NOD 1-15 aug 2011

Discussie in 'NOD forum' gestart door whitesaber, 6 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meissie2008

Meissie2008 Bekend lid

6 feb 2011
    769
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Holland, Drenthe
    Veel plezier vanaaf met goedmaken nu je ongi weg is!!:p

2. Lila1978

Lila1978 Niet meer actief

Lieve dames,

ik was heeel druk de afgelopen tijd, en ben nu al een halve middag druk met bijlezen!

Kan niet iedereen apart benoemen, maar aan alle dames met slecht nieuws/nare berichten: sterkte en hou vol.

Verder voor iedereen die aan het klussen is: enjoy (want dat is uiteindelijk het belangrijkst!).

Ik denk zelf dat er deze week niets meer van klussen gaat komen bij ons, ben zwaar verkouden en PDS speelt enorm op. Buikpijn en klussen gaan niet echt goed samen... Maar gelukkig vinden wij dat beiden niet erg en zijn we meer bezig met het verlichten van alle PDS klachten.

Probeer vanaf nu wat regelmatiger aanwezig te zijn, maar kan niets beloven ;)

Groetjes!

3. ikke21

ikke21 Actief lid

9 jan 2007
    110
    0
    0
    arnhem
    hallo dames
    zozo erg veel gebabbeld hier
    heb het hier ook te druk om op alles inhoudelijk te reageren
    maar mensen met slecht nieuws veel sterkte
    en de overige klussers genieten he.
    hier eigelijk niet veel nieuws te melden maar ik lees allles wel mee hoor:)

4. Diana75

Diana75 Bekend lid

6 apr 2011
    611
    0
    0
    In de gehandicaptenzorg
    Noord Holland
    Thanks dames!
    We gaan het bekijken hoe het gaat. Veel gevloeid en nog steeds iets, dus ben benieuwd of mijn ei komt deze maand?
    Hopelijk wordt het voor allemaal een mooie roze maand!

Veel succes allemaal!!

Liefs Diana

5. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Dames even een vraagje. Lees en reageer straks, maar dit schoot ff door mn hoofd.
    Hoe zit dat met de aders die meer zictbaar zijn op je borsten Hoelang na je ongi trekken die weg? Dat je ze minder ziet?
    En ik had ergens gelezen dat er een streep komt te staan vanaf je navel naar beneden. Wanneer is dat en hoe ziet dat eruit?
    Sorry voor mn vragen maar moest t even vragen

6. Meine

Meine Niet meer actief

Hoi hoi,

Ik heb ook elke maand opgezwolle (..) en blauwe aders erop.
    Bij mij trekt het al langzaamweg als ik ongi word.
    Ja streep van je navel tot aan je buik ik weet dat niet precies.
    Lijkt mij dat die pas komt als je buikje krijgt maar weet niet zeker.
    Hoop dat je er wat aan heb.

Gr.

7. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    ooh help moet 3 pagina's lezen. dat krijg je er van als je 2 dagen er niet bent.

tot zo

8. Meissie2008

Meissie2008 Bekend lid

6 feb 2011
    769
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Holland, Drenthe
    Hee
    ik heb altijd aders op mijn borsten:D en ik heb al een pracht dochter, en ik kreeg die streep rond de 20ste zwangerschaps week! en nu (bijna 3 jaar later) is ie er nog heeeel vaag:( das minder maar meestal trekken die wel weg!
    die streep was bij mij gewoon donker van kleur en liep van de navel tot aan schaambeen!
    hoop dat je er wat aan hebt!:)

9. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    @ giagia: ben even stil en woorden schieten weg.... heel veel sterkte en zo als meer zeggen hopelijk zien we je snel gezond
    terug en kunnen we je op de lijst weer plaatsten.

@ mukje: jeempie dat je zo lang nog door gesukkeld hebt. soms snap ik huisartsen niet hoor.
    gelukkig heb je groen licht gekregen nu maar hopen dat je snel roze licht hebt :)
    en je hart lucht mag hier altijd. kan best begrijpen dat je er flink van baalde.

@ mukje en moestra: hahahahahahahaha heerlijk om jullie chat zo te lezen. jullie vullen we de pagina's voor ons :)
    ( ging over de lijstjes en koffie halen pg 17)

@ baarmoedermond en slijm: stom eigelijk he dat wij als vrouwen van tegen woordig dit niet meer herkennen.
    en allerlei dingen nodig hebben als temperatuur meten en dipsticks.
    dat we het een "vies" praatje vinden als we het hebben over het bekijken van je slijm of het voelen van je baarmoedermond.
    geef eerlijk toe dat ik het ook niet doe hoor. maar vind het gewoon bijzonder dat we soms ontvreemd zijn van ons eigen lichaam.

@ maia: ben benieuwd wanneer je iets vind.

@ whitesaber: nee bij mij niks anders dan anders op het forum. kom altijd op de strakt pagina terecht.
    ik ga via gerbeuikerinstellingen naar de pagina.

@ moontje: ik ben ook 4 dagen aan het mestrueren. dag 5 is dan nog wel de dag van de restjes om zo maar te zeggen.
    maar niet echt noemens waardig. was het toevallig deze maand wel hele heftig maar inderdaad had geen kraamverband nodig :p
    dus je bent niet alleen hoor.

@ N80: ooh jee sterkte met je vader. dat zijn nooit leuke dingen om me ete maken. hopelijk maakt hij inderdaad jullie kleine nog mee.

@ jeskejes: de streep bij je navel ken ik alleen van de zwangerschap zelf. ik kreeg die met ongeveer 20 weken.
    hij liep toen van me schaamstreek tot vlak onder me borsten.

@ alle nieuwe: wees welkom.

10. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    zo dat was haast een bevalling alles bij lezen :D

hier in midden in de klusperiode. tenminsten als ik het goed heb.
    het is de eerste cyclus na het stoppen van de pil dus mijn hoop is niet al te groot.
    maar gezellig is het wel zo onder de lakens ;)

verder weinig te melden.

11. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Moestra: doe ik, nog 2 dagen te gaan ;). Wat fijn dat je zo lekker geslapen hebt :D.

@ Linda: veel plezier met klussen dan maar he? Hahahahaha.

@ Meissie: ik duim dat je ongi snel voorbij is hoor :D.

@ Siri: welkom meid, Succes deze maand.

@ Sam4Hope: daar gaat het om toch? Gewoon lekker samen genieten? Die site moet ik ook ff onthouden, dus ff opslaan dan maar hahaha.

@ Posh: ja ach, we hebben hem nu wel kunnen leren dat hij dus niet in bed mag staan hihihi. Bekijken het maar positief LOL. Het was weer erg gezellig gisteravond, dus was weer zeer geslaagd.

@ Whitesaber: J.oshua slaapt in een meegroeibedje en we hebben aan beide kanten een uitvalrek, maar meneer vond het nodig om vanaf het hoofdeinde uit bed te vallen hahahaha. Bovenop zijn speelgoed ;). Dus heb zo'n vermoeden dat hij speelgoed wilde pakken :p
    Makkelijk he, dat wordpad? Hahahaha. Ik klik gewoon op de link die ik in mijn mailbox krijg, dus heb geen idee...

@ Ayanna: whahaha, ik denk er netzo over hoor. Ik noem het ook geen konijnen. Ik noem het meestal knutselen whahaha.

@ Moontje: wat balen dat jullie ruzie hebben gehad. Is het nu weer goed?
    Ooow zo heel veel te zwaar ben je dan niet (althans niet zoals ik...) Ik ben 1,66 m en weeg ook zo'n 97 kilo...(al gaf weegschaal bij fysio gistermiddag 100.0 kilo aan?)
    Op het moment kom ik alleen maar aan helaas :s. Mijn maagbandje is een tijdje terug wat losser gezet, omdat ik alleen maar aan het spugen was en het dus niet goed ging. Maar nu gaat het totaal de verkeerde kant op en heb ik het idee dat het bandje totaal zijn werk niet meer doet... Ik hoop dan ook dat ik heel snel gebeld word door de kliniek in Beverwijk zodat ik weer een nieuwe afspraak kan maken...
    En qua rug en bekkenklachten, bij mij werkt het afvallen hier totaal niet voor, dus wat dat betreft hoef ik het niet te doen...
    Veel plezier met goedmaken vanavond dan maar he? ;)

@ N80: ow jeetje meid! Dat is wel schrikken zeg! Ik hoop dat het allemaal goed gaat komen. En natuurlijk, logisch dat je er nu even niet mee bezig bent. Sterkte ermee meid.

@ Steffie: ik duim hoor! :D.

@ Lila1978: beterschap meid! PDS is niet prettig...

@ Jeskejes: die aders, heb ik eigenlijk nooit zo op gelet. Maar die streep heb ik in mijn zwangerschap van J.oshua nooit gehad...

Hier verder weinig te melden. Heb wel lekker gewerkt, voelde me dan ook goed voldaan toen ik klaar was. Flink wat werk verzet :D. Heerlijk kan dat echt voelen zeg :D.
    Vanavond na het eten nog even gewandeld met J.oshua, mijn man en onderweg kwamen we de buurvrouw nog tegen, dus die is lekker mee gaan wandelen. Was weer erg gezellig.

Ik ga zometeen lekker in mijn bedje met een boek, die ik ga lezen voor een recensie :D.

12. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Dank je wel voor de reacties, ben weer wat wijzer geworden. Wat betreft die streep, die heb ik niet maar had dat eens een x voorbij zien komen. En was er wel benieuwd naar hoe dat zat.
    Aders op mn (.)(.) heb ik pas sinds vorige cyclus eigenlijk constant. Andere maanden waren ze eventjes zichtbaar, maar al snel weggetrokken. Maar vorige en deze maand zijn ze eigenlijk zo goed als constant zichtbaar. Nu ook terwijl ongi wel over is. Dus dan gooien we maar ff een vraagje erin hihih.

13. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    werkzaam als gastouder thuis en huismoeder
    Groningen
    @mamavanjoshua5109 Dankje!! Ik hoor net zelfs dat mijn man de hele nacht geen oog dicht heeft gedaan... Die kon de halve nacht richting toilet rennen. Niks van gemerkt!:$

@gyiono Nog een keer?! Of zal ik sorry zeggen?!;)

14. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hahahaha, dan heb je wel heeeeeeeeeeeeeel goed geslapen :p

15. LadyT

LadyT Fanatiek lid

10 jun 2011
    1.042
    1
    38
    Hallo dames!

Ben ook weer even 'in the house'! Net twee uurtjes thuis van het werk en heb geen puf om alles terug te lezen. Heb wel via de telefoon twee hele nare berichten zien langskomen...

@giagia: heel veel sterkte meid...
    @n80 ook jij heel veel sterkte met je schoonvader...!

Hier gaat alles z'n gangetje...ongesteldheid is EINDELIJK voorbij, maar helaas zijn manlief en ik 's avonds te moe om het klussen al vast op te starten. Denk vanaf het weekend, want....dan begint ook onze vakantie! Heerlijk!

X LadyT

16. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    @ moestra: nee hoor ik vind het juist wel leuk dat soort chats zo. leest gelukkig makkelijk en snel.
    dus je hoeft geen sry te zeggen.

goedemorgens dames,
    hier vandaag een druik dagje. komen 2 aannemers een offerte maken voor een dakkappel en het opnieuw bekleden van de schuur buiten. ben erg benieuwd.
    verder hoop ik dat het droog blijft.

fijne dag

17. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    @gyino 2 pagina's doe er hier maar gerust 6 pagina's van 2 dagen... pfff heb ook lang niet alles onthouden
    @ weet niet meer wie dat vroeg maar hier ook maar korte ongi, deze keer extreem kort met 2 1/2 dag echt chaos. en een halve dag spotting. normaal gemiddeld 4 dagen

dan even mijn hele grote ego berich na t zh gister:
    als eerste is er besloten dat als het in mei 2012 nog niet is gelukt, er dan over gegaan wordt op IUI, ik moet dan in het nieuwe jaar daar voor een afspraak maken.

dus het is ook wel een opluchting dat je verder niet aan je lot wordt over gelaten als het niet wil lukken. ook als ik nu zwanger zal worden dan kom ik onder controle van het ziekenhuis en niet van de verloskundige.

verder is aan ons de vraag gesteld of wij mee willen doen aan een wetenschappelijk onderzoek, met betrekking tot licht overgewicht. er zijn namelijk in het verleden al kleinschalige onderzoeken over gedaan, maar deze zijn te klein om een conclussie uit te halen.

het gaat dan om het volgende. er zijn 2 groepen die 2 jaar lang gevolgt worden mbt zwanger worden, die verder geen afwijkingen hebben net als wij.

groep A heeft licht overgewicht, maar doet hier 2 jaar lang niks aan. leeft eigenlijk door op dezelfde manier als ze altijd doen.

groep B echter gaat onder begeleiding 5 tot 10 % van hun lichaamsgewicht afvallen afhankelijk van hun BMI, voor een periode van 6 maanden. maar ook deze worden 2 jaar lang gevolgd.

op deze manier proberen ze te concluderen of overgewicht werkelijk zo'n grote invloed heeft op het zwanger worden. omdat dit vaak wel wordt aangenomen, maar er geen rede gevonden kan worden waarom, in het geval dat alles goed werkt. ( bij mensen met extreem overgewicht, blijft vaak de eisprong uit)

ik denk wel dat we ( voornamelijk ik het gaat dan om mij) hier wel aan mee gaan doen. afhaken mag altijd zonder daar een gegronde reden voor op te geven, en baat het niet dan schaad t niet. van te voren weten we niet bij welke groep wij behoren, dat wordt ingeloot door de computer

tot zo ver wordt vervolgt

18. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    werkzaam als gastouder thuis en huismoeder
    Groningen
    @fidel2010 Dat onderzoek doet mijn vriendin ook aan mee. Ze hoort tot de afvallersgroep. Wel fijn dat je zo goed geholpen word!!

19. Linda250388

Linda250388 Actief lid

18 apr 2011
    123
    0
    0
    NULL
    dordrecht
    Goedemiddag,

Ik dacht zal ook weer eens een berichtje plaatsen...
    Gistere avond/nacht denk ik mijn eisprong gehad, had zo'n vreselijke pijn links in mn onderbuik boven de schaamstreek en dan richting de zijkant.

Heb dus de halve nacht wakker gelegen, ben nog steeds niet top fit.
    Loop lekker nog in mn pyama hier te keutelen, maar ga zo toch maar lekker douchen!
    Dan nog even boven stofzuigen en dan met mn mams even gezellig hier naar het plein.

@moestra, wat fijn dat jullie iig geholpen worden, en zo'n onderzoek is idd baat het niet schaadt het niet.
    Je kan er hopelijk later veel andere stellen mee helpen.

20. Linda250388

Linda250388 Actief lid

18 apr 2011
    123
    0
    0
    NULL
    dordrecht
    oeps haha het berichtje voor moestra is voor fidel bestemd:)
    Geloof dat ik er niet echt bij ben haha

Deel Deze Pagina