Hoi dames, ja het klinkt nog ver weg.. mei.. maar voor iedereen met een lange cyclus, is bij deze het topic geopend!
Mijn NOD zou ook 2 mei moeten zijn. Mijn cyclus is gemiddeld 35 dagen en ben gisteren gaan menstueren. Volgende week gaat mijn koperspiraaltje eruit en gaan we ´aan de slag´. Eerste ronde raak zou natuurlijk mooi zijn, maar we hebben nog geen haast.
Ja, dat zijn geen grappen.. ik herken je uit het lange cyclussen topic, L0nneke! Maartje85, wat spannend, de eerste echte ronde voor jou dus! Spannend hoor.. koperspiraal heeft dus geen invloed op je cyclus?
Maartje: Succes met je eerste ronde..en hopen dat we 2 mei een positest in handen hebben (zou wel heel mooi zijn, maar daar ga ik niet van uit) Hier ook de eerste ronde. Al aantal maanden gestopt met de pil, maar nu gaan we ervoor! Pff...alleen lang wachten steeds, die rotte lange cyclus
@Jessie, inderdaad de koperspiraal heeft geen invloe dop de cyclus. Er zitten geen hormonen in. Na verwijdering kun je meteen aan de slag, haha. @l0nneke: zou zeker mooi zijn, ik zal voor je duimen
@Maartje, dat is wel superfijn! Mag ik vragen waarom je een spiraal hebt/had.. ik bedoel is toch vrij ongebruikelijk op jonge leeftijd (er vanuit gaande dat 85 je geboortejaar is)? Hier is alles oke.. ik ben voor het eerst aan het tempen, ben erg benieuwd of dat meer of minder rust in de tent gaat brengen! Maar ben vooral ook benieuwd na hoeveel dagen ik een ei-sprong ga spotten..
@Jessie, ik heb iets meer dan 4 jaar de pil geslikt (microgynon 30) en nooit ergens last van gehad. Op een gegeven moment zat ik steeds vaker slecht in mijn vel, voornamelijk emotioneel. Ik wilde graag weten of dit door de hormonen in de pil kwam en hoe ik zou reageren als alle extra hormonen uit mijn lijf zouden zijn. In overleg met de gyneacologe heb ik voor een hormoonvrije anticonceptie gekozen. Speciaal voor vrouwen die nog nooit bevallen zijn en met dus een kleinere opening naar de baarmoeder is er een extra klein/smal spiraaltje ontworpen. Een maand nadat ik met de pil gestopt ben voelde ik mij al stukken beter. Nu heb ik het spiraaltje ongeveer 2 jaar, en volgende week gaat ie eruit Naast het emotionele vlak is de kinderwens er al een tijdje en wilde ik volledig hormoonvrij zijn voordat we concrete plannen zouden krijgen. Het was een twee-vliegen-in-een-klap-verhaal.
@Maartje85, aha, ja dat is wel handig dan. Ik hoop dat mijn onregelmatige cyclus nog van het "ontpillen" is, en niet dat er iets anders mis is.. maar goed, dat is nog ff afwachten. Ga je al tempen of ovu-testjes gebruiken? Of gewoon zien wat er komen gaat?
@Jessie, eerst maar gewoon zien wat er komt. Had nog niet eens aan tempen of testjes gedacht voor ik dit forum doorlas Ik ben erg benieuwd hoe het zal gaan. Mijn mensturatie is vrij regelmatig, op een paar dagen na af en toe. Dus goed in de gaten te houden. Jij gebruikt wel testjes e.d.?
@Mgwc, met pijn in het hart.. welkom in mei! @Maartje, nee geen ovu-testjes, deze maand voor het eerst aan het tempen.. @all, met verbazing het einde van NOD maart gelezen zojuist.. Verder een erg gezellige avond met collega's gehad
ik ook mijn NOD in mei, op naar de vijfde ronde! Hoop echt zo dat het deze rond wel lukt! Is het raar dat ik nu al af en toe ongeduldig word?
Hoi Vogel, tja wat is raar.. als je hoort dat zoveel vrouwen hier binnen 3 rondes zwanger zijn, dan hoop je natuurlijk dat je jij daar ook bij zit! Maar ik geloof dat je zelf ook wel door hebt, dat 5 rondes nog niet echt lang is. Bij mij kan het nog steeds in ronde 3.. alleen ben ik waarschijnlijk wel net zo lang bezig als jij, haha!
Hoi Jessie1980, Ik weet dat ik nog helemaal niet mag klagen, maar heb het idee dat iedereen om me heen direct zwanger is. We gaan gewoon weer vrolijk klussen deze maand .
kom mij hier toch ook even melden. ik zit nu in ronde 8. en mijn rondes zijn vrij lang zo.n 35 dagen. mijn nod is dus zo rond 5 mei. klinkt nog zo ver weg. om mij heen was iedereen tussen ronde 1 en 4 zwanger en in mijn familie is er 1 in ronde 2 zwanger geworden en de rest in ronde 1. dit is dus best lang. deze maand ben ik tijdens mijn eisprong en de dagen ervoor weg dus ik denk dat het deze ronde niets word
Ook ik kan me hier aanmelden. Wij zitten nu in ronde 3 voor ons eerste kindje! Mijn NOD is 7 mei..(uitgaande van mijn cyclus van 40 dagen)
Bah, jij ook al zo'n lange cyclus, Roos84! Hopelijk is je NOD toch nog in april en je cyclus wat korter dan 40 dagen. Doe je nog iets om je ei te spotten?? Heerlijk aan het genieten van pasen.. nou ja, vandaag vanochtend gewerkt en ging helaas niet zoals gepland Zometeen meubels kijken..