He Meiden! @Fuzz: joh maakt niet uit met je ei, je bent kei-goed aan het klussen! Misschien is die verwaring juist een keer goed Zeker mooi buikje Angie! En tantes, ik ga ECHT nog geen foto neerzetten, bij mij valt gewoon nog niks te zien behalve darmen die gruwelijk in de weg zitten....maar zodra ik iets merk van groei dan zet ik hem erop! @Aowyn: wat balen zeg dat je nu al zoveel last hebt!! @All: hier alles goed! Vandaag het toc vervroegd aan mijn ouders verteld, omdat ik mijn broer ook zou zie vanmiddag en en die woont aan de andere kant van het land, dus toch maar gedaan/ Was heeeeeeeel emo! Ook paps helemaal emotioneel, was heel bijzonder! En morgen dan maar meteen aan schoonouders...leuk!! Voel me eigenlijk heel goed, behalve dan dat ik echt meer moe ben, maar zo in het weekend even een uurte 's middags naar ben en ben weer topfit! x
Hey meiden, Fuzz het is gewoon een super ei daarom doet hij een beetje gek. En met al dat geklus moet het toch wel raak zijn duim duim. Mijn moeder had trouwens al heel leuke schoentje gezien (maanden geleden) en had die al willen kopen, maar gelukkig heeft mn stief pa haar tegen gehouden en gezegd dat ze ze gaan halen zodra ik zwanger ben. Ze kan ook niet wachten met babykleertjes (ik zelf verheug me daar ook echt wel op) Aowyn balen dat je nu al zo'n last hebt. Maar wel fijn dat het besef nou komt. Ik kan me goed voorstellen dat je hier al lang op was voorbereid geestelijk en gelukkig kun je nu ook echt gaan genieten van je beeb. Loesje zorda het buikje komt willen we de foto's! Wat leuk dat je het je ouders hebt verteld, dat lijkt m geweldig om te doen. heb je ook weer wat minder mensen waartegen je moet "liegen". Hier nou ik heb een werkweekend, dus voor mij niet lekker niksen.... De luchballon is niet doorgegaan, al de 4de keer dat het is afgezegd door het weer. Als vond ik het weer niet slecht, maarja wat weet ik ervan... Ik hoorde wel van een collega dat ze vandaag luchballonen heeft gezien, dus snap er niks meer van. Maar op naar poging 5 en hopelijk gaat die door. Geniet lekker van jullie weekend. xx
Hey ladies! @Diene; jammer dat de ballonvlucht weer niet is doorgegaan....maar het is toch beter dat ze het niet door laten gaan als men twijfelt. Beter dat dan risico's lopen. Ligt misschien ook zeker aan de organisatie waarmee je vliegt en plaatselijk schijnt het wel te kunnen verschillen gezien de luchttoestanden enzo.... (mijn moeder is na 3 x afzeggen; dus de 4e keer wel de lucht in gegaan) @Loesje; bij mij zijn het ook vast meer de darmen hoor....en avondbuikjes zijn bij mij zo anders dan 's morgens. Best lastig met sporten 's avonds met strakke trainingskleding....het is dan echt te zien. Maar ja, nog een kleine 2 weken en dan kan ik "los" met vertellen! Mijn moeder wil ook zo graag dat ze het mag rondvertellen...maar heeft instructies gekregen het nog even voor zich te houden.... En? Hoe reageerde je schoonouders?? En hoe heb je het aangepakt om het te vertellen?? @Aowyn; inderdaad balen dat je nu al die klachten hebt.....maar je weet waarvoor het allemaal is. Dat is dan weer een troost. Hoe werkt dat die nesteldrang? Heb juist het tegenovergestelde nu. Gebeurt het vandaag niet dan poets ik morgen wel mn huis..... @Fuzz; Voorgevoelens zijn oke!!! Spannend!! Ben al kei hard aan het duimen voor jullie en natuurlijk ook voor Diene!!! duimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduim @All; het zou zo vet zijn als we straks nou echt allemaal zwanger zijn voordat de eerste bevallen is. (Aowyn) Hier ontzettend moe;....afgelopen donderdag voor het eerst om 19 uur tot 20:30 ff naar bed gegaan extra. Gisteren ook al om 21:00 in bed....pffff....heftig hoor! Verder zijn alle klachtjes van de checklist nog aanwezig en gaan we voor een goede echo over anderhalve week! Vrijdag hebben we al onderzoek gedaan in de Prenatal en de Babydump.....beetje dubbel qua gevoel....durf mezelf nog niet helemaal te laten gaan....maar dat komt vast nog wel..... Groetekes!!
Jaaaa het zou heel leuk zijn als we straks allemaal samen zwanger kunnen zijn! Kunnen we allemaal buikfoto's, echo's en kwaaltjes vergelijken. En een voordeel voor ons "laatkomers" is dat we door jullie kunnen weten wat ons te wachten staat Nog ff Angie en dan moet die vermoeidheid weer minder worden. En het zal ook wel snel genoeg komen dat je je durft te laten gaan met babyspullen. Voor je het weet kan je je niet meer inhouden en staat het huis vol Die ballonvaart moet trouwens wel snel komen.....als ik zwanger zou zijn mag ik niet meer meevliegen! En hoe zou ik dat moeten uitleggen als het in de tijd komt dat ik het nog niemand vertel..... xx
Jaaa is voor een goede doel maar pijnlijk hoor! En dan heb ik nog niet zoveel last van. Ene kant denk i mooi dan heb ik minder stress op werk want dan mag ik niet zo veel. En mijn werk klaagt altijd als je zwanger bent. Ze denken/willen dat je gewoon doorgaat zoals voorheen maar dat kan echt niet als je zwanger bent! Ben nu aan het opbouwen en mijn baas ziet liever dat ik rap opbouw maar nu dat ik pijn in mijn bekken krijg doe ik dat echt niet! heb mijn lesje geleerd bij de eerste. Dus ik bel van de week de fysio op.. kijken of ik het allemal kan rekken voordat ik thuis kom. Bij mijn eerste had ik gewoon Bekkenpijn en zat denk ik rond 20-25weken 50% al in de ziektewet en toen rond de 30 weken al volledig! Kon niet stilzitten of rustig aan doen en min werk hielp daar ook niet meer *bloos* En na mijn wangerschap kreeg ik ook nog eens erge BI. Liep zelfs met krukken en kon de kleintje niet wassen, verschonen mee spelen etc Op die pijn zit je echt niet te wachten, ook al voor een goede doel Ik heb nu ook geen last meer van nestelrang. Wou ineens de babykamre schoon hebben en klaar hahaha. maar we moesten schappies doen.. erna flink moe en misselijk en nog steeds helaas.. wil hele dagen slapen!
He Meiden, @Diene: ik hoop gewoon dat die ballonvaart helemaal niet doorgaat voor je dat wil zeggen dat je zwanger bent en de lucht niet meer in mag!! Zie je op tegen woensdag? @Fuzz: Heb je al beetje ontdekt wanneer je nu NOD zou moeten hebben? @Aowyn: Tuurlijk zullen ze op je werk niet hee blij zijn, maar lekker belangrijk! Er groeit nieuw leven in je!!! Bij mij zal het ook niet haleluja zijn, 1 mei nieuwe baan, 3 mei posi test. Ach, aan de andere kant ben je als alles goed gaat er maar 3 maanden uit! @Angie: schoonouders vertellen was leuk, maar ze hadden al een vermoeden! Maar is hun eerste kleinkind, ze vinden het allemaal heel spannend. Ze bewaren gelukkig wat afstand, dus geen hyper schoonmoeder. Ze vroeg toen we gisteren weg gingen of we ze ' wel een beetje op de hoogte willen houden', wel lief! Nu deze week alleen nog tegen min zwager (maar daar hebben we niet zo geweldige band mee) vertellen en dan een poosje mondje dicht! Morgen over een week VK, ben benieuwd wanneer ik echo krijg!! Ik voel me eigenlijk nog prima, behalve het moe zijn...misselijk vrijwel niet meer, mijn lijf begint eraan te wennen denk ik. Allleen die stoelgang.....wat een drama! Hebben jullie dat ook Angie & Aowyn? pfffffff Nou meiden, heb al bijna 2 gekneusde duimen...deze ronde allemaal zwanger?! Hoe gaaf zou dat zijn!!!!!!! xx
Oh ja! Dat zou gaaf zijn! Diene en ik ook deze ronde! Wat vind jij ervan Diene? Heb ondertussen mijn ei gegokt. Op gisteren. Woensdag en donderdag knaltest en vanochtend een flinke tempstijging. Dus het kan best zijn dat ik vrijdag mijn ei al had (2 dagen na posi ovu-test), maar ook vorige week woensdag (want tempstijging van 36.3 naar 36.6), maar ook gisteren (weer tempstijging: van 36.6 naar 36.9). Dus vandaar: een gok. Tot gisteren elke dag vanaf woensdag geklust (gisteren hadden we echt geen zin meer ), en nu dus op het bankie, naast Diene... Zo, nu de computer weer teruggeven aan Lief, die was bezig en ik heb het ding even gekaapt... Tot gauw, meissies! Knuf, Fuzz
Diene, morgen gyn? Sterkte en succes! Hou je ons op de hoogte? De zwangere dames: hoest met jullie? Lekker aan het genieten van alle wondertjes? Kuss, Fuzz
succes morgen Diene!! hier zelf achter uitslagen moeten bellen en de chromosomen zijn goed bij ons beiden!!! heerlijk om te weten en weer een last van de schouders. En een stuk dichterbij het beeb en iets meer vertrouwen!
He Meiden! @Diene: Heel veel succes vandaag! Nog niet ongi geworden? Laat je het weten hoe het was? @Fuzz: Hier gaat het goed hoor! Gisteren wel een teleurstelling, we gingen het aan Lief zijn broertje vertellen (nu weten mijn ouders en broer en schoonzus en Lief zijn ouders en broer het, daar laten we het bij) maar hebben niet een echte geweldige band met hem...je hoopt dan toch wel op een leuke reactie, nou NOT! Hij stond nog niet op om zijn broer een hand te geven ofzo, helemaal niks. Ik was WOEST!! En dan slaan de hormonstertjes ook meteen toe Volgende week vk, ben wel benieuwd hoor! En de week erna gaan we lekker 1.5 week chillen in het zonnetje in Turkije! Hoop eigenlijk stiekem dat ik wel echo kan krijgen voor die tijd, maar dat zal wel niet.. Voel me nog prima eigenlijk in verhouding met andere dames. Nog wel zere boobs, moe, vlaagjes misselijk en darmen werken niet meer mee maar ik hoor veel ergere verhalen. Hoe voel jij je Aowyn? Gaat het al beter?? x
Hey Meiden, Aowyn, vervelend dat je zo'n last hebt. Ik hoop dat het niet te erg wordt zodat je wel lekker kan blijven genieten van je zwangerschap. Fijn dat de uitslagen goed zijn, inderdaad een last minder. Angie, hoe is het met jou? Loesje, vervelend van je schoonbroer. Maar maak je niet te druk, dat is hij niet waard met zo een reactie. Richt je liever op de mensen die wel blij voor je zijn. Positieve energie is beter voor jou en je beeb Fuzz, hoe is t op het bankje? Ik ben van het bankje af, gister ongi geworden een dag te vroeg. Dus maar een cyclus van 26dgn..... Ben net bij de gyn geweest en we gaan beginnen.........over 10dgn moet ik bloed prikken om te zien hoe het met de hormonen voor mn eitje zit. Dan moet ik daarna eventueel weer bloedprikken of gaan we weer echo's maken. Als mn eitje dan rijp is moet ik mezelf spuiten met pregnyl (krijgen vanmiddag geleerd hoe we moeten spuiten en dat moet mn mannetje doen, ik ben doodsbang voor spuiten.... ) En als we dan de pregnyl hebben gespoten krijgen we de afspraak voor de iui.... Ben benieuwd, nu wordt het toch wel echt! De gyn gaf wel aan dat de kansen wel wat groter zijn, omdat het probleem het zaad is en we dat probleem nu omzeilen. Maar de kans dat het niet lukt blijft altijd groter. Nu maar positief blijven en hard duimen. xx
@ Diene: ik duim me suf voor jullie! Ik gun het jullie zo hard! En het wordt nu echt echt! Wat spannend!!! En wat je zei tegen Loesje, geldt ook voor jou: concentreer je op het positieve nieuws, het negatieve nieuws vreet alleen energie! @ Loesje: aaaargh! Ik zou ook woest zijn als iemand zo zou reageren als we vertellen dat we een kindje krijgen... Meteen een goede reden om hem geen peetoom / knuffeloom te maken... Verder eens met Diene: geniet van de mensen die wel blij zijn voor jullie en jou en jullie beebje de goede energie geven! @ Aowyn: fijn dat je wat meer vertrouwen begint te krijgen! Jullie krijgen een prachtbeebje! @ Angie: hoest met je? Gaat het goed? Al een zichtbaar buikje voor de buitenwereld? Of kun je het nog verhullen met wat lossere kleding? Geniet van jullie beebje! @ all: het voorgevoel dat ik vorige week had, begint weg te zakken en de twijfel begint weer toe te slaan... Zoals altijd op het bankie... Voel ik iets? Zoja, wat? En is dat goed? Maar ja, als ei zondag is geweest, kan ik nog niks voelen. Aaargh!!! wat gokken jullie? Zo, nu weer aan het werk! Knuf, Fuzz
Fuzz, vervelend die achtbaan van gevoellens. Er zou echt iets moeten zijn waardoor je meteen kunt zien of het raak is of niet! Dat wachten altijd is niet bevorderend Maar het moet nou gewoon raak zijn, je wacht lang genoeg en dat gedoe met je ei moet ook maar een positief resultaat geven. DUim duim duim! Werk ze, hopelijk geeft dat een beetje afleiding (al denk ik t niet want je zit nu op t werk toch hier haha ) xx
Ha Diene, Had je nog aan de gyn gevraagd hoe het nou zit met die pijnlijke (.)(.) na ei? Bedacht me dat net nog dat je dat wilde weten. Kuss, Fuzz
Hey meiden, @All; Moest ff veel bijlezen...jullie zijn goed bezig! Ik ben net 2 dagen echt niet fit geweest. Maandag werd het ff zwart voor mn ogen tijdens het werk (gelukkig was mn collega die het weet erbij) Daarna even bijgekomen en maar naar huis gegaan.....heel de middag geslapen. Gisteren een zware dag gehad. Gewoon gewerkt, maar erg misselijk, duizelig en zwakjes. Vandaag half dagje vrij; gaat een stuk beter. Volgende week maar bloedprikken, denk dat ik ijzer tekort kom.....heb ik wel vaker last van en dat zal nu ook zo zijn ivm de zwangerschap denk ik. We hebben besloten een screening / nekplooimeting te laten doen. Is ook weer een extra echo @Diene; balen van je ongi!! Ik duim me ook suf voor jullie iui poging. Laten we hopen dat de eerste poging raak is!! @Fuzz; Spannend weer!! Ik hoop zo dat het raak is. Ik had mn klachtjes ruim een week na mn eisprong..... Gooi al je gevoelens hier maar lekker mee, dan duimen we mee voor je!! We willen alles weten. Twijfelen doe je toch en da's nog altijd beter dan er helemaal niet meer in te geloven!! Dus hoeist met de tempjes?? @Loesje; balen van zo'n reactie ja. Mijn broertje reageerde ook niet al te enthousiast, maar het zit ook niet in zijn aard om zo te reageren met knuffels, handen en kussen. Nu stuurt hij me regelmatig een hyves berichtje met hoe het gaat en heeft ie me een dag na de afspraak met de VK gebeld hoe het was gegaan....dus er is nog hoop Maar ik kan me goed voorstellen dat het kl*te is. Geniet nog maar ff lekker en dan kun je straks bij al je enthousiaste vrienden, familie, collega's en kennissen je nieuws kwijt!! @Aowyn; oh,....fijn een goede uitslag! Lekker genieten dus.....! xxx
He Lieve meiden! Wat heerlijk weer van jullie allemaal eens wat te horen, we moeten ze ook geen reden geven om ons forum op te heffen he @Diene: wat spannend allemaal zeg! Ben ook geen held in prikken, ken het probleem. Moest ook vd week 4 buisjes prikken, maarja het MOEST gewoon voor de zwangerschap dus laat het maar over me heen komen, het zal wel niks zijn in vergelijking met een bevalling . Maar spannend hoor meis, is het ergens ook een 'opluchting' dat je het ook een beetje uit handen geeft?? @Fuzzie: Dat 'gevoel' van zeker weten waar veel vrouwen over praten heb ik dus nooit gehad, staar je daar dus niet blind op! Ik voelde me 5 dagen voor NOD pas voor het eerst misselijk en dacht dat dat een kater was, 2 dagen later was het nog en toen ging er pas een lampje branden dus het kan nog even duren! Duim me suf voor jullie ladies!!! @Angie: Wat vervelend zeg dat je je zo naar voelt!! Hoop maar dat je 3 maanden snel om zijn, en je dus van die ellende af bent! @All: ik voel me eigenlijk nogsteeds goed, al slaap ik wel veel, net ook even 2 uurtjes in coma gelegen en op deze manier is het wel vol te houden eigenlijk. Maargoed, je weet nooit hoe erg het nog kan worden toch?? We zullen zien...En mijn zwager...pfoe!! Mijn hormonen gieren door mijn lijf en heb al gezegd tegen lief dat hij de kleine als ALLER laatste te zien krijgt hahahahah! Fijne aaf meiden, ik ga tennissen (als ik de energie kan vinden...) xx
Hey Meiden, Fuss, ik ben vergeten te vragen over mn (.)(.)......Maar ik zie haar de komende tijd nog wel vakker, dus zal het dan eens even vragen. Angie, wat vervelend dat je je niet fit voel. Maar hopelijk gaat dat wel snel over. Nog iets meer dan 3wkn en je bent voorbij de eerste 12, dan zou de vermoeidheid moeten afnemen. En als het inderdaad een ijzer tekort is, dan zal je dat ook wel makkelijk kunnen verhelpen toch? Hier, het spuiten ging redelijk.....ze zeiden eerst dat ik bij het oefenen geen spuit zou krijgen en daar was ik dus op ingesteld. Toen we daar waren moets ik wel een spuitje krijgen....anders kan je ja niet oefenen de paniek sloeg wel ff toe....(stom ik weet het , maar kan het niet helpen) Nou en dan moet mijn ventje het dopje van de naald af halen en dan prikt hij zichzelf in de vinger! het was wel grappig, maar maakte me niet echt geruster Gelukkig, deed de prik die hij me gaf geen pijn, maar de vloeistof die erin ging voelde ik wel en dat was maar een heeeeeel klein beetje, dat maakt me dus ook weer wat minder gerust voor de echte poging...Hopelijk is het maar 1x nodig! Loesje, het is wel goed dat ik het uithanden geef en mn vriend het moet doen, vooral omdat ik het zelf noooooit zou kunnen. Maar ik zou best willen dat ik het zelf zou kunnen, zodat ik de controle erover had...... xx
Hey Meiden, Het is rustig hier dit weekend Hoe is het met de mama's to be ? Fuzz hoe is het met jou? nog kwaaltjes of voorgevoelens? Ik blijf voor je duimen, het is jou beurt nou om ons een mooie postie test te laten zien! Fijne zondag allemaal xx