@Angie: Tsja, dat zijn wel de tekenen van tandjes toch? Ik hoop het, dan is het over als ze door zijn! Ben je nu al helemaal overgestapt op fv? Hoeveel krijgt ze nu? Ontzwangeren heb ik helemaal geen last van eigenlijk... Idd wel verlies haaruitval maar voel me verder prima! Met de kleine gaat t ook supergoed! Hij is nogsteeds heel relaxed, lief en makkelijk, ik sjouw hem overal mee naartoe en vooral kinderen is ie gek op, smile van oor tot oor! Hij is wel echt groot aan t worden hoor, wat gaat dat snel! Lekker kroelen kan alleen nog als ie heel moe is, anders wil ie alleen maar zitten en staan... En niet te veel kusjes aub!! Hoe is het met de zwangere Ladies? Al meiden dingen geshopt Diene? Koop vooral niet al die dingen die op internet lijstjes staan hoor, zoveel onzin!! X
@Loesje; Vesper krijgt vijf flessen Nutrilon A.R. 1 180cc/6 met 's avonds dus nog een schepje Rijstebloem erbij. Nu ook met dagelijks een paar hapjes appelmoes. Dit gaat al best goed; al blaast ze het er ooit weer net zo hard uit.....haha..... Ze drinkt nu echt ook alle flessen leeg en geeft soms aan nog echt honger te hebben. Ze komt steeds vaker ook eerder voor de fles.... Ondertussen slaapt ze overdag ook weer prima.....zo 's morgens 2 uur, 's middags 1 1/2 uur en laat in de middag nog een uurtje. 's avonds rond 22:30 moet ik ze wakker maken en dan slaapt ze door tot wel 8:30 of later dus nog even en we kunnen die late voeding misschien wel overslaan. Nu heeft ze het nog wel nodig hoor. Ze weegt nog geen 6 kg. Hoe doet Siem het?? Hoeveel drinkt hij en slaapt hij ook zo lekker?? x
Ha meiden! Oh, wat een heerlijke praat over baby's... Blij dat ik eindelijk mee kan doen. Hoewel afgelopen vrijdag wel even moeilijk was. Ik besefte weer eens hoe mooi het is dat het bij ons eindelijk na de eerste terugplaatsing goed ging. Een bevriend stel is het namelijk niet gelukt na de eerste IVF-poging. Heb op het werk een potje zitten janken, zo erg vind ik het voor ze... Pff... @ Angie: hoe is het met jullie meiske? Al weer aan de beterende hand? Hoop dat ze snel weer haar vrolijke zellufje is... @ Loesje: blijft toch een knul, dat hij geen kusjes wil... Maar goed, dat komt ook vanzelf wel weer... Hoop dat hij nog even lekker baby blijft en dat je lekker kunt genieten van jullie manneke! @ Aowyn: Zorg goed voor jezelf... als het even druk is, geen probleem, we houden je ook op FB wel in de gaten! Kuss! @ Diene: de babykamer al helemaal roze gepimpt? En jurkjes aangeschaft? Met schoentjes? Geniet ervan! @ all: wij willen het niet weten. 7 maanden geleden was het voor ons onmogelijk om een eigen kindje te krijgen. Dus we laten ons, wederom, verrassen... Het is ons kindje en dat is voor ons het belangrijkste... Ik heb ook echt geen voorkeur voor een jongen of meisje. Allebei hebben ze leuke en minder leuke kanten, dus we zien wel welke de fertiliteitsarts gekozen heeft... Afgelopen week is de buuf bevallen van een buurjongetje! Dus gauw eens gaan kijken bij de nieuwe editie... We hebben trouwens een angelsound besteld. En gisteren voor het eerst naar onze Teddy geluisterd... Hij doet het.... Dat was echt zo bijzonder om te horen... Helemaal cool! Oh, hier nog een foto van vorige week, 14w1d en van vandaag, 15w. Ik en mijn pens... Knuf, Fuzz
Hè meiden! Oh leuk, buiken!!!! je gaat t al goed zien Fuzz! Spannend dat jullie niet willen weten of Teddy een jongen of meisje is...het maakt ook idd niks uit, ik had ook geen voorkeur. Leuk hè de angelsound, goed dat je m gekocht hebt, hij zal je nog vaak geruststellen. @Angie: wat word Vesper groot hè! Als ik haar zo wijs in de box zie...gaat allemaal snel met die kleintjes. Siem is gisteren voor het eerst wezen wennen, is supergoed gegaan! Iets te weinig slaap maar dat is logisch. Met mij ging het ook goed, maar gisterenavond besefte ik me wel dat ik hem gewoon minder ga zien vanaf volgende week, dan mis ik 3 hele dagen, dat vind ik lastig. Zeker omdat de ontwikkeling bij die kleintjes zo snel gaat nu! Aan de andere kant is die smile toen ik m ging halen ook onbetaalbaar.. Ik ga straks een bakkie doen bij 1 van de meiden van de yoga, haar zoontje is 2 dagen jonger, wel eens leuk om te vergelijken. Hoe is het Diene? Je huis al roze?? X
Hey meiden!! ff teruglezen @Angie dat bijten en kwijlen hoor bij het produceren van de slijmvliezen en het ontdekken van alles. Babys vanaf een maand of 3/4 beginnen hiermee. Zo ontdekken ze hoe dingen voelen en proeven etc Hoe is het nu met Vesper? weer beter? knuffs! Hier nog aan het ontzwangeren, tel de maanden af haha, D is bijna 6 mnd dus nog 3 en half te gaan. Ben het moe zijn beu maar ook de dunnere haar, hoofdpijn, stemmingswisselingen etc beu! Heb deze ronde echt meer last van mijn hormoon huishouding >< @Loesje lekker makkelijke kindje heb je heerlijk genieten! Is ook moeilijk jouw kind achterlaten om te gaan werken. Ik heb echt vaak moeten slikken, knuffs! @Fuzz ooh ik mis die buik en de inhoud hihi mooie foto's!!! en heerlijk de angelsounds! @Diene hoe is het daar?
@Aowyn: wat is nou precies ontzwangeren? Meerdere mensen hebben het erover tegen me maar ik geloof niet echt dat ik last heb? Ja beetje haaruitval en idd heel soms hoofdpijn maar verder??
Het kan erg verschillen. Bij mijn dochtertje had ik het licht, ook het haaruitval. Ik kreeg onlangs een link, onderaan vind je het ontzwangeren stukje Therapiepraktijk A.V.O. - Prenatale depressie, postnatale depressie en Ik heb gemerkt dat ik met D zijn zwangerschap meer last had van hormonen wbt erg misselijk zijn, erg moe zijn (dat tot die rare spellen leidde) mijn haaruitval is dit keer ook erger geweest, had zelfs kale plekken, mijn ezceem is erger, mijn gezicht onrustig
Thanx! Ik denk toch dat ik van sommige dingen wel last heb maar er nooit zo bij stil heb gestaan...wat zijn hormonen toch rotdingen hè! Ik heb normaal gesproken erg last van acne en ontstekingen in mijn liezen etc ( zo groot als een tennis bal) en gedurende mijn zwangerschap geen pukkeltje of ontsteking te zien, tot 2 dagen na de bevalling, toen begon de ellende weer..dus wat dat betreft kan ik beter zwanger zijn!!! @Angie: begint het bij jou ook lichtelijk te kriebelen voor een 2e? Of Aowyn een 3e? Ik heb er al een poosje last van! Maar gelukkig heb ik mijn verstand nog ik heb nog een tijdelijk contract en dat wil ik eerst afwachten en daarnaast zie ik meerdere mensen om me heen met kinderen kort op elkaar en dat is niet praktisch! Maar bij 's was het ook niet in 1 keer raak dus wil ook niet 2 jaar wachten en er dan lang over doen als je begrijpt wat ik bedoel... Lastig!
Hier ook acne, had het onder controle met Inderm voor mijn dochtertje, bijna glad gezicht maar erna toch, dus weer ff op de pil maar nee, noiot meer de pil :S straks de Mirena laten zetten 3e zijn we open voor maar door mijn bekken, de laatste 2 jaar en dat K zo ondernemend is wil ik dat D op school zit of bijna op school. Maar goed gezien de bezuinigingen etc... We willen eerst zeker zijn of het finacieel kan en dan kan het lichamelijk maar ook geestelijk (als D net zo wordt als K is kans groot dat ik geen 3e wil ) maar kinderwens heb ik nog, ondanks wat ik riep in de eerste weken van zijn zw hahaha, op dat moment is het en voelt het onzettend k*t maar tja wat is 9 mnd met een lifetime
@Loesje; hier ook weer een 2e kinderwens hoor. We laten het lot nu maar ff beslissen. Willen allebei heel graag een broertje of zusje voor Vesper. Momenteel gebruiken we ook niks....maar; zo druk hebben we het ook niet met klussen Financieel is en zal het toch moeilijk zijn/blijven. Al die bezuinigingen pfff... @Aowyn; Dat ontzwangeren; ik heb ook echt veel haaruitval....begint nu gelukkig weer wat minder te worden, maar merk dat mn haarbos een stuk minder dik is. Verder geen acne of iets dergelijks gelukkig. Inderdaad wel wat stemmingswisselingen en moe moe moe @de mama's to be; genieten jullie lekker? Gisteren de "moederdag" al een beetje gevierd? Is jullie zwangerschapsverlofdatum al bekend en weten jullie al of jullie minder of anders gaan werken? Kamertje(s) al klaar?? vertel vertel...... Straks ga ik voor het eerst babyzwemmen Proefles cadeau gekregen voor moederdag van mn lief. Ben benieuwd......ik de controle-freak ben al aan het bedenken hoe het straks aan te pakken. Ik heb al spullen gepakt, ben al tot de ontdekking gekomen dat die zwemluiers die ik heb nog te groot zijn. Hopen dat ze daar kleinere verkopen.... Hopen dat ze geen honger krijgt en echt veel tijd voor een middagdutje heeft ze ook niet....hopen dat ze in de auto eventjes slaapt..... Dus zo het fruithapje en dan een half uur later de fles zodat ze het trekt totdat we weer thuis zijn. Jullie moeders; enige ervaring hiermee??? Aowyn wel; heb al leuke foto's voorbij zien komen...
Hey Meiden, Angie, hoe was t zwemmen? en Vesper al weer helemaal opgeknapt? Loesje, lekker makkelijk mannetje heb je Hoe is de eerste werkdag bevallen? Aowyn, Maak me maar gek ;P... ontzwangeren dat klinkt niet zo fijn, moet er nu nog niet aan denken. Hoop dat je er snel weer vanaf bent. Fuzz, wat een mooi buikje al Wat knap dat jullie het niet willen weten. Ik zou dat niet kunnen, ben veeeeeeel te nieuwschierig haha. Het maakte mij ook echt niet uit wat het werd, had echt geen voorkeur, maar vind het wel super geweldig dat ik nu weet dat ik een dochtertje krijg. Je kunt echt al gerichter denken en spullen kopen. Kan nu echt zeggen ons dichtertje, de kleine meid die aan t trappen is enzo en ook het babyshoppen werd voor mij pas echt leuk nu ik het weet..... Ik ben zo nieuwschierig, ik kan zelf niet wachten om te weten wat jullie krijgen ;P maar ik zal geduldig moeten wachte haha Hier: Nee geen roze huis of babykamer ben zelf niet zo van het roze, moet er zelf echt aan wennen en ga toch meer voor het paars (mijn leivelingskleur). Kamer kan ik nog niks aan doen (helaas!) wel al besteld, maar moet zeker nog een maand wachten voordat mn huisje zover is dat ik aan de kamer kan beginnen en we zullen pas eind juni begin juli verhuizen...... Dat maakt t soms wel moeilijk, had eerst alle spullen (kleren, kinderwagen ed ) bij mn moeder staan, omdat we straks toch moeten verhuizen leek ons dat makkelijker en zij heeft meer plaats, belde haar laatst huilend op dat ik al de spullen thuis wil hebben. Wil zelf tussen de babyspullen kunnen snuffelen wanneer ik dat wil en kijken wat ik allemaal heb. Kan echt niet wachten tot ik aan de kamer kan beginnen. Ben wel al af en toe leuke dingetjes aan t kopen , paars tutu achtig rokje en andere leuke kleertjes. Hebben jullie trouwens zwangerschapscursusen gedaan? Ik ging me nu bij een aanmelden, was die al vol ga wel vrijdag zwangerschapszwemmen voor t eerst. Maar wil toch graag nog een cursus vinden die me ook kan voorbereiden op de bevalling.... Wbt broertje of zusje krijgen en zwangerschapskriebels......ik ben dan nog zwanger en moet eerst maar eens wachten hoe dit allemaal gaat, maar kan me al helemaal voorstellen om snel weer voor een 2de te gaan. Snel heeft zn nadelen, maar aangezien het nu 2 jaar heeft geduurt voordat het is gelukt wil ik niet eerst 2 jaar wachten voor we weer een poging wagen. En snel weer een poging wagen kan heel goed uit komen als het een jaar of langer gaat duren, maar aan de andere kant kan het dan ook net gebeuren dat het meteen raak is en ik dus heeeel snel weer zwanger ben. T is wel iets waar ik af en toe al een beetje over nadenk... en wat ik snel met de gyn ga bespreken als ik bevallen ben.... Hoe was trouwens jullie moederdag? xxx
We hebben heerlijk gezwommen...Vepser vond het allemaal prima. Viel direct na het aankleden in slaap in de maxicosi. Nu is ze moeilijk in slaap te krijgen. Komt vast door al die nieuwe indrukken. Ondertussen heb ik mn kinderliedjes weer kunnen ophalen....haha. Heerlijk nog ff samen in het bubbelbad gezeten ook, dus da's ook niet verkeerd. Wel ff weer spannend hoor voor het eerst in mn bikini.... @Diene; ik heb een avond "borstvoedingscursus" gedaan en de verloskundige had een informatie avond betreft zwanger zijn en bevallen....verder niets gedaan. Had er toen geen zin in. Fulltime werken en zwanger zijn was al genoeg. Had 's avonds nog weinig puf om iets te ondernemen. Ook met 6 maanden zwanger zijn al gestopt met sporten en training geven....
Hoi meiden! Wat betreft een eventuele 2e, lastig hè! Mijn contract loopt tot oktober dus dat wachten we iig even af... Dan kan het evt nog verlengd worden tot april dus maar even kijken... En financiën, valt tegen hè, haha!qua eten en luiers enzo Gied te doen maar die kinderopvang!!! Niet normaal... En dan verdienen we ook nog eens te veel... Voor 2 dagen kost het me 450,- netto in de maand... Zwangerschapcursus: ik heb yoga gedaan, had er echt een hekel aan om er naartoe te gaan... Heb er ook niks aan gehad door het inleiden maar... Heb er wel hele leuke contacten aan overgehouden dat is wel erg leuk! Heb ook bv cursus gedaan ( leerzaam) en een voorbereidingsavond met lief samen, ook nuttig. Zwemmen: wij gaan donderdag of vrijdag weer. We zijn al eens geweest maar voor zo'n lesje vond ik hem nog te klein.. Doen allemaal spelletjes enzo en liedjes waar ie nog niks mee kan dus wij gaan gewoon met z'n 3tjes, heb zo'n swim trainer gekocht( nu voor de helft bij Intertoys!) Eerste Moederdag was bijzonder! Ik vond 'smorgens een tekening in zijn bedje met zijn handje erop, zo schattig! Eerste werkdag ging goed! Maar jeetje, kan merken dat ik mijn hersenen niet heb hoeven gebruiken... Stond echt te tollen op mijn benen! Vandaag nog een dagje en dan 'weekend'. We l moeilijk dat ik die kleine maar zo kort zie op een werkdag... Als ik hem ophaal snel naar huis, even kroelen en spelen, in bad, fles en naar bed! Zit Vesper al op 4 flessen? Ik ga het vanavond proberen... Die van 23 uur eraf. Hij heeft zo'n honger en 5 x 180 is niet genoeg, wil dan 2x 210 en 2 x 180 gaan geven, ben benieuwd!! Nou ik ga me maar eens aankleden!!
Diene ik riep ook geen roze! (mijn fvo kleur is ook paars ) maar vlak erna kwam toch roze en meisjes spul haar kast binnenwandelen Ik heb bij de eerste Samen Bevallen en bv cursus gedaan. Hele fijne cursus. Ik heb bij de 2e niks gedaan. Loesje hihi je bent ook niet helemaal bij meer met jouw hoofd, ook na de zwangeren dat hoort bij ontzwangeren. Ik heb ook moeite met focussen of multitasken :/ Moederdag van D nog niks natuurlijk maar K had iets leuks gemaakt op de psz en van hubbie een dvdtje gekregen en een reep chocolade van beide en natuurlijk lekker ontbijtje op bed, ook niet verkeerd Babyzwemmen geniet ik echt van, ook met de vak. naar CP, heerlijk! En dat hij het ook leuk vindt maakt het compleet! Ik was vroeger echt een waterrat en Kate is ook gek op water. D heeft eergisteren voor het eerst groente hap gekregen. Ik twijfelde vooraf omdat hij gaf niet echt aan behoefte te hebben maar begon wel met volgen en voelen. Maar iets zei mij wel dat hij eraan toe was. Maar afgelopen vrijdag loste hij dit zelf op door ineens een wortel van mijn bord te grijpen en in zijn mond te proppen haha, dus eerste ervaring rapley een feit. Ik pureer nu en als hij straks goed aan tafel kan zitten doe ik ook deels rapley. Hij heeft 2 nachten iets beter geslapen. Normaal is het 1u en 5u en dan 7u wakker maar nu was het 0.30 - 6.15 en 1.45 -6.50 en zijn laatste voeding is vaak tussen 17-19
Hey Meiden, Hoe is t met iedereen? Ik heb me ingeschreven voor een cursus, eens kijken hoe dat gaat, ben benieuwd. Hoor allemaal verschillende dingen , ik dacht altijd dat het wel vanzelfsprekend was dat men zoiets zou doen, maar dat valt dus best mee. Ben ook gister voor het eerst gaan zwangerschapszwemmen, dat was wel gezellig En wat grappig als je t water uitkomt, dan merk je opeens wat een gewicht je met je meedraagt Loesje dat is inderdaad belachelijk hé, de kosten voor de opvang. Mijn moeder zou eigenlijk oppassen, Heel handig aangezien ik wisselend werk en hooguit maar 3 uurtjes op een dag opvang nodig heb en altijd op andere dagen, net tussen de tijd dat ik of mn vriend naar t werk gaan en de ander thuis komt. Nu verteld me moeder opeens dat ze een baan wilt zoeken en dus mss niet kan oppassen.....nu dus snel nog ff iets regelen. ik schrok best van de kosten Fuzz, hoe is t bij jou en met de kleine beeb in je buik? Zo nu weer eens naar t werk, heb steeds minder zin tegenwoordig Fijn weekend allemaal xxx
Hè meiden! Hoe is het met de buikjes? Tijd gaat snel zeg!! ( zo vanaf de zijlijn ) Hier gaat t super! Hij krijgt steeds meer ritme, eet als een bouwvakker en slaapt heerlijk! Woensdag naar cb, ben erg benieuwd. Ik denk dat ze gaan zeggen dat ik aan bijvoeding moet gaan beginnen, hij kijkt het eten uit je hand! De laatste fles eraf is nog niet gelukt maar daar heb ik wel een heel klein flesje van 90cc van kunnen maken dus hoef me geen zorgen meer te maken dat ie te veel krijgt. Kan daar echt kriegel van worden... Ik wil m echt niet te veel geven, maar wil ook niet dat ie honger heeft! Daarom denk ik ook dat we moeten gaan bijvoeden. Wilde echt wachten tot 6 maanden omdat ie zo lang last heeft gehad van zijn darmen.. @Diene: dat is balen dat je toch opvang moet zoeken...aan de andere kant is het wel leuk voor haar, van jongs af aan leren omgaan met andere kindjes. En ja het is veel geld maar de andere kosten vallen me alles mee... Eten is nu 10,- per week en luiers ook zoiets dus dat is niet veel! Nou ik ga nog even genieten van deze zondag!!
Hey! Vesper krijgt nu nog 5 flessen van 180 en een fruithapje na het ochtendslaapje. Ik zou ook graag de fles van 23:00 eraf willen doen. Als ze het fruithapje nou goed eet (nu 12 hapjes ongeveer) dan zou ik die fles van 11 uur later kunnen geven waardoor ze de laatste fles voor de nacht al bijvoorbeeld om 21 uur krijgt. Dan kan die laatste eraf...dus ff afwachten nog. Fijn zondagavond nog. x
Dat doet kleine Vesper al super goed dan!! Ik vind het echt constant geklooi en nadenken wat eten betreft, maargoed, morgen weer naar cb dus kan ik kijken wat ie gegroeid is en vragen wat ik moet doen. Ik hecht toch wel veel waarde aan hun ervaringen. Vind jij het ook heerlijk om weer aan het werk te zijn? Ik geniet ervan... Gaat heel de dag goed en als ik naar huis mag ga ik wel plankgas naar kdv...
En Loesje; was S goed gegroeit?? Ja, dat eten...inderdaad continu nadenken en nu we rijstebloem toevoegen aan de late voeding geklooi met die spenen. Pap speen gaat te hard en speen 3 gaat niet op gaat verstopt zitten....dus gisteren de schaar erin en nu gaat het goed.....haha Ja, met werken gaat het goed. Ik werk alleen in een gebouw waarin het CB ook zit en dan hoor ik af en toe baby's huilen en daar heb ik dan toch wel last van....moet dan echt aan ons moppie denken. Wordt er niet vrolijk van.....en inderdaad....plankgas naar huis om dr snel weer op te halen. Hoe is het met de aanstaande mama's? Last van de warmte....pfff....ben blij dat ik in de winter bevallen ben....