NOD 1-15 januari 2011

Discussie in 'NOD forum' gestart door Rittjuh, 6 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuzz

Fuzz Actief lid

24 okt 2010
    247
    0
    0
    Noord Brabant
    #2801 Fuzz, 18 apr 2012
    Laatst bewerkt: 18 apr 2012
    Ha dames!

Zo zeg, ik ben aan het verzaken hiero...:(. Moet zoveel regelen, maar ben zo moe, dus kom eigenlijk nergens aan toe... Maar goed, toch even hier om jullie weer even bij te praten...:)

Jahaa, onze Teddy was geslaagd voor de termijnecho...:) Ik dacht dat ik mocht kiezen of ik naar de verloskundige mocht of in het ziekenhuis moest blijven, maar omdat ik in het verleden afwijkingen had bij mijn baarmoedermond, wil de gyn eerst opvragen wat er gebeurd is met me en als dat hem vertrouwen geeft, mag ik pas naar de verloskundige. Over 3 weken dus weer naar het ziekenhuis om te horen wat meneer heeft gevonden...

Stiekem ook al aan het kijken naar kinderwagens en babykamers. Das duur, joh! Dus ook maar eens gekeken op Marktplaats. Mijn zusje gaf al aan dat we hun kamertje over kunnen nemen, dus dat is ook nog een mooi aanbod. Maar goed, eerst eens kijken of dat ook een beetje is wat we willen voor onze Teddy..

Verder voel ik me goed. Nog steeds niet zo veel last van dingen, afgezien van broeken die wat strakker zitten en ontzettende vermoeidheid. Maar dat los ik op door veeel te slapen...:)

@ Diene: hoeest met jou? Groeit jullie ukkie ook lekker? Kun je lekker genieten van alles wat er gebeurt?

@ de mama's: hoest met jullie kroost? Angie, hoe bevalt het werken? Mis je jullie prinsesje niet ontzettend? En Loesje: die angelsound, waar heb je die gekocht? Lees verschillende verhalen over verschillende leverciers... En hoe is het met jullie knul? Lekker aan het rondboeven? En Aowyn: lukt het met 2 van die actieve kinderen? Geniet vooral... Doen wij ook...:)

Oh, hier nog een keer een foto van teddy. Deze is nog van 30 maart, toen was Teddy iets groter dan 3 cm.

Zodra die van vorige week digitaal zijn, show ik die natuurlijk ook...:). Vorige week was Teddy trouwens al 5 cm..:) Dus dat gaat de goede kant op!

Kuss, Fuzz

2. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    Wauw! Mooie echo hoor Fuzz.
    Ja, die moeheid .... pff....het wordt wel beter. Het hoort er heerlijk bij,....dan ben je ook helemaal ontzettend lekker zwanger :)
    Dat wordt straks showen van de zomer met je mooie buik!
    En ja; die babykamer.....wij hebben mijn oude meubels (die we toch dubbel hadden) maar gebruikt. Dus 2 vitrines omgebouwd tot kledingkasten en het dressoir is de commode geworden....werkt prima. We hebben het ledikant van mijn ouders gekregen. Dus hadden alleen de kosten voor de aankleding, vloer, muren, verf en radiatorombouw.
    Ach ja; het kost toch wel geld. Vandaag ook weer bij de prenatal geweest....pff....kost altijd geld; al die leuke kleertjes.

@Loesje; Vesper drinkt 5 x 180/6 Nutrilon 1 met sinds een week Nutriton erbij. (johannesbroodpitmeel) ivm het vele spugen. Werkt super goed; drinkt alle flessen leeg en spuugt nog minimaal. Ze gaf vorige week soms gewoon complete flessen terug....gelukkig zonder er zelf veel last van te hebben.
    Ze is erg communicatief; kijkt veel rond, maakt al praatjes, is lekker vrolijk. Wil ook niet meer in je armen liggen, maar rechtop zitten. Ze kan wel al van haar rug naar haar zij rollen en pakt vanalles vast waar ze maar bij kan.
    Staan wil ze nog niet....S wel?? Knap hoor!!
    Op het kdv doet ze het heel goed, dus dan ben ik ook blij. Het wegbrengen gaat steeds beter, ik kan me op mn werk goed focussen en daar is het net alsof ik niet weg geweest ben.....het went snel.

@Diene; Hoeist??

@Diene en Fuzz; komen er nog een keertje buikfoto's?? ;)

@Aowyn; Hoeist?? Zie je nog wel eens op Fb.....lijkt me een druk bestaan zo met 2 kindjes. Geef je nog steeds fulltime Bv en krijgt D al hapjes??

xxx

3. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    Jaaaaa buikfoto's! Vind ik leuk om jullie te zien groeien!

Die Angelsound hebben we gewoon via internet gehaald, heb zo'n groene met een hartje erop. Was iets van 30 euro geloof ik??

Uitzet is inderdaad duur... Wij hebben het kamertje van lief zijn ouders gekregen en kinderwagen van mijn ouders, dus dat scheelt al € 2000.-! Verder heb ik elke maand gewoon dingen gehaald zoals beddengoed, hydrofielen, kleertjes etc... Dan merk je er financieel niet zo veel van.. Wel een echte aanraden ( en dat zal Angie beamen denk ik: de doomoo seat, kunnen ze vanaf het begin in en gebruik m nogsteeds dagelijks!) en nog een leuke tip: kijk voor merk lering eens op marktplaats, daar kun je ook ' alleen nieuw' selecteren en dat zijn allemaal kleertjes met de kaartjes er nog aan, hebben mensen gekregen maar vinden het niet mooi of was al te klein ofzo. Ik heb zo super mooie kleertjes voor een prikkie! Bijvoorbeeld imps en elfs broekjes, in de winkel 35,-, op mp 5,-!

Maar Teddy doet het goed zeg! Heeft nu echt al een vormpje zeg maar ;)

Blij dat jbmp werkt bij Vesper! Heb hè nog niet nodig, hij houdt alles nog binnen, krijgt nu 160... Straks naar cb, ben benieuwd wat onze beer weegt!! En krijgt weer prikjes, bah! Grappig te lezen dat vesper ook lekker haar eigen gang wil gaan. Siem wil ook allemaal niet te veel vastgehouden worden en wil alleen maar rechtop zitten of staan.. Geen gezicht bij zo'n kleintje!

Hoeist Diene???

4. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    Ja, die Doomoo seat doet het ook goed hier. Gebruik em ook dagelijks...ze ligt er lekker in en ik geef haar daar altijd haar dagelijkse vitamine D met een lepeltje. Verder speelt ze wat met knuffeltjes of kijkt lekker rond als ik aan het rommelen ben in de kamer.
    Inderdaad een aanrader. In een wipstoel zou ze al over 2 maanden niet meer in mogen en deze kunnen we gebruiken totdat ie versleten is.

Vandaag is mopje ziek; heel de dag in bed gelegen....veel geslapen. Had net 38.4 dus wat koortsig. Ze is vroeg in de avond in bad geweest, dronk een fles en slaapt weer. Strakjes maar weer meten. Kan ik evt. een paracetamolletje supp geven voor de nacht om de koorts te doen zakken. Hebben jullie dat al eens gedaan moeders?? Ergens denk ik, haar lichaam moet dit ook zelf op kunnen lossen, maar ergens wil ik niet dat ze zich nog beroerder gaat voelen.
    Hoop dat ze na een goede nachtrust morgen weer wat beter is en gewoon naar het kdv kan.....pff....we moeten allebei werken en kunnen er eigenlijk niet onderuit....lastig dit. Gelukkig oma's in de buurt voor evt. nood. We zullen zien......pfff...ik vind het maar niks zo'n ziek klein meissie.

@Loesje; die prikjes zijn echt niet leuk nee. Vesper maandag weer en dan zijn we daar voorlopig ook weer vanaf.

5. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    @Angie; ik heb hem gisteren nog een zetpil gegeven! Hij had flinke koorts (38,9) en heb hem in bad gedaan, daarna zetpil en 1 uur later weer gemeten was het 37,3... Werkt dus prima! En zou ik ook gewoon doen als ze erg last heeft... Wij nemen toch ook een aspirientje als we niet lekker zijn ?

6. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    @Loesje; heb haar vanmorgen een zetpil gegeven. Heeft inderdaad geholpen....vanmiddag liep de temp. weer op. Nu weer 38.6. Ze heeft net haar fles leeg en ligt op bed. Vanavond met de voeding geef ik haar nog een zetpil. Zo sneu als ze zo ziekjes zijn....

7. diene

diene Bekend lid

4 dec 2010
    685
    0
    0
    Limburg
    Hey Meiden,

Ik verzaak ook echt :( moet echt proberen meer hier te zijn!

Angie en Loesje, Zijn de arme mupjes ziek....., zo zielig, hoop dat ze zich heel snel weer beter voelen.
    Angie het lijkt me zo moeilijk om weer te gaan werken.....ben wel blij dat het je wel goed bevalt en het toch makkelijker wordt.
    Hoe kijk jij daar tegenaan Loesje?
    Die Doomoo seat had ik ook al gezien en was aan het overwegen een aan te schaffen. Maar Angie, waarom mag een kindje met 5 mnd niet meer in een wipstoel? ik dacht tot dat wel kan.

Aowyn, super die foto's van jou mupjes. Echte schatjes samen!Je hebt een mooi gezin :)

Fuzz, een super echo! Je teddy ziet er goed uit :) Ik ben blij dat je je goed voelt en je vermoeidheid gaat echt over.....ik was bang dat het nooit over zou gaan, maar de energie komt echt weer terug :)

Hier alles goed! alleen heel druk bezig.....werk en huisje poeh poeh zwaar als je zwanger bent. Ook al is de ergste vermoeidheid over, ik merk wel dat ik minder aan kan en sneller moe ben. Vorige week kwam ik de trap haast niet meer op om naar bed te gaan. Ik moet me echt mijn rust momenten gaan gunnen en af en toe een dutje doen en niet te veel plannen als ik eens vrij heb.
    Mijn buikje groeit al goed en ben er zo trots op :) vind het zo leuk om strakke dingen aan te doen en te showen. Ik zal eens een buikfoto op de pc van mn vriend oeten zetten, mijn laptop is nog steeds kapot :(
    Sinds korte tijd weet ik ook zeker dat ik de kleine mup voel en gister voor het eerst ook tegen mn vinger. Ik voelde hem en drukte toen met mijn vingers op die plek en toen "trapte" hij weer op de zelfde plek! echt helemaal super!!!! Omdat mijn placenta voor zou liggen zou ik hem laat gaan voelen en ik wacht dus al een tijdje ongeduldig en was heel onzeker of het echt de baby is, maar nu ik het zeker weet is het echt een bijzonder gevoel.

Wat babyuitzet betreft.....ja das echt duur :p gelukkig kan ik ook veel krijgen. Ik heb al een kinderwagen van mn zus, een maxicosy en wipper van een vriendin, geld voor de kinderkamer van oma......De kinderkamer had ik keuze uit 2 (van mn zus en schoonbroer) maar heb toch besloten 2 wkn terug dat ik mijn eige wilde en heb ook al 1 besteld bij de babydump ;) verder weeg ik het goed af wat ik wel en niet echt nodig vind en waar ik wel of niet veel voor wil betalen.

Morgen ben ik trouwens 20 wkn! en woensdag de echo en ik kan niet wachten. Dan weten we hopelijk ook wat het wordt :)
    verder hebben we besloten om te gaan trouwen (hihi) vind t nog een gek idee :p we willen / moeten alles vast leggen ivm het huis (staat nu op mijn naam omdat we dan een betere hypotheek konden krijgen aangezien mn vriend eind februari zijn baan is verloren )en de baby. We vinden het belachelijk om dit via een notaris te doen omdat het veel geld kost en we dat onzin vinden, dus hebben we besloten dat we op een gratis dag gaan trouwen :p dus binnenkort een feestje :)

Zo zal nu eens gaan kijken voor de buik foto's

xxx

8. diene

diene Bekend lid

4 dec 2010
    685
    0
    0
    Limburg
    Zo eens kijken of het lukt....het zijn wel blote buik foto's. Die maak ik 1 x per week. Ik zal eens kijken om een met kleren aan te maken :p
    De foto van de zij was van vorige zondag en de foto van voren was van de zondag daarvoor.

Bekijk bijlage 239393 [/ATTACH]

xxx

9. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    Wow Diene!!wat een prachtige buik heb je!! Ben jaloers!!zoals ik al vaker heb geschreven mis ik mijn buik en de bewegingen nog elke dag dus genieten!!

20 weken alweer wat gaat het snel! Spannend de echo woensdag! Willen jullie weten wat het is? En Fuzz, willen jullie het straks weten?

Angie hoe is het met Vesper? Al opgeknapt?

Hier moesten we gisteren een pasfoto laten maken van de kleine, grappig!! Ze moeten voor 24 juni een wiegen identiteitsbewijs hebben en ze verwachten zo'n drukte dat je het nu al moet aanvragen als je hem voor 1 september in huis wil hebben.

Vd week dus naar het consultatiebureau geweest en hij doet het super! Hij blijft in alle curves netjes de lijn volgen. Is toch altijd weer even een lekker idee.

En Diene, ik heb weer zin om te werken hoor! Gewoon het idee dat je die grijze massa weer kan gebruiken en gezellig met mijn collega's. Tuurlijk zal ik mijn kleine schat missen in het begin maar voel me nu zo'n ontzettende huisvrouw, dat past gewoon niet bij me...

Nou, blij jullie allemaal weer ff gelezen te hebben!!

X

10. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    @Diene; wauw! Mooie buik hoor....lekker mee showen! Ik mis het ook wel....eerder mocht alles lekker strak zitten en nu heb ik een blubberbuik en wil ik dat juist niet...haha.
    Op de wipstoelen van de prenatal stond aangegeven dat ze t/m de 6 maanden erin mogen zitten....vandaar. Misschien wel wat overdreven, maar op zich.....als ik al zie hoe bewegelijk Vesper is dan blijft ze over 2 maanden echt niet stilzitten op die wipstoel.......dus heeft ze straks een leuke zitzak over...
    Gefeliciteerd met jullie trouwplannen.....:)

@Loesje; ik moet ook pasfoto's gaan maken....als we eind Aug. naar het buitenland willen met zn 3tjes.

Ons mupke is nog steeds niet fit. Vannacht was ze om 3:00 ontroostbaar. Heb ze een fles gegeven, sliep daarna weer. Vanmorgen temp 38.6 en om 12u 39.1 dus zetpil gegeven en toen zakte het weer naar 37.7 en net 37.1. Dus lijkt te werken. Vanmiddag is ze ook vrij lang wakker geweest en heeft ze even gespeeld in de box en langs mij op de bank. Strakjes weer in bad, fles en weer naar bed. Geef ik ze zo nodig met de voeding van 23u nog een zetpil. Ik hoop dat dit het dan was...en dat ze morgen weer beter is. Wij mogen maandag weer naar de consultatiebureau arts dus hoop dat ze dan koortsvrij is en ook de vaccinaties gewoon door kunnen gaan....hoe sneu ook....pfff.

11. Fuzz

Fuzz Actief lid

24 okt 2010
    247
    0
    0
    Noord Brabant
    Waaaauuuw Diene! Zo ver ben ik echt nog niet... Eens kijken wanneer we weer een foto maken, die eerste is echt nog niks te zien, hoewel ik echt vond van wel op dat moment...;) Maar goed, nu is er al wel langzaamaan iets zichtbaar aan het worden!

We gaan zaterdag eens kijken voor een kamertje enzo... Dus de eerste stappen gaan we langzaamaan zetten. Kraamzorg is geregeld, de rest dus nog niet..;) Moet wel zeggen dat ik nog steeds moet wennen, hoor. Het is nog steeds zo onwerkelijk allemaal. En ik wil wel weer een echo. Wil zien hoe het met onze Teddy is...

Hoest met jullie? Alle kindjes weer helemaal beter? Lijkt me niks, zo'n ziek hummeltje en maar hopen dat het gauw over is... Maar ja, ook ik zal eraan moeten gaan geloven. Jeuj! ;)

Knuf, Fuzz

12. diene

diene Bekend lid

4 dec 2010
    685
    0
    0
    Limburg
    Hey meiden,

Hoe is t met jullie en de kleine schatjes ? Hoop dat iedereen weer gezond is.

Angie, heb ik weer wat geleerd over die wipstoelen ;)

Fuzz, ik vond het ook lang onwerkelijk, maar het wordt steeds echter en leuker. Zeker nu ik de kleine begin te voelen en dat steeds meer en duidelijker :) Zo geweldig!!!

Vandaag de 20wkn echo gehad en alles was goed! en we krijgen...................................................................
    ............................................................................
    .........ff spanning opbouwen ;)..................................
    ..........................................................................
    En kleine meid!!!! Zo geweldig om het te weten, kan nu opeens echt niet meer wachten om mijn kleine meid te ontmoeten en de kinderkamer op te zetten en voor spulletjes te kijken. Echt een emotionele dag vandaag :)
    De echo was ook geweldig, kon haar goed zien bewegen en dat deed ze veel :)
    Helemaal happy hier :)

xxx

13. Fuzz

Fuzz Actief lid

24 okt 2010
    247
    0
    0
    Noord Brabant
    Oh Diene, wat een heerlijk nieuws! Van harte met jullie meiske! Kun je al vlechten en weet je hoe je tutu's aan moet trekken?

Kuss, Fuzz

14. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    @Diene; ik had het al op facebook gezien. Leuk.....een meid!!

@Fuzz; ben benieuwd of het bij jullie een jongen of een meisje is. Ik bedoel; Aowyn en Loesje hebben een stoere bink, ik een meisje, Diene een meid op komst dus bij jullie kan het nog alle kanten op....haha
    Veel plezier met het shoppen....

Fijn weekend allemaal!
    xx

15. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    Heb ook al op fb geschreven maar.... Gefeliciteerd!! Leuk hoor een meid!! Hadden jullie stiekem een voorkeur? Tuurlijk maakt t niet uit maar wij hadden toch een lichte voorkeur...

Nu lekker shoppen, is toch leuker als het gerichter kan! Heerlijk!!

Lekker genieten! Wil jij het ook weten Fuzz??

16. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    Oh en hier alles goed ;) Siemetje is weer topfit en kan me lekker bezighouden, hij wil alleen nog maar zitten en staan..

Vd week hadden we een begrafenis waar we samen heen moesten in Maastricht dus hem voor het eerst hele dag achtergelaten bij schoonmoeder. Wel spannend maar super gegaan. Maandag over een week wennen op kdv... Leuk!

Maar het is een heerlijk ventje! Meiden geniet straks van de kleine babytjes... Gaat zo snel ( stom cliché!!) echt!!

17. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    hey lieverds hier ook gezakt :/ idd druk maar ook meer last van ontzwangeren dit keer LOL ik loop overal achter :( ik hoop zsm te komen reageren, mis jullie!!!

18. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    Moet ff van me afschrijven....

Vesper heeft alweer koorts en is niet lekker. Net weer eerder van het kdv opgehaald.

De afgelopen 2 weken heeft ze steeds op en af koorts. Ben al 2 x bij de huisarts geweest, maar die kan niets vinden. Verder komt ze er steeds wel weer bovenop, maar het komt ook steeds weer terug.
    Het kunnen evt. opkomende tandjes zijn, want ze zevert steeds en bijt op haar fiep en de speen van de fles. Er is echter nog niets te zien in haar mondje.
    Dus ja; pfff......"niet leuk"

19. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    Ach Angie...ik voel met je mee...zo zielig en zo frustrerend dat die kleintjes niet kunnen praten! Ik heb hè nog maar 2 keer meegemaakt en wist dat t van de prikjes was en nog voelt het erg rot!

En gewoon weer naar de dokter hoor als het niet goed voelt!! Tandjes zou wel heel vroeg zijn toch?

Met mijn nichtje hebben ze 2 jaar lopen tobben en wisten ze het ook niet, vaak ziek, koorts etc en nu uiteindelijk blijkt ze chronische oorontsteking te hebben, buisjes erin en supervrolijk kind! Maar omdat ze niks aan kon geven wisten ze het niet....

Hou je taai!

20. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    @Loesje; Ja,...konden ze maar praten al. Gisteren had ze dus weer wat verhoging. Eenmaal thuis zakte het 's avonds weer.
    Tandjes; tja...het zou toch kunnen.
    Vandaag weer een poepbroek gezien (afgelopen 2 dagen op het kdv gehad; dus niet meegekregen...haha) en de poep was opvallend hard. Dus; zal het daar dan aan liggen??
    Ook moest ze na de laatste fles om 22:45 enorm huilen en hebben we nog melk bijgehaald. Ze had zo'n honger....dus vanavond starten we met rijstebloem in de melk....kijken of ze daardoor ook wat beter en rustiger slaapt.
    ach; die zorgen.....pff.....valt niet mee.

Nu weer lekker een lang weekend.....heerlijk!! Ik ga ze lekker knuffelen en morgenochtend na de vroege fles nog lekker een dutje met dr doen......ff mama en dochtertijd.

Hoeist met de zwangeren??? :)

@Aowyn; "ontzwangeren" ....bahbah....zeg dat wel! Verlies enorm veel haar, eetlust is ver te zoeken, ben moe, nog geen menstruatie gehad. Ligt misschien ook aan dit vreselijke ***weer!! Waar is dat zonnetje??

Deel Deze Pagina