Ik weet nog niet zoveel

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door deniseee, 9 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deniseee

deniseee Bekend lid

9 sep 2012
    588
    205
    43
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik weet nog niet zoveel van zwanger worden en eisprong e.d maar ben 2,5 maand geleden ongeveer gestopt met de pil en al 2 x ongesteld geworden. maar heb geen idee wanneer mijn eisprong is.
    Nu hebben we gisteravond seks gehad (beetje raar om dat hier zo neer te zetten) en heb ik al de hele dag een raar gevoel in mn onderbuik maar kan ik me niet voorstellen dat het iets is.
    Weet iemand hier meer van, hoelang na de seks je bijvoorbeeld iets voelt en hoelang de innesteling duurt e.d.?
    Hopelijk krijg ik hier meer informatie, heb al veel gelezen maar informatie krijg je nooit genoeg over dit.

Groetjes

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Het gaat er niet om hoe lang je na de sex iets voelt, maar hoe lang na de eisprong. Je moet net op het goede moment sex hebben gehad.

Een vraagje: hoe lang waren jouw laatste cyclussen?

Na de eisprong moet je mazzel hebben dat je eitje bevrucht wordt. Als deze bevrucht is, duurt het gemiddeld 5 tot 10 dagen voordat het innestelt.
    In principe zou je vanaf innestelling iets kunnen voelen.

Een halve dag na de sex, als je op het moment van eisprong hebt gesext, al iets voelen, is helaas niet mogelijk.

Heel veel succes! Hoop dat je gauw zwanger mag zijn.

3. deniseee

deniseee Bekend lid

9 sep 2012
    588
    205
    43
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn eerste cyclus was 32 dagen en mijn tweede was 27.
    Okee dan zal ik het me idd wel verbeelden, dankjewel voor de reactie

Groetjes

4. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    dan had je de eerste keer waarschijnlijk je ei op dag 18, daarna op dag 13

5. deniseee

deniseee Bekend lid

9 sep 2012
    588
    205
    43
    NULL
    NULL
    zouden jullie aanraden om te beginnen met zo'n ovulatietesten of iets anders? of gewoon afwachten en kijken of het vanzelf een keer raak is?

Dankjewel voor de reactie.

Groetjes

6. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik zou doen wat je fijn vindt. Ovutesten gewoon doen als je graag wat meer zekerheid wilt.

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Niet iedereen heeft een luteale fase van gemiddeld 14 dagen! (Luteale fase is de periode tussen eisprong en menstruatie.) Een luteale fase is normaal als deze tussen de 10 en 18 dagen ligt.
    Gebaseerd op een cyclus van 32 dagen zou je eisprong dan dus plaats kunnen vinden vanaf dag 14 tot en met dag 22.
    Gebaseerd op een cyclus van 27 dagen zou je eisprong dan plaats kunnen vinden vanaf dag 9 tot en met dag 17.

Je moet er nooit vanuit gaan dat je eisprong altijd precies 14 dagen voor je menstruatie kont, want dan ga je op de verkeerde momenten klussen. En zouden ovulatietesten overbodig zijn.

Als je ovulatietesten gaat gebruiken, kun je het beste vanaf dag 8 beginnen met testen. Sensitest heeft goede en goedkope testen,

8. deniseee

deniseee Bekend lid

9 sep 2012
    588
    205
    43
    NULL
    NULL
    okee super... dankjewel voor het reageren.. ik ga er zeker wat mee doen.

groetjes

9. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ik ben ook proberen m'n ei te vinden met ovulatie testen, mijn baarmoedermond in de gaten houden slijm en noem het maar op.. En voordat mijn sticks enorm licht zijn maar mijn slijm toch begint te rinkelen met je ei komt er aan weet ik ook niet precies hoe je de sticks moet interperteren.. En ik zal vast niet de eerste zijn.. Maak je niet te druk in de tijd dat je moet wachten, ik kwam er al snel achter dat pms klachten veel lijken op wat bekende zwangerschaps symptomen. Iedereen hier weet hoe veel makkelijker dat gezegd is dan gedaan, maar ik denk dat je op dit moment beter af bent je lichaam goed te leren kennen. Naar je slijmen te kijken en zo voorts, misschien werkt tempraturen meer voor je om je ei te vinden en je cyclus uit te pluizen en hopelijk ben je hardstikke zwanger voor de puzzel in me kaar is gevallen ;)

10. deniseee

deniseee Bekend lid

9 sep 2012
    588
    205
    43
    NULL
    NULL
    ik ga al jullie tips opvolgen... tis fijn om er hier over te praten omdat je hier beter word begrepen wat betreft het ongeduldig zijn. mensen om me heen roepen zo gemakkelijk. geduld hebben maar dat is zo lastig. en met die eisprong dat ik dat niet precies weet maakt het niet gemakkelijk.. maar nu heb ik verschillende manieren om dat uit te vogelen en hoop ik idd dat we niet te lang hoeven te wachten voor het raak is. zou ik nog iets kunnen slikken om het te bevorderen? lees dat soms al ven ik niet zo goed in slikken van pillen e.d

bedankt allemaal
    groetjes

11. deniseee

deniseee Bekend lid

9 sep 2012
    588
    205
    43
    NULL
    NULL
    ik zit nu op dag 20 na de eerste dag van mn vorige menstruatie en heb al de hele dag een raar gevoel in mijn onderbuik.. zou dat de eisprong kunne zijn of is dat echt niet mogelijk?

12. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Het is over het algemeen een goed idee om iedere 1 à 2 dagen te vrijen. Dan ligt er altijd wat sperma klaar als de eisprong plaats vindt.

Slik foliumzuur (400 microgram, 1 maal daags). Je kans op zwangerschap stijgt er niet door, maar de kans dat je kindje dingen als een open ruggetje ontwikkelt neemt dramatisch af. Begin met slikken zodra je weet dat je zwanger wilt worden en slik door tot het einde van het eerste trimester van de zwangerschap.

Of je ovulatietestjes wilt doen, moet je zelf weten. Ik heb er zelf vooor gekozen dit sowieso in de eerste 6 maandeb niet te doen omdat ik het een beetje spontaan wil houden en ons libido hoog genoeg ligt. Pas als er na 6 maanden geen zwangerschap tot stand is gekomen, ga ik het eens bijhouden en ovutestjes doen om te kijken of er inderdaad een eisprong plaatsheeft. Maar dat is voor iedereen persoonlijk anders. Doe wst voor jou goed voelt!

Deel Deze Pagina