Dank jullie wel meiden! Vandaag gebeld dat ik ongi ben geworden en weer kan starten voor een nieuwe cyclus. Kreeg minder leuk nieuws..... De vorige keer was er erg weinig zaad en er was me eens verteld dat als er te weinig zaad is iui niet wordt gedaan. Ik had echter een vervanger van mijn gyn en zij vond dat we de iui gewoon moesten doen omdat we er nu toch klaar voor waren. Nu heb ik echter te horen gekregen dat het toch te weinig is. Ik moet nu gewoon beginnen met fm's en dan spuiten als het zo ver is en dan zaad inleveren en naar de iui gaan. Als er echter weer te weinig zaad is zal de iui niet doorgaan!!! En moeten we bespreken hoe verder. Waarschijnlijk wordt het dan ivf! Nu baal ik nog behoorlijk, ten eerste als het niet doorgaat gaat 1 cyclus verloren en weet ik niet wanneer ik gesprek krijg voor hoe verder. Als dat nog gaat duren en de ivf niet meteen kan beginnen (ben bang dat daar wat tijd tussen zit) gaat het allemaal nog langer duren! En ik ben gewoon doods bang voor de ivf!! de hormonen, tabletten en spuiten en dan de punctie!! daar zie ik echt tegenop, zei altijd al tegen mn vriend dat ik echt hoopte dat het nooit zover zou komen omdat ik niet weet hoe ik dat moet doorstaan. Ook zijn dat natuurlijk minder pogingen. Ik zou eigenlijk 6x iui krijgen en als dat niet werkte dan ivf. Ivf krijg je maar 3 keer vergoed en dan denk ik meteen wat als t niet in 3 x lukt...... Misschien moet ik me ook nog maar niet te gek maken en afwachten hoe het gaat lopen, maar ben toch echt bang voor te weinig zaad. Eens kijken of de gyn tijd heeft tijdens de fm om me te vertellen wat de bedoellingen zullen zijn. misschien kan zij me geruststellen......de 22ste moet ik gaan....ben benieuwd en nerveus. Sorry voor het lange verhaal Hoe is het met jullie, hoop dat alles goed gaat. Genieten jullie lekker van de zwangerschap en hoe gaat t met de beebjes? xxx
Ojee; wat een onverwachte wending zeg Diene! Weer heel veel om te verwerken.....en zo onzeker ook. En dat dan ook nog allemaal via de telefoon begrijp ik....jeetje....dus de 22e (volgende week) hopenlijk meer duidelijkheid. Ik hoop dat ze jullie gerust kan stellen en dat er een duidelijk plan kan komen.... Ineens zit je helemaal in die molen....gatsie. Ik baal met jullie mee!! En, helemaal geen sorry voor je lange verhaal. Wij (althans ik) zijn blij dat je je verhaal met ons deelt en dat je ons in vertrouwen neemt. Hopenlijk kunnen we je een beetje steunen. Knuf!!
Jeetje Diene, wat een achtbaan gooien ze je in zeg...al die onzekerheid en onduidelijkheid, hoop idd dat ze nu met een goed stappenplan komen! Ben je bang voor de pijn van IVF of gaat het meer om het aantal pogingen? Ik volg Babyboom op de voet en heb daar al veel IVF gezien, en met goede resultaten. Het voordeel is dat het iig bevrucht is bij terugplaatsing dus de kans van slagen is dan nog vele malen groter. Het zaad hoeft niet meer op zoek naar ei, dan heb je toch een paar grote stappen gemaakt. Heb vertrouwen lieve Diene! En inderdaad, ik sluit me aan bij Angie, ben blij dat je alles gewoon wil delen en vooral van je af schrijven! Hou je taai, we denken aan je, knuf!
ff snel bericht, kom binnenkort terug lezen. Ben net thuis, heb 2 nachten in het ziekenhuis gelegen aan de infuus wegens uitdroging en spugen.
Hey Meiden, Aowyn jeetje dat is inderdaad heftig!! Hopelijk voel je je al wat beter en hopelijk gebeurt het niet meer. Beterschap en doe rustig aan! Meiden bedankt dat jullie zo lief zijn!! Doet me goed om hier mijn verhaal kwijt te kunnen en dat jullie zo lief zijn! Loesje ik ben bang voor het hele ivf gerbeuren, het is gewoon mijn grootste nachtmerrie. Bang voor de pijn, bijwerkingen van hormonen, de psychologische effecten en voor de weinig aantal pogingen. Gewoon alles dus! Ben ook nog eens info gaan zoeken erover en blijkbaar gebeurt het niet in mijn ziekenhuis en zou ik naar Maastricht moeten. En in maastricht is ook nog eens een wachttijd, van 2 á 3maanden minimaal voor je begint en dan duurt het nog eens een maand voor je een tp krijgt en zo ben je al snel 4 maanden verder. Daar schrok ik toch ook weer even van! Nog langer wachten en dan krijg ik dus ook geen kindje meer tijdens mn 30ste! Nu dus maar heel hard aan het hopen en duimen dat mn ventje de volgende keer genoeg zaadjes heeft zodat het hele ivf neit nodig is!!!! Duim duim duim. Loesje nog nieuws van je werk? En hoe is het verder met je? Angie en Fuzz hoe is t met jullie? xxx
hey lieverds tijd om terug te lezen Loesje hoe is het met werk nu? Angie hoe is het met jou? hihi nu heb jij de tandenborsteltje Fuzz begrijpelijk dat je niet altijd reageert. Ik ken dat. heb het met de herhaalde miskramen topic. Ik ben dan wel zwanger en velen nog niet of weer miskramen, vind het ook beetje moeilijk en ongemakkelijk dan. Als we iets minder moeten kletsen over zwanger zijn gewoon zeggen!! Want we hebben ook de zwnager topics zat om daar over te lullen Hoe was de uitstrijkje? Bijan ei tijd, ik ga alles weer kruizen! Diene he bah ongi het kan ook zijn dat het wel raak is geweest he maar dan gewoon heel erg vroeg is mis gegaan, gebeurt bij velen. Mijn eerste vmk was dat ook. Ik was overtuigd ook zwanger te zijn en had ook dag ervoor getest en was licht posi maar volgende dag negatief en uur later brak hel los. Jammer dat wel maar wel beter eerder dan later natuurlijk. Wat neem je naast iui? Wat voor testen zijn al gedaan? Hebben ze jouw progesteron gehaltes al gemeten? Of krijg je al Utrogestan bolletjes? Andere forum dinnie doet ook iui en ook utro erbij. Hoop echt dat het gauw raak is meissie!! Ai te weinig zaad :/ dat is ook niet leuk IVF is idd heel pittig. Ik heb ook op babyboom een aantal goede IVF pogingen gezien! Ik duim dat hij een boel zwemmers weer vrijschiet in het bakkie En klagen en emo worden en alles mag gewoon, hoort er gewoon bij en niet opkroppen! Gewoon jouw hart luchten meid! Dan kunnen we jouw zo ver mogelijk online opvangen en opbeuren!! Geldt ook voor Fuzz!!!!
Hier gaat het ok. Ik ben in mijn hoofd wel weer fit maar mijn lichaam nog lang niet. Word van eten koken al moe Erg frustrerend dit. Ik voel me niet ziek maar ben het wel dus als je het zo bekijkt. Vind het dus ook lastig.. voel me stom om thuis te zitten en niet te gaan werken volgende week. Toen de verpleger hoorde waar ik werkte werd mij goed op de hart gedrukt nog ff te rusten pfff. UWV belde gisteren (ook mijn eigen HA! lief!!) en had een meneer. Die schrok ook en ik moest ook flink rusten en hij zei zit je niet mee dit zwangerschap hé. Nou ja en nee zegt mijn gevoel. Bij mijn dochtertje ook gehad. Ik had zware bekkenpijn en hield ongelofelijk veel vocht vast maar vond het wel te doen en meevallen LOL Nu dankzij op tijd therapie weinig last van mijn bekken en wel af en toe vocht en de kg's vallen nu wel mee (11kg en ben al over de helft) maar de heftige misselijkheid en 2x achter elkaar erg ziek en de misselijkheid gedoe komt zich dan ook mee bemoeien grrrrr maar toch vind ik het meevallen Ik geniet wel volle teugen hoor, ventje is heerlijk druk. Dinsdag echo gehad bij de vk/gyn poli en hij zwaaide weer naar mij/ons (niet de eerste keer) en we zagen zijn gezicht en neus, al iets anders dan met 20 weken al! gaat hard! en woensdag weer echo want mnr verstopte zijn hart weer voor de doppler. 2 zusters konden het niet vinden en ondanks erg druk willen ze wel zeker zijn. Mij prima zie ik hem weer En ja heerlijk hartje. Hij lag weer heerlijk overdwars, hoofd rechts tussen mijn rib en heup en voeten links tussen heup en rib En is nog steeds een jongen hij werd top tot teen bekeken. Tandenborstel allang niet meer, is nu als goed is ruim 30cm. Merk wel dat hij minder ruimte begint te krijgen omdat ik hem nu voel draaien en bewegen ipv alleen maar dreunden en trappelen. Bruiloft was super gaaf e verliep soepeltjes. Mijn broertje kwam mij nog vragen hem de ceremonie in te leiden apart en leuk! Ik wist niet waar ik kijken moest haha maar vond het gaaf. Op de trap vroeg ik hem, moet ik jouw arm vast houden of zo? Nee mijn hand! En hij pakte mijn hand vast als in klauwen zeg maar, door de vingers. Leuke muziek, R&B, met de ceremonie. Met verlaten was I gotta feeling van BEP, leuk! Jurk was gaaf! Zij was erg mooi! Fotograaf ook super leuk! Zij gaat mijn zwangerschap shoot doen heb er zin in! Erna ook leuk en was ook familie vanuit Engeland. Die van de doop afgelopen april. Dus kon weer mooi knuffelen met mijn peetkind MAar de bruid kreeg zondag dus ook buikgriep. Dus maandag huwelijksreis werd verzet naar woensdag. Ze zijn nu in Barcelona en gaan dan naar Rome. Sorry een hele stuk Hebben jullie Facebook of Hyves? Ik heb allebei en daar heb ik ook prive foto's staan. Lijkt me leuk ook buiten dit hoekje contact met jullie te hebben. Zal wel wennen zijn met namen hihi
He meiden! Goed om jullie weer te lezen! Hoewel niet altijd even leuke berichten... Ff schrikken Aowyn! Is toch wel een duidelijk signaal dat je op jezelf en je kleine man moet passen! Doe rustigaan... Oh Diene wat een verhaal weer...soms is internet niet het juiste middel om aan info te komen...misschien hoef je geen ivf en misschien hoef je ook helemaal niet naar Maastricht, hou moed! En mocht het wel zo zijn dan volgen we je op de voet en kun je altijd je verhaal kwijt, dat weet je he!! @Hotfuzzie: hoe is het met jou? Ik begrijp dat je hier bent hoor, maar ik vraag toch naar je @Angie: Hoe is het met je? Hoe voel je je? Wanneer heb je 20 weken echo staan? en wil je weten wat het is? Die van mij staat 23 augustus gepland, ben zo benieuwd! @All: hier gaat het goed. Weinig last behalve heel erg moe, maar als ik af en toe uit werk even plat ga komt het helemaal goed! Op het werk...Tsja...ik hou in ieder geval mijn huidige baan tot na mijn verlof en dan zien we verder. Ik heb het ook losgelaten, maak me er niet meer druk om, ik had er erg veel last van en dat is niet goed! Dan zien we in mei volgend jaar wel weer verder. Ik heb nog een contract tot oktober 2012 dus nog tijd genog, voor die tijd kunnen ze niet van me af! Nou meiden, ik ga boodschappen doen, lief is jarig en morgen een huis vol!! x
Hey meisjes, Goh, weer veel om bij te lezen....wat maken we toch allemaal mee. Kun je zo een film over maken of een boek over schrijven. @Aowyn; ja.....heb facebook, hyves en twitter. Ik vind het best om die gegevens uit te wisselen. Dan wel graag via een prive berichtje, dan is het enigzins nog prive t.o.v. lezers buiten ons clubje. @Loesje; goed dat je ff rust hebt wat betreft je werk e.d. Kun je je nu helemaal richten op je beebje. @Diene; hopen dat die zwemmers goed zwemmen ja de volgende keer. Ik kan me voorstellen dat je op ziet naar al die maanden afwachten voordat er iets gebeurd. Maar ik beval ook op mn 31e en heb ook altijd gezegd dat ik voor mn 30e kinderen wilde.....helaas, maar dit is ook prima. Was en ben in ieder geval zwanger op mn 30e geweest... @All: Met mn tandenborst gaat het goed denk ik. Donderdag weer naar de verloskundige en dan neem ik aan dat ik een afspraak mag maken voor de 20 weken echo..... die zal dan begin Aug ergens plaatsvinden. Heb er al zin in.....kan niet wachten. Ondertussen erg druk met werk.... Verder mijn huis die al een jaar te koop staat aan het leeghalen, misschien heb ik binnenkort huurders of misschien wel een koper.....dus gisteren kei veel dozen al ingepakt... pff....best vermoeiend allemaal. fijn weekend.... x
He Meiden! Inderdaad rustig hier! @Dienë: Hoe is het met je? Heb je al weer meer info gekregen inmiddels?Of nog gewoon afwachten tot IUI?En hoe voel je je eronder?Je kunt gewoon lekker je gal spuwen bij ons, dat weet je he! @Fuzzie: Hoe is het met jou? Waar zit je ergens in je cyclus? Benieuwd hoe het met je gaat!! @Aowyn: ik heb Facebook & Hyves @Angie: Ben benieuwd morgen! Dan heb je ook lekker een datum om naartoe te leven! Dat gaat al opschieten voor jou de 20 weken echo. Ik moet nog wachten tot 23 augustus....duurt lang zeg! @All: Hier verder alles goed. Lekker rustig op werk, werk op een Hogeschool dus studenten hebben allemaal vakantie en veel collega's ook, heerlijk! Ik voel me goed, op de moeheid na dan, dat lijkt maar niet over te gaan. Buik begint ook goed te groeien, ik zal binnenkort eens een foto maken. Angie heb jij de kleine al gevoeld? x
@Loesje; ja, ben zeer benieuwd morgen, hoop ons kleintje weer te horen. Ik probeer mn buik 's avonds in rust te voelen. Voel vanalles, maar weet niet of dat onze kleine dan is. Ik hoop dat ik snel wat meer ga voelen. Heb het nu ook een beetje te druk om er bij stil te staan. Heb weer behoefte aan bevestiging dat alles goed is.....ben weer ff onzeker. Ik ben benieuwd naar je buikfoto Heb vanmiddag lekker vrij kunnen nemen.....5 dagen fulltime en meer werken is teveel voor me merk ik. Dus nu lekker tijd voor mezelf.
Tis zeker rustig hier....alles goed dames? @Angie: en en en en ? Hoe was het? Alafspraak voor 20 wkn echo? spannend allemaal he! kan ook niet wachten tot maandag, dat ik het hartje weer kan horen...spannend! Benieuwd hoe het bij jou was! x
Ha, Deze keer het hartje goed kunnen horen.....ons kleintje is zeer bewegelijk, dus wel een hoop ruis. Kan morgen bellen voor de afspraak voor de 20 weken echo...over 3 weekjes... We krijgen een uitgebreide hartcontrole ivm hartproblemen binnen mijn lief zn naaste familie. Dus een extra lange echo.....altijd fijn! Mn bloeddruk was ook weer wat hoger 115/65 en ben in totaal 1 kg aangekomen.... Nu volgende de VK dus 17 weken en 2 dagen zwanger. Zal mn banner maar aanpassen want deze datum houden ze aan.
Hey meiden, Heb een beetje druke tijd gehad met werk enzo, vandaar dat ik even niet hier was. Aowyn, wat leuk dat je je broer bij de bruiloft mocht leiden. Echt lief. Wat leuk dat je beebje nar je zwaaide en dat alles goed met mn is. hoe was de echo woensdag? HOe is t met jou, neem je genoeg rust? Loesje, kan niet wachten op de foto! Super dat ook met jou beebje alles goed gaat. Nog ff en dan de 20 wkn echo, spannend Angie, heb je al gebeld voor de 20wkn echo? Nog maar 3 weekjes....spannend. Ook supper dat met jou beebje alles goed is. Hopelijk kan je m snel voelen Fuzz, hoe is ie bij jou? Hier, net voor de fm geweest. eitje was al 16mm en mag morgen spuiten en maandag de iui. Heb de gyn gevraagd of de iui wel door kan gaan ook als er weinig zaad is en gelukkig is dat zo. Ze gaf aan dat als alles ervoor geregeld is dat die dan zeker door gaat ook met weinig zaad. Ze had zelf al een mee gemaakt dat iemand met maar 100.000 zaadjes zwanger is geworden. Maar omdat de kans zo klein is zal het als er nu te weinig is de laatste iui zijn. Dan zouden we ivf icsi krijgen. Ik heb ook gevraagd hoe het dan zit met de wachttijden en ze gaf aan dat de wachttijden niet meer zijn, dus dat lucht al een heel klein beetje op. Verder hebben we het er niet over gehad omdat we eerst maandag afwachten, mocht het dan niet goed zijn maken we een afspraak. Ik duim heel hard voor genoeg zaad!!!! strakjes werken, de laatste dag voor de vakantie!!!! en dan 3 wkn vrij xxx
Oh nog ff iets.... Ik gaf bij de gyn aan dat ik een lf had van 10 dgn de laatste 3 keer. Ik tel dan de dag van de eisprong en ongi niet mee. De gyn gaf aan dat 10 dgn niet goed is en ze keek het even na in de computer. Ze zei dat dat hij langer was als 10dgn omdat ze de dag van de eisprong wel mee telt. Ik had de iui op 29 juni en ben ongi geworden op 10 juli. Ik tel dan 30 juni als dag 1 en de 9 juli als dag 10 dus een lf van 10dgn en de 11de dag ongi maar die telt dus niet mee voor lf. De gyn zegt echter dat mn lf 12 dgn was omdat de 29ste dag 1 is en de 10de dag 12.......dat klopt toch niet of wel??? xxx
@Diene: Nou gelukkig positief nieuws wat betreft de behandeling en de wachttijden (die er niet zijn). Het gaat toch wel senl voor mijn gevoel, maandag al weer IUI, maar voor jou gaat het misschien erg traag. Ben echt blij dat je maandag iig de behandeling krijgt, los van het aantal zaadcellen! Zou zo'n teleurstelling zijn als je voor niks hebt gespoten en dan lang moet gaan wachten....fingers crossed!!! Dat met die LF begrijp ik ook niet zo goed. Dat je de dag van de eisprong meerekent begrijp ik wel maar je ongidag begrijp ik niet. Want dat is normaliter de eerste dag van je volgende cyclus toch? Dan zou je hem dubbel rekenen volgens mij (als laatste dag van lf en als eerste dag nieuwe cyclus). Was altijd best goed in rekenen maar met die cyclussen, pffff hahahaha! We duimen weer voor je Diene, als altijd!! xx
@Diene; fijn...die positieve berichten. Succes met het spuiten en natuurlijk maandag met de iui. En goed nieuws wat betreft de wachttijden enzo....pfff.... scheelt nogal ofdat je maanden moet wachten of weken. Dus alleen maar positiviteit!! duimduimduim!! En dat van je LF is inderdaad maar raar; dan tellen ze de ongesteldheidsdag dus inderdaad mee..... Zou ik nog ff navragen als ik jou was. @All; 20 weken echo gepland op 9 Augustus!! Dan zou ik precies 20 weken zijn volgende de meting van de VK. Nu hopen dat ik mn beeb ga voelen.....
Dank je wel meiden voor het duimen Dat van die lf ga ik maandag inderdaad nog maar eens vragen. Angie, heb je weer een dag om naar uit te kijken, spannend gelukkig duurt dat niet meer al te lang. En je beeb ga je binnen kort wel voelen! Dat lijkt me echt een geweldig gevoel xxx