NOD 1-15 januari 2011

Discussie in 'NOD forum' gestart door Rittjuh, 6 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Fuzz hoe ging het??

Loesje hahaa ik heb het toen geloof ik van een andere site gehaald dat een kindje toen zo groot was :p Placenta nog niet aan de kant dus. Jammer maar belangerijkst is dat beeb lekker in jullie armen ligt straks :)

2. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    @Diene: En en en en en ?

3. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    Ja Diene; ik was ook benieuwd....

@all; vandaag mn echte eerste huilpartij gehad. En waarom?? Om niks en vanalles....
    Het zullen de hormonen wel geweest zijn :). Mn lief ging er heel lief mee om.....schatje....haha
    Volgens een vriendin in het volkomen normaal zo in de laatste weken van de zwangrschap. Nou; dat stelt gerust....haha
    Volgens haar wel typisch voor als je een meid in je buik hebt......ben dus benieuwd hoe het bij jullie is?? (met die kereltjes in jullie buik)

knuf!!

4. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    Diene, ben nog aan het duimen!

@Angie: heb er geen last van, en moet zeggen...heb heel de zwangerschap nog geen last gehad van hormonen. Maar ik roep niet te hard, wie weet komt t nog!

5. diene

diene Bekend lid

4 dec 2010
    685
    0
    0
    Limburg
    Hey meiden,

Hoe is ie?

Haha ja we zijn al flink aan het wordfeuden :p Aowyn en fuzz geen wordfeud? is leuk!

Loesje fijn dat alles goed is met de beentjes. Wanneer krijg je de volgende echo voor de placenta?

Aowyn nog ff, over 4 dagen uitgeteld!!! wat spannend!!!

Angie haha die hormonen! af en toe ff lekker huilen moe kunnen. Wel lief van je mannetje dat die er zo goed mee omging.

Fuzz hoe is t bij jou? hoe was de operatie en hoe is t met je schoonpa?

hier ongesteld geworden zaterdag. Wist al een paar dagen dat het eraan zat te komen.....ben er deze keer echt niet veel mee bezig geweest, toen het eraan zat te komen dacht ik opeens is het al zover en moest ff gaan tellen op welke dag ik zat en kwam erachter dat het inderdaad al zover was. Zaterdag ook een feestje van het werk dus meteen het "balen" kunnen verzuipen :p dat deed wel goed hihi. Morgen alweer naar de gyn voor een echo en dan zal ik waarschijnlijk beginnen met spuiten. Daar zie ik wel echt tegen op :S Maar ja nieuwe ronde nieuwe kansen en hopelijk is dit de laatste! duim duim duim!

xxx

6. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    He meiden!

@Diene: Vind het zo knap dat je jezelf altijd weer zo snel bij elkaar kunt rapen en vol frisse moed weer gaat beginnen, respect!

@All: Gisteren bij de verloskundige geweest en ook de echo doorgesproken. Is dus echt helemaal niks aan de hand met de kleine, alles ligt binnen alle marges. Toen wij vertelde wat ons gezegd was werd ze erg kwaad en ze gaat ook een klacht indienen bij het echo-centrum, kan absoluut niet om mensen zo ongerust te maken om niks. Dus we zijn helemaal gerustgesteld. Behalve wat betreft de placenta, die ligt dus echt te dicht bij de uitgang...ze heeft meteen het ziekenhuis gefaxt en ben gisterenmiddag meteen gebeld, ga as donderdag voor een echo en daarna een gesprek met de gyn. Hij/zij gaat donderdag ook meteen beslissen of het een ks gaat worden, maar wij denken van wel. Zou een kleine teleurstelling zijn maar heeft ook zo zijn voordelen! Nadeel is dat ze hem dan wel eerder gaan halen en ik wel heeeel dicht op de feestdagen kom te zitten... wie weet komen onze kleintjes dan ook wel tegelijk partner in crime! hahahahah

Hoe voel je je Angie?

x

7. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    @Diene; ah...gatsie...wat balen weer. Zeer knap dat je je elke keer weer herpakt.....goed van je/jullie!!
    Ik durfde het al met wordfeud niet te vragen.....was wel nieuwsgierig.....
    En inderdaad; nieuwe ronde en nieuwe kansen.

@Loesje; oh, da's toch spannend donderdag. En wie weet gaan we ongeveer tegelijk bevallen. Als jij die datum dan ff stiekem aan mij doorgeeft dan weet ik wanneer ik ga bevallen....haha
    Wel voor de kerst graag dan of net daarna....
    Maar inderdaad; ik zou ook balen als ik een KS moest ondergaan....maar ja....alles voor de veiligheid natuurlijk.

Ik voel me wel weer wat beter. Lang weekend gehad en weer goed kunnen slapen gelukkig de laatste nachten.
    Van de week dacht ik indalingsweeen te voelen....om de paar minuten van die steken in mn liezen. Toen ik naar bed ging was het over, en nu niet meer gehad.
    Verder is ze lekker beweeglijk.....je ziet ze aan de buitenkant bewegen als een tijdje.
    Na vandaag nog 6 dagen werken. Volgende week vrijdag mn laatste werkdag....begint op te schieten :)
    En jij Loesje??

groetjes

8. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    heyhey

hier nog bol en rond, helaas. Vk vodn het welletjes en had gedacht dat ik al bevallen zou zijn. Dus heb ik donderdag strippoging staan :eek: niks op fb enhyves melden ajb ;) ik hoop dat ukkie ervoor al komt maar volgens mij heeft hij het nog aardig naar zijn zin in mij ;)

Weet niet of ik het verteld had maar weer een zwaar weekend gehad. Werd zaterdag wakker gebeld door de dieren ambu dat ons kat aangereden was en dood was :( heel veel verdriet om... zondag was het dag van lekker in mama's doos wroeten de heel dag dus kon ik amper lopen en maandag amper 3uurtjes geslapen dus ik was het zat en kapot maandag haha. Was blij dat ze de strippen zelf voorstelde, want zelf durf ik niet om te vragen.

wordfreud heb je bij mij niks aan :)

diene dikke dikke knuffs!!! ik duim keihard mee!!

loesje placenta nog te dicht op dus :( wel balen idd maar als jullie 2en er gezond uitkomen!!

angie ja goede nacht rust doet wonderen ;)

9. Fuzz

Fuzz Actief lid

24 okt 2010
    247
    0
    0
    Noord Brabant
    Hallo meisjes!

@ Diene: he bah, schat toch... Ik begrijp helemaal hoe jij je voelt als mensen je komen vertellen dat ze zwanger zijn terwijl jij ook zo graag wilt. Nou ja, helemaal begrijpen niet, jij bent al langer bezig dan wij, maar die frustratie van echo's die op FB komen (which reminds me, ik PB jullie straks even met mijn gegevens)... En dan ook weer ongie. Meiske, ik gun je het jullie zooo. Zie je op tegen het spuiten? Wij gaan volgende week woensdag weer naar de gyn (die van ons is gekozen tot beste en patientvriendelijkste van NL. Dat schept dan wel weer vertrouwen..:)) en dan onze vragenlijst voorleggen. Hopen dat we een kans krijgen...Hele dikke knuffel voor jou en je Lief!

@ Aowyn: Oh, nog 2 days 'till due date! Ik ben zo benieuwd hoe het allemaal met je gaat en of je nog een beetje kunt ontspannen en slapen voor jullie manneke er is... Ik blijf gewoon lekker meelezen hier en dan zie ik het vanzelf! Sterkte in ieder geval!

@ Loesje en Angie: kijk dan! Jullie trekken dat partners in crime wel heeeeel ver door...:) Leuk joh! Zelfde ronde zwanger, zelfde babykamertje en straks ook op dezelfde datum bevallen. Dat zou wel heeeel cool zijn...:). Nog even volhouden tot jullie met verlof mogen... Lukt het nog? Loesje, ik zou ook pissig zijn op dat echo-centrum. Wel fijn dat je weer gerustgesteld bent. En als een ks moet om jullie knul veilig te laten landen, lijkt me de keuze niet zo heel moeilijk. Natuurlijk wil je het liefst alles natuurlijk laten verlopen, maar ik kom er nu achter dat 'natuurlijk' en rekbaar begrip is. Eigelijk wordt het meer: je moet eruit halen wat erin zit. Bij jou, en bij ons...:) En Angie, huil lekker joh! Die emoties, dat hoort er blijkbaar bij. Toen mijn zus zwanger was, is haar lief eens tegen middernacht naar een ander dorp gereden naar een tankstation, omdat madame zin had in paprika chips. En die hadden ze thuis niet meer... En ja, daar was heel wat drama aan vooraf gegaan voor ze hem had overtuigd van dat hij toch echt chips moest gaan halen... Achteraf kun je er om lachen...;)

@ all: Nou, mijn operatie is vandaag een week geleden. Het gaat best aardig. Nog wel zichtbare zwelling, maar al veeeel minder dikke kop dan vorige week. Pijn valt mee, behalve als ik teveel heb gepraat. Links is de zwelling nog wel meer dan rechts, maar goed, dan heb ik morgen ook wat te vragen bij de controle. De vloeibare voeding staat me nog niet tegen, dus dat valt ook nog mee. Ben wel vaker en sneller moe, maar dat schijnt normaal te zijn. Oh, operatie heet trouwens BSSO (bilaterale sagittale splijtings osteotomie). Ik weet nog niet wat het precies inhoudt, maar dat vraag ik morgen ook. Ik wilde ook van tevoren niet weten wat er zou gebeuren, geloof niet dat ik stoer genoeg zou zijn om er dan mee door te gaan. Nu is mijn nek en tussen mijn sleutelbeenderen wel geel/groen/blauw, dus ik ga ervan uit dat er flink bruut te werk is gegaan.
    Schoonpa is afgelopen maandag geopereerd. Het gezwel is weggehaald, de 3 omleidingen zijn ook goed gegaan en hij is met zijn 20 slangen van de ic af. Dus nu duimen op een goed herstel. Maar vooralsnog mogen we in onze handjes klappen. Wat ik dus ook geregeld doe...:)
    Volgende week weer naar de gyn. Ik had volgens mij net al gezegd dat hij een prijs heeft gekregen voor de beste en meest patientvriendelijke gyn, toch? Ik heb best wat vragen en voel me vaak verdrietig over de uitslagen. Bij Lief heb ik het idee dat het hem minder bezig houdt. Het is moeilijk om hierover te praten als praten bij mij nog pijnlijk is, maar ik merk al wel dat ik die pijn dan maar moet doorstaan, want anders ben ik zo bang dat we het samen niet eens overleven. Hij ziet het allemaal positief in: zolang er een kans is, is er een kans. Ik kijk er ook zo tegen aan, maar soms denk ik: wat nou als die kans geen reƫele kans is? Echt alle kunstjes die er zijn moeten we gebruiken om zelfs maar een klein kansje op een kindje te hebben. En als dat laatste kunstje, TESE, niet lukt, is het voor ons echt helemaal afgelopen. Dan komt er geen wondertje voor ons. En daar word ik verdrietig van. En ik weet ook wel dat we nog geen zekerheid hebben en dat we volgende week af moeten wachten, maar hoe dan ook, it ain't gonna be a party. Ik heb altijd geweten dat ik moeilijk zwanger zou raken (ik dacht dat het aan mij zou liggen), maar dat het zoooo moeilijk zou zijn? Dat valt wel even tegen. Gelukkig kunnen we wel samen praten over het huis en daar naartoe leven en hebben we op die manier wat afleiding om over luchtigere dingen te praten, maar ik wil ook over deze onzekerheid kunnen praten. Is dat raar? Ik heb al gemerkt dat de hond ook merkt dat er wat is. Ze is zo rustig en lief voor me sinds ik vorige week terugkwam uit het ziekenhuis. Dus zij zal ook echt wel iets merken. Lief beessie...:)

Zo, voor nu even het einde van mijn ego-bericht. Hoop dat ik jullie niet heb afgeschrikt met mijn drama-dingen...

Knuf, Fuzz

10. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    Moge ladies!

@Aowyn: Hoe is het????

@Fuzzie: Dikke knuf op afstand. Zo te horen pittige operatie geweest zeg, getsie! Maar gelukkig aan de beterende hand. En wat betreft je zwanger worden..heftig hoor..mannen zijn ook zo anders in het communiceren over hun gevoelens! En hebben van nature de insteek positief en sterk te zijn, en laten we eerlijk zijn, dat is soms maar beter want als ze altijd met ons meegaan met de emoties worden wij ook niet beter van. Wijze woorden, maar realiseer me heel goed dat ik over dit onderwerp niet mee kan praten...Maar...we hebben wel een hele sterke dame onder onze forum dinnetjes die het klappen van de zweep kent..Diene!

@All: Hier alles nog goed, gisteren gyn geweest en nog geen uitsluitsel. De placenta mag er 2 cm vanaf zitten en zit dus rond de 2 cm...ze willen over 4 weken weer kijken. Had graag gisteren gehoord wat het plan is maar helaas...

x

11. diene

diene Bekend lid

4 dec 2010
    685
    0
    0
    Limburg
    Hey dames,

Even een kort berichje....heb niet alles gelezen, voel me nogal beroerd vandaag......bang dat er een griepje aan komt.

Wil even pijlen hoe het bij Aowyn is....vandaag 11-11-11 !!!!! en ......is er al een beeb onderweg :)

zal snel weer even bij lezen en jullie up to date brengen....wordt vervolgt

xxx

12. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    heyhey

sorry zo weinig de laatste dagen, het rommelt flink en gisteren ook voornamelijk op de bank met lappie maar ik kan mijn mails niet allemaal openen daarop.

Ben gisteren gestript en ineens om 18u s avonds BAM om de 4 a5 min weeen die ik net kon opvangen. Helaas na 2u zakte het een half uur af en vervolgens kwam het heel rommelig terug. OMda tik ook vochtverlies had mar we niet weten of dit urine of v.water was moet ik vanmiddag naar het zkh voor vwv controle. Omdat ik geen weeeen meer heb mogen ze niet toucheren ivm infectie gevaar. Toen ik in bed ging liggen kwamen ze 20 min en dan om de 3-5 in en nog pijnlijker maar zakte af en ik kon slapen. Hij plaagt mama heel erg ;)

Ik zet niks op FB en Hyves, dan weten jullie dit ook ;) speel de domme daar :p Pas als uk er is meld ik het daar ;)

13. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Knuffs voor jou en duim voor jouw spa!
    Mannen zijn altijd anders dan wij vrouwen helaas. Heb ik ook gemerkt met mijn miskramen. Voor mij heftiger dan voor mijn man. Pas later barstte een bom en hij besefte toen dat hij goed moest stil staan over hoe het voor mij was.
    Ik ken wel enkele stellen waarvan de kans ook nihil was ivm slechte sperma etc en toch zwanger/kinderen hebben. Ik hou hoe dan ook goede hoop voor jullie meid!!
    Mssn heel andere koek maar als het samen niet lukt hebben jullie andere opties al besproken of is dat out of the question?

14. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    Hoe is het Aowyn?

15. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    @Aowyn; ohw, wat spannend!! En inderdaad...niets te merken op fb.
    Heeeeeeeel veel succes in ieder geval.
    Knuf!!

@Fuzz; heel veel knufs!! Wat maak je toch allemaal mee......
    Heb me inmiddels verdiept in TESE en lijkt me toch ook wel een hele impact voor je mannetje. En inderdaad....mannen zijn ook volgens mij wat meer binnenvetters dan vrouwen. Hij zal tijd nodig hebben en andere concrete dingen zijn dan gemakkelijker om over te praten misschien. Maar er gebeurt ook zoveel nu in jullie leven.....jeetje.
    En een kans.....is een kans!! Ik duim heeeeeel hard voor jullie mee!!

@Diene; weer een beetje beter??

@Loesje; Plan is dus nog niet duidelijk......nou ja; dan wacht ik ook wel af....haha ;)

xxx fijn weekend meisjes!!

Bijgevoegd nog een update buikfoto van vandaag....

16. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    hier weer rustig en niks te bekennen :( echt een domper na donderdagavond :( Heb pas a.s. vrijdag vk weer :(

mooie buik Angie!

17. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    @Aowyn: oh jammer!! Moet heel de tijd aan je denken, het was zo stil! Zet m op! (nu nog even met wachten, strax met bevallen :))

18. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    He, wat balen Aowyn.....hoop dat ie toch snel komt.

19. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    Nog geen babynieuws Aowyn?

20. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    nope nog bol maar gisteren bij de vk geweest, ff de stuk copy/pasten voor jullie!

zo en nu de vk update, ben er best van overdonderd.

Toen ik daar kwam was het de vk die donderdag bij me was geweest en een stagiare. VK keek er ook van op dat ik nog rondliep. Junior had er duidelijk geen zin in.

We hebben over gehad hoe het gaat sinds vrijdag, de laatste keer dat ik haar sprak. Zij vond het ook vermoeiend zo en was al erg blij dat ik overdag mijn slaap/rust pakte maar steeds flink rommelen en dan stoppen is ook vermoeiend. En dat de verhalen om mij heen ook niet gunstig was voor mijn stress gehalte.

Moest gaan liggen en zijn hartje klonk goed. hij lag er goed bij ook. Toen wouden ze voelen. Stagiare zei da tik 4 cm had! Ik was toch niet volledig verweekt, had nog een kleine ribbel rand. Toen ging de vk voelen en zei ze bijna 4cm, ik was erg soepel en daardoor kon het ook 4cm zijn maar ook net niet. Dus een aangename verrassing dat ik dus al zowat op 4 cm zit. Ik moest met vuisten onder mijn billen (pufpuf hijghijg lol lichaam erg zwaar nu
    :p) want zij wou voelen van binnen hoe diep zijn hoofd was? beetje pijnlijk en hij was er niet mee eens, ging schoppen haha. Ik kreeg ook harde buiken, kon ze ook voelen aan mijn vliezen.

Toen weer aan tafel en ze wou ons een optie geven. Om morgen de gyn te bellen en te vragen of ze mijn vliezen mocht breken, als wij dat ook goed vonden
    :$ ik was flink overdonderd. Wist niet wat ik wou.. hubbie zei wel nou als het aan mij ligt zeg ik meteen ja. maar dat vond ik te snel ineens!
    Dus na na te denken hebben we afgesproken dat ze morgen de gyn belt om te overleggen als zij donderdag ochtend mijn vliezen mag breken. Dit mag gewoon thuis, tenzij het neit helder is. En dan heb ik 24u de tijd om te bevallen en anders naar zkh.
    Zo heb ik een uitzicht en zo geef ik ukkie nog zelf de kans te komen en mezelf de kans afscheid te nemen van mijn buik.

AUB niks op FB en hyves plaatsen!!!!!!

Vannacht bagger geslapen :/ had hele tijd scherpe steek in mijn onderbuik/lies/schaambot. Was niks met weeen, voelde anders. Vanochtend vroeg toch 2 pm's genomen heb beter kunnen slapen. Zometeen weer dutje doen met 2 pm's, ben helemaaaaaal beurs nu van onderen :/

Deel Deze Pagina