Vandaag heb ik twee ovulatie testen gedaan, 1 van zwanger en kids, en 1 van de action. De test van zwanger en kids gaf niks aan, en de test van de action gaf al een goed zichtbaar tweede streepje aan. Hoe kan het dat de test van zwanger en kids nog niks aangaf? Zit er zoveel verschil in? Allebei testen zijn met dezelfde urine uitgevoerd.
De ene test is waarschijnlijk wat gevoeliger dan de ander. Voor je resultaatinterpretatie maakt het niet uit, want beiden zijn ze negatief. Je test is pas positief als de streepjes even donker zijn of als de teststreep donkerder is dan de controlestreep!
Waarschijnlijk is de 1 wat gevoeliger. Ze zijn pas positief zodra de streep even zichtbaar is als de controle streep. Ik testte vaak mijn hele cyclus een zichtbaar streepje.
Ik gebruik ook Z&K ovu testen en die is pas positief als de test streep donkerder is dan de controle streep. Heel vaak denk ik dat de testen niet goed werken omdat de streepjes zo licht blijven of zelfs amper zichtbaar. Maar dan ineens..... KNAL, een positieve test! En dan denk ik, o ja, ze doen het wel. 😃