. Ik hoop dat ik mezelf hier weer snel terug in de lijstjes kan zetten, maar voor nu ben ik niet zo positief gestemd. Ik wens jullie iig heel veel roze toe!!!!
He bah, dat zijn spannende dingen. Ik hoop voor je dat de echo e.d. mee gaan vallen. Zal voor je duimen. Moeilijk om de kinderwens even van je af te zetten. Maar dit gaat even voor. En hopen je natuurlijk snel, gezond en wel, hier terug te zien! Sterkte en succes!
Hier trouwens lekker mijn bedje in! Dat vind ik toch zo lekker aan nachtdiensten! Onderweg naar huis, moeie, chago gezichten die je tegemoet komen en jij weet dat je lekker je bed in gaat terwijl bijna de rest van de wereld zijn dag begint! Nachtje was gelukkig rustig. Heb veel werk kunnen doen die anders blijft liggen. Hopen op nog meer van zulke nachten.. nog 3 te gaan Hier al voor 'spek en bonen' aan de klus. Moet zeggen dat deze maand het lijkt of we elkaar meer hebben 'teruggevonden' om het zo maar te zeggen. De spanning van het 'moeten' is er vanaf en nu genieten we echt van elkaar. Niet dat het voorheen niet was, maar is toch anders als je echt die keus hebt gemaakt om voor kinderen te gaan. Dus alvast oefenen voor de klusweek die eraan komt haha
thja ik ben even stil.... ik hoop en duim voor je voor het beste, bijv. een verstopte talgklier of iets dergelijks, daarbij wil je je heel heel heel erg veel sterkte toewensen de komende tijd, want dat is niet niks... en hopelijk zoals gezegt is het gewoon loos alarm en sluit je volgende maand je gewoon weer bij ons aan!!!!
ik weet niet wat voor verdere behandeling je hebt, maar wel goed geklust dan ??? want zo te horen staat dat op knappen vreselijk he hoe snel de tijd van t weekend gaat, wil altijd zoveel doen, maar gewoon tijd tekort, al houden wij eigenlijk standaard op zondag een luierdag.. gewoon helemaal niks doen en dvd-tjes kijken.. jah dank je, ik weet nu al dat ik me druk maak om niks.. maargoed, denk dat het gewoon een gesprekje is van, hoe het met ons gaat, en vanaf wanneer ze ons wel willen helpen... denk ook geen Clomid hoor, alles werkt, regelmaat begint er ook EINDELIJK in de cyclus te komen dus thja geduld hebben ( al 2.5 jaar) maar goed makkelijker gezegt als gedaan @ lijstjes, thja ik maak wel eens lijstjes maar ik doe er zo verrekte weinig mee... @ oefenen voor t klussen thja altijd leuk!! hier nog geen naderende klusperiode in aantocht, wel heel erg vroeg, dus wij houden het ook nog even bij oefenen hihi vanavond verjaardag van me zus, morgen zh en training dus ik denk dat ik er pas donderdag ochtend weer ben hier, dus niet teveel kletsen anders volg ik t niet meer
NOD LIJST 1. Niqi79 (2e ronde, 1e kindje) Wallie81 (6e ronde, 1e kindje) Senna24 (2e ronde, 1e kindje) Aloha (1e ronde na, mk apr13wkn/mei6wkn/juni5.5wkn) Linda250388 (5e ronde, 1e kindje) Ikke21 (1e ronde, 3e kindje) 2. daggie1984 (0e ronde, 2e kindje) 3. Whitesaber (10e ronde, 2e kindje) Ikhoophet01 (6e ronde na mk, 2e kindje) Meine (8e ronde, 2e kindje) HollyHobby (1e ronde, 3e kindje) 4. Gyino (1e ronde, 2e kindje) Ranniej20 (1e ronde, 1e kindje) Lachebekje74 (1e ronde, 1e kindje) Ayanna (3e ronde na 2e MK, 3e kindje) 5. Steffie (1e ronde, 3e kindje) Daniiellu (3e ronde, 1e kindje) LadyT (3e ronde, 1e kindje) Lila1978 (3e ronde,1e kindje) 6. 0903 (6e ronde, 1e kindje) Sam4Hope (12e ronde, 1e kindje) Betty Barclay (1e kindje, 2e rondje na 2 mk) 7. Mel05 (10e ronde, 3e kindje) Mawaikee (1e ronde, 1e kindje) Tanjax11 (4e ronde, 2e kindje) Lotte30 (8e ronde, 1e kindje) N80 (4e ronde na MK, 1e kindje) Diana75 (8e ronde, 1e kindje) 8. 9. Debs1 (7e ronde, 1e na MK, 1e kindje) Fidel2010 (27e ronde, 1e kindje) 10. Blossom ( 2e ronde, 1e kindje) Baby Boom (13e ronde (1ste ronde na VMK), 3e kindje) Nijntje27 (2e ronde, 2e kindje) Jes85 (6e ronde, 1e kindje) 11. Lieke84 (1e ronde na VMK, totaal 6e ronde) claudia84 (7e ronde, 1e kindje) Sar (4e ronde, 2e kindje) 12. Beckje (1e ronde, 1e kindje) Bruintje (2e ronde, 1e kindje) Moestra (3e ronde na MK, 2e kindje) 13. Maia (4e ronde na MK, 2e kindje) Mukje (3e ronde, 2e kindje) Anne1361 (1e ronde, 2e kindje) 14. Jeskejes (9e ronde, 1e kindje) Annabeth (2e ronde na MK, 1e kindje) 15. Hamstertje! (Ronde9 na MK, 1e kindje) Meissie2008 (Ronde 9, 2e kindje) 16. Moontje01 (4e ronde 1e kindje Posh84 (8e ronde, 1e kindje) Beccy (1e ronde na VMK, 1e kindje, totaal 6e ronde) datumloos. mamavanjoshua5109 (1e ronde, 2e kindje, Provera, bloedprikken) Toerist18 (1e ronde, 2e kindje---wachten op menstruatie) Totaal: 51 ...Zwanger, ...Ongesteld, ...Vlinder, 2 MMM, ...Negatieve test, ...Twijfeltest, ...Niets doorgegeven Wat is het al druk! Heb mezelf ook even toegevoegd. Heb de laatste ronde volgens de HA een vroege miskraam gehad, dus weet neit of mijn cyclus dan anders is? We merken het wel... Hopen op veel roze de maand!! Liefs D.
Zoow, even flink terug gelezen... Wat een verhalen! @mamavanjoshua5109 Ik ben heel benieuwd naar je recensie!! (schrijf je dat zo??) @ayanna Weet je dat bij de meeste dingen, waarvan je denkt dat je raar bent, dat helemaal niet zo is??! Ik verbaas me er altijd weer over! Misschien heb ik de mazzel dat ik zo'n flapuit ben, dat anderen daarom ook meer loskomen ofzo... @GaiaGaia Heel erg veel sterkte gewenst nu en de komende dagen!! Hier alles rustig momenteel! Ik geloof dat ik toch, voor het eerst in mijn leven, maar eens ovu testen ga halen... Ik lees hier dat je dan kunt zien of je überhaupt een ei hebt?? Wat is jullie ervaring?? Welke zijn de beste?? Ik vind ze altijd zo verrekte duur, en heb ze daarom nog nooit gekocht...
HA Ladies! Jee, wat kletsen jullie snel zeg! Ik moet echt een end terug zoeken @LadyT: bedankt voor het plaatsen op de lijst! Ik zal mij nog even nader voorstellen. Ik ben 30 jaar, woon in R'dam, werk 3 dagen in Amsterdam en ben mama van een superdochter die inmiddels alweer 21 maanden oud is. Drie jaar geleden toen ik zwanger probeerde te worden was ik hier veel actief, maar na de bevalling verwaterde dat weer. Maar nu we voor een tweede kindje gaan krijg ik toch weer de behoefte om mij te uiten. En dat gaat niet zo makkelijk met collega's of 'vrienden' waarvan je geen zin hebt dat ze weten dat je ermee bezig bent Leuk trouwens om te zien dat ik sommige namen wel herken van drie jaar terug! We hadden al veel eerder aan een tweede willen beginnen, hadden altijd het idee dat 1,5-2jaar een leuk leeftijdsverschil zou zijn. Helaas liep het iets anders. Bij mijn eerste zwangerschap ontwikkelde ik HELLP en had een vrij heftige lange bevalling. Gelukkig herstelde ik goed en 5 weken later was ik alweer actief aan het verven en klussen want we gingen verhuizen. Na een half jaar begon ik mij echter heel moe te voelen. De huisarts zei dat het logisch was; veel gebeurd, weer aan het werk etcetc. Moest het maar aankijken, rustig aandoen, bloedonderzoek was goed. En ik moest maar 'met een professioneel iemand praten' Zo nog een tijd doorgesukkeld tot mijn dochters 1e verjaardag. We wilden toch voor een tweede maar ik voelde mij nog steeds zo moe. Maar helemaal niet depri, eerder gefrustreerd omdat ik zoveel wilde doen en het niet lukte. Bij de huisarts dus toch aangedrongen voor doorverwijzing naar internist. Daar bleek een heleboel mis te zijn. Ik blijk een auto-immunziekte te hebben en geen vit. B12 op te kunnen nemen. Ik was zo blij dat er iets gevonden is waar ik wat aan kan doen! Maar ik schrok ook dat het heel gevaarlijk kan zijn. Zwanger worden mocht voorlopig niet, zei de arts. Dat was wel een enorme domper omdat we dat zo graag wilden. Ook mijn schildklier bleek niet in orde, maar gelukkig niet slecht genoeg om met medicatie te starten. (Dat hoort ook bij de auto-immunziekte) Nu, na een hoop ziekenhuisonderzoeken en liters bloed afgegeven te hebben, en tweemaandelijks een injectie B12, zijn alle waarden weer goed en mogen we eindelijk zwanger worden. Ik voel me nu ook een stuk beter dus ben er nu ook klaar voor. Ik wilde niet zo veel bezig zijn met zwanger worden en hopen dat het vanzelf wel komt, maar ja... Ik weet precies welke dag in de cyclus ik ben en wanneer we aan de klus megen etc.. Jullie zullen het vast herkennen. Maar goed, we zijn nu in ronde 3 en was toen ik zaterdag ongesteld werd wel zo chagrijnig dat ik echt weer behoefte voel om hier even te luchten Sorry, een heel verhaal, maar nu ben ik het wel even kwijt @ lijstjes: ik hoor jullie over lijstjes maar ik ben nog veel erger: ik maak ze in mijn electronische agenda zodat ik telkens piepjes krijg en herinnerd wordt wat ik moet doen. En dan nog gaat het wel eens fout.... Wat betreft het slechte weer: Ik las net dat in frankrijk veel meer is gevallen dan ze dachten dus dat valt hier niet meer! Welkom zon! (die plantjes geef ik zelf wel water!) Thuis doet internet het niet om een vage reden dus ik kan alleen op het werk reageren, sorry als ik dus niet zo snel ben.. doeg!
@ Moestra: Ik had ze bij mijn vorige zwangerschap gekocht om te weten of ik uberhaupt een eisprong had (tsja, bij de eerste ben je toch veel onzekerder...) Ik had ze toen gekocht via sensitest, van die dipsticks. Dat is veel goedkoper dan met een dure plastic houder eromheen. Ik heb ze twee maanden gebruikt om te zien hoe een positieve test in relatie stond met mijn 'vruchtbaar' slijm zodat ik het ook daaraan kon herkennen. Achteraf gezien werd ik er alleen maar zenuwachtig van. Gewoon om de dag aan het werk als er maar een beetje een spoortje van elastisch slijm verschijnt moet goed zijn toch?
@mukje Wat een heftig verhaal zeg!! Fijn dat je nu weer groen licht hebt gekregen!! Geweldig dat je je lijstjes electronisch bewaart met piepjes om je eraan te herinneren!! Ik heb al eens gekeken naar een To-Do-app. Maar voor mijn telefoon zijn ze er nog niet! (gelukkig aan de ene kant, balen aan de andere kant!)
Dat is het 'm nu juist. Ik herken dat slijm niet. Of ik heb het niet, of wat dan ook... En als ik kijk naar hoe vaak we het doen, 1 keer kan genoeg zijn. Mijn laatste zwangerschap van 3 maanden geleden was mazzel. Die maand had ik net zoiets van: laat allemaal maar zitten!! Dus over de hele maand hebben we 1x geklust zeg maar! Maar als ik nu zoiets denk weet mijn lichaam volgens mij dat ik dat expres doen!
@moestra: hihi, ja, ik zet mn 'to do' dingen in mn outlook agenda. Maar het werkt niet want dan zie ik de herinnering en dan denk ik: Oja, dat moet ik nog doen, even koffie pakken dan begin ik eraan. En aan het eind van de dag kan ik mijn volledige reeks aan lijstjes weer kopieren naar de volgende dag... Hier actief zijn helpt ook niet echt, want je raad het al: ik heb net koffie gehaald
@mukje Haha! Dat heb ik zelfs met mijn geschreven lijstjes! Maar ik blijf het doen! Want doorstrepen wat ik heb gedaan vind ik het leukste!! Enne, proost! Ook ik heb mezelf net voorzien van koffie!
Vals van je lichaam he! Die van mij is ook al zo gemeen. Boek ik vorige keer rond vruchtbare dagen voor twee nachten een duur en luxe hotel voor man en mij. Heerlijk even met zn tweeën weg en tijd zat voor 'het werk' wat we dus ook veelvuldig hebben gedaan. Moet genoeg zijn zou je denken, maar nee hoor. De 'natuur' had andere plannen. (die geef ik altijd de schuld) Het heeft mij trouwens ook een hele tijd geduurd voor ik het vruchtbaar slijm herkende hoor. Gewoon iedere dag even checken (onder de douche) en dan leer je verschillen te herkennen.. Op een dag dacht ik: zou dit het zijn? en een maand later op de zelfde cyclusdag was het precies hetzelfde. (ik had daar een lijstje van gemaakt)
slijm herkennen blijft moeilijk hoor, oke rekbaar is wel te herkennen maar dan moet het ook nog helder zijn he dat is optimaal... en dan zit je maar te turen en te plakken hihi, goh moeten we nu of moeten we morgen ?? is er trouwens hier nog iemand die ook pro-seed gebruikt ??
Ja ook bij mij duurde het even voor ik het "slijm" herkende maar nu is het me toch wel duidelijk! ook het voelen van de baarmoedermond kan helpen (tijdens de eisprong zit die heel hoog en voelt zacht zoals je oorlel, na de eisprong zit die laag en voelt hard zoals het topje van je neus)... Wat een mens allemaal moet doen hé hihi Wat ovutesten betreft ik gebruik die van kruidvat, er zitten er vijf in en dat kost net geen 10 euro... ik ben er wel tevreden over maar in combinatie met temperaturen en de andere "voel"-techniekjes
Hier valt het weer voor het eerste deze vakantie een beetje mee, het regent alvast niet en da's al veel hé, de perfecte dag om eens de stad in te trekken met ons gezinnetje deze namiddag! Ik woon trouwens in België, dichtbij Gent en deze week zijn het Genste feesten, dus we gaan even de sfeer opsnuiven!