NOD 1-15 januari 2011

Discussie in 'NOD forum' gestart door Rittjuh, 6 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kim2610

kim2610 Actief lid

7 dec 2010
    158
    0
    0
    EXPEDITEUR
    ANTWERPEN
    Wel spannend voor jullie allemaal, ik had graag een baby in de lente gehad, of in de zomer, dan kan je lekker wandelen en buiten komen, maar het zal voor de winter volgend jaar zijn, ALS het lukt tenminste...

2. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    @ Kim, ik heb een dec kindje en echt waar het is super leuk in de winter!!! En lekker buiten wandelen deden we hier elke dag! Ik vond het met die feestdagen heerlijk en je krijgt verlof in de herfst/winter dus lekker over winteren in je eigen huis! Koppie op hoor! ;)

3. kim2610

kim2610 Actief lid

7 dec 2010
    158
    0
    0
    EXPEDITEUR
    ANTWERPEN
    hey Manoe, zoals jij het zegt klinkt het ook leuk natuurlijk, ach eigenlijk maakt het ook helemaal niet uit, als het maar een gezond baby'tje is zijn we gelukkig :) en hopen dat het geen hittegolg wordt in de zomer, want hoogzwanger lijkt me dat niet ideaal haha

4. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Vannacht alweer zo'n vage droom haha
    Ff een vraagje tussendoor watvoor merk foliumzuur gebruiken jullie?

5. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Kim
    Ik ben ook decembermama en vind het veel fijner dan ik dacht! Ik ben altijd erg depri in de winter en de kleine zorgt dat dit een stuk minder is:D. Verde kunnen ze in het begin toch nog weinig en zodra het dan zomer is kunnen ze gelijk lekker buiten rollen/kruipen:D.

mamav2boefjes
    het merk maakt niks uit;) Foliumzuur is foliumzuur;)

6. kim2610

kim2610 Actief lid

7 dec 2010
    158
    0
    0
    EXPEDITEUR
    ANTWERPEN
    Hey, ik gebruik mama plus van Davitamon, dat is een complete vitamine met foliumzuur in, ik denk wat extra vitamine kan geen kwaad in de winter, dus best het complete pakket, was denk ik 14 euro in kruidvat voor 60 stuks.

7. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Mee eens met Lottie :p En je kan dan rond aug, sept fietsen!!! Dan kunnen ze zelf zitten (gemiddelde dan he) en mogen ze in een zitje :D

Ik slik puur mama van VSM

8. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    @ Iris: Ben benieuwd of het door gaat zetten. Hoop het natuurlijk niet voor je! Een innestelingsbloeding is soms 2 tot 3 dagen. Er stond in het boek dat ik heb, dat het soms wordt verward met je ongesteldheid. Dus wie weet!

@ Lottie: LOL van het clubje. Zal me zo ff komen melden :p
    Dat een innestelingsbloeding eerder uitzondering dan regel is, heb ik idd vaker gehoord. Alleen hier op het forum lijkt het ongeveer of 90% dat heeft. Daarom maakt het me extra onzeker dat ik dat nog niet heb gehad.

@ Whitney: Ben hier ook nog mega verkouden :( Zo irritant. Ook met slapen is het niet heel relaxt. Heb nu wel een middeltje dat helpt: Hot Coldrex. Je mag het ook gewoon nemen mocht je zwanger zijn. Voor zover bekend zijn er geen nadelige gevolgen. Alleen als je moedermelk geeft mag het niet, want dat gaat in elkaar over.
    Zie dat je nog 5 dagen moet tot je NOD, misschien komt die ongipijn wel van een innesteling. Dat lees ik wel vaker. Zelfde pijn, maar de ongi blijft weg. Laten we het hopen :D

@ Kim: Spannend! Hoop zo dat het raak is voor jullie. Is idd wel lang als je al een jaar bezig bent en elke maand die teleurstelling hebt. Je kunt ook met kv2v5 testen, die zijn 4 dagen voor je NOD al te gebruiken.

@ Mamav2boefies: Ik gebruik de foliumzuurtabletten van de Etos. Er zitten 150 tabletten in het potje en kost nog geen 3eu dacht ik.
    Heb wel eens bij anderen gelezen dat ze door die multivitaminen ineens een veel langere cyclus kregen. Dat risico durf ik niet te nemen, al zal het voor iedereen uiteraard anders zijn!

9. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    @ Rittjuh Heb ik ook wel eens van gehoord dat ze dan een langere cyclus kregen, maar hier worden ze juist korter! Ik had cyclussen van 34 en nu na 1,5 slikken heb ik 30 en nu al na 14 dagen me ei gehad dus dan kom ik uit op 28/29. Zal inderdaad voor iedereen verschillend zijn!

10. kim2610

kim2610 Actief lid

7 dec 2010
    158
    0
    0
    EXPEDITEUR
    ANTWERPEN
    Hoi, zijn die van kruidvat gevoeliger dan die dipsticks van Sensitest? Ik heb nog een tiental dipsticks liggen, vandaar :) De vroege test van Predictor gebruik ik niet meer, die gaf vorig jaar een licht positief tweede streepje, en ik was niet zwanger want testte de dag erna met cb NIET ZWANGER, dat was helemaal teleurstellend!

gr

11. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    @ Kim Ik weet wel dat ik toen 4 dagen voor nod met de kv ligt posi testen, na 3 min stond er een 2e lijn :D En ik wist wanneer ik me ei had.

12. kim2610

kim2610 Actief lid

7 dec 2010
    158
    0
    0
    EXPEDITEUR
    ANTWERPEN
    Ik had vorige week vrijdag 24/12 en zaterdag 25/12 een positieve ovulatietest, zondag 26/12 was hij negatief, dus ik vermoed dat men ei 25/12 was, mij ei was wel vroeger dan verwacht, normaal had ik pas 27/01 mijn ei gehad, waardoor mijn cyclus dus korter is (26dagen) en ik dus vroeger kan testen. toch gemakkelijk die ovulatietestjes, zo weet je perfect wanneer er geklust moet worden op de juiste moment :) groetjes

13. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    Goedemorgen dames,

Zo jullie hebben lekker veel gekletst...hihi. Moest weer "even" bijlezen.

@Lottie: Hee, hoe is het met jou? Nou ik wil ook not testen voor nod, maar kan mezelf nooit bedwingen...haha. Het is echt erg. Ik heb nu al 2 keer gehad dat ik ongi ben geworden op de dag van (na dus) het testen ;).

@Iris: Kan mss toch een innestelingsbloeding zijn!? Spannend hoor!

@All: Ik hoop dat we allemaal posi en zwanger het jaar uitgaan.

Hier nog niet zoveel te melden. Heb gisteren iemand helpen verhuizen (barst nu van de spierpijn) en kreeg lage rugpijn en steekachtige buikpijn. Mag eigenlijk ook niet tillen, maar ja dat doe je uiteindelijk toch. Verder geen idee of het raak is. Vraag me af en toe ook af of we wel goed geklust hebben :(. We moeten het maar weer afwachten hè!? En daar zijn we nu juist niet goed in.

14. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    Hoi meiden,

Ook ik wil me graag aansluiten bij dit forum. Zit inmiddels in ronde 3 voor onze eerste, zo spannend allemaal!

Hoop dat 2011 voor ons allemaal een mooi jaar mag worden!

15. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    Dat heb ik vaker gehoord ja. Daarom begin ik maar niet aan Predictor. Die van kv schijnen heel goed te zijn en voor het geld hoef je het niet te laten iig.

16. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    Fijn dat ze voor jou helpen idd :D Durf zelf het risico niet te nemen, stel dat mn cyclus weer langer wordt en op zich is foliumzuur voldoende. Alleen met dit winterse weer kan het wel prettig zijn natuurlijk. Heb nu een cyclus van 30 tot 32 dagen denk ik (net als de laatste keer). Had op 21 of 22 mn ei als het goed is.

17. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    Ik was er idd ook erg blij mee deze ronde, anders hadden we zeker te laat geklust. Had op 20 december al een posi test, terwijl ik pas met Kerst mn ei had verwacht.

18. Gerlinda

Gerlinda Niet meer actief

Jaaaa.. lijkt me ook zo leuk ;););) en je dikke buik showen zonder jas (mijn zoontje zat verstopt onder een dikke winterjas, waardoor ik als reactie kreeg... "waar heeft die gezeten".. toen hij geboren was) :D:D

19. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    Welkom! Wanneer is je NOD?
    Hoop idd dat 2011 ons jaar gaat worden.

20. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid