Ha dames! Even kort: hoest met iedereen? Doen de kindjes het goed met dit weer? Hier is het goed vol te houden... Veel regelen (want naast babykamer moeten we ook nog de tuin aan (laten) leggen, maar dat gaat hopelijk op korte termijn gebeuren. Kunnen we echt aan de klus voor de babykamer. Die gaan we wel komend weekend ophalen, dus dan kan het zo langzaam aan wel gaan beginnen... Kuss, Fuzz
Hey meiden!! Hier gaat het steeds beter! Hoef niet meer naar de osteo en D kruipt al bijna hij schuift iig achteruit en vandaag steeds een cm naar voren om alle 4en! pffff aan de lijn leggen die Hij komt nog s nachts en krijgt nog bv. Ben al bijna 2 weken met hapjes bezig. Van de groente lust hij bloemkool helemaal, sperzie, wortel en broccoli mwah mwah. Van de fruit kijkt hij zuur en gaat kokken :/ dus dan maar kijken of hij een potje fruit wel lust. Remt nu ook iets af met groei, mag ook wel Warme weer gaat wel, soms moeite met inslapen of korte slaapjes
Hè meiden! Hij was zeker goed gegroeid, weer ruim een kilo! Ze adviseerde ook met fruit te gaan beginnen, hij is er schijnbaar aan toe. Hij krijgt nu half potje maar zou zo een hele leegeten! Ik heb ook de Avent stomer blender besteld, kan ik steaks allen vers voor hem stomen...wij eten toch vaak curry 's etc... Hij heeft geen last van de warmte, is ook koel in ons huis... En lekker windje. Idd blij dat ik in de winter bevallen ben, mijn nicht is nu uitgerekend, dat is taai!! Pfff Hoe was je dagje strand Diene? Fuzzie goed bezig zie ik wel!! Wat voor kinderkamer heb je en welke kleur(en) ga je doen? Aowyn je hebt de hapjes lang uit kunnen stellen! Grappig dat ze nu al voorkeuren hebben hè! Nou ik ga nog ff t zonnetje in!
Ik hoorde idd dat tegenwoordig zeggen ze vanaf 4 mnd mag met hapjes. Bij mijn dochtertje was dit stellig 6mnd. Een week voor de tijd gaf zij heel erg aan dat zij ook wou proeven. Dus niet kijken maar ook reiken en in de mond willen doen. D deed dit helemaal niet. Maar ineens. Want hij begon soms eten en kopjes te volgen, zo van huh wat doe jij? En toen hij op mijn schoot was om zijn honger uit te stellen tot dat ik mijn eten op had, grijste hij een wortel van mijn bord en wou proeven. We zaten met open ogen aan tafel te kijken. Dus de volgende dag geprobeerd. Ik maak dan mijn eigen hapjes, vorige keer ook al, heb een Beaba babycook. In een keer alles maken is goedkoper ook Maar ook al wou hij proeven het gaat niet van harte. Sperziebonen ging beter vandaag en ik heb fruitpotjes van Olvarit eerste hapjes gekocht (zit alléén fruit in niks anders) om te kijken of hij dat beter luste maar dat ging ook niet van harte :/ weer dat zure gezicht. Dus we gaan door maar gewoon met mate want hij moet heel erg wennen aan de smaak en textuur. Alleen de cb zegt nu hij mag ook een boterham! ... was bij mijn dochtertje ook anders. met 6mnd een broodkorst. Dus ik gaf aan dat ik dat te vroeg vond. Mijn manier is zolang mogelijk bv en langzaam de eten introduceren als hun het aangeven. En dan ook deels rapley. Toen kwam de arts ineens mee (die normaal met mij mee eens is met veel dingen) dat als D brood en aardappel krijgt dan vult dat beter dan groente en fruit en dan zou hij doorslapen. Ook moest hij nu leren kauwen want straks als hij gaat kruipen en ontdekken/onderzoeken (duurt ook niet lang meer lol snelle jelle!!) dan zou hij het goed kauwen niet meer interessant vinden en laks in worden.... nou jaaaaaa dus deed ik ene oor in andere eruit. En de stomme was toen ik wegging zij mee instemde dat je een baby's slaappatroon idd niet kan veranderen, dit is aan het baby/kind zelf!! Ik zou heel graag willen dat D doorslaapt maar hij is er blijkbaar geestelijk nog niet aan toe. Ik heb vaker geprobeerd dit te manipuleren zoals eerder wakker maken, later voeden, wakker voor een laatste voeding, jbpm, speen maar niets helpt dus heb ik mij erbij neergelegd, dan maak ik mij ook niet druk meer om. Ook onzin over het kruipen dan niet meer kauwen. We zijn zo veel gewend in onze tijd dat wij vergeten dat wij echt meer kunnen en weinig nodig hebben om tevreden te zijn. Daarom heb ik zoiets van ik geef mijn kind zo min mogelijk zoets (denk aan liga, danoontje, snoep, lange vinger) want ze krijgen zát binnen later. K kan een enorme snoepkont zijn net als ik D zijn nichtje bijv is 2 en half maand jonger maar is op de 3+ lijn voor zowel lengte als gewicht! en zij was al een lange slanke bij geboorte (54cm en 7 pond) en zij krijgt nu fv (eerst bv gehad) en zit aan de max wat zij nu mag dus die krijgt nu ook sinds 2 weken hapjes. Die moest gewoon meer hebben idd, dat merkt je wel aan een kind. D gaat elke dag een stuk vooruit met kruipen niet normaal haha. Gisteren de eerste meeting gehad met de (helft) Nov mama's en was een groot succes en heel erg gezellig!
Ja je leest op internet veel verhalen over het bijvoeden... En veel moeders hier op zp zijn heel stellig tegen bijvoeding onder 6 maanden maar ik denk gewoon dat ze kindjes hebben die er niet eerder aan toe waren. Ik wilde het ook echt rekken zo lang dat ging, lief en ik zijn best stevig dus hij zal die aanleg ook hebben maar hij moet niet te kort komen. Je merkt ook dat het soms periodes zijn, 3 weken geleden had hij veel honger en heb ik zijn eerste fles 210 gedaan, inmiddels is het over en zit ie weer op 180. Vorige week zat ie ineens aan mijn boterham te likken toen ik ik het niet doorhad dus het was tijd Gisteren voor het eerst wat getest... Door zijn fruithap rekken zijn flessen wat op en heb nu om 20.15 laatste fles gegeven ( de 4e dus) met rijstebloem en geen 23.00 fles meer...en hij slaapt nu nog!! Lijkt erop dat het dus werkt, zit dus nu op 4x180 plus beetje fruit, geeft weer wat ruimte! Ik realiseer me heel goed dat ik geluk heb dat ie al 3 maanden doorslaapt... Maar die kleintjes bepalen het helemaal zelf, je hebt er geen invloed op!
@Loesje; wij hebben ook de avent stomer/blender. Werkt echt super fijn. Heel handig ook....lekker appels en peren stomen en daarna mixen maar. Dan is het nog lauw warm als ze het eet en ze vindt het helemaal lekker. Wij gaan ook vanaf zondag de flessen rekken om de laatste fles te laten schieten. Heeft S de laatste nachten ook doorgeslapen? Wanneer beginnen jullie met de groentehap? Ik vind het zo prima gaan met die fruithap. Ook Vesper is er echt aan toe. Pakt ook sinds kort mijn eten en drinken bijna uit mn hand. Ze wordt ook steeds nieuwsgieriger daarin. Moet voortaan echt oppassen met mn koffie en thee bijvoorbeeld als ze op mn schoot zit. Sinds gisteren durft ze weer van de buik naar de rug te rollen. Deed ze ruim 2 weken geleden al, maar toen stootte ze dr hoofd aan een gesp van het speelkleed.....gosh....de eerste blauwe plek. @Aowyn; zo is het; ieder kindje heeft zijn/haar eigen behoeftes en wat maken die weken eigenlijk uit. De CB arts zei de laatste keer (maand geleden) dat ze verwacht dat Vesper bij 6 maanden ook groente en fruithapjes krijgt. Nou ben ik niet zo volgzaam en durf wel mn eigen gang te gaan maar merk gewoon dat ze er klaar voor is. Ze drinkt nu het maximale (5 flessen van 180/6 schepjes) en een behoorlijke fruithap (halve appel en banaan....met gemak) Ik hoop voor je dat D niet al te lang wacht met doorslapen.....pfff.....hoe hou je het vol met je werk en je gezin. r.e.s.p.e.c.t. Leuk dat hij nu al begint te kruipen enzo. Je zou zeggen dat hij daar meer energie door verbruikt en dus extra moe is 's avonds. Vesper leg ik 's avonds om 19:30 op bed en ik maak ze nog wakker om 22:30 en daarna slaapt ze lekker verder tot een uur of 7 of 7:30. Zonder problemen. Een enkele keer dat ik haar fiep nog terug moet geven. Onze volgende stap is om de puckababy af te bouwen.... Door haar grijpgrage handjes pakt ze haar fiep uit haar mond en 9 van de 10 keer lukt het dan niet deze terug in haar mond te stoppen. En de fiep hoort bij haar slaapritueel. Overdag heeft ze naast de slaapjes deze helemaal niet nodig gelukkig. @Fuzz; druk aan de klus,....babykamer opgehaald? Leuk hoor!! Kun je straks helemaal los met inrichten. Veel plezier! @Diene; ook al druk met de spulletjes....alle checklisten al doorgenomen?? Ik weet wel dat ik het daar best druk mee had. Zo; nog 1 dag werken en dan heerlijk een weekje vakantie. Heb er zin in!! Van de week het paspoort van Vesper ophalen en dan kunnen we eind volgende week heerlijk een weekendje weg voor het eerst met zn 3tjes. Enorm zin in!! Fijn weekend alvast!! x
@Diene & Fuzz: we willen weer buiken zien!!! hoe gaat t allemaal? @Angie: yep, hij slaapt elke nacht door! Zonder moeite! Ik maak hem 's morgens om 7 uur wakker als ik moet werken en begin dan dus met eerste fles, normaal zou ie dan 11 uur weer fles moeten maar ik geef half 11 fruit ( ong half potje) en rek daarmee met gemak de fles tot 12 uur... Laatste fles rond 20.00 uur, nog even kroelen en dan gaat ie de nacht in. Helemaal super!! Je moet het gewoon proberen, misschien heeft ze die fles helemaal niet nodig! Ik had ook het idee dat we het zelf in stand hielden en hij het niet nodig had... Nu zit ik dus op 4 x 180 en half fruit, als ik ga merken dat ie steeds meer honger krijgt en ik de flessen niet meer kan rekken ga ik naar heel potje fruit en als ik dat niet meer kan rekken ga ik pas met groenten beginnen. Ik vind het heel duidelijk merkbaar dat hij fases heeft waarin hij meer honger heeft, een paar weken geleden zat ik aan de max en was hij onverzadigbaar, nu heb ik nog ' ruimte over' .dat was dus een mooie les, gewoon naar de kleine kijken, soms hebben ze iets meer nodig en kun je daarna weer gewoon terugdraaien! Ik was bang dat als ik 210 zou doen dat ik niet terug kon naar 180... Omrollen lukt nog maar 1 kant op, van rug naar buik... Hij slaapt tegenwoordig op zijn buik, als ik hem in bed leg draait ie meteen door, zo schattig! Hoe is het met de andere Ladies?
Ha dames! Het is alweer even geleden... Hoe gaat het met jullie? Lees dat het goed gaat met de kinders. En vooral heel snel: kruipen, fruithapjes, groenten... Vooral ook lekker blijven genieten, he dames? Nog leuke dingen in het vooruitzicht? Hier nog een weekje werken en dan 2 weken vrij! Heerlijk! Ben er ook echt aan toe. Gisteren ineens een raar smsje van een collega. We zouden samen op kraamvisite gaan bij een andere collega, maar nu wil ze ineens toch alleen gaan, omdat wij dezelfde kinderwagen hebben besteld als zij. Zij is ook zwanger, 6 weken verder dan ik. Ik moet eerlijk zeggen dat ik die niet aan had zien komen. We hebben onze eisen voor een wagen in kaart gebracht, gekeken wat er op de markt is, keuze gemaakt, getest, ervaringen gelezen en nu dus besteld. We lopen nu al niet de deur bij elkaar plat, dus de kans dat we elkaar tegen gaan komen als de baby's er zijn met dezelfde wagens, is ook erg klein. En ja, ik loop 6 weken achter haar aan, dus wij maken onze keuzes ook soms wat later. Dan kan het voorkomen dat we dezelfde keuze maken. En ik krijg een beetje het gevoel dat ze ons die wagen niet gunt... Dus ja, pffff, gezeik allemaal. Maar verder lekker aan het genieten hoor! Vorige week ook de intake bij de verloskundige gehad. De gyn wil me nog wel af en toe zien, maar vond het best dat ik naar de verloskundige ging. Dus de verloskundige kon ook kennis maken met onze Teddy met haar hartjes-luister-ding. Haar eerste reactie: Oh, pittig kind... Snap er niks van, ik ben zelf rustig, dus heeftie vast van zijn vader... Volgende week 20 weken echo. Begin het nu wel spannend te vinden. Hoop dat alles goed is met Teddy. Kamertje is ook erg mooi! De meubeltjes in ieder geval. Het staat nu nog uitgestald in de logeerkamer, de babykamer moet nog opgeruimd worden en dan nog schoonmaken, pimpen en inrichten. Maar goed het is in ieder geval in huis! Hier weer wat foto's. In de jurk was ik 16 weken, in dat hemdje 18 1d. Het begint ergens op te lijken! Liefs van mij!
nice!!!!!!!!!!!!!! mooie bolleke!!! en je straalt! Idd laten gaan dat gezeik zij heeft zeker last van hormonen Hier ook over een paar dagen 2 weken weg dus als je niks hoort weet je waarom
Wat een mooi bolletje zeg! Je bent ook nog niet veel aangekomen zeker? Super mooi! En welke kinderwagen is het? Dan moet ik misschien ook boos worden pffff lekker laten gaan! Hormonsters zijn dat! Hoe is het met iedereen? Met de baby's en mama's? Hier gaat alles super! Kleine groeit goed en ontwikkeling gaat zo super snel, het is al een heel ventje! Fruithap gaat er achter elkaar in, binnenkort aan de groentenhap. Ben alles zelf aan het maken voor hem, zo leuk om te doen! Nou, benieuwd hoe alles gaat! X
Hey girls! @Fuzz; mooie foto's hoor!! En wat een gezeik inderdaad......wat kinderachtig. Gaat helemaal nergens over...bahbah @Loesje; zoek je ruzie met me over hetzelfde bedje, de doomoo seat en de stomer/blender .....haha..... (hebben we nog meer hetzelfde?? hihi) Ik heb trouwens de Quinny Moodd kinderwagen van Maxi cosi. @Aowyn en Fuzz; fijne vakantie! Lekker van genieten. Ik heb mn vakantieweek er weer opzitten....nu weer enkele weken werken voor de zomervakantie (ergens in Aug/Sept. 3 weken) @Diene; Hoeist....heb je ook van die mooie foto's???
Ja Angie, we hebben allebei een baby.... ook tzelfde! Nee hoor Fuzz, niks van aantrekken! Shop till you drop, heerlijk! Wanneer heb je precies de 20 weken?? Diene hoe is het met jou? Je bent stil! Angie je had het over de stomer blender, wat een ideaal ding is het!! Wat geef jij Vesper allemaal? En hoeveel flessen krijgt ze?
@Loesje; Ik maak appelmoes, perenmoes, bananenmoes, meloenmoes etc. en jij?? Binnenkort de groentenhap! We zijn nu de puckababy aan het afbouwen. Da's ook weer heel wat. Gisteren allebei de armpjes losgelaten; was geen succes! Vanavond 1 armpje vrijgelaten; gaat al beter. Ze sliep na een klein half uurtje....nu een paar avonden zo en dan beide armpjes weer los..... Daarna gaan we de laatste fles ook stoppen. Ik verwacht wel dat dat goed zal gaan. Alleen is ze rond 7uur zo toe aan een fles en enorm moe nu (zeker na het kdv), dus weet niet of we 20 uur / 20:30 gaan halen. Dus gaan dat in combi met de groentenhap doen denk ik zodat we de laatste fles voor de nacht dan kunnen rekken.
Ik doe al diverse combi's met fruit... Ben begonnen met alleen peer en alleen appel maar nu mix ik ze en banaan en soms een beetje rijstebloem of liga erdoor om het wat vaster te maken. Hij krijgt ook vroeger honger nu... Hij doet meteen uit kdv een slaapje en als ie dan wakker is geef ik hem een paar hapjes wortel dan is ie weer even voldaan en dan 20.00 uur fles en naar bed! Hij slaapt als ik niet hoef te werken klokje rond, heerlijk! Hij krijgt nu 4 x 180 en Vesper? De hapjes vindt hij heerlijk en ik vind het leuk te kokkerellen voor hem
@Loesje; Inmiddels ziet het schema er zo uit (tijden gemiddeld) 7:15 wakker (gezellig kletsend in haar bedje) 7:30 Fles 180/6 en 2 schepjes rijstebloem 9:15 slapen 11:30 wakker en een fruithapje (1 appel en 1/2 banaan bijv.) 12:30 fles 180/6 14:00 slapen 15:30 wakker en fles 180/6 17:30 slapen 18:30 wakker en groentehap (vandaag de bruine bonen met appel op!) 19:30 fles 180/6 en 2 schepjee rijstebloem 21:00 slapen 's nachts soms nog 1 of 2 x wakker ivm missen van fiepje of poepluier. We zijn gisteren begonnen met de groentehap....de bloemkool was geen succes; huilen, huilen..... Vandaag de bruine bonen met appel een groot succes. Morgen broccoli met aardappel en kaas.....ben benieuwd. Vandaag voor een hele week klaargemaakt met de stomer/blender. We hebben een leuk boekje met leuke recepten en ze mag al best veel hebben....leuk om te maken ook!!
@Angie: ziet er super uit, lijkt een beetje op ons schema. Heerlijk hè als je een soort van ritme hebt! Vind jij het ook allemaal zo hard gaan? Het echte baby is er nu af, ti's al een heel ventje. Natuurlijk ook onwijs leuk, zoveel ontwikkelingen maar soms ben ik bang dat ik er niet genoeg bij stilsta en hij groeit maar door!!
@Loesje; nou ja.....ritme?? Gisteren sliep ze van 8:45 tot 12:30....na het fruithapje gingen we boodschappen doen en rond 14:30 kreeg ze pas de 2e fles van de dag.....heel het schema weer overhoop...haha Maakt niet uit hoor....ze geeft gewoon aan wanneer ze moe is en honger heeft. Ze slaapt nu in ieder geval alle nachten al door. Gemiddeld 10 / 11 uur achter elkaar. Da's heeeeeel fijn!! Het gaat inderdaad onwijs snel.....volgende week is ze alweer een half jaar oud
Hey meiden, Sorry dat ik al een tijdje niet ben geweest....heb nogal druk met de huisjes enzo.. Ik heb niet echt bij gelezen, maar wilde ff een korte updat plaatsen.. Ik lig momenteel sinds vrijdag in het ziekenhuis het zit me allemaal niet echt mee. Ik kreeg vrijdag ochtend heeeeel veeeel pijn in mijn rug en heb t ziekenhuis gebeld die aangaf dat ik paracetamol mocht nemen. ik heb geprobeert het vol te houden, maar dat lukte niet. Weer het ziekehuis gebeld en ik mocht langsgaan. daar dachten ze dat ik weeen had omdat de pijn in golven kwam en ze controleerden mijn baarmoeder en die bleek rijp en een beetje open. ben meteen met de ambu doorgestuurd naar het azm waar ze neonatologie hebben. meteen aan de weeen remmers en longrijping. de pijn bleef maar komen en was echt onbeschrijfelijk. de nachtdokter constateerde dat de pijn toch geen weeen konden zijn en heeft mijn nier laten controleren. om 2 uur in de nacht kwamen we erachter dat ik in mijn rechter nier meer dan 10 nierstenen heb! Daarna hebben ze me its gegeven dat tijdelijk voor verlichting zorgde. Gister ging het weer helemaal mis. eerst in de nacht leek ik weer weeen te hebben, ze volgende elkaar heel regelmatig op en het was echt de baarmoeder. na controle bleek echter dat de baarmoedermond nog goed dicht zit en lang is en de baby blijft waar zij is (voor nu) In de ochtend begonnen de nier kollieken weer en heb ik vanaf dat ik rond 7:30u wakker was tot ong 20:00u van de pijn liggen vergaan, niks wat ze gaven hielp tegen de pijn en ik kon niet meer. de uroloog en gyn hebben lang moeten denken wat de mogelijkheden waren ivm de zwangerschap en hebben uiteindelijk bepaald dat ik onder plaatselijke verdoving een nierstoma krijg. Die heb ik dus nu en ook dat deed helse pijn aangezien ze wel de huid kunnen verdoven maar niet binnen in! Ik baal heel erg en ben zo verdrietig en emotioneel, de afgelopen dagen heb ik veel angst gehad en veel pijn. Ik was bang dat mijn baby te vroeg kwam en ben blij dat alles nu goed lijkt, maar de stoma kan ook complicaties brengen en ik moet nu rustig aan doen en goed in de gate houden dat ik geen ontstekingen krijgt en geen pijn meer. Nu moet ik tot na de bevalling met een buisje lopen dat uit mijn nier steekt met een zak eraan. Ik ben natuurlijk blij dat daardoor de pijn weg is, maarik had me de laatste maanden van mijn zwangerschap anders voor gesteld. Met de beeb gaat wel alles goed! vandaag een uitgbreide echo gehad en afgelopen dagen veel aan het ctg gelegen. Sorry voor mijn lange verhaal, maar moest het even kwijt