NOD 1-15 januari 2011

Discussie in 'NOD forum' gestart door Rittjuh, 6 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    Heb het ff opgezocht voor je Fuzz:
    Wel Kl*te dat je nog zolang moet wachten zeg!!

Colposcopie (“kijken in de schede”)
    Zoals gezegd moet er na tweemaal een PAP 3a uitslag of hoger een weefselonderzoek worden gedaan. Hierbij word er een biopt (stukje weefsel) genomen bij de overgang van cilinderepitheel en epitheelcellen. Deze overgangszone kan met een jodiumoplossing worden verduidelijkt. Deze donkerbruine vloeistof wordt namelijk in mindere mate opgenomen door de cilinderepitheel cellen. Uit dit gebied worden vervolgens meestal 4 stukjes weefsel weggenomen. Het is overigens beter om met behulp van een colposcoop de overgangszone te bekijken. Dit is een soort verrekijker met een vergrootglas(20x vergroting). Hiermee kan de baarmoederhals nauwkeurig worden bekeken. De baarmoederhals kan hierbij gekleurd worden met sterk verdunde azijnzuur- of jodiumoplossing om het verschil tussen ‘gezond’ en ‘ziek’ weefsel duidelijker te maken. Uit een eventuele verdachte plek of uit de overgangszone kunnen dan gericht kleine stukjes weefsel weggenomen worden.

Een collega van mij had ook dezelfde uitslag als jij bij het uitstrijkje.....heeft daarna een gezonde dochter op de wereld gezet....
    Zucht.....het blijft erg "piiiiiiiiiiiiiieeeeeeep" (zal dat lelijke woord hier niet zeggen)
    knuf knuf!!

2. Fuzz

Fuzz Actief lid

24 okt 2010
    247
    0
    0
    Noord Brabant
    Oh, heb ik dat echt getypt? Niet! Ik heb wel netjes colposcopie getypt...:D Fiew, valt weer mee...;)

Knuf!

3. Fuzz

Fuzz Actief lid

24 okt 2010
    247
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi lieve dames!

Wat zijn jullie toch lief! Ik ben er echt even down van geweest, nu nog steeds onzeker... Maar mijn leidinggevende nu gaf al aan dat zij wel kan proberen of ik via wachtlijstbemiddeling eerder terecht zou kunnen. Dus ik ga haar maar vragen of ze dat in gang wil zetten. Lief he? :)

@ Angie: dank je voor de extra info... Ik ben nu wel wat rustiger en kan dus ook zonder die heftige emotie van gisteren weer enigszins helder denken... Als ik het zo lees, valt het nog wel mee...

@ Loesje: hoest met je lijntjes? Worden ze al donkerder? Klus ze, meiske! En ik blijf gewoon lekker doorhobby'en met Lief: als ik zwanger ben eind maart, kijken ze maar als ik ben bevallen. Maar ik probeer dus wel ergens anders eerder terecht te kunnen... Want het idee dat het niet goed zit daarbinnen, is ook niet echt fijn...

@ Aowyn: dank voor je knuf, meissie! Doet me zeker goed! Hoest bij jou? Op het bankie vol te houden?

@ Dienen: jij natuurlijk ook dank voor je dikke knuf! En ik ga lekker proberen of ik inderdaad niet eerder terecht kan in een ander ziekenhuis!

Hier dus weer enigszins bekomen van de schrik. Wij gaan lekker een nieuwe ronde in zonder temperaturen, zonder ovu-testen en eens zien waar we uitkomen. Want nog zo'n maand als de laatste 2, dat trek ik even niet....En daarbij: kan het niet zijn dat er een verband is tussen pap 3a en niet zwanger worden? Nou ja, we zijn net een half jaar bezig, dus daar moet ik me nog maar niet al te druk om maken...:D

Nog leuke plannen voor het weekend, meissies?

Morgen hier aan de schoonmaak, das echt nodig! Zondag komt er een vriendin met haar pupje en dan gaan we een vrijgezellendag plannen voor een andere vriendin!!! Jeuj!!!

Zo, nu afsluiten, weer een sessie bij de voetreflex!

Knuf, Fuzz

4. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    Hoi,

@Fuzz; ja sorry...met mn slaaphoofd....voelde me meteen schuldig...vandaar extra info :).
    Het onderzoek lijkt inderdaad mee te vallen. Mijn vriendin heeft die ook gehad en ze zei dat het haar wel rust gaf. Je wordt nu in ieder geval serieus genomen. Nu hopen dat je eerder terecht kan.

Hier genoeg plannen dit weekend. Vandaag aan de poets geweest...is nu klaar. Heb mn opgenomen tv programma's bijgekeken. Dit weekend barst van de feestjes; vanavond , morgenavond en zondag. Denk dat ik maar eens lekker aan de wijn ga. Mn lief is al ingelicht ;)

Fijn weekend dames!!
    x

5. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    He Meiden!

@Fuzz: groot gelijk, trek je eigen plan!

Mijn streepjes zijn nogsteeds licht...vandaag mijn nieuwe pakketje gekregen van zwanger & kids dus ik kan er weer even tegenaan!

Een heerlijk weekend voor de boeg! Vanavond met Lief helemaal niks! Zo alleen ff boodschapjes doen en dan kom ik de deur niet meer uit! Morgenmiddag eerst een tenniswedstrijd en morgenavond naar een optreden van Ben Saunders hier in de buurt, ben benieuwd! En zondag: relaxdagje!!!!

Goed weekend ladies!!

x

6. diene

diene Bekend lid

4 dec 2010
    685
    0
    0
    Limburg
    Fuzz Fijn daft je nu een beetje ben bekomen van de schrik.
    Lief van je leidinggevende dat ze je wilt helpen. Hopelijk lukt het wordt je eerder geholpen.
    Nu op naar een zwangerschap maart :)

Ik moet het hele weekend werken :( Wel morgen even naar het verjaardags feest van mn moeder, maar verder alleen maar werk...

Meiden veel plezier dit weekend

7. diene

diene Bekend lid

4 dec 2010
    685
    0
    0
    Limburg
    Hey Fuzz, ben hier aan het zappen komt er een film langs, die heet "Hot fuss" hahahahaha moest meten aan jou denken :p

8. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    Das wel eng toevallig, ik zag hem ook en moest ook aan je denken, whahahah!!

9. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @Fuzz ja mijn ovu is weer neagtief.. Moet alleen paar dagen langer wachten dus want cyclus is ineens 33dgn ipv 29 :/ nog een dikke knuffs!!

@angie4you drukke, maar leuke weekend voor de boeg!

@loesje he bah weer een zoektocht naar ei :(

@diene oef werken :( succes!

10. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    Ohw meiden wat heb ik nou weer?!?! :(

Had gisteren heeeeeeel klein beetje maar vandaag dus wat meer 'bruinverlies'. Geen bloed, maar gewoon bruin door slijm heen (hoop niet dat jullie zitten te eten :D ). Google me suf maar ik weet gewoon niet wat het is en ook nog nooit gehad. Heeft t iets met mijn ei te maken? ( die verwacht ik ergens vanaf morgen ofzo...)

x

11. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    @Loesje; da's inderdaad vreemd ja...kan inderdaad goed met je ei te maken hebben.....nog wijzer geworden met google??

@all; iedereen fijn weekend gehad....ik ben weer uitgefeest. Vanavond lekker chillen op de bank en nog een beetje ontkateren.
    Ben weer heerlijk oud Hollands op stap geweest; was ik echt aan toe...lekker ontspannen na alle stress.
    Morgen weer werken....t/m donderdag. Vrijdag weer lekker vrij.

x

12. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    He Meiden,

Tis stil hier!

Nee, niks wijzer geworden eigenlijk... is ook maar 1 dag geweest dus hoop eigenlijk dat het met eisprong te maken had, hoewel ik met ovu's nogsteeds geen steek verder kom, vaaaaag...

Hier ook lekker op stap geweest. Weer eens ouderwets aangeschoten om 4 uur mijn bedje inrollen, heerlijk! (Alleen niet te vaak doen, dat trek ik niet hahahah) Net ff naar film geweest, Black Swan, wat een vage film zeg, pffff.

Nu de bank op met een pizaatje, heerlijk!!!

x

13. diene

diene Bekend lid

4 dec 2010
    685
    0
    0
    Limburg
    Hey meiden,

Loesje ik had kort na mn ei beige/bruin slijm, heel vreemd, volgens mij was het 4 á 5 dpo. Ik hoop dat t een innestelling was....maar jij hebt t voor je ei? Ik zou niet weten wat het kan zijn.
    Vage film he, ik ben er vorige week heen geweest en vond het ook maar apart.

Loesje en Angie lekker wezen stappen :p gezellig en nu lekker bijkomen, dat heb ik ook al ik uit ben geweest. Daarna echt een lam dag nodig :)
    Ik heb t weekend gewerkt en ben bij mn moeder geweest voor haar verjaardag. Nu lekker een lamme avond en morgen lekker vrij.

Nog een paar daagjes.....donderdag ga ik testen als ik niet ongi ben spannend!!! ik hoop zo dat het eindelijk raak is!

14. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    @Diene: spannend! Ben zo benieuwd voor je! Er moet onderhand iemand wel op roze in deze club hoor en ons alvast informeren hoe het nu is dat zwanger zijn en wat mij betreft mag jij nu als eerste!! :)

En mijn bruinverlies. Pfff, geen idee. Zou ook na mijn ei geweest kunnen zijn, ik zie mijn ei alleen niet... als ik uitga van lange cyclus had is gisteren ei dus geen idee! We zien het wel, doe netjes elke middag test maar moet zeggen dat ik er wel wat minder mee bezig ben dan vorige maanden. Heb meer het idee van 'we zien wel'.

Hoest met de andere ladies?
    x

15. naliey

naliey VIP lid

25 mei 2008
    6.701
    0
    36
    Vrouw
    Een lieve moeder en vrouw zijn en zo nu en dan tek
    Delft
    heyhey,

Ik kom ook weer ffies spieken...
    Nog geen nieuwe zwangere erbij??
    Hoe is het met iedereen??

Hier is alles goed...
    Afgelopen Zaterdag ff lekker uit me dak gegaan...
    Was opwarmavond van Carnaval...
    Was echt super...

En verder druk bezig met bruiloft te plannen...

16. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    He meiden!

Hoe is het hier? Angie & Fuzz al aan de ovutesten? (Of ging je niet testen deze maand Fuzz?)

Ik ben hier ff in de war, snap er geen fluit meer van. Vorige week natuurlijk bruinverlies, maar 1 dag. Volgens gemiddelde cyclus had ik gisteren ei moeten hebben maar ovu's blijven vaag streepje. Lig ik gisterenavond op de bank zou ik toch zweren dat ik mijn ei voel!! Maarja, ovu's waren niet positief! Snap er niks meer van... wel Lief even aan zijn oortje mee naar boven getrokken voor de zekerheid natuurlijk hahahhah.

Dus ik blijf gewoon nog even doortesten en klussen.... zucht...

Diene gaat voor jou al opschieten, ben zo benieuwd!!!

17. Fuzz

Fuzz Actief lid

24 okt 2010
    247
    0
    0
    Noord Brabant
    Hey lieve meiden!

Whahaha, hot fuss.. Jullie moesten eens weten hoe dat klopt...;)

Hoe gaat het met jullie? Bijgekomen van jullie stapavondjes? Daar merk je aan dat je ouder wordt, he? Tenminste, ik merk het wel dat ik geen 18 meer ben. 3 dagen stappen zonder kater zit er voor mij iig niet meer in...

@ Diene: Oh, wat spannend! Ik ben toe aan roze nieuws en ik hoop dat jij me dat gaat brengen!!! *duim, duim, duim*

@ Angie: Hoest met jou? Lekker he, even zo'n maandje niet druk maken? Mij bevalt het wel in ieder geval, geen testen, geen tempen, even tot mezelf komen. Geniet lekker van je manneke! Heb je de ha al gebeld voor een afspraak?

@ Aowyn: hoest bij jou? Wanneer is je nod? Dank voor je lieve knuffels... Ik hou ervan!

@ Loesje: wat zal jouw Lief straks flaporen hebben van iedere keer dat gesleep naar de slaapkamer! Hoop dat het raak is voor jullie deze maand... Wat die bloeding betreft: beats me... Er zijn wel meer dames die tussentijds spotting hebben, maar ik weet niet waarom. Als je je er heel druk om maakt, kun je mss je ha bellen? Misschien dat die je verder kan helpen uit je onzekerheid...

@ Naliey: trouw je in de trouwjurk van je schoonzus? Das leuk!!! Hopelijk past je bolle buikkie tegen die tijd in de jurk!

@ all: hier wachtlijstbemiddeling aangevraagd. Mijn collega's zijn op de hoogte (want ja, als ik even stil val, valt dat op blijkbaar) en das eigenlijk wel een fijn idee. Ze zijn allemaal zwaar meelevend, dus fijn sfeertje in ieder geval...:). Heb alleen mijn moeder nog niet gebeld. Ik weet niet zo goed hoe zij gaat reageren, maar uiteindelijk zal ik er toch aan moeten geloven. Ik bel vanavond wel even... Zo, nu weer even afsluiten en aan het werk. Eens kijken hoe dat gaat...

Oh, en ik ga deze maand niet tempen of ovutesten: even lekker de boel de boel laten en van Lief genieten. Maar stiekem weet ik wel dat volgende week mijn ei is...;)

Dikke knuf voor jullie allemaal van Hot Fuzz;)

18. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    Hoi!

Ik ben inmiddels weer bijgekomen van mn kater....haha
    Dit weekend weer los met de pre-carnavals feestjes.
    Lekker feesten en genieten met vrienden en mn lief.

Het is inderdaad heerlijk om ff niet zo met mn ei en toebehoren bezig te zijn.....Ik heb nog geen afspraak bij de huisarts gemaakt; heb het ff druk en wil dit niet onder werktijd doen. Ga voor volgende week vrijdag een afspraakje maken.

@Fuzz; fijn dat je collega's zo meelevend zijn. Succes met je moeder vanavond....
    @Diene; spannend...ik duim mee!!!
    @Loesje; wat raar van die testen...maar ze blijven dus vaag?? heb je al eens een ander merk geprobeerd?
    @Naliey; lijkt me echt leuk die voorbereidingen voor je trouwen...veel plezier!
    @Aowyn; ja hoeist??? Inderdaad lastig als je ineens de tel kwijt bent...zo met die verschillende cyclussen.

Voor mij geen ovutesten deze maand; ga lekker carnavallen....hoop dat ik dan mee mag doen met de babyboom over 11 maanden....;)
    Weet ondertussen net zoals Fuzz dat mn ei volgende week zondag ergens moet springen...

x

19. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    heyhey hier niet zo lekker in mijn velletje.. en straks ook belafspraak met de gyn. Hoop dat hij wel toestemt voor een progesteron test. Mijn NOD is 3 maart

20. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Gyn net gebeld. Ging heel goed, beter dan verwacht!

hier copy/past voor de geinteresseerden:

dames hier ff copy pasten, gyn belde net!

V/d Linden heeft net gebeld. Heb erna weer moeten huilen.

Ik heb hem verteld dat ik erg onzeker en bang bent voor nog een mk.
    Heb hem mijn dinnies verhaal verteld en ook dat meerdere vroegen of ik op Prog. getest was en dat ik wou weten of ik daar ook op kon testen omdat ik alles wil uitsluiten. Dat ik gewoon erg onzeker en bang bent.

Had verwacht dat hij zou zeggen dat als ik het graag wou dan ok. Maar kwam meer uit o_O

Hij zei dat hij verwachte niet dat er daar iets uit wou komen maar als hij mij kon geruststellen konden we het volgende doen.

Ik moet op mijn verwachte NOD (3mrt) bellen als ik ongi ben geworden. En alleen zeggen dat ik op dag 10 een afspraak wil maken. Dan gaan ze mijn hele cyclus onder de loop nemen. Mijn ei opsporen en bloedtesten doen en ook na mijn ei.

Ik was sprakeloos. Hij denkt dat er niks aan de hand is maar om mij wat zekerheid te geven konden we het zo doen. Moest op het eind huilen *bloos* en zei dat ik het enorm waardeerde.

Dames die dit ook hadden, wat kan ik ervan verwachten?

Deel Deze Pagina