Hallo! Ik kom me hier melden, al zal ik in de weken voor ei nog niet zoveel aanwezig zijn hier... NOD is rond 4 december...
Hoe werken die dipsticks en waneer in je cyclus gebruik je ze? Denk dat we het deze ronde gewoon zonder proberen, maar die erna misschien wel met Klinkt erg handig in ieder geval! Heb tot nu toe geen last meer van de nierbekkenontsteking. Ben ook helemaal volgestopt met antibiotica. Maandag moet ik terug voor controle op de poli, dus ben benieuwd.
@alle nieuwe meiden, veel succes! @heitje....Ja, ik ken jou ook nog! Ach mei, nog steeds niet gelukt....wat frustrerend moet dat zijn. En dan kom ik me hier aanmelden voor nummer 3. Wat kan het leven af en toe toch oneerlijk zijn. Ik duim voor je dat je deze maand héééééééél veel geluk mag hebben. liefs, Berenbotje
ovulatietest dipstick is een eenvoudig hulpmiddel om de 2 tot 3 meest vruchtbare dagen in een maand vast te stellen. De test meet de hoeveelheid van het Luteïniserend Hormoon (LH) in de urine. Vlak voor de ovulatie is er een sterke stijging van dit hormoon in de urine. Deze piek duurt maar 1 of 2 dagen. Nadat het gehalte van het LH in de urine het hoogst is, vindt de ovulatie plaats binnen 24-48 uur. In deze tijd heeft u de meeste kans om zwanger te raken. Rittjuh, hier heb je vast wel wat aan
@ ma1: Thnx voor de info Kan er idd wel wat mee. Maar wanneer in je cyclus gebruik je de dipsticks en doe je dat dan iedere dag op dezelfde tijd?
Hihi, wij doen wel vaker niet zo ons best. Zul je altijd zien, zit je op de meest vruchtbare dag en heb je geen zin... Ik houd niet zo van verplichtingen en zo voelt het dan soms wel, hoe doen jullie dat?
he dames, hierover wordt ook gekletst in het verplicht klussen- topic http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden/233178-verplicht-klussen.html denk dat we er allemaal wel eens last van hebben. hier staan leuke tips bij!!
Hmm ik heb meestal zeer veel zin tijdens de eisprong dus dat scheelt En als ik geen zin heb maak ik zin want ik ben echt een heel ongeduldig persoon omdat ik al 34 ben haha
Ik zal eens gaan lezen in het verplicht klussen topic. Heb het gelukkig nog niet nodig gehad tot nu toe, maar wie weet staat er wat leuks tussen
Rittjuh, je moet ongeveer weten wanneer je eisprong is in je cyclus. Dan begin je met ovulatietesten ongeveer 5/6 dagen van te voren. Dan mis je je eitje niet als ie misschien eerder is dan verwacht. Als je helemaal niet weet wanneer je je ei hebt kun je een paar dagen na je ongesteldheid al beginnen met testen. Ik ben mijn eerste cyclus na het stoppen met de pil ook al 5 dagen na mijn onttrekkingsbloeding begonnen met testen, omdat ik zeker wilde weten wanneer ik mijn ei had. Na een paar cycli weet je ongeveer wanneer je ei komt en ga je ook lichamelijk symptomen herkennen die gepaard gaan met je eisprong. Eigenlijk heb je dan de testen niet zo hard meer nodig. Als je cyclus kort is heb je meestal sneller je ei dan dat je een langere cyclus hebt, maar dat is niet altijd zo! Doordat ik ovutesten gebruik weet ik dat mijn ei meestal tussen dag 16 en 20 is en dat ik een vrij korte luteale fase heb (tussen ei en ongi). Ik gebruik ook de dipsticks van Zwanger en Kids en als het streepje daarop donkerder wordt gebruik ik er de Clearblue digital naast, omdat ik een hele korte LH piek heb (ik test meestal maar een halve dag positief....) en het streepje op de dipsticks niet altijd net zo donker of donkerder dan de controle streep is. Ik test de laatste dagen als het streepje iets donkerder wordt ook altijd twee keer per dag, anders mis ik mijn piek. Belangrijk om 2 uur voor het testen niet meer te drinken en te plassen. En inderdaad het beste is om ongeveer rond dezelfde tijd te testen, maar dat lukt mijn niet altijd hoor. Zo, is een heel verhaal geworden haha, succes ermee en als je nog vragen hebt hoor ik het wel!
Sooo, ik heb ook altijd zoveel zin als ik rond mijn ei zit, heeft moedertje natuurlijk maar mooi geregeld
@ Tooske: Bedankt voor je lange en duidelijke uitleg We gaan het denk ik de eerste 3 maanden zonder proberen. Daarna is het denk wel interessant om het eens met dipsticks te proberen.