@Gesina: Ik heb vanaf 3 dagen na mijn ei hele heftige ongikrampen gehad.. tot een week voor mijn NOD, toen werd het minder, maar een paar dagen voor mijn NOD kwamen ze weer terug, ik zou zweren dat ik ongesteld zou gaan worden, maar dat bleef dus uit... @Roozjuh: Fijn dat je geen nare kwaaltjes hebt! Ik heb zelf ook geen last van vervelende dingen, af en toe wat menstruatiekrampjes (maar dat is het oprekken van de baarmoeder..) en werd vanochtend wakker met een onwijs pijnlijke linkertepel echt super raar, maar de grote transformatie begint!! dus het hoort er allemaal bij.. Hoop trouwens niet weer zoveel aan te komen als bij mijn vorige zwangerschappen (beiden rond de 24 kilo!) ik heb het er in beide gevallen weer heel netjes afgelijnd, maar ik ben van mijn zoontje (die nu 1 jaar oud is) net klaar met mijn laatste Sonja Bakker dieet, dus het zou zonde zijn als ik het er binnen de komende 9 maanden weer aan eet... Heb me voorgenomen gezond te eten en goed te blijven bewegen.. We zullen zien. @Enas: Tja een derde!! Ben benieuwd hoe dat zal zijn hier in huis.. Mijn dochter en mijn zoontje schelen 9 jaar, dus dat is eigenlijk heel erg goed te doen, maar twee van die kleintjes is natuurlijk weer een heel ander verhaal.. Maar liefde genoeg hier in huis, dus dat komt helemaal goed! Fanny
fanny: jeetje 24kilo. moet er niet aan denken Zou inderdaad zonde zijn als het er nu allemaal weer bij komt als je juist net klaar bent met Sonja. Ik was bij mn 1ste zwangerschap 5kilo aangekomen Dag na bevalling was het er ook al weer vanaf maar dáárna kwamen pas de kilo's !! Ben nu 10kilo zwaarder dan toen
Hellen en suusje, ja tempkaartje is inderdaad veelbelovend! Hoop ook zo dat het raak is, maar heb zo'n last van m'n buik dat ik echt bang ben dat het fout gaat maar misschien de angst van vorige keer?
Oh balen zeg... Ik zie dat we bijna even lang bezig zijn... Ik ben in november 2010 gestopt... Jawel ben wel blij dat ik na 1 jaar word doorgestuurd maar weet niet of ik die pauze nu moet inlaste... Of dat ik het gewoon echt nog moet proberen deze maand... Zodat het ziekenhuis verhaal niet nodig is...
Essje: het lastige is dat je ook buikpijn kunt hebben als je zwanger bent! ik weet nog dat ik de eerste weken elke dag ban was dat het mis zou gaan... Dus het kan ook juist een goed teken zijn.
Ja idd, bijna even lang . Ik was vrij snel zwanger (in april van dit jaar), dat werd helaas een bbz waar we in juni pas achter kwamen. Het zou eerst een mk zijn geweest in mei. Dus officieel gezien zijn we nog geen jaar bezig om proberen zwanger te raken. Dit is nu ronde 6. Ze hebben me nav de bbz geopereerd en mijn rechtereileider weggehaald, waardoor de kans op zwanger raken in het eerste jaar gewoon iets minder is.
Pff das heavy zeg... Bij mij is het helaas nog nooit gelukt... Blijkbaar willen het eitje en het zaadje elkaar maar niet vinden...
@Suusjelove: zag dat je cyclussen ook niet erg lang zijn, misschien is hulp van de gyn juist dan wel erg prettig? Ik kan me ook goed voorstellen dat je er als een berg tegenop ziet en bang bent voor een negatief bericht. Ik denk dat je het wel moet doen, dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent, positief of negatief. Dikke knuffel!
Ja dat is zo.. Het voelt ook niet als ongikrampen, het is meer een drukkend gevoel, heel raar! En soms ook echt flinke steken! En dat in combinatie met dat ik inwijs veel witte afscheiding vloei denk ik steeds als ik dat voel lopen na die steken, oow nee, ik ben ongesteld geworden! Maar dan is het gewoon enorm veel witte vloed wat eruit gelopen is zeg maar (sorry voor het vieze praatje!)
@MPO ja daar zie ik idd heel erg tegenop en als je hier aan begint dan is dat niet iets waar je aan denkt... Thanks voor je lieve woordjes...
Suusje en MPO: Ik ben een maandje korter dan jullie gestopt maar (zoals je in mijn handtekening kan zien) lopen mijn cyclussen niet normaal. Zit nu in mijn 3e ronde... Maar over de stap nemen, ik ben eerder naar de HA gestapt dan het voorgeschreven jaar, en het is idd een grote stap die je neemt, maar ik heb nu al wel hulp (eerst afvallen en hiervoor dus de beweegcursus obesitas waarmee ik net begonnen ben) en we weten ook wat er 'fout' is bij mij waardoor het niet lukt. Het heeft zo zijn voor- en nadelen om je te laten onderzoeken
ZWkilo's: was 9 kilo aangekomen en toen ik uit het zkhuis kwam na 8dagen was ik 6 kilo lichter dan voordat ik zwanger werd. Hoezo stress om mijn zoontje gehad?? Suusje: wij hadden ook al een zkhuis afspraak staan. Potje stond ook al klaar maar dag voor potje inleveren teste ik posi dus nooit gedaan. Zou gewoon door gaan hoor. Bereid je mannetje maar vast voor dat hij een kwakje moet inleveren. En zou zelf iets langs aan doen jurkje ofzo zodat je niet echt in je niksie ligt. Kun je het nog een beetje bedekken.
Rare ongi trouwens deze keer. Gister bruinverlies en normaal dan nu echt ongi maar tot nu toe nog helemaal niks zelfs geen bruin. Had een koperspiraal, geen hormonen, beetje raar dat deze ongi anders is.....
Ik ben wel al een paar keer bij mijn huisarts geweest omdat ik ook best lang last had van ontpillen... Hij heeft wel al een inwendig onderzoek gedaan en dat zag er allemaal goed uit... Hopelijk is het idd bij ons ook niet nodig... Maar het is zo frustrerend allemaal...
Je cyclkus is idd wel erg kort maar je FF is wel mooi. Wanneer heb je een afspraak staan of heb ik daar overheen gelezen soory dan daarvoor
NOD-lijst 1-15 Oktober 2011 1 oktober (4 dames) - Evira (1e kindje, 3e ronde) - Fanny1980 (3e kindje, 1e ronde) - 8208 (2de kindje, 1e ronde) - Vissertje84 (2e kindje, 1e ronde) 2 oktober (5 dames) - Ellamalou (1e kindje, 1e ronde) - Mama322 (2e kindje, 2e ronde) - Angel1988 (1e kindje, 3e ronde) - EstherD (?e kindje, ?e ronde) - Sw33ty22 (2e kindje, ?e rondje) 3 oktober (5 dames) - Sasya (1e kindje, 4e ronde) - 1981 (1e kindje, 5e ronde) - Lyanna (2e kindje, 21e ronde) - Bella26 (?e kindje, 3e ronde) - Colinde (2e kindje, 5e ronde) 4 oktober (6 dames) - Roozjuh (2e kindje, 4e ronde) - 1eKruimeltje (2e kindje, 2e ronde) - Juna (2e kindje, 1e ronde) - Joekie (1e kindje ronde ontelbaar) - Pinkster(2e kindje,3e ronde na mk..totaal 11e ronde) - Waxientje 5 oktober (11 dames) - Arnoe (1e kindje, ronde 15) - Huismus (2e kindje, 2e ronde) - WendymvSenna (2e kindje, ronde 4 na hoop ellende) - N80 (1e kindje, 6e ronde na MK) - Mukje (2e kindje, 5e ronde) - Gyino (2e kindje, 3e ronde) - Mamakaatje (2e kindje, 1e ronde na mk) - Kaatje1985 (1e kindje, 1e ronde) - Aloha (1e kindje, 2e ronde na 4xmk) - Liefdeis (1e kindje, 2e ronde) - Happylady (1e kindje, 4e ronde) 6 oktober (9 dames) - Amsterdammertje (1e kindje, 7e ronde na MK) - Sterre21 (1e kindje, 4e ronde) - Solana (3e kindje, 1e ronde) - Babyverlangen (1e kindje, 8e ronde) - Zien (1e kindje, ronde 5, 3e ronde na MK) - Kelsey (2e kindje, 6e ronde) - Catharina28 (1e ronde, 1e kindje) - Stinkerbell (?e ronde, 2e kindje) - Hartogje (2e kindje, 2e ronde) 7 oktober (7 dames) - Tayaro (2e kindje, 2e ronde) - Kersje (1e kindje, 4e ronde) - Banjer11 (2e kindje, 1e ronde) - WeGeMiJe (4e ronde, 3e kindje) - Spannend22 (2e ronde, 1e kindje) - Melanie013 (1e kindje, ronde 38 ) - Iellie (1e kindje, 10e ronde) 8 oktober (6 dames) - Adriana2008 (2e kindje, 3e ronde na 2 x MK) - Princess25 ( 1e kindje, 2e ronde na1 x MK) - Boefjesmama (2e kindje, 1e ronde) - Frederique30 (1e ronde, 1e kindje) - Ikhebjelief (?e kindje, ?e kindje) - Justjes (?e ronde, ?e kindje) 9 oktober (7 dames) - Tulip (2e kindje, 1e ronde) - Hommel82 (1e kindje, 3e ronde) - Toerist18 (2e kindje, 4e ronde) - Einneh (2e kindje, 3e ronde) - Sappie86 (1e kindje, 2e ronde) - Jilleke (2e kindje, 1e ronde na mk door partiele pola zw.schap) - mpo (1e kindje, 3e ronde na bbz) 10 oktober (9 dames) - Amanda (1e kindje, 8e ronde) - Lachebekje87 (1e kindje, 3e ronde) - Mompelientje (1e kindje, 5e ronde) - Chanelle noah (1e kindje, 7e ronde totaal, 2e ronde na vmk) - Ummi92 (1e kindje, 3e ronde) - Suusjelove (1e kindje, 11e ronde) - Minifien (2e kindje, 9e ronde) - Essje (2e ronde, 1e ronde na vmk) - Hellen1971 (2e ronde, 2e kindje) 11 oktober (7 dames) - Liesje1 (1e kindje, 11e ronde) - Nannie73 (2e kindje, 5e ronde) - Floortje84 (1e kindje, 6e ronde) - NatasjaM (3e kindje, 10e ronde) - MSC (1e kindje, ronde ontelbaar) - Beebiewens (1e kindje, 1e ronde) - Maudje (3e kindje, 2e ronde) 12 oktober (3 dames) - Dotty (1e kindje, 3e ronde) - Gesina (1e kindje, 6e ronde) 13 oktober (5 dames) - Mira85 (1e kindje, 3e ronde,aug '11 PCOS geconstateerd) - Vlinder13 (1e kindje, 9e ronde totaal, 4e ronde na MA) - Michelle77 (2e kindje, 2e ronde) - BettyBarclay (1e kindje, 1e ronde na 3 mk) - Spinnekop (1e ronde, 3e kindje) 14 oktober (8 dames) - Sunny79 (1e kindje, 8e ronde) - Wuppie01 (3e kindje, 13e ronde) - Debs1 (1e kindje, 9e ronde, 4e na mk) - Moontje01 (1e kindje, na 2.5 jaar cyclus, ronde 2 na mk) - Kelly1312 (2e kindje, 2e ronde) - goofychick (3e kindje, 1e ronde) - Enas (3e Kindje, 2e ronde) - Cas (ronde? tel kwijt) 1e kindje) 15 0ktober (10 dames) - Violetriot (2e kindje, 2e ronde) - Liefkleintje (1e kindje, 5e ronde) - Bibi77 (2e kindje, 4e ronde, 1e ronde na mk) - LadyT (1e kindje, 5e ronde totaal, 2e ronde na mk) - xxx hope xxxx (1e kindje, 2e ronde) - MamaVlindertje (2e kindje, 2e ronde / 1e ronde na mk) - CvO1986 (1e kindje, 1e ronde) - Daisybunk1 (2e kindje, ronde? met 4 miskramen) - Hamstertje (Ronde? (ben de tel kwijt) 1e kindje) - Esmaralda (2de kindje, 1ste ronde) Geen datum (6 dames) - Mamavanjoshua5109 (1e ronde, 2e kindje, Provera gehad) - Mawaikee (1e kindje, 5e ronde, NOD tussen 6 en 26 oktober) - JsMama (2de kindje, september diagnose PCOS, provera) - Kimba - Linda250388 - Blinky (2e kindje, 1e ronde) Totaal: 107 8 Zwanger, 18 Ongesteld, Vlinder, 8 MMM, Cyclus van slag, Negatieve test, 4 Twijfeltest Heb vanochtend getest en zag een zeer licht streepje maar zet me pas op roze als ik een knaller heb. spannend!!