NOD 1-15 januari 2011

Discussie in 'NOD forum' gestart door Rittjuh, 6 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    @loesje; ik zei het al op wordfeud....kan zomaar ineens beginnen....succes alvast.
    @Aowyn; ze lijkt soms wat Krampjes te hebben....heeft nu al 2dagen geen poepluier gehad. Plasluiers genoeg. Ze is verder tevreden en rustig. Ik geef haar nu steeds 1borst voor de voeding. Dat scheelt al veel met spugen.... Maar ik lees op internet dat het met bv normaal is om niet dagelijks een poepbroek te hebben....wat vind jij?

2. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Angie het is idd normaal als BV baby niet dagelijks een luier te hebben. D heeft om de dag maar kijk niet gek op als er 2 of 3 dgn tussen zit. En soms wel 2 op een dag, zoals vanochtend. Hij heeft ook krampjes maar in lichte vorm denk ik. want i mis de vele huilen met vele drukken en houding etc. Ik merk het door vele scheetjes op een dag en daarbi j soms zo drukken dat je denkt hij aan het poepen is, en ook soms bij het poepen enorm drukken en zeeeeer tevreden en blij zijn erna :p Is niet elke keer zo, licht waarschijnlijk in comi met wat ik gegeten heb in hoe erg het is. Ik geef iig voor elke voeding Infacol en dit scheelt in scheten merk ik. In de extreme gevallen en dan maar gokwerk ook geef ik Cinababy.
    Waarom geef je 1 borst? Omdat zij spuugt? spuugt zij elke keer na 2 borsten? In principe kan 1 borst per voeding wel, maar bij velen niet want dit is dan afbouw werk. Ik geef 2. D spuugt dan wel soms, vooral vandaag weer een tank dag en in de avond buikje te vol vermoed ik en papa kreeg de volle lading :p Ik ga het wel bij de CB navragen voor de zekerheid, K spuugde wel maar kleine beetjes, hij spuugt ineens en plots en dan alles in een boog. geen reflux of zo want het doet geen pijn en is niet zuur en hij is erna gewoon tevreden. Maar vind het arupt ineens vervelend. Soms 1x daags en soms een paar dagen niet.

3. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    @Diene: en en en? Hoe was je echo???

Hier nogsteeds geen nieuws, morgenochtend naar het ziekenhuis voor ctg en echo..we wachten wee af!

4. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    @Aowyn;
    Ja, 1 borst ivm het vele spugen.....maar merk dat het inderdaad mn productie wat verminderd, dus ben weer 2 borsten per keer aan het geven. Zeker omdat ook Vesper daar om vraagt....heb ook weer het idee dat ik weer wat meer productie heb.
    Heb Infacol in huis gehaald...
    Ze heeft nu sinds zaterdag geen poepluier meer gehad. Ze laat wel veel scheetjes en heeft bij elke verschoning een plasluier. Vannacht en vandaag is ze ook weer rustig en tevreden en heb ik niet het idee dat ze krampjes heeft. Ook het spugen is vandaag zeer minimaal.
    Op internet en ook hier op het forum lees ik dat die poepluiers inderdaad een week weg kunnen blijven bij borstvoeding, dus dan ga ik er maar vanuit dat dat zo is.

@Loesje; hoeist?? Al in het zkh geweest....of ben je gebleven??

@Diene; ja, hoe was de echo? Ben zo benieuwd....

5. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    Hè meiden!

Diene, ben benieuwd!!

Vanmorgen weer zh geweest, alles nog helemaal prima met de kleine man en weer gestript. Tot op heden helaas nogsteeds geen resultaat... Zaterdag terug naar zh. Ze maken een afspraak voor inleiden woensdag dus dan is ie er in ieder geval!!

6. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    D kan soms ook flink spugen ineens. Je kan zeggen van ik doe 1 borst en dan boeren en luier en dan 2e borst. Zo doe ik het bij D ook. Ook ivm spugen moet je de infacol en vit D en K vóór de voeding geven. Ik geef tegenwoordig Infacol zo'n 5min voordat ik de borst geeft (muv in de nacht)
    D heeft ook elke keer plas luier, ene voller dan de andere. BV beebs poepen wanneer ze poepen :) Dus kan dagen tussen zitten, niet erg! Heeft ook niet met de krampjes te maken, dat is gewoon darmontwikkeling. Pas als haar poep anders eruit ziet (dus niet (mosterd)geel en zacht dan is er iets.

7. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Loesje he 2e keer strippoging ook niet gelukt :( balen! knuffs meid!!!

Diene hoe was echo meid???! Zoek je ff op Fb ;)

8. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    ohja, haar lappie is stuk, misschien daarom geen bericht nog

9. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    (poging 2: had mn laptop niet aan de stroom en dan issie een keer op)

@Aowyn; Nou, onze dame heeft vandaag na 6 dagen een poepluier gehad...hoe blij kun je zijn met een poepluier...haha
    Verder ben ik met haar naar het weeguurtje geweest en is ze keurig aangekomen.
    Geboortegewicht: 3340
    na 4 dagen: 3220
    1 week oud: 3360
    3 weken oud: 3775 :)
    Dus mn boobs doen goed hun werk en ons meisje drinkt dus goed!!
    Jeuj!!
    Volgende week donderdag naar het CB voor de eerste check-up bij de arts....ben zeer benieuwd.

@Loesje; jij maakt het wel spannend zeg, maar goed dat er in ieder geval scherp op je gelet wordt en dat het einde van je zwangerschap in zicht is. Geniet nog ff van de rust en dan issie er bijna!!

@Diene; Ik maak me een beetje zorgen...hoop dat dat niet nodig is, maar ik krijg de kriebels van je stilte....Knuf!!

10. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    super!!
    hier ook zo, was vergeten te melden :p
    geboorte: 4820gr 54cm
    laagste gewicht, denk na 4dgn 4520
    2 weken: 4600 hoofd 37
    4 weken: 5040, 56,8 en 38,5
    8 weken: 5822!!! 60!!! en 39,5

Zijn hoofd wijkt af, grafiek naar beneden dus ff in de gaten houden en over 2 weken weer naar de CB.
    Dus in 4 weken bijna 800 gr en 4 cm gegroeid o_O

11. diene

diene Bekend lid

4 dec 2010
    685
    0
    0
    Limburg
    Hey meiden,

Ff snel via de phone.....
    Sorry dat ik r een tijdje niet was. Heb me zo slecht gevoeld, 24 u p dag stront misselijk, kokhalzen en de laatste dagen ook overgeven. Vandaag heeft mn mannetje eindelijk gember pillen voor me gevonden en sinds vanmiddag voel ik me voor t eerst sinds bijna 2 wkn weer redelijk goed.

De echo was geweldig, zagen meteen heel duidelijk het hartje :) 3 feb krijgen we weer een echo.

Loesje waar blijft je beeb??

Aowyn, ik had je berichtje nog gezien :) maar voelde me nog te beroerd om te reageren.

Angie hoe is t bij jou en met je kleine meid?

Ik zal proberen om.binnenkort ff bij te lezen

Xxx.

12. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    @Diene:zo blij wat van je te horen!! Was zo bang dat er iets niet goed was, maar je ben er weer! Balen dat je je zo beroerd voelt maar gelukkig dat je pillen wat helpen..

En waar mijn beeb blijft? Dat wil ik ook wel eens weten!!!grrr ;) je weet dat je een beetje overtijd kan lopen maar nu al 11 dagen!! Veel krampen en gedoe maar niks zet door. Gisteren weer controle in ziekenhuis, alles goed, behalve mijn onderdruk wat hoog dus bloed en urine laten onderzoeken maar was ook goed. Morgen weer terug voor controle. Maar werd net gebeld, ze gaan me dinsdag inleiden!!! Ik heb het zelf al die tijd tegengehouden, wilde het op de natuurlijke manier in het kraamhotel maar moet vanaf dinsdag toch overgedragen worden naar de gyn dus maken we zelf maar een einde aan hè lange wachten ;) gek idee hoor, dat is overmorgen al! Hoop natuurlijk nogsteeds dat ie zelf komt voor dinsdag maar dit maakt het draaglijk. Oh en sssssst op Facebook, we gaan het niemand vertellen behalve jullie natuurlijk ;)

X

13. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    Ff snel via mn phone...
    Diene; fijn van je te horen.......hoop dat je je snel beter voelt.
    Loesje; hoop dat de natuur eerder is voor je......maar anders dus dinsdag......wie Spannend.

Xxx

14. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Loesje ik hoop dat hij zijn eigen dag bepaalt en anders heb je dinsdag in de pocket!!!

15. Fuzz

Fuzz Actief lid

24 okt 2010
    247
    0
    0
    Noord Brabant
    Loes, ik denk aan je! Zet 'em op vandaag!

Diene, fijn dat de echo goed was! En volgende week weer een keer naar jullie ukkie kijken... Spannend! Hoop dat je je wat beter voelt dan afgelopen dagen.

Aowyn en Angie, hoest met jullie en jullie kroost? Groeit het kleine spul goed? Geniet ervan!

Ik heb komende donderdag de eerste FM (= follikelmeting). Dan horen we hoe de stimulatie gaat en of we een datum voor de punctie kunnen afspreken. Spannend hier. Spuiten gaat nog steeds goed. Ben wel erg moe, maar dat kan ook aan de ideale combinatie liggen van spuiten tijdens de verhuizing. Maar het valt me niet tegen in ieder geval. Als ik weer een laptop met internet heb, volgt er meer, maar met die aaifoon, das toch niet helemaal handig.

Ik denk aan jullie en vandaag aan Loesje in het bijzonder:).

Knuf, Fuzz

16. diene

diene Bekend lid

4 dec 2010
    685
    0
    0
    Limburg
    Hey meiden,

Fuzz, ben blij dat de spuiten meevallen. Ik duim voor een goede fm donderdag.

Loesje hoe is t bij jou????? Neem aan dat de beeb er al is? Hoop dat alles goed is gegaan.

Xxx

17. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    Oh, spannend......
    @Loesje; weet niet hoelaat ze zouden inleiden, maar jullie wonder zou er idd al kunnen zijn :)
    @Fuzz; ik duimduimduim......Knuf!!! Fijn dat het zo goed gaat....

18. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Beeb van Loesje is er al!! Gisterenavond geboren!! Zag het net op FB :D

Gefeliciteerd Loesje!!! Morgen lekker naar huis! Volop genieten meis!!! hij is mooi!

19. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    Jeuj......kleine man is geboren....Loesje; nogmaals bij deze gefeliciteerd. Wat een snoepje. Laat je lekker verwennen en probeer echt te genieten van je kraamtijd. Xxx

20. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    Hè meiden!

Zo, ik heb even een momentje gevonden om jullie bij te praten, mijn 2 mannen liggen heerlijk te slapen!het zijn een paar hectische dagen geweest...

Dinsdag waren we al om 7.30 uur in het ziekenhuis en had al ontsluiting dus konden ze meteen mijn vliezen breken, dat hebben ze om 10.00 gedaan en meteen aan het infuus met wee opwekkers. Ik kwam vrijwel meteen in een hel van een weeenstorm terecht,meteen heel heftig en direct achter elkaar aan. Na een poosje had ik 4cm maar hetvwerd te heftig, geen tijd voor adempauze. Ze besloten me een ruggenprik te geven, waar ik uiteindelijk een uur op heb moeten wachten!!wat een verademing maar zodra ik terug was in de verloskamer hebben ze hem direct weer uitgezet want in de tussentijd had ik 8 cm en begon de persdrang, wat een oerkracht! Maar tijdens elke persers zakte Siem zijn hartslag naar 50 en er was paniek, dat heeft Niek overigens meer meegekregen dan ik...er stonden 6 artsen rond mijn bed, infuus etc werd eraf gehaald, echo gemaakt, zuurstofmasker op en bloed afgenomen bij Siem. Hij bleek een sterrenkijker te zijn maar zijn conditie was goed dus we gingen door...na slecht 20 minuten persen kwam zijn hoofdje eruit en zagen we meteen het probleem, de navelstreng zat rond zijn nek, die hebben ze meteen doorgeknipt en ik moest dus stoppen met persen ( en dat valt niet mee!) toen navelstreng los was werd ie helemaal geboren..maar hij huilde niet meteen, ik voelde hem gelukkig wel ademen in mijn armen..de kinderarts is gekomen en heeft hem meteen meegenomen naar neonatholgie en Niek is met hem meegegaan..en daar lig je dan, alleen...al snel hoorde ik dat het goed ging maar dat hij wat moeite had met ademen en zijn glucose te hoog was en dat zou een infectie kunnen zijn. Ondertussen bij mij 1 hechting erin, douchen, omkleden en ik mocht naar de mannen toe...daar eerst gewacht op de uitslagen en alles was goed, hij mocht met mij mee naar de kraamafdeling. Die nacht heeft ie veel liggen pruttelen en kokhalzen, hij was misselijk en ze wilde hem toch nog een dagje houden.. Was niet leuk, Niek moest naar huis, we hadden elkaar helemaal nog niet gesproken na de bevalling en daar lig je dan... Maargoed, de volgende morgen was ie er al vroeg... En gisterenochtend mochten we dus eindelijk naar huis! Wat een genot was dat, de kraamhulp stond al te wachten...dus lekker in bad gedaan en het ging super! Vannacht heeft ie ook super geslapen.. Maar jeetje, wat een hectische dagen zeg... Maar wat bijzonder! Het is een heerlijk , prachtig mannetje, heel de dag vlinders in mijn buik, ook voor Niek want die zie ik nu van een kant die ik nooit gezien heb, zo trots op hem!!! Zo meiden, dat was even het verhaal...;) lekker om het even van me af te kunnen schrijven!

Hoe is de fm gegaan Fuzzie?? En hoe voel je je Diene? En hoe is met vesper en dean?

Liefs!

Deel Deze Pagina