Goedenmorgen.. Onsfrumpie... proficiat zeg!!!! Mutsy leuke banner hihi. Niet te veel praten hoor, moet de hele dag werken dusssss
Gefeliciteeerrrrddd super.... En dat je niets voelt. Hier ook niet hoor.... Beetje last van baarmoeder, maar verder helemaal niets..... Af en toe wat misselijk maar niet heeel erg.
heb meneer eikijker gebelt die was net zo verrast als wij die had het ook totaal niet meer verwacht eigenlijk 23 aug de 1ste echo (ivm 2 bbz's vroege echo)
Hier weer even ego berichtje, vanmorgen weer testje gedaan, niet veel donkerder dan gister.. Grrrrrrr, wordt hier niet goed van. Gister avond (ja ik weet het) CB digital gedaan. Die zei niet zwanger, maar dat had ik ook eigenlijk wel verwacht met zulke lichte streepjes. Streepje wordt nu trouwens wel donkerder. Dus ongerustheid is weer wat weg.... Had er geloof ik ook 5 druppels op gedaan. Dus dat zou misschien het wel kunnen verklaren, maar ik wil ook een knal test..... Oke ego uit. Liane: weer een blonde vraag hihi: maar kan het niet zo zijn dat je nog zo moe bent en weinig kunt omdat je een hele tijd niet veel hebt gedaan en daardoor je conditie heel erg is verzwakt en je ritme is veranderd?? Heb hier na een hernia namelijk last van gehad. Kon 3 maanden helemaal niets en moest toen weer bijna van nul af aan beginnen met conditie opbouw en mijn ritme weer normaal krijgen. (dus niet meer om 20.00 uur naar bed en zo...) Bedoel er niets mee hoor, maar vroeg het me af. Wel fijn dat je naar de internist kan zodat die kan kijken of er niets anders aan de hand is. Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid. IIg dikke knuf.... @rest wel gelezen, maar geen idee meer waar het over ging. Schiet lekker op zo. HIhi. Gister op foon wel gelezen maar dat gepiel met kleine lettertjes is niets voor mij, heb ik geen geduld voor. Liefs
Leeuukkkkk, hier 19 augustus echo. Zouden ze dan naar binnen roepen en kijken hoevaak het woord dat ze roepen teruggekaatst wordt. en zouden ze dan roepen wie is de koning van wezel??? ooohhhh ben zooooo flauw.... Niet te geloven. Is dat ook een kwaal?
@ lindanna.... moodswings enzo ja das wel een kwaal, genaamd door manlief hier als hormoonbommetjes man man heb geen oog dicht gedaan! voel me overreden door een vrachtwagen
@Onsfrumpie gefeliciteerd, en ik voelde deze ronde ook niks hoor, tot 6 wkn en toen kwam het. @Senna hoe is het bij jou, daarvoor kwam ik ff spieken eigenlijk!
@musty, da's weer een geruststelling. Denk dat ik nu ff week niet meer test, en dan eens kijk wat ie zegt.... ja was er al bang voor. Vind mezelf ook errug grappig. Anderen niet zo... Hmmm. Slapen gaat hier inmiddels weer ietsje beter wordt alleen veel vroeger dan normaal wakker en dan val ik ook niet meer in slaap. Normaal sliep ik nog even verder, maar dat zit er niet meer in.
@ Lindana, eigelijk ben ik vanaf het begin af aan niet vroeg naar bed gegaan, niet tussen de middag gaan slapen, wel veel in de rolstoel gezeten maar toch elke keer 6 trappen op en 6 trappen af gegaan, en af en toe stukjes gelopen. En zelfs nu ik wat meer doe dan word het niet beter omdat ik me dan helemaal niet goed voel worden.... Het zou aan mijn conditie kunnen liggen maar ik denk toch ook echt wel van de pfeijfer, heb 4 weken hoge koorts gehad, me lever was minimaal 5 weken ontstoken, dan moet me lichaam toch een harde klap hebben gehad? Als ik me kleine naar boven til wat ik zelf ook wel eens wil doen en niet kan laten, dan kom ik hijgend boven terwijl ik het vaak doe.... En wil het wel gaan opbouwen en dat doe ik ook wel, maar het zijn zulke kleine stapjes dat ik niet ver kom, en dat is dus frusterend want om telkens naar me moeder te gaan of naar me schoonouders ben ik ook wel zat, ik wil veel liever er lekker op uit met me meisje. Als ik nu iets gezien heb ergens dan moet ik kijken wie er mee kan en dat is op een gegeven moment zo frusteren ben nooit meer alleen....
Ik begrijp je heel goed hoor. Je lijf heeft ook een flinke klap gehad, en heeft ook zeker tijd nodig om te herstellen, maar ik denk dat je je lichaam daar een beetje bij moet helpen. Heb je wel eens aan medisch fitness gedacht? Dan begeleiden ze je helemaal met het weer op pijl brengen van je conditie. Ze gaan dan samen met jou kijken wat je kunt en waar je naar toe wil en dat ga je dan samen met ze bereiken. Je zal er verbaasd van staan hoe snel je dan weer conditie hebt. Maar als je af en toe iets probeert zal het niet beter worden. Je lichaam heeft ritme nodig en dat kun je daar op doen. Ik doe het nu al ruim een jaar, wordt vergoed door de verzekering als je chronisch bent en anders ligt het aan je pakket hoeveel fysiotherapie je vergoed krijgt. Ben nooit zo'n sporter geweest, maar als het onder begeleiding is met een leuke fysio dan is het wel te doen. Beetje lopen, fietsen en daarna voor mijn rug trainen. Goed had me altijd voorgenomen om niet bemoeierig over te komen. Doe ik nu vast, maar da's omdat ik hoop dat je je snel beter gaat voelen en ik hoop dat je er wat aan hebt. Dikke knuf
Ik denk niet dat ik het vergoed krijg, ik probeer zoveel mogelijk uit me lichaam te halen, af en toe zelfs teveel En ik denk dat het niet aan mijn conditie alleen ligt, ik denk dat het ook zeker nog het herstellen van de pfeijfer is, ik kijk goed hoe me lichaam overal op reageerd en ga gewoon door, heb ik de hele tijd gedaan tot ik niks meer kon toen heb ik een week op bed gelegen, en daarna ben ik weer begonnen met werken, maar ik voel gewoon aan me lichaam dat ik het niet trek om te veel te doen, ik word dan gewoon ziek Kan wel janken, zoals nu ook zou zoooo graag lekker een stuk fietsen of lopen en dan langs verschillende speeltuinen gaan, maar dat gaat gewoon niet, ja ik zou best een stuk kunnen lopen maar niet ver genoeg na me zin, ik wil meer.... en de andere dokters zeiden je mag maar zover gaan als je lichaam aangeeft
Ik weet hoe beroerd het is als je niets kunt. Ik heb vorig jaar juni een afscheuring van het bindweefsel in mijn rug gehad waar door een soort hernia ontstond. Hier door heb ik 2 maanden thuis gezeten. Daarna ging het wat beter tot december vorig jaar ik weer steeds minder kon. Hooguit 200 meter lopen en zo. Dat werd steeds erger totdat ik zelfs nog geen 10 meter meer kon lopen. Deed me zoooo veel pijn. Zit de hele dag achter mijn pc, dus kon gelukkig wel paar uurtjes werken, dus bracht man me weg en haalde me om 12.30 weer op omdat ik dan niet meer kon. Hup bed in paar uur slapen omdat ik dan zo moe was van de pijn, daarna even eten en om 20.30 weer naar bed. Er is niets ergers dan dat je lijf niet doet wat je wil. Ben in april geopereerd en nu kan ik weer alles wat ik daarvoor ook kon, moet alleen niet te veel doen want dan kan ik weer plat. Hoop dat de internist iets vindt en het op kan lossen. Het is in ieder geval wel een pluspunt dat je geen pfeiffer meer hebt en de oplossing dus in zicht komt. Of je hebt iets anders waar ze iets aan kunnen gaan doen of je lichaam heeft wat tijd nodig om te herstellen en dan is het sneller voorbij dan je denkt.... Achteraf blijkt dat namelijk altijd zo te zijn. Maar ja daar heb je nu niets aan.
Ik heb dan geen pfeijfer meer in me bloed maar heb het een soort van wel, ik noem het maar herstellen van, of de nasleep van.... En minimaal duurd dat 2 jaar, en omdat ik het al een tikje erger heb ben ik er bang voor en ik ben juist iemand die helemaal niet kan binnen zitten en niet kan stil zitten... Maar als ik iets heb waarmee ik verder weg kan dan wil ik ook gewoon door blijven trainen met stukken lopen en fietsen, maar het is alleen een hulpmiddel voor andere dingen wat ik voorlopig nog niet kan... snap je?
Ja snap je heel goed hoor, en zeg ook niet dat je niet voor een scootmobiel zou moeten gaan hoor. Ik wilde alleen laten zien dat er mogelijkheden zijn om je conditie weer op peil te brengen. Snap je..... Wil je wel een hart onder de riem steken door te zeggen dat als je er weer helemaal boven op bent je 3 maanden later al niet meer wist hoe het nou ook al weer was..... Maar daar heb je nu niets aan ik weet het. Dikke knuf.