komt wel meid, maar van mij alvast een korte uitleg... Ieder nieuw vermogen stelt je baby in staat nieuwe dingen te leren. Vaardigheden die hij vóór deze leeftijd nooit had kunnen leren, hoe vaak je het ook zou hebben geoefend. Bij babys heeft men tot nu toe een aantal leeftijden ontdekt, waarop hersenveranderingen plaatsvinden (dit blijkt onder andere uit veranderingen in de hersengolven, vast te leggen in een elektro-encefalogram, oftewel een EEG). Op al die leeftijden zie je dat de ontwikkeling van de baby ook een duidelijke sprong maakt. Bij elke sprong ontwikkelt zich plotseling en heel snel iets nieuws in de baby. Bijna altijd gebeurt dat in zijn zenuwstelsel en levert het de baby een nieuw vermogen op. Zon nieuw vermogen beïnvloedt zijn hele gedrag en opent de mogelijkheid om nieuwe dingen te leren. Jouw baby met zijn aanleg, zijn voorkeur en zijn temperament, maakt zijn eigen keuze uit de brede aanbod aan mogelijkheden. Het enige wat je kunt doen is hem daarbij helpen. Wannéér hij zich wat eigen maakt, hangt af van de interesse van de baby en de gelegenheid die hij krijgt. Bovendien verloopt de rijping van de hersenen van iedere baby niet even snel, wat ook maakt dat iedere baby zijn nieuw vermogen in zijn eigen tempo laat zien. Dit betekent dat veel vaardigheden waarschijnlijk pas enkele maanden na de sprong tot uiting komen.
hoe ben ff heel blij sorry moet het ff kwijt!!! (wil er niemand mee kwetsen hoor) Sem loopt in zijn blootje buiten en speelt in het badje... hij is niet zindelijk, wel ben ik heb van alles uitgelegd en staat het potje buiten... Nu loopt hij ineens het badje uit, gaat om het potje zitten...staat op en lacht ja hoor plasje gedaan! Zo trots!
meid dat is toch alle reden om trots te zijn. Go Sem!!! (haha coole naam he, zo heet mijn zoontje ook)!!!!!!!
@ ilse.... wooohooo super joh! leuk die verrassingen oei oei kiesjes hier heeft ze haar 2 ondertanden kan nog nergens een 3de doorkomende ontdekken net effe boodschapjes gedaan bleghhhh wat een weer man @ sprongen.... kon ze in het begin niet ontdekken maar ze worden steeds duidelijker.... pooh hey... engelengeduld moet je hebben whahaha wij worden gefrustreerd van haar frustraties ach ja komt wel goed met een kroel is t vergeven
Haha manlief en ik hadden beide 5 namen opgeschreven en dit was de enige naam die we allebei hadden haha hoe oud is jou zoontje dan?
Sem heeft nooit echt duidelijke sprongen gehad, nooit vervelend om geweest in ieder geval... Ineens kunnen ze weer wat! Sem plast de hele dag op het potje... nog niet 1 keer misgegaan... Kijken wat hij vanmiddag nog doet en morgen haha
mijn man heeft de naam bedacht, ik vond hem in het begin niet leuk. toen ik me echter versprak op het werk wist ik dat de naam gewoon helemaal toppie was. Sem is van maart 2007
haha geinig, sem dus een maand en jaar later geboren dus je versprak je op werk haha maar was wel een eye opener!
ja we hadden het over sinterklaas. iedereen had het erover dat wij volgend jaar ook sint konden vieren. ik zo: ja ik weet nog niet of Sem een kado krijg met sint hoor, moet hij eerst lief zijn. OEPS, gelukkig kregen maar 2 mensen het mee maar toch... Sem Joshua was geboren hihi
Ik mag me ook bij jullie aansluiten. Wil iemand mij op 7 augustus zetten? We willen graag voor ons 3e kindje gaan. Ik heb een dochter van 2,5 en een zoontje van bijna 10 maanden.
even snel ben op mijn werk Folikelmeting was niet best, zit nu op dag 14 en ze waren amper gegroeid. Dus Pureon is verhoogd en nu zaterdag terugkomen! Zo ga weer verder werken.
Balen meid, heel veel sterkte en s6 hoop dat pureon je helpt! Welkom klets, lees en schrijf gezellig met ons mee! haha ja erg he? Daarom zou ik bij een eventuele 2de zwangerschap ook niet willen weten wat het wordt, weet zeker dat ik me verlul haha
goeiemorge hier nog hevig aan t vloeien wordt er een beetje hopeloos en moe van zo even de stad in voor de ergste hitte moet nog verjaardagscadeau voor manlief wij hebben t geslacht meteen aan iedereen verteld omdat manlief zich versprak maarre was erg leuk volgende keer willen we t weer weten