NOD 1-15 januari 2011

Discussie in 'NOD forum' gestart door Rittjuh, 6 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    @loesje, heb nog best last vd hechtingen. Zoals Aowyn al zei spoel ik regelmatig na met water....dat helpt wel. Ik ben steeds wat mobieler. Ga nu ook een paar uur naar beneden. Vesper komt al aardig tot rust alleen is ze 's nachts tussen 22 en 2 klaarwakker....da's niet zo handig voor mn nachtrust. Maar mn lief en ik hebben daar inmiddels wel een weg in gevonden. Foto's volgen nog zeker.
    Xxx

2. diene

diene Bekend lid

4 dec 2010
    685
    0
    0
    Limburg
    Hey meiden,

Allereerst een geweldig, gelukkig, vruchtbaar (voor Fuzz) en liefdevol 2012 voor iedereen.

Angie, dat was wel even heftig en schikken! Inderdaad wel goed dat je al in het ziekenhuis was. Was je dat ook zowiezo al van plan om daar te bevallen?
    Gelukkig gaat het al beter met jou en Vesper! Hopelijk krijgt ze snel een goed ritme en heeft ze genoeg aan alleen de borstvoeding.

Wel fijn al een beetje uitleg te krijgen mbt weeen van jou en Aowyn ;) Is nog wat vroeg voor mij, maar vind het wel heel interresant om te lezen!
    Zoals Loesje al op WF zei, handig die ervaringstantes op ZP :)
    3 kindjes lijkt mij trouwens ook geweldig, als t ons gegund is natuurlijk.
    Aowyn wat zouden ze bij jou doen om die ruptuur dan te voorkomen?
    Hoe is het trouwens met de kids? Ik las op FB je verhaaltje van K van vandaag...... hihi, ik zou niet moeten lachen, omdat het flink schrikken was natuurlijk, maar ook wel heel schattig ;) Hoop dat ze je niet meer zo zal laten schrikken!

Loesje, het wordt heel spannend nu!!!! nog ff :) heb je al een gevoel van hoelang t nog gaat duren? of hij optijd komt of later, of valt daar niks over te gissen?
    De komende tijd jou goed in de gaten houden op WF,ZP en FB :p

Fuzz hoe is het bij jou? ben heel benieuwd! Je zult ondertussen al beginnen zijn met de hormonen toch? een vriendin van mij is er ook vorige week mee begonnen. kan heel heftig zijn......
    Hoop snel iets van je te horen, denk heel vaak aan je en hoe het met he gaat!

Hier......
    nog altijd moelijk te geloven, maar heel blij!!! ben gewoon zwanger!!! :p zo geweldig.
    Heb ook vanaf afgelopen woensdag om de dag een test gedaan..... ff kijken of t streepje donkerder wordt :)
    morgen weer bloedprikken en hopelijk krijg ik dan snel een afspraak met de gyn! kan niet wachten.....dat maakt het weer wat echter.
    Ben blij als ik kwaaltjes heb, dat maakt t dan ook echt ;) ben soms misselijk, maar dat valt de laatste dagen wel mee, gewoon regelmatig eten en probeer nu ook echt gezond te eten, dat help wel. Verder alleen gevoelige boobs......
    Ben wel een beetje para aan t worden met hygiene.....ivm met mn katten. kattenbak schoon maken doe ik natuurlijk niet meer, maar als ik mn katten heb aangeraakt word ik al nerveus, vooral als ze net uit de bak komen....... ik maak mezelf echt een beetje gek. Maar blijf mn katten toch aaien enzo, was alleen heel veel mn handen!
    Vandaag naar de gyn gebeld en gevraagd dat als ik morgen bloed moet prikken niet meteen gecontroleerd kan worden op toxoplasmose. Met een beetje geluk heb ik t vroeger al eens gehad en dan zou ik imuun zijn.....ik zou straks terug gebeld worden door de gyn.....dus ff afwachten wat ze zeggen.
    Aowyn jij hebt ook katten, hoe ging dat bij jou?

... gyn belde net en ze gaf aan dat zo vroeg in de zwangerschap toxo geen kwaad zou kunnen en dat ik me er niet druk om hoe te maken. Ik kan het t beste met mijn eigen gyn oppakken als ik daar ben en wat verder in de zwangerschap ben..... Dus dat doe ik dan ook.
    Meteen nog ff wat vragen gesteld en ze gaf aan dat ik waarschijnlijk tussen de 6 en 7 wkn al mijn eerste echo zou krijgen, dus gelukkig is dat iets minder lang wachten dat 8 wkn ;) hihi.
    Ook gaf ik aan dat ik om de dag een test had gedaan om te zien of hij donkerder werd, ze zei dat is zonde van t geld en had ik niet hoeven doen, maar ze begreep dat ik t fijn vond om in de gaten te houden... en moest ook wel ff lachen :) ze gaf aan dat ze er wel vanuit ging dat morgen alles goed was en dat ze mede naar de waarde kijken om te zien hoever je ongeveer bent.....
    Toen ik vorige week had geprikt was mn waarde 51......

Zo moet nu ff snel naar de winkel voor mn ventje thuiskomt....

xxx

3. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Angie ah zo, hier ivm zware gewicht :p Ja ik heb foto van aanleg na de bevalling en mijn borsten waren al iets groter maar foto 2 dgn later nog groter dan zijn hoofd hahaha, ik geniet zo lang het duurt want zulke grote heb ik niet :(

Diene ze hebben nu over een erg vroegtijdige knip, dus ik vermoed vóór de persweeen al :eek: maar goed ik kan dan nog scheuren natuurlijk ;) dus ik hoop tegen die tijd dat het minder risciovoller is en ik gewoon met 38wk ingeleid mag worden LOL DAn wordt het hopelijk maar een 8ponder.
    K laat ons regelmatig schrikken helaas ;) hoop dat D rustig is en niet zo ondernemend, dus net zijn vader ;)
    Ik verschoonde de bak niet meer idd en ik paste op dat ik niet in aanraking kwam met hun tong (kont likken) of kont. Let je ook op met in de tuin werken! dan handschoenen aan en alsnog erna handen wassen! Ikke ook een beetje para geweest :) nu nog terwijl het niet meer nodig is ;)
    Met 6/7week al een echo! mooi!!! maar let wel dat het kan zijn dat er ng geen hartslag te zien/horen is! zowel helemaal toppie maar vaak niet. We hadden wel bij beide kids een sterke hartje blijkbaar, waren met 8wk en 7w3 al namelijk goed te horen! keken ze van op. Ik heb de eerste echo van D op film als je wilt zien :)

4. diene

diene Bekend lid

4 dec 2010
    685
    0
    0
    Limburg
    Aowyn, dan hoop ik inderdaad dat je eerder mag bevallen als je voor en derde gaat. Een kleiner kindje gaat er toch makkelijker doorheen ;) En inknippen voor de persweeen lijkt me toch niet zo fijn......
    Ik heb een filmpje van een vriendin gezien met de echo :) echt leuk. En mij is inderdaad ook verteld dat als je met 6 wkn gaat je het hartje mss nog niet echt kan zien, omdat het net pas is begonnen met kloppen. Maar als je dat van te voren weet hoef je je niet gek te maken en gewoon afwachten tot de volgende echo.....Het lijkt me gewoon geweldig om het eindelijk te zien en is het hartje nog niet te zien krijg ik warschijnlijk de week erop weer een echo en dat is altijd leuk ;)
    Fijn trouwens om te horen dat ik niet als enige para word ivm de katten :) hihi. Ik pas inderdaad ook op met tong en kont en was mn handen meteen als ze er toch eens aan likken.....

Ik duim dat D inderdaad zo is als zijn papa :p mijn moeder heeft me wel eens verteld dat jongetjes rustiger en langzamer zijn dan meisjes.....dus als dat klopt heb je geluk ;)

Zo nu lekker mn bedje in :)

Weltruste meiden xxx

5. diene

diene Bekend lid

4 dec 2010
    685
    0
    0
    Limburg
    Hey Meiden,

Hoe is ie?
    ff een kleine update..... Gister bloed gaan prikken voor de 2de keer hcg en het war goed gestegen. Ook meteen een afspraak gemaakt voor de eerste echo op 17 jan!!! Nog 12 dgn :) dan ben ik 6 wk en 2 dg.......duimen dat we t hartje al kunnen zien kloppen, maar ben al heel blij dat ik dan eindelijk mn been kan zien!!

xxx

6. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Super meid!! Niet te veel op hopen dat je wel hartje zie, kan soms nog te vroeg zijn, daarom dat ik pas met 7w3 een echo kreeg, wisten ze zeker dat er wel een hartje moest zijn. Als de duur klopt is dat goed :D

7. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    Oh wat goed Diene! Dat zijn goede berichten! En inderdaad, misschien zie je het hartje nog niet maar kun je wel je garnaaltje zien! En voor je het weet is het een tandenborstel ;)

Hier alles nog goed, nog weinig aan de hand. Vandaag relax dagje, gisteren nogal laat gemaakt dus vandaag chill, zo nog even middagdutje!

Angie hoe is het? Vesper alweer een week oud, wat gaat t snel!! Alles goed met jou en de kleine meid??

8. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    Hey meiden,

Sorry....moet hier echt weer ff tijd voor zien te vinden hoor.
    Die kleine meid houdt me flink bezig. :)
    Vandaag een lekkere "visite-vrije dag" ingelast. Hebben we allebei lekker de tijd en rust om orde op zaken te stellen.

Mn lief is helaas t/m donderdag dag en nacht op locatie werken dus deze dagen helemaal alleen met ons meisje. (los van af en toe een kraamvisite) Gaat op zich goed hoor, maar ik mis em verschrikkelijk. Hij mist ons ook waardoor ik mn tranen weer niet kan bedwingen....maar goed....dat moet er ook uit....die kraamtranen.
    Lucht ook weer heerlijk op.

Vandaag weer een beetje in het huishouden kunnen verdiepen. Alles gezogen, was in machine, opgeruimd....en de kerst is foetsie uit huis....fijn.
    Net lekker getukt op de bank en zit nu met koffie en laptop te wachten totdat mn meisje wakker is voor BV.

@Loesje; hoe is het meid.....begint nu wel spannend te worden hoor. Ben zo benieuwd hoe je de bevalling gaat ervaren. Heel veel succes in ieder geval.

@Diene; wat fijn dat je HCG lekker stijgt en nog een paar dagen voor de echo....spannend hoor. Volgens mij heb je wel een goede kans om het hartje te zien kloppen. Een vriendin van mij ook 2 echo's gehad met 6 weken en ze konden het al zien.....klein knipperlichtje. Ik heb trouwens ook katten, maar heb me er geen moment zorgen over gemaakt.....wel goed opgelet met verschonen kattenbak met handschoenen en regelmatig handen wassen na knuffelsessie.
    Nu kijken ze nog met grote ogen naar Vesper en de babyfoon...haha. Verder doet het ze weinig.....ik aai ze ook regelmatig met de geur van Vesper bij me.....

9. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    @Fuzz; hoeissie?? Sorry voor al ons baby en zwangerschapsnieuws. Kan me voorstellen dat je er ff niet tegenkan.
    Hoe is het ermee.....hoop dat 2012 heel veel geluk gaat brengen voor jullie....:)

10. Fuzz

Fuzz Actief lid

24 okt 2010
    247
    0
    0
    Noord Brabant
    Ha lieffies!

Ja, het is inderdaad even geleden dat ik hier ben geweest. Heb ondertussen wel flink meegelezen...

Angie, ook hier dan nog even: Van harte met jullie meiske! Wat een dotje! Hoop dat het allemaal goed gaat met jou en jullie Vesper...

Diene, ik heb je al gefeliciteerd, maar hier in het openbaar ook een keer: Van harte met je zwangerschap! Ik heb er een traantje om gelaten, maar het is jullie zo gegund... Geniet ervan!

Loesje, is het nog vol te houden? Hoop dat je jullie kereltje gauw mag ontmoeten!

Aowyn, hoop dat jullie meis zich wat rustig houdt en er niet tussenuit blijft peren. Kan me zo voorstellen dat dat wel wat onrust meebrengt die je nu niet kunt gebruiken.

All: ondertussen de pilstrip leeg en de eerste spuiten zijn gezet. Nu is het wachten op ongesteldheid en dan de hormonen erbij dat er veel eitjes komen. Spannende dagen dus. Het valt me mee. De spuiten doen niet zeer en heb volgens mij weinig last van bijwerkingen. Wel fijn dat ik dit af kan wisselen met de verhuizing, anders zou ik wel gek zijn geworden.

Verder ben ik sinds afgelopen zaterdag verloofd...:) De bruiloft wacht nog tot 2013. Eerst maar eens zien waar ICSI ons heenbrengt en we willen de tuin nog aanleggen (zodat de hond er niet telkens tussenuit naait) voordat we gaan sparen voor een bruiloft.

zo, werkdag weer gevuld, tijd om naar huis te gaan!

tot gauw!

Kuss, Fuzz

11. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Nou 2012 heeft haar iets al gebracht las ik op FB :) Nu hopen dat er meer volgt!

12. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    hihi Fuzz is in the building :p

Idd spannende dagen zo! ik duim mee tot blarends toe!!! Ja K is weer zo lekker ondeugend bezig ;)

Angie hihi wel druk zo in het begin he ;) Hier ook nog, vooral in de ochtend

Loesje hoe gaat het daar? nog vol te houden? knuffs!

Diene hoe voel jij je?

13. diene

diene Bekend lid

4 dec 2010
    685
    0
    0
    Limburg
    Hey Meiden,

Angie, jij hebt dus gewoon de bak verschoond? Ik ben me gelukkig ook al minder gek aan het maken.

Fuzz, Hier ook nogmaals gefeliciteerd met je verloving, wat leuk!!! Ik ben blij dat je niet veel last hebt van de bijwerkingen en dat je de spuiten vind mee vallen, dat scheelt al. Je bent een sterke vrouw, dat je dit allemaal aan kan en dat je nog afleiding kan vinden. Ik gun het je zo dat je het allemaal snel achter de rug hebt en zoals ik laatst al zei duim ik voor veel eitjes, veel zaadjes en goede bevruchtigen! Dat je maar de eerste keer zwanger bent!

Loesje,hoe gaat ie? waar blijft je kleine mannetje! :p

Aowyn, K er weer tussen uit geglipt? Ze houden je wel bezig en maken je aan het schrikken. Wanneer ging je ook alweer een weekend weg? lekker :)

Hier, al een paar dagen stront misselijk de hele dag! vandaag kwam het me een paar keer omhoog, maar het kwam er gelukkig nog niet uit....Sorry. Word er echt lamlendig van....
    verder wel moe, vooral als ik vroeg moet werken omdat ik slecht slaap en begin ook vergeetachtig te worden denk ik, kan dat al?
    Als iemand tips heeft tegen misselijkheid hoor ik het graag!
    Tja het is allemaal voor een goed doel! nog 3 dagen en dan de echo, joepie :)

xxx

14. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    Hè meiden!

Heerlijk weer een beetje actie in ons forumpje ;)

@Fuzz: verloving,gefeliciteerd!!!hoe heeft ie je gevraagd?ben benieuwd! Ben blij da de spuiten je meevallen...spannende tijden...we leven met je mee!

@Diene: misselijk ben ik niet echt geweest, op een paar dagen in hè begin na. Moe wel, en de enige tip die ik heb, ga ff een uurtje liggen als het kan..ik had die extra slaap echt nodig!

@Aowyn: hoe s het bij jou? En met je tandenborsteltje? Hij is al groot, wat gaat de tijd toch snel!

@ Angie: ook kleine super Vesper al zo groot in die 2 weken! Ik volg jullie op de voet ;)

Hier.....zucht! Nog niks!! Nu 4 dagen overtijd. Ben heel de tijd zo nuchter gebleven maar toen 11 januari passeerde werd het wel irritant! Maar als ik mijn partner in crime volg komt ie vandaag, hoop het zo! Gaat fysiek nog prima hoor, vannacht heerlijk geslapen maar wil hem onderhand wel een keertje zien! Morgenochtend gaan we naar de vk en gaat ze priberen te strippen, lekker actie dus!

I'll keep you posted!!!

15. missnien

missnien Lid

10 sep 2011
    65
    1
    0
    NULL
    NULL
    hey allemaal,
    Ik ben jammer genoeg maandag reeds ongesteld geworden.
    Ik mag dus ook op rood. Ik hoop dat er vandaag nog enkele roosjes bij mogen!

16. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Diene we gaan eerste week april midweekje weg! heel erg veel zin in!! Ja ik hoop echt dat D niet zo is. Hij mag wel ondeugend en ondernemend zijn, als hij maar wél luistert en bij ons blijft! Hangende misselijkheid is heel erg irri. Hmm geen idee wat je echt kan doen.. je hebt wel tips als cracker en glaasje water nemen voor het opstaan en kleine porties over de hele dag eten. Ik hed het echt extremer dat ik aan de pillen en bank zat

Loesje ik ben nog vol helaas :/ en achter mijn oren vooral, niet handig voor mij helaas :( Maar D gaat goed, soms onrustig, maar wel tevreden en niet meer verkouden. Hooguit beetje hoesten en prutjes in de ogen. Manlief ook beter en tja K weer zo lekker ondeugend ;)

Zeg jullie moeten mijn tandenborstel niet na-apen met overtijd lopen!!!! Diene ik hoop dat die van jouw straks keurig op tijd komt :p En natuurlijk die van Fuzz ook tegen die tijd :)

17. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    jammer dat je ongi bent geworden!
    maar eh.. verkeerde topic :p

18. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    hoihoi,

@Loesje; en?? nog niets....wat balen zeg!! Of misschien ben je nu wel bezig....zo spannend!!

@Aowyn; je hebt er wel wat mee te stellen...zo'n gezinnetje. Ben blij er nu nog maar 1 te hebben....heb er mn handen vol aan ;)

@Diene; balen, die misselijkheid. Ik at 's morgens in bed iets voordat ik opstond.....dat scheelde al veel. Verder regelmatig kleine beetjes eten hielp bij mij ook.

@Fuzz; verloofd....wauw; super leuk!! Ben ook nieuwsgierig hoe je bent gevraagd....oh, heerlijk!! 2012 begint goed, dus dat moet wat zeggen voor de Icsi.:)

Hier zwoegen we ons door al die kraamvisite heen....pff...wat een drukte. Ik hou mn agenda scherp bij om het goed te kunnen overzien, maar soms heb ik er zo geen zin in.
    Vesper slaapt wisselend goed en slecht. Heeft momenten met heel veel krampjes. Ontlasting loopt ook niet echt goed naar mijn idee. Vraag aan Aowyn; is dat normaal bij borstvoeding??
    Ze slaapt heel graag op de arm, maar in de wagenbak of in bed vindt ze daar niet veel aan.
    Heb haar net op de zij gelegd in de bak beneden en nu slaapt ze als een roosje.....maar dat zal eigenlijk wel niet mogen...heb wel een aerosleeper in haar ledikant dus ga het denk ik vaker proberen als ze de slaap niet wil pakken 's nachts.

xxx

19. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Angie hoe bedoel je met dat ontlasting niet goed loopt? En heeft heel veel krampjes dus, kun je mij meer info geven :)

20. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    Hè meiden!

Hier even een vlugge update...vanmorgen gestript, had 2 cm ontsluiting. En hoop bloed en stolsels meegekomen. Daarnaast wel krampen en harde buiken maar verder nog geen actie helaas...

Deel Deze Pagina