Oh Aowyn; wat spannend zeg!! Heel veel succes de komende dagen dan.....voor het weekend heb je misschien jullie mannetje bij je.... Knuf!!
oooh spannend!! Ik werd vannacht ff wakker (pies momentje uiteraard ) en moest aan je denken, zou Aowyn nu ook zenuwachtig wakker liggen? hahah! Onwijs veel succes en hoop dat je je kleine snel in je armen hebt!! Hou je ons op de hoogte??? x
Hey meiden, Ff snel via de telefoon. Heb niet bijgelezen, doe ik morgen ff. Maar ik wil Aowyn even feliciteren met de kleine "grote" man!!!! Super gefeliciteerd!!!!!!! Xx
@Aowyn: gefeliciteerd!!! Je tandenborsteltje is op de wereld! Hoe is het allemaal gegaan? Hoe voel je je?
Ja, na hyves, Facebook wil ik Aowyn bij deze ook feliciteren met jullie grote, kleine wonder. Geniet van je kraamtijd. Knuf!
Hey meiden, Aowyn wat een schatje heb je! echt een lekker kereltje Geniet er maar lekker van! Fuzz wat heftig allemaal! Ben wel blij dat jou operatie goed is gegaan. Hoe is t met de hamster wangen? Ook blij dat de operatie van je schoonpa goed is gegaan, hoe is t nou met hem? Wat erg allemaal wat je moet mee maken mbt zwanger worden! ik vind het heel erg voor je en het maakt niet uit hoelang je bezig bent, als je iets zo graag wilt en het lukt niet en nu ook nog slecht nieuws dan is het ook heel erg! Ik begrijp goed hoe je je voelt en ik begrijp ook de situatie met je mannetje. En het is ECHT NIET raar dat je erover wilt praten! Met die van mij ging dat praten erover ook heel moeilijk, hij was ook altijd zo van "het komt wel goed, het maakt niet uit hoelang het duurt het komt wel" daar kon ik zo gek en boos van worden! We hebben er ook vaker flinke ruzie over gekregen. Ondertusen begrijp hij me wel en kunnen we er over praten. Ik heb hem gewoon vaak duidelijk moeten maken hoe het voor mij is en ook al grijpt het hem niet zo aan, zal hij toch moeten begrijpen wat dit allemaal met mij doet. Na een tijdje in de mmm ging hij het ook wel begrijpen en ik denk doordat hij moest zien wat ik allemaal moet "doorstaan" leeft hij ook beter mee. Het is nog niet zo als ik zou willen, dat hij ook eens emoties laat zien en kan aangeven wat het met hem doet, maar ik denk dat ik dat maar niet meer moet verwachten. Mijn ventje is echt een binnen vetter en een die heel moeilijk kan praten, maar ik ben al blij met hoe het nu gaat dat hij toch probeert mij te troosten en naar mij te luister en vooral begrip toont. Ik wens je in iedergeval heel veel sterkte met alles! en als iets is laat je het maar weten! Hoe is t nu bij jullie? nog bij de gyn geweest? Ik bedenk me trouwens net dat mijn gyn me zelfs heeft verteld dat je er psychologische hulp bij kan krijgen. Het is toch vaak een flinke impact op mensen en hun relatie.......Misschien iets om in je achterhoofd te houden mocht je het ooit willen. Loesje en angie, nog fftjes! ik keek net naar hoelang jullie nog moeten en zo grapig dat de aftelling nu in dagen is en neit meer weken. Angie al met verlof, geniet je er een beetje van? Hier.....toen ik terug moest naar de gyn voor mn eerste echo bleek dat ik nu 2 cyctes had, 1 links en 1 recht. Dus weer niet begonnen met spuiten. Uiteindelijk is de linker cycte weg en alleen nog 1 recht, maar ook een eitje! Vandaag iui gehad en nu duimen! moest voor het eerst helemaal alleen, mn ventje moest werken... Ik zei al als ik nou zwanger zou zijn, dan was papa niet eens in de buurt toen het gebeurde Wat ik wel vreemd vind is dat de gyn vaker zij dat mn iui een extra poging was en dat we zouden proberen meer iui's te doen dan 6. Nu zei ze dat dit officieel de 5de is, ipv de 6de (ik dacht officieel de 4de aangezien ze vakker had gezegd dat sommige niet telde) dan zou ik dus pas 1 extra hebben gehad. Ik vroeg hoeveel ik hierna dan nog kon krijgen, mocht het nou niet raak zijn en toen zei ze nog 1!!!!!! dat zou dus betekenen dat het daarna icsi wordt..... dat moet ik toch nog maar eens met haar bespreken. Nu maar hard duimen dat het allemaal niet meer nodig is en ik nu toch eindelijk wel zwanger zal zijn!!!!!! xxx
Hey lieverds!!! Ik zit eindelijk beneden. MIjn laptop is zo traag en ik kan niet goed bij mijn mails en alles, en dus liever op de pc beneden alles lezen. Ik hoop straks bij te lezen. Ik ga zo eerst een poging doen stamppot te maken. Wou een korte update doen voor jullie! Afgelopen donderdag zijn om 11.55 mijn vliezen gebroken. Weeen kwamen goed op gang. Vk is ook een uurtje weggeweest voor 2 controles. Tegen 15uur voelde ik een verandering in de weeen die ik op de bank opving beneden. Mijn man belde de vk die al onderweg was. Toen zij binnenkwam was er een duidelijk verandering in de weeen, een soort druk gevoel van onderen. En ik had meer rust wetend dat zij er weer was. Naar boven gegaan en toen kreeg ik ineens ook persweeen tussendoor. Ik werd even later getoucheerd toen ik enigzins op mijn rug kon liggen en bleek al 7cm te hebben. Ik was heel blij maar vloekte in mijn hoofd hoe ik door de volgende 3 zou komen zo. Heel andere koek van een ruggenprik af komen om te persen en dat je van natuur die krengen krijgt menn van een oer gevoel ineens! Ik kreeg meteen heftiger persweeen en raakte in paniek. Gezien ik bij mijn eerste een subtotaal ruptuur opliep en ik al angst had voor een super snelle bevalling in combi met een grote kind (ik dacht aan 4500gr en vk toen 4200) Maar ik kon ze niet tegenhouden. Mijn vk had het snel in de gaten en zei ik moest persen. Ik durfde eerst niet want ik dacht 7cm en persen die is gek! Maar ze haalde mij over en 3 min na het toucheren van 7cm is mijn zoon D.ean O.wen geboren met een gewicht van !!!! 4820gr en 54cm lang Vraag mij niet hoe ik dat gedaan hebt... Maar helaas wel weer een sub-totaal ruptuur (lang leven moeder instinct had ik weer gelijk) en even later door naar het zkh voor hechtingen (vloekt alle lelijk vloeken en wenst zoiets niemand toe ><) . Gelukkig niet zo erg als bij mijn dochtertje en konden we weer naar huis erna. Alles gaat goed en zo onwerkelijk dat hij er is!! Ik neem elk moment intens op en het maakt alles van de afgelopen 2 jaar zoveel waard!
He meiden! @Diene: Spannend weer op het wachtbankje! Gelukkig dat er wel een eitje was..wat een gedoe weer met die cystes zeg! En wat betreft het aantal pogingen, zo irritant dat ze er niet duidelijk over zijn! Ik had het er vandaag nog met mijn vk over, dat ik nogsteeds geen duidelijkheid heb, ze gaf aan dat als je bij een gyn bent je gewoon je eigen gevoel en je eigen ideeen moet spuien, soms willen ze wel eens vergeten dat ze met 'mensen' te maken ipv met 'baarmoeders en eierstokken enzo'. Ik duim weer meis!! @Aowyn: Wat een lekker ventje! En bijna 10 pond, dat kan ik geen tandenborsteltje meer noemen Gaat alles goed? En jouw herstel? en met je dochter? @All: Hier alles goed, gisteren weer even vk geweest voor check up en alles in orde. Kleine man groeit goed en mama gelukkig nogsteed niet Nogsteeds maar 3 kilo in totaal, ik kan snoepen wat ik wil en kom niks aan, das lekker!! Nog maar 3 daagjes werken en dan een half jaar thuis, gek idee zeg! @Fuzz: Hoest met jou? x
haha nee dat is een hele grote tandenborsteltje idd Alles gaat goed. Ik krjig geen controles meer, alles herstelt super daar beneden blijkbaar ( al voelt het en zl ahet voorlopig anders voelen ) Baal ook van omdat met intiemiteit zal het ook weer langer duren en dat missen we zo.. Mijn dochtertje is helemaal weg vna haar broertje heerlijk! en ben zo opgelucht! Hopelijk blijft het ook zo, ik ben ook nog gek op de mijne Zal binnenkort foto's plaatsen in een album voor de aagjes Moet ik ook nog doen op FB en hyves hahaha
Hey ladies, @Aowyn; wat een mooie foto's steeds weer of fb. Geniet er lekker van....maar volgens mij lukt dat wel. Heerlijk lijkt me dat...... @Diene; Spannend weer. duimduimduim. Maar inderdaad; wat vet irritant dat van die pogingen...hoe vaag kun je het hebben. Ik hoop dat je lekker zwanger bent..... @Fuzz; hoe is het meid?? @Loesje; de laatste werk-loodjes. Je hebt ook bijna verlof. Balen dat je ook nog steeds geen duidelijkheid hebt. Hier afgelopen maandag de liggingsecho gehad. Placenta ligt mooi linkszijwaarts en ons meisje rechtszijwaarts. Voldoende vruchtwater en verder ligt ze er goed bij.... Heb heerlijk verlof nu; merk ook dat het nodig is. Lijkt wel alsof alle vermoeidheid er nu uitkomt. Ik slaap zeer slecht (sorry; als ik sommigen van jullie 's nachts wakker wordfeud...) heb mega last van maagzuur. Beetje verkouden aan het worden, keelpijn en wat koortsig nu. Maar ondertussen de laatste spulletjes in huis aan het halen...volgende week het kamertje inrichten, de rest van de kleertjes wassen. Heb vanavond voorlichtingsavond bij de VK en morgen borstvoedingscursus bij de thuiszorg. Aanstaande maandag de intake van de kraamzorg en ook het partuspraatje bij de VK. Mijn vriend is zeer ongeduldig en kan niet wachten totdat ze er is.....super lief. Wat mij betreft mag ze tussen Sinterklaas en Kerst komen. xxx
Ha lieverds! @ Aowyn: ik FB me suf met die ontzettend leuke foto's van jullie Dean! Wat een schatje, zeg! Hier ook nog een dikke congrats met jullie manneke... @ Loesje: oh, een half jaar vrij! Er zijn slechtere vooruitzichten... Hoop dat het goed gaat me jou en jullie manneke in je buik... @ Angie: lekker overdag bijslapen... Lukt dat een beetje? Ben je al bij de borstvoedingscursus geweest en het partuspraatje achter de rug? Hoort er allemaal bij! @ Diene: dank je voor je bemoedigende woorden... Ik weet wel dat ik niet de enige ben die dit allemaal doormaakt, maar ik vind het zo wonderbaarlijk dat eigenlijk niemand er openlijk voor uitkomt. Het zet bij ons in ieder geval echt wel wat spanning op de relatie, helemaal omdat nu alles tegelijk komt (mijn herstel, nieuwe banen, schoonpa, nieuw huis en dan ook nog een icsi)... Ze zeggen wel eens dat God (of de kosmos of wie dan ook) je niet meer geeft dan je kunt verdragen. Nou, die moet wel een heeeele hoge pet van ons op hebben... Maar goed, ik mag ook niet klagen. Ik ben verder gezond, heb een schat van een vent naast me (die wel goed kan luisteren, maar niet wil delen waar hij zich druk om maakt), ik heb jullie als ouwehoerpalen als ik weer eens wil afreageren en lieve mensen om me heen die ik kan knuffelen als ik dat wil... Wanneer is je NOD? Is het nog vol te houden op het bankie? Ik duim dat je je niet druk hoeft te maken over hoeveel pogingen iui je nog zou hebben en dat icsi of ivf je bespaard blijft... Maria weet ons tegenwoordig aardig te vinden, dus ik zet er gewoon een kaarsje naast voor jullie! @ all: hamsterwang-technisch gaat het goed. Zwelling is bijna weg, eten gaat steeds beter, stieken worden losser, dus mijn kaken krijgen wat meer beweging. Ik zeg: jeuj!!! En dan over 3 weken een vette friet speciaal... Kijk, das ook best een aardig vooruitzicht... Over 3 weken hebben we ook de sleutel van ons nieuwe kasteel... We zijn het er nog niet over eens of we zelf willen schilderen of dat we dat laten doen. Ik ben voor 'laten doen', zonder zelf schilderen hebben we al genoeg aan ons hoofd en die ellende van afplakken of mislukte muren, daar heb ik niet zo'n zin in... Nu eens gaan kijken of we in kunnen schatten wat dat ons zou gaan kosten... Pa van Fuzz-man is thuis en herstelt goed. Hij vindt dat het te langzaam gaat, maar goed, hij kan in ieder geval nog herstellen. Het zal een maand of 3, 4 duren voordat hij weer een beetje op zichzelf zal lijken, dus nog even rustig houden. We zijn ook weer bij de gyn geweest. We gaven aan dat we voor de meeste kans wilden gaan op een zwangerschap (dus icsi met tese), maar de gyn gaf aan dat de kans met tese op bruikbaar zaad net zo groot is als met een 'normale' icsi. Maar ja, als bij mij die follikelpunctie gedaan is, moet er dus bij Fuzz-man wel zaad zijn. Daarom wilden wij dus tese: is er geen zaad, kan er ter plekke die tese gedaan worden en zaad uit de bal gehaald worden en alsnog die eicel bevrucht worden. Toen zei gyn: ja, maar we kunnen jouw eicellen ook invriezen, net zolang tot er wel zaad is bij Fuzz-man. Er in het verleden is er zaad gevonden, dus dat komt echt nog wel een keer. Kijk, dat was het antwoord dat we wilden: Fuzz-man hoeft niet te worden geopereerd, we hebben geen wachtlijst en de gyn is helemaal gemotiveerd... Dus we gaan voor een icsi zonder tese. 7 december gaan we alles in gang zetten: medicijnvoorlichting, hoe spuiten en dan hopelijk in januari al een punctie en mogelijk terugplaatsing... Let's get this show on the road... Zo, tis weer een heel verhaal geworden... Ik lees nog steeds bijna dagelijks met jullie mee, maar heb niet altijd tijd/behoefte om meteen te reageren. Maar ik blijf jullie lekker wel in de gaten houden, hoor... Kuss, Fuzz
He ladies! @Aowyn: Hoe is het met kleine Dean? Wat een scheetje zeg! En hoe gaat het met jou en je herstel? @Diene: Is het allemaal nog een beetje vol te houden op het wachtbankje? Ik heb nu aaaaaaaaaaalle tijd om te duimen dus duim me suf! @Fuzz: TOP je weer eens te lezen, wel heftig allemaal, maar ben blij met de positieve verhalen van de gyn! Spannende tijden...ik denk aan jullie!! @Angie: Hoe is het? Kun je een beetje wennen aan het thuis zitten? En hoe ver ben je met je wasjes enzo? Voel je je fysiek nog goed? Ik ben gisteren iets te enthousiast van start gegaan met mijn eerste verlofdag, was vroeg wakker en ben de stad in gegaan voor sint-kado's. Lopen sjokken door de stad en me een bult lopen sjouwen..toen thuis kadootjes in gaan pakken, wasjes draaien, bedje opmaken, strijken en toen lief thuis kwam boodschappen doen. Toen we thuis kwamen stroomde de tranen over mijn wangen, had zo'n pijn in mijn lijf! Rug, benen,harde buik...pfff. Dus moet mijn tempo ff naar beneden gaan schroeven...leermomentje! x
@Loesje; zeeeeeeer herkenbaar. Ben inmiddels ook alweer teruggefloten door mn lichaam. Gisteren ook teveel gedaan en resultaat was dat ik vannacht dan weer slecht sliep, de kleine niet dacht te voelen, buikkrampen etc. Even behoorlijk in de stress gezeten ook. Nu vandaag voorgenomen even heeeeeel weinig te doen. Dus nu lekker op de bak met laptop, tv, thee en rust. Vanavond een house warming party waar ik gewoon een zitplaats op ga eisen . Voel ons kleintje ook weer fijn kronkelen in mn buik, dus ben weer gerustgesteld. Inderdaad....leermomentje. Fijn weekend iedereen!! x
Fuzz idd mee eens ik duim kei hard mee! En laten doen is wel fijn! Loesje foei! Jij en angie moeten goed naar jullie lichamen luisteren! Die lesje heb ik in 2008 ook geleerd, dus denk erom dames *kijkt heel streng* Herstel hier gaat goed. Sinds vrijdag stuk minder last van onderkantje. Zaterdag schappies gedaan. Heerlijk maar wel ondergeschat. Dus niet eigenwijs gedaan maar op tijd naar huis. D doet het ook super, heerlijk tevreden
@Angie: en? jij de modus al gevonden?Ik blijf het lastig vinden hoor...heb het idee dat ik veel moet doen in weinig tijd dus ga maar door. Maargoed, voor vanmiddag een tut middagje in de planning, nageltjes lakken, tutten etc..morgen weer een nieuwe dag om iets van het lijstje te schrappen! x
@Aowyn; Ik zal voorzichtig zijn. @Loesje; ja....ben fijn alles aan het wassen en helaas ook aan het strijken. Die hydrofieldoeken zijn niet zo strak uit de droger gekomen. Maar dat doen we morgen wel weer. Ik heb ook het idee dat ik nog van alles moet, dus wil ook het liefst alles op 1 dag doen....maar dat gaat niet. Dus morgen staat het ponsplaatje halen en de po halen bij de thuiszorgwinkel op het programma..... Vandaag intake gehad met de kraamzorg en het "bevallingspraatje" bij de verloskundige. Dus nu hebben we al info gehad die we nodig hebben..... Ons meisje was al goed ingedaald en dat voel ik ook wel. Heb Antagel gehaald bij de apotheek ivm mn maagzuur dus hoop dat het gaat helpen......kan ik in ieder geval lekker slapen.
Antagel hielp bij mij vaak wel. Alleen bij mijn eerste op het eind niet meer en dit keer wel maar werd op het eind beetje misselijk van.
Update: Vannacht (2:30) ineens uit bed moeten stormen omdat ik over moest geven. Tijdens het overgeven verloor ik steeds vocht....een hele plas helder vocht, geurloos. Nu af en toe wat rare gevoelige momentjes in mn buik....maar voel me verder wel oke. Heb ook net wwat gegeten en dat blijft er gewoon in. Toch mn verloskundige gebeld en die komt zo ff kijken. Weet namenlijk niet ofdat het vruchtwater of urine was. Ik kon het in ieder geval niet tegenhouden. Spannend dus.....
WHAAAAAAAAAAAAT! Je bent te vroeg hoor, ik ben hier helemaal nog niet klaar voor!! haha....oh spannend meis!! Hoe laat komt VK? Oh ben zo benieuwd, keep us posted! En ik ga nu echt aan de babywasjes beginnen want krijg paniek van je