nope helaas niet, één van de redenen dat ik de laatste dagen hier niet was, in samenwerking met kerst Maar ben idd blij niet meer zo moe te zijn. Ben nu ook moe maar niet moe zoals jij nu bent, knuffs! Hopelijk meldt zij zich heel gauw!!
Ik kreeg bericht van Angie en wist niet hoe snel ik moest komen.. helaas dacht mijn zoontje daar anders over (in ht kort veel booben, spugen in bed vervolgd door badje en poep broeken nu 3 4 en 5 en booben en slaapt eindelijk!!! ) Kippenvel en tranen!! Toen ik las over de zaadtelling had ik al een goede gevoel! Nu duim ik op een mooie plakkerd en pas over 8mnd eruit! Bij mijn dochtertje was ik ook "verkouden" en ondanks dat een heel erg sterke reuk! Ben erg blij voor jullie!!!!!!! Heerlijk!
Hier drukke dagen gehad ivm kerst. Gisteren weggeweest en vandaag tank-dag. Lukt me om FB bij te houden maar meer niet. Vanaaf voor het eerst tijd te lezen en te reageren. Moet nog beginnen aan de andere topics maar wou hier eerst komen Dean doet het super, kletst en lacht, heerlijk! Vanmiddag ook nacontrole gehad in het zkh bij de gyn en alles ziet en voelt er goed uit! Goed gesprek gehad over als we ooit een 3e mogen krijgen (eerst finacieel gezien en dan lichamelijk). Krijg erg vroegtijdig een knip en de groei van het baby moet in de gaten worden gehouden. Ook loop ik el bij de vk maar tegen einde op gesprek bij de gyn om planning door te nemen. Want ik kijk goed terug naar D zijn bevalling maar omdat dit de 2e keer is dat het snel gaat met een grote baby en dan een sub totaal ruptuur erachter aan wil ik echt de 3e keer niet dat het zo loopt!! eerder inleiden of een 40 wk keizersnede doen ze net omdat er risico's mee komen. Prima maar dan een andere oplossing want wie weet is straks de kringspier ook mee en dan ook incontenent! ja daaaaaag !
*update* (blij dat ik dit met jullie mag delen.....we laten dit aan niemand verder weten) Op Fb ben ik gewoon nog aan het "wachten" Vanmiddag weer naar de verloskundige geweest. Urine gecheckt en er blijkt wat eiwit in te zitten. Bloeddruk is ook wat aan het stijgen. Op zich niets om ons zorgen om te maken, maar ze gaan me nu toch wat scherper in de gaten houden. Morgenvroeg moet ik de dienstdoende VK bellen om een afspraakje aan huis te maken voor morgen voor de middag. Hoop dat dat gaat lukken en ze net geen bevalling aan het doen is. (of het moet die van mij zijn ) Morgen moet ik dan nog een keer mn urine opvangen en wordt mn bloeddruk dan opnieuw gecheckt. Verder gaat ze me waarschijnlijk dan ook strippen. Mocht er na zondag nog niets zijn dan moet ik ma of di terug naar de praktijk en gaan ze een afspraak maken in het zkh voor een CTG en echo om te checken hoe het verder dan is. (dit is gewoon volgens standaard protocol) Ik moet de dienstdoende VK bellen als ik misselijk of duizelig ben, hoofdpijn heb, "bandgevoel" onder mn borsten of de baby minder dan 10 x per dag voel. Dus ja: eindelijk gebeurt er dan wat...... Ik hou jullie op de hoogte. @Diene; en?? Heb je geslapen en hoeveel testen heb je ondertussen al gedaan Wat fantastisch zeg!! Heerlijk!! Nou kun je je banner hier ook veranderen (misschien heb je dat al gedaan?) @Fuzz; nou, meis.......bij jou MOET het nu ook gaan lukken hoor!!! Ga heeeeeeeel hard voor je duimen. xxx
Hè meiden! Oh angie, lekker een beetje actie dat wachten duurt allemaal zo lang! Bloeddruk iets omhoog is een goed teken zeggen ze! Fingers crossed!! Hou ons op de hoogte! Fuzz, hoe is het met jou?? Diene hoe is ie? Heb je een beetje kunnen slapen? wat een super gevoel hè!! Zo gaaf nog net op de nippertje van 2011!! Hier vandaag een slechte dag, voel me heel de dag al beroerd..en lief heeft het heel druk op de zaak en is elke avond aan t overwerken. We zijn net wel ff in geboorte 's trim geweest, relaxed om te weten waar je terecht gaat komen...ik kruip nu nog even lekker mijn bedje in, tot later!!
Angie ik hoop dat het strippen helpt!! Vaak zorgt het voor aardig wat gerommel, zoals bij mij, maar et niet door. Een 2e poging soms ook niet. Is idd standaard voor de meesten dat als je 41 weken bent dat je een ctg in zkh krijgt en een plan bespreekt. Hopelijk heb je geen eigenwijze zoals mijn tandenborsteltje was en komt zij voor die tijd! Goed dat ze je in de gaten houden! Met twijfel ook bellen he! Loesjes knuffs! Nog even!
Whaaa Angie!!!! Ik had gister ff snel gelezen en wilde je nu sterkte komen wensen, maar zie net op FB dat ik al te laat ben...........Je bent bevallen!!!!! Whoehoe....... Hoe ging het en hoe gaat t nu? kan niet wachten op de eerste foto's en wat een speciale naam...nooit van gehoort maar leuk geniet van je meisje en als je weer een beetje fit bent een update!!! xxx
Diene is mij voor Ik zat met beeb aan boob en ging nog wat in huis rommelen, maar Gefeliciteerd!!!!!!!!!! En idd aparte, maar leuke naam! Nooit van gehoord! Ik kan ook niet wachten op verhaal en foto's! Ik hoop dat alles soepel is gegaan en dat jullie lekker aan het bij komen zijn en vooral aan het genieten!
Waar Wordfeud al niet goed voor is ook op zp dan nog even: jippie!!!gefeliciteerd!! En ik wil ook het hele verhaal horen en foto's natuurlijk!!!
Ha, het verhaal komt nog natuurlijk...maar doe ik ff wat later. Geheel soepel is het niet gegaan, dus ons meisje moet extra verwend worden de komende dagen. Maar dat doen we graag Bedankt voor jullie reacties. Xxx
Oh ben echt erg benieuwd! Het is toch wel snel gegaan? In een uur of 7 toch?? Ga haar maar lekker knuffelen en een dikke knuffel van de zp tantes!! X
Lieve meiden! Voor iedereen een heel gezond en gelukkig 2012!! Dat Dean en Vesper maar lekker mogen genieten van hun lieve papa, mama en grote zus! Diene voor jou natuurlijk een heerlijke zwangerschap en voor Fuzie een super vruchtbaar 2012!! Liefs!
Ha, ik doe het verhaal dan ff zo want heb mn laptop nog niet bij me gehad. 'S nachts om 00:15 braken mn vliezen en meteen de eerste weeeb om het kwartier en dan 2 uur lang. Daarna ineens om de 3 min dus Vk gebeld. Bleek 5cm ontsluiting te hebben. Op naar het zkh en om 5:30 had ik 9 cm ontsluiting. Weren gingen maar met moeite om in persweeen en Vesper lag gedraaid en dus moest ik op mn rechterzijde gaan liggen om persweeen op te vangen. Rond 6:40 ben ik gaan persen. Dit lukte niet goed. Vesper lag gedraaid en kon de draai ook niet maken langs mn schaambotje. Rond 8uur werd besloten om de gyn erbij te halen. Vesper lag klem en had nood en ik was al aardig uitgeput. Ineens ging het heel snel....kreeg infuus om persweeen te versterken en Vesper kreeg een vacuumverlossing. Om 8:36 is ze geboren als sterrenkijkertje. Had de navelstreng on haar nek. Kwam niet geheel soepel op gang bij de geboorte dus heeft nog ff hulp gehad met zuurstof enzo. Ik werd ingeknipt ook dus heb nu fijne hechtingen. Vesper en ik mochten rond 11:30 weer naar huis. Nu zijn we nog steeds rustig aan het bijkomen. Vesper heeft flink hoofdpijn gehad en is nog zeer onrustig. Het gaat wel steeds beter. Borstvoeding komt al aardig op gang. Ze krijgt ook nog bijvoeding. Dus we maken het goed hoor, maar alles moet nog een beetje "landen" zeg maar. Zo meisjes dan zijn jullie een beetje op de hoogte. Zodra ik weer met laptop geïnstalleerd ben en ik naar beneden mag dan zal ik de gaten in het verhaal wel nog invullen haha. Ik wens jullie in ieder geval een heel mooi 2012!!! Xxx
Lieve Angie, Nou dat was even stress en schrikken kan ik me zo voorstellen! Gelukkig was je in het ziekenhuis, dan moet je er toch niet aan denken thuis te liggen?? Maar gelukkig alles goed en gezond met jullie tweetjes! Heb je veel pijn nu? Ennuh, vertel nou eens eerlijk, hoe zeer den weeën? x
Hey, Ja, was ff schrikken wel en ben heel blij dat ik in het zkh was. Vandaag een nabespreking gehad met de VK dus ben het nu wel goed aan het verwerken.... Hoe de weeen voelen?? Het is absoluut zo dat je weet wat een wee is zodra je die hebt. Ik kon ze goed opvangen....als tip: door neus inademen, ogen dicht en rustig uitademen. Over het hoogtepunt tillen en dan ontspannen. Ik had met mn benen een "wiebel" die me meehielp het op te vangen of met wrijven over mn onderbuik in een vast tempo.... Belangrijk is om vooral rustig te blijven en niet in paniek te geraken.... Pijn doet het absoluut. Ik kan wel alleen spreken over buikweeen. Persweeen is weer een ander fenomeen.....is echt anders. Ik moest daar ook echt aan wennen.... Maar Loesje; dat gaat je vast lukken. Ik kijk er positief op terug.....zie niet op tegen een 2e keer. fijne avond!! @Diene; hoe is het met de kwaaltjes.....?
Angie ging vlot tot op het einde dus Ik denk combi sterrenkijker en navelstreng om haar nekje dat zij niet verder kwam zonder hulp. Gelukkig nu alles ok. En idd ze kunnen flinke hoofdpijn.hersenschudding van krijgen heb ik gehoord Nu alles weer ok met haar? En ingeknipt :/ aiii goed spoelen met plassen he! Dat scheelt! Waarom krijgt zij bijvoeding? Loesje ik ben met Angie mee eens. Bij D ook, ik was thuis zonder pijn meds dit keer. En gezien het snel gaat bij mij stijgt de pijn ook snel hihi. Toen ze best pijn deden dacht ik wel ohjee dat waren ze.. ik wil niet meer haha, maar dat is een paar tellen hoor En iedereen ervaart het anders, sommige vindt het heel erg te doen en anderen denken dood te gaan bij de eerste wee. Ik heb een lage pijngrens maar mijn man was trots met beide bevallingen hoe ik ze opving. Bij D heb ik veel zitten opgevangen omdat toen ze sterker werden kon ik niet meer staan. Zoals Angie zei doen. Ik deed ook dit: had mijn handen naast mijn benen en focuste op mijn handen ipv mijn onderbuik, ik schudde met mijn hoofd flink heen en weer (bij mijn eerste deed ik dit met mijn benen heen en weer wiebelen, want ik lag in zkhbed) ik dacht heel dapper kom maar op ik kan je hebben en dacht aan een heerlijk pasgeboren baby op mijn buik. Ook idd rustig blijven! Ik raakte wel in paniek dit keer, maar goed je hoort dat je 7cm hebt en jouw lichaam heeft giga persweeen, achteraf had ik meteen 7 naar 10 dus ook verklaarbaar. Persweeen is ook heel anders dan gewone weeen. Ook hier ervaart sommige het heerlijk en anderen niet. Ik vond het heerlijk, of nou heerlijk, je kan er wat mee Maar ik merkte wel een heel verschil van toen en nu. Bij mijn eerste was ik een uurtje op de ruggenrpik geweest. Had goede persweeen maar kon ze wegzuchten als nodig. Bij D nam mijn lichaam het compleet over dat ik nauwelijks weerstand kon bieden (in combi met mijn 7cm en mijn sub-totaal bij de eerste raakte ik daarom eventjes in paniek). Ik had ook alleen buikweeen, geen been of rug. Ik kijk ook ondanks 2 snelle, heftige, bevallingen goed op terug en ben ook trots dat ik ook thuis heb gedaan dit keer! Iedereen ervaart het anders en je kunt het beste blanco ingaan en just go with the flow! Ik had altijd een paar doelen voor mijn ogen die mij heel goed hielpen. -minimaal 40wk zwanger -minimaal 12u bevalling -als je denkt dat je dood gaat komt de baby (zei mijn vk toen bij de eerste LOL en nee je denkt niet dat je dood gaat maar bij wijze van spreken) - een dagje pijn en jaren lang plezier en liefde Ik wil zelfs een 3e als het ons financieel en lichamelijk gegund is! Alleen moeten we goed babbelen over mijn bevalling want ik weet zeker dat de 3e ook snel en groot zal zijn :/ zit niet op een 3e sub-totaal te wachten en de gyn was gelukkig ook mee eens
@aowyn; bijvoeding krijgt ze omdat ze vanaf de eerste dag haar temp niet goed vasthield. Nu krijgt ze die alleen nog voor de nacht. Ze heeft dag en nacht nu nog gedeeltelijk omgedraaid. Borstvoeding komt nu goed op gang. Heb nu echt megaborsten Haha. Xxx
Hè Ladies! Thanx voor de uitleg...maar blijft gewoon gissen. Heb er al zoveel over gelezen maar niemand kan het echt uitleggen. Volgens mij moet je het gewoon meemaken! Dat gaan we maar doen dan Hoe is het Angie? Heb je nog pijn van hechtingen? En gebroken nachten? En met kleine Vesper?als je nog eens een foto kwijt wil, any time Fuzz, ik heb je te lang niet gehoord nu!!! Gaat t allemaal wel goed?? En Diene hoe voel je je? Ben je al bij vk geweest?