Super mooie kast!! beetje jaloers hiero haha. Vraag me even wat af.. mischien zijn het weer hersenspinsels maarr.. ik zie een licht bruinige streep op mn buik, zo'n zwangerschapsstreep. Het kan nutuurlijk dat die er nog zit van de vorige zwangerschap, 3 jaar geleden? en dat ie nu opvalt omdat ik in mn hoofd bezig ben met zwanger worden. Hebben andere moeders die streep nog op de buik? liefs
Wat betreft het drinken tijdens de zwangerschap. Een aantal dingen zijn echt heel slecht voor je ongeboren kindje. Namelijk: roken, drinken en kattenbak vulling. En drugs uiteraard. Als je af en toe een glaasje drinkt (bijv. 1 glas per maand) is er absoluut niks aan de hand, echt niet. Met eten moet je ook zeker rekening houden, maar tegenwoordig maakt men er wel een hele heisa over hoor. Je hoeft niet ALLE waarschuwingen serieus te nemen. Ik bedoel hier niet mee te zeggen dat je alle regels aan je laars moet lappen, maar uit moet gaan van je eigen gevoel. Als jij je goed voelt om af en toe een wijntje te drinken, of zelfs zo nu en dan een sigaretje te roken (bij wijze van spreken) dan moet dat kunnen. Zolang je het maar minimaal doet. Ik heb hier op het forum wel eens gelezen dat een zwangere het advies van de dokter had gekregen om af en toe te roken omdat stress nog veel slechter is voor je baby. Dus Ingef, als jij morgen trek hebt in een slokje rose, dan is dat niet meteen het ergste voor je kindje
Ellenore: en hoe denk jij over de week voor NOD, dus als je nog niet weet of je zwanger bent? Gewoon je gedragen als altijd en drinken bij een feestje of ook matig houden? Roken doe ik gelukkig al bijna 2 jaar niet meer *geeft zichzelf een schouderklopje*
Ik mag op rood Op naar het gezellige forum in augustus! Wel blij dat mijn cyclus netjes 28 dagen is!8) x aan jullie allemaal die ons gaan verlaten voor het maart mama forum en hallo voor alle NOD 1-15 augustus forum meiden!
Ohh neeeee!!! Balen zeg!!! Hopelijk heeft de pendelaarster het goed en ben je volgende maand roze!!!! xxx
Bij mijn eerste zwangerschap wist ik voor mijn nod niet dat ik zwanger was. Ik rookte en had een feest waarbij ik aardig gedronken heb. Ik heb een hele goede zwangerschap gehad en Chris was niet te klein of te groot. Niemand weet exact wanneer ze zwanger is, dus de periode van je NOD hoef je echt nog niet te letten op wat je doet. Ik ken ook 1 meisje trouwens die pas wist dat ze zwanger was na 7 mnd. Zij had nl gewoon nog haar ongi door de pil. (die slikte ze ook nog). Rookte als een ketter en dronk iedereen onder de tafel. Haar dochter was weliswaar te klein, maar kern gezond! Maar goed, dit doe je uit respect voor je kindje gewoon niet natuurlijk!
Die verhalen zijn er ook ja...maar ook genoeg verhalen over kindjes die daardoor helaas niet gezond zijn! Wow he, dat dat meisje gewoon niks door heeft gehad tot 7 maanden, apart!
ja ik blijf hoop houden op de pendelaar! ze had de vorige keer ook gelijk Bij mijn vorige had ik die avond voor dat ik testte ook een fles wijn leeg gedronken bij de buren.. was er totaal niet mee bezig, zag die dag erna pas de datum en dat ik dacht.. hmm zou nu wel ongi moeten worden.. kan geen kwaad dus maar als je bewust zwanger bent vind ik het wat anders. Ik hoor nog wel van een bevriende arts dat er nog steeds mensen blijven drinken en roken om ervoor te zorgen dat ze een klein kindje krijgen.. dat vind ik wel een zielige gedachte..:x tsjuss dames!
bij mij is de streep nooit echt weggeweest...en naar het zwangersschapsteken van donkerdere tepels met bobbeltjes erop kon ik ook niet kijken want ook dat is nooit weggeweest hihihi. die streep over de buik heeft met hormonen te maken heb ik ooit gelezen. dat neemt dus toe in een zwangerschap lijkt me dan... grz.
Als cyclus deze zomer lang en onregelmatig blijft.. (en daar lijkt het wel op.. ) dan ga ik in september naar ha.. dan 9-10 maanden bezig en ha heeft al eens gezegd (toen ik er voor iets anders was) dat ik voor het jaar terug mocht komen..