NOD 1-15 januari 2011

Discussie in 'NOD forum' gestart door Rittjuh, 6 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    Hoe is het met onze zwangere dames??

2. diene

diene Bekend lid

4 dec 2010
    685
    0
    0
    Limburg
    Hey meiden,

Hoe is t met iedereen?

HIer ging een ff wat beter, tot afgelopen weekend....:( toen ging het weer helemaal mis met de misselijkheid. Ik was ongeveer een week gestopt met de medicatie ( de emasefene, Aowyn) maar ben maandag weer begonnen omdat ik weer niks binnen kon houden en aan een stuk door was aan t braken t hele weekend. Nu begint het langzaam aan weer beter te gaan, maar verre van optimaal. Ben ondertussen ook al 5 wk ziek thuis, wel begonnen om 4 uutjes per week aangepast werk te doen, maar dat lukt dan wel en dan niet. wordt hiet echt niet vrolijk van en hoop zo dat het snel allemaal over is.
    Ik baalde enorm dit weekend omdat ik hoopte dat het nu steeds beter zou gaan, dus weer ff flinke huilbuien gehad.
    Achja, je moet er wat voor over hebben ;)

afgelopen maandag echo gehad, heb de foto al op FB gezet. Alles zag er goed! zag m zelfs bewegen, dat was echt bijzonder.
    We hadden ervoor gekozen dat we geen nekplooimeting wilden, maar ons werd toch ff verteld dat de nekplooi en goed en dun uit zag, dus dat is dan wel positief. Mijn banner klopt trouwens precies met hoever ik nu ben en 8 sept uitgeteld.

xxx

3. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    oh meis, heb met je te doen :( Ik riep in die weken dat er echt geen 3e zou komen hihi, was het zo zat en je voelt je zo beroerd. Iedereen denkt dan maar tja je bent niet ziek alleen maar misselijk ... jaaaaaja doe zelf na dan grrrr, knuffs!!!!! go with the flow, je hebt nu nog geen kleintje rondlopen, dat is al een voordeel over mij ;) dus gewoon doen en laten wat je kan ok?

4. Fuzz

Fuzz Actief lid

24 okt 2010
    247
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi meisjes!

Ik kan er nog niet aan wennen. Ook ernstige twijfels of het allemaal wel goed zit. Geen bijzondere symptomen. Wel heel moe, soms erge honger maar als ik dan wat eet, zit ik snel vol. Val af, zit net op 58 kilo. Oh, wel nog steeds flink grote (.)(.) met blauwe aders, kan niet meer alle broeken velen, sommige zitten echt te strak, voelt niet lekker aan mijn buik. Mijn buik is wel wat dikker, maar dat ligt nog niet aan onze Teddy (we hebben de baby Teddy gedoopt, gewoon omdat het schattig klinkt), maar aan mijn darmen. Dus misschien wel genoeg symptomen, als ik het zo teruglees. Maar niet misselijk. Wel dat ik af en toe voel dat er iets hoog zit, maar het is niet vervelend. Ik merk wel dat ik toe ben aan zekerheid, ik wil een hartje zien kloppen. Maar goed, dat gebeurt hopelijk volgende week woensdag...

@ Diene, meis, als ik jouw verhaal zo lees, hoef ik niet rouwig te zijn om het feit dat ik niet misselijk ben. Hoop dat het snel beter met je gaat en je lekker kunt gaan genieten van jullie eigen wondertje...:)

@de mama's: hoe gaat het met jullie kroost? Ik zie op FB zo'n prachtige foto's voorbij komen van jullie trots...:) Nog een paar weekjes en dan mag de rest van de wereld het bij ons ook weten...Wel moeilijk hoor, dat nog zo lang geheim houden... Hoe hebben jullie dat in hemelsnaam gedaan?

Pfff, ik duik weer even lekker de bank op. Wel weer lang genoeg achter de laptop gezeten...:)

Knuf, Fuzz (en Teddy :))

5. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    Hey Fuzz (en Teddy ;))

Enorm spannend zo ....dat is nu maar dat blijft tot de bevalling zo hoor....Knap dat je het nog allemaal voor je kunt houden.
    Weet je al hoe en wanneer jullie het gaan vertellen??
    Zeker eerst die echo afwachten ?....dan heb je dat sterke hartje zien kloppen en dan zijn jullie misschien niet meer te houden om het van de daken te schreeuwen...haha

Hier gaan de laatste weken van mn verlof in. Ik begin de eerste week van April weer met werken. Binnenkort intake bij het kdv. Pfff...als ik er alleen al aan denk....
    Heb op zich zin om weer te gaan werken, maar ja....zie ons meisje zo snel veranderen, groeien en leren. Ik wil er eigenlijk niets van missen.
    Ik geef nog steeds volledige borstvoeding en ik ga vanaf volgende week de voeding afbouwen naar nog 3 x per dag (van de 5 voedingen) met 1 x kolven op het werk. Ik hoop dat dat gaat lukken.....
    Ze slaapt meestal de nachten door...zo af en toe nog eens een nachtvoeding rond 5u. Ligt eraan of ze overdag een drukke of rustige dag met wat dutjes heeft gehad. Ze wil niet altijd slapen...
    Nu ook niet, dus ik ga ze lekker entertainen nu....hihi

Hoeist met de ladies verders??
    x

6. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    Hè meiden!

Spannend hè Fuzz! Maar 1 troost, ik ben ook nooit misselijk geweest dus dat zegt helemaal niks hoor! En die spanning blijf je inderdaad de hele zwangerschap wel een beetje houden. Wat mij enorm geholpen heeft ( vanaf een week of 12) is de angelsound. Kost 3 tientjes en elke keer als ik me wat onzeker voelde luisterde ik even naar zijn hartje en was meteen weer gerustgesteld!

Hoe is het met jou Diene? Voel je je al wat beter?

Hier gaat het super! Het is zo'n gezellig vrolijk ventje! En slapen als een os, elke nacht van 22.30-7.30 dus wij klagen niet! We gaan lekker veel op pad en hij vindt alles prima!

Ik ga half mei pas weer werken dus hoop nog op een hoop mooie zonnige lentedagen!

7. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Fuzz je boft dat je niet misselijk ben! hihi Als ik ooit weer zwanger wordt hoop ik dat ipv nóg erger (kan dat?) dat het juist wegblijft :p
    Ik denk ook dat wanneer jullie zijn hartje ziet kloppen dat jullie het van de daken schreeuwen!! Kijk erg naar uit naar de echo :) Ik moest het vroeg vertellen omdat ik zo huge werd meteen :/ en ook omdat ik zo misselijk was dit keer..

Hier gaat goed. Eindelijk lijkt er maar 6 voedingen te komen. D wilt eentje weg laten maar kan niet liezen welke dus kolf ik nog steeds de voeding dat hij misschien mist voor de zekerheid. Ook langzaam komt er mee uren tussen in de avond/nacht. Hij is vorige weekend flink in een sprong gekomen want ineens op zondag kon hij lekker druk spelen in de box en alles pakken (filmpje op mijn fb) Ook heeft hij bijna de schaterlach (wordt verstoord omdat hij eerst de hik krijgt van het lachen hihi) hij gaat staan op schoot.. wou laatst een emmer bad geven.. geen succes, hij ging steeds staan lol.
    K is iets minder druk maar nog wel druk zat hihi. Verder kijk ik extreem uit naar mijn eerste midweekje weg naar CP, ben benieuwd!

8. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Diene hoe is het daar?

9. Fuzz

Fuzz Actief lid

24 okt 2010
    247
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi meiskes,

hoe gaat het met jullie allemaal? lekker genoten van het mooie weer de afgelopen dagen? Lijkt me heerlijk, baby in de kinderwagen en lekker wandelen maar! Nog een jaartje wachten, dan lukt het hier ook...:)

@ Diene: hoe gaat het, meis? Voel je je al een beetje beter? Hoop dat je lekker zit te genieten!

@ Loesje: hoest met jullie knul? Wat een mooie foto's op FB! Heerlijk manneke!

@ Angie: en die dame van jullie! Ook al zo'n knapperd! Geniet nog lekker van je verlof en knuffel zoveel je kan!

@ Aowyn: las dat de kinderen wat rustiger zijn... Heerlijk, kun jij hopelijk ook wat tot rust komen! Geniet van ze!

@ all: wij hebben afgelopen woensdag Teddy voor het eerst gezien. Hij (we weten niet of het een hij is, maar 'hij' verwijst naar 'baby') doet het! Het hartje klopt, de groei ligt op schema, dus weer even gerustgesteld. Over 2 weken hebben we weer een echo. We mogen ook kiezen of we in het ziekenhuis willen blijven of naar een verloskundige. Kunnen jullie ons daarbij helpen? Wat zijn de voordelen van bevallen in het ziekenhuis? En wat zijn de voordelen van bevallen thuis? Is er verschil tussen verschillende kraamcentra (want natuurlijk ook kraamzorg gaan regelen)? Ik heb me al wel opgegeven voor Moeders voor Moeders. Zonder die vrouwen was het bij ons ook niet gelukt, dus dit is wel het minste dat ik kan doen om andere stellen zoals wij te helpen hun droom (hopelijk) uit te laten komen. Oh, heb ook Teddy's eerste foto toegevoegd...:)

Knuf, Fuzz en Teddy

10. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Hey Fuzz!! Wat een leuke echo zo :D en Teddy dus :p anders dan tandenborsteltje :p ;)
    Bij K ben ik in het zkh bevallen (inleiding) en dat beviel mij super. Zkh was net nieuwbouw en begeleiding daar super. Ik wou ook BV geven en hun hebben de begeleiding certificaat (tip dus als je zkh en bv wil). Maar sommige zkh zijn niet zo fijn, zo hoor ik dat die in Hengelo slecht is.
    Omdat ik wist wat mij te wachten stond wou ik dus van D thuis proberen, op de a-la-NL manier ;) Toen ik pittige weeen kreeg vroeg ik mij af of ik het wel kon zonder meds LOL maar ik wist dat het door de snelheid kwam. Ik had ook een super vk praktijk en mijn bevallign thuis vond ik ook super, ondanks weer die ruptuur. Voor zoiets kun je dan beter meteen in het zhk zijn, want dna lappen ze mijn zsm op, maar goed, vond thuis bevallen veel fijner!

Er is ook verschil met de kraamhulpen. Ik zou rondkijken wat in jouw regio beschikbaar is en ook wil je bv of fv geven? wil je bv geven dan kijk of hun daar ook een goede certificaat voor ehbben. Ik had Naviva bij beiden, ook toppie ervaringen mee!

Ik kon helaas niet mee doen met MvM omdat ik op een vraag Ja moest beantwoorden, anders ook met liefde gedaan! Weet wel dat als de bussen de huis weer uit zijn dat je dan blij zullen zijn, dames zeggen dat ze het dan wel beu zijn op het eind van inleveren haha

Hoe is met de rest?

11. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    Hè meiden!

Goed weer van jullie te horen! Fuzz wat een heerlijke foto van Teddy, hoe vond je het om het hartje te zien kloppen?

Hier gaat het super, we hebben echt een voorbeeldig ventje! Lijkt wel of ie een wekker naast zijn bed heeft, elke dag 7.00 uur, dus dat is super! En zo vrolijk en makkelijk, ik sjouw hem overal mee naartoe en hij ligt alleen maar te lachen...

Wat betreft zh of thuis...je leest overal verschillende meningen, en hier dus ook ;). Ik ben heel blij dat ik in het ziekenhuis bevallen ben. Ze hebben natuurlijk verschillende dingen moeten doen die thuis niet gaan zoals de echo, bloed afnemen van zijn hoofd etc...ze konden bij mij niet wat er mis was. Als ik dan nog een half uur naar het ziekenhuis had moeten rijden weet ik niet hoe het was afgelopen, en dat risico zou ik nooit willen lopen.

Daarnaast vond ik het idee dat ik in die kamer ging bevallen ook lekker, ik wist zeker dat ik niet halsoverkop ineens weg zou hoeven. En als laatste natuurlijk de ruggeprik, heb er maar even lol van gehad maar had m niet willen missen.

Wat een mooie tussen optie zou zijn ( daar gingen wij ook voor) is het kraamhotel. Relaxte omgeving maar eventuele hulp heel dichtbij.

In welk zh zou je evt moeten bevallen dan?

Kras zorg had ik van Thebe. Klikte niet zo met haar eigenlijk, was blij dat ze weg was;) ik had ook 49 uur en achteraf vond ik dat veel te veel. Komt ook omdat bv niet lukte en wij geen andere kinderen hebben dus ze had niet heel veel te doen...

Nou meis, je kunt heerlijk alles gaan regelen en met deze ervarings tantes nog genoeg tips dus vraag maar raak!! En vooral genieten nu, ik mis mijn zwangerschap nog elke dag!!!

12. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    Hey ladies.
    Ik ben blij dat ik poliklinisch bevallen ben. Wilde een natuurlijke bevalling zonder pijnmedicatie en verder dan de veiligheid van het zkh. Achteraf maar goed ook want dan had het ook misschien anders gelopen....ivm de vaccuumverlossing. Ik werd meteen geholpen met aanleggen van de bv. Heb kraamzorg van zuidzorg gehad en dit was ook prima......
    Ik raad jullie aan om een bevallingsplan te schrijven. Dan denk je er al vantevoren over na en dan hoef je op het moment van bevallen daar niet druk over te maken. X

13. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    Hè meiden!

Hoe is het allemaal? Diene&Fuzz: hoe voelen jullie je?

En hoe is het met kleine Vesper & Dean? Heerlijk hè dit weer, kunnen we lekker met de kleintjes naar buiten!

Onze kleine vent dus gisteren prikjes gehad zoals jullie op fb hebben kunnen zien...in eerste instantie niks aan de hand maar 's middags nam ik zijn temp op en had ie 38,6, ik maakte me geen zorgen want wist niet dat dat bij een baby al koorts is! Maar hij werd steeds verdrietiger en hij huilt normaal nooit...gisterenavond was temp hetzelfde en huisarts post gebeld want hij wilde niet slapen en moeite met ademen. Ze twijffelde heel erg of we moesten komen en moesten een zetpil geven en na een uur bellen hoe het ging. Hij is uiteindelijk in slaap gevallen in mijn armen maar als ik hem weg wilde leggen begon ie weer te huieln, dus heb niet echtnlekker geslapen ;) maatvoer, hij ligt nu nogsteeds lekker te slapen. Maar jeetje, daar was ik niet op voorbereid dat je je zo zorgen kan maken om de kleine... Eerst al met de prikjes zelf en later de koorts, pffff.

Benieuwd hoe het allemaal met jullie gaat!!

14. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    hai!!!! Met D ook goed. Gisteren ook cb, 7540gr en 65cm :D ook 3e prikjes gehad.
    Ze kunnen idd koorts van krijgen. Als het 38,4 was kregen ze voor de nacht een zetpilletje van mij om goed te kunnen slapen. K had elke keer eentje nodig, D alleen eerste keer, laatste 2x heeft zijn lichaam het zelf opgelost.
    D is nog wel onrustig wbt slapen dus gaan we binnenkort langs osteopaat. wvk mocht het niet aanraden maar wel een tip geven ;) nee heb je ja kun je krijgen dus. Als hij iets vindt dat de oorzaak is dan een oplossing anders tja..
    Hij wou al kruipen daar haha knieetjes eronder en billen in de lucht, maffe tandenborsteltje ;)
    Lekker van het weer genoten en D in de draagdoek gehad en K benenwagen en uurtje gewandeld! heerlijk weer!

15. diene

diene Bekend lid

4 dec 2010
    685
    0
    0
    Limburg
    Hey Meiden,

Fuzz wat een super echo en binnenkort de volgende.
    WBT waar bevallen kan ik je niet veel helpen, heb net zoveel ervaring als jou ;) maar zelf wil ik zeker in het ziekenhuis bevallen, gewoon omdat het veiliger is. Heb wel eens horror verhalen gehoord en bij mijn zus is het met mijn neefje ook helemaal mis gegaan met de thuisbevalling, vanaf toen zei ik al dat ik ik het ziekehuis zou bevallen. Maar je hoort ook veel goede dingen over thuisbevallen.....het heeft ook zijn voordelen.

Mama's, ik kan ook niet wachten tot ik volgend jaar lekker in het zonnetje met mijn kleine beeb kan gaan wandelen. Zie nou vaak kinderwagens voorbij komen en denk dan dat kan ik dan ook doen :)

Aowyn, ik had ook van mensen gehoord dat een osteopaat wonderen kan verrichten bij baby's. zeker de moeite waard dus.

Hier, Ik voel me sinds vorige week opeens stukken beter! heb me ook weer beter gemeld op het werk en begin vandaag weer. Al heb ik niet veel zin omdat er tijdens mijn afwezigheid vanalles is geweest wat nogal voor stress heeft gezorgd.....maar ja met dit zonnetje moet er veel gebeuren voor ik mijn smile kwijt raak ;)
    Begin nou ook een beetje te genieten van mn zwangerschap, al vind ik het nog steeds onwerkelijk. Soms heb ik van die momenten dat ik opeens denk "oh ja ik ben zwanger...."best vreemd. Ook mijn buik begint al flink te groeien, sommige mensen denken dat ik veel verder ben en vinden mn buik al flink... en hoe meer ik heb gegeten hoe groter hij is :)
    Nog ff en ik zal de beeb kunnen voelen, kan niet wachten tot dan, dan wordt het ook echter.
    Woensdag gaan we weer op controle....jammer genoeg dan geen echo. Dit is nu de langste tijd zonder echo en dat vind ik best eng. Eerst om de 3 wkn en nu 8 wkn niet....daarnaast ook de misselijkheid enzo weg/minder dus het is wel een vreemde tijd....en vraag ik me af of alles wel goed is....

Verder heb ik een huisje gekocht :p en heb vrijdag de sleutel gekregen. Dus sinds vrijdag daar geweest. Er moet best veel gebeuren en ik heb nogal haast, wil de kinderkamer afmaken! maar ik denk dat we over een maand of 3 zeker alles af zullen hebben....we krijgen veel hulp dus ik blijf positief. en voor die tijd is de bovenverdieping wel al lang klaar en kan ik aan de babykamer beginnen ;)

Zo weer even een heel verhaal......ik zal proberen nu weer wat vaker alles bij te houden.
    Geniet allemaal nog lekker van het geweldige weer en tot snel
    xxx

16. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    Hè meiden!

Diene wat goed dat je je al beter voelt! Hoe gaat het op werk deze week? En aale controles goed gisteren? Vwb je onzekerheid, heb het al eens eerder geschreven maar koop een angelsound, daar heb ik zoveel aan gehad!

En hoe is het met de rest van de meiden?

Hier gaat het super goed. Heerlijke dagen om verlof te hebben! S ligt heel graag in de kinderwagenbak dus we gaan overal heen of hij staat gewoon naast me als ik in het zonnetje zit. Zijn ontwikkeling gaat ook zo snel, leuk om te zien! Elke week kan hij wel weer nieuwe dingetjes. Morgen komt mijn schoonmoeder 2 uurtjes oppassen voor het eerst, vind het wel heel spannend hoor! We zijn maar 2 uurtjes weg en zijn een dorp verderop maar toch...steen in mijn maag! Maar moet er even doorheen....

Benieuwd hoe het met jullie gaat!!

17. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    hey girls!

Fijn dat het allemaal goed met jullie gaat......het zijn vast de lentekriebels...haha

Hier de laatste dagen verlof. Aankomende dinsdag mn eerste werkdag weer. Heb er zin in, maar tegelijk ook weer niet.
    Zie ons moppie zo snel groeien en nieuwe dingen leren....wil er eigenlijk niets van missen. Ze is al 1 uur alleen op het kdv geweest en gaat morgenochtend nog een ochtend "oefenen"....oftewel....mama gaat oefenen...haha.
    Heb de uurtjes al volgepland met grote boodschappen en huis poetsen. Dan gaat de tijd lekker vlot en kan ik ons meisje weer snel ophalen.

Heb gisteren de laatste borstvoeding gegeven. Heb er nog een filmpje van gemaakt....hihi
    Best moeilijk om te stoppen, maar ook wel fijn om anderen nu haar de fles te kunnen laten geven.
    Ben er toch een beetje trots op omdat ik het toch 3 maanden volgehouden heb.
    Ze drinkt de flessen ook goed op dus dat troost ook een beetje.

Nou, ze roept me weer....want slapen doet ze overdag maar 3x een uurtje ofzo....

Hoe is het met jullie??

18. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    Hè meiden!

Bedankt voor al jullie felicitaties ;)

En benieuwd hoe het met jullie gaat!!

@Diene: voel je je nogsteeds goed? En hoe is het in je nieuwe huis??druk aan de klus?

@Fuzz: hoe is het met kleine Teddy??

Zijn jullie al een beetje aan het rondkijken voor spullen etc? Leuke tijd!!

Hoe is het op je werk Angie? Was het heel erg wennen allemaal?

Hier gaat het nogsteeds super! Ik ben nog thuis tot 14 mei dus dat is wel lekker.. De kleine man doet het super, hij is zo vrolijk altijd, genieten!!

X

19. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    Wat heerlijk Loesje; dat je nog lekker een paar weken vrij bent.
    Ik ben inderdaad weer aan het werk gegaan. Ging prima....alsof ik niet weg geweest was. Nu wel snotverkouden.....maar dat komt goed! Papa al ziek op bed gelegen, ik nu ook de afgelopen dagen en ons meisje snottert nu ook, maar is vrolijk.
    Vesper doet het heel goed op het kdv. Sinds 2 weken nu ook over op flesvoeding. Gaat op zich goed, maar ze spuugt nu wat meer. Ben gisterenavond begonnen met Nutriton toe te voegen aan de nutrilon en ze drinkt nu al haar flessen leeg en heeft nog maar heeeeeel minimaal gespuugt. Werkt dus goed!!
    Verder is onze prinses een heel vrolijk meisje, kletst steeds meer, heeft lol in de box en met speelgoed en ziet nu alle hoeken van de box al.....ze zet zich al af met haar voetjes dus nog ff en ze ligt per ongeluk op haar buik straks. Ik oefen wel dagelijks met haar om te rollen naar de buik en terug.
    En liedjes zingen is helemaal leuk!!
    Ook slaapt ze overdag nu ook steeds beter. Zo anderhalf uur per keer en 's nachts slaapt ze goed door.

Hoe is het met de aanstaande moeders???
    Ben benieuwd of jullie dezelfde ervaringen hebben als ons....
    fijn weekend!!

20. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    Heerlijk hè zo'n vrolijke kleine!!hoeveel drinkt Vesper nu? Siem vindt de box ook geweldig, op de 1 of andere manier komt hij ook altijd in een hoekje terecht waar hij met zijn handje een spijl kan vasthouden en zijn beentjes er uit bungelen. Vd week lag hij ineens op zijn zij in de box, hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen? Hij wil ook heel de tijd rechtop zitten en staan op schoot, hij kan al heel lang staan, alleen aan mijn vingers, en de grootste lol! Slaapt Vesper ook al goed door?

Hoeist andere meiden? Teddy is geslaagd zag ik...TOP Fuzz, heerlijk gevoel!! Willen jullie weten wat het is?

X

Deel Deze Pagina