Korte luteale fase

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door JBM85, 17 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JBM85

JBM85 Bekend lid

18 mrt 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deze maand begonnen met ovulatietesten, daaruit is gekomen dat ik een erg korte lutale fase heb. Uiteraard is dit nu 1 maand en ga de volgende maand weer kijken maar was toch benieuwd wie ermee naar de huisarts is gegaan?
    Bij mijn zoontje duurde het al ruim een jaar om zwanger te worden en had ik toen we op het ziekenhuis liepen ook al laat een eisprong. Bleef terug komen voor een echo om te kijken of er al iets gebeurde.
    Toen had ik een onregelmatige cyclus en nu lijkt hij steeds korter te worden. Had namelijk gister al bloedeverlies.
    Maar welke luteale fase moet ik nu aanhouden? Had op dag 16 een positieve ovu test en nu ongesteld dus een cyclus van 26 dagen maar na zo'n test duurt het toch 24-36 uur voordat je ook een eisprong hebt en dan kom ik uit op een luteale fase van 8 dagen.
    Pff nou ja lastig allemaal, maar baal gewoon dat ik weer ongesteld ben geworden ook!

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

8 dagen is op het randje, maar ik ben met een lf van 8 beide keren heel snel zwanger geworden: eerste was direct raak, tweede was ongepland. Dus het kan wel.

Had je veel bloedverlies gister? Want een heel klein beetje 2 dagen voor je nod kan ook duiden op innesteling. Maar dan heb ik het echt over een paar drupjes of een veeg.

3. JBM85

JBM85 Bekend lid

18 mrt 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou gister had inderdaad innesteling kunnen zijn, maar gezien de hoeveelheid vandaag ben ik gewoon weer ongesteld.
    Lekker dat het bij jouw zo snel raak was. Ben bang het hier wel weer minimaal een jaar gaat duren.
    Maar goed als dat word beloond, dan zo dat super zijn!

4. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Hier ook een korte luteale fase, 7 a 8 dagen. De zwangerschap van mijn dochter was meteen raak, de 1e cyclus na mijn zwangerschap was ook meteen raak maar eindigde helaas in een mk. De ronde daarna was mis, maar toen klusten we alleen op dag 14 (wat te vroeg was, maar meer kon ik er toen even niet van maken ;) ) en de ronde daarna was gelukkig weer raak.

Met een constante cyclus van 28 dagen werd ik nu dus ook weer teruggezet in zwangerschapsduur. Deze keer 4 dagen, met mijn dochter zelfs 6 dagen.

5. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Hoi mijn cycli waren 35 en dan teste ik op dag 24/25 positief en mijn ei was ook op 25. Als je je temp een maandje bijhoudt kun jè dat zien. Mijn lf is dus 10 ipv 8. Dat scheelt toch twee dagen nietwaar en een hoop zorgen.

6. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Hier een korte luteale fase van tussen 3 en 7 dagen... ook zonder hulp tot 2x toe gelukt om zwanger te raken

7. LBlue

LBlue Bekend lid

10 jan 2012
    764
    0
    0
    Dat wat babke zegt wilde ik ook zeggen. Mijn ovutesten zijn ook nog positief op de dag van mijn ei. En dan kom je idd uit op 10 dagen, wat net genoeg zou zijn.

En mayD, 3 tot 7 dagen? Bij 3 is je ei toch helemaal nog niet in je baarmoeder... wat bijzonder dat het je is gelukt om zwanger te worden!

8. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Misschien ben ik wel alleen in april vruchtbaar hahaha...

Maar 3 dagen is inderdaad de kortste LF die ik gehad heb...

9. JBM85

JBM85 Bekend lid

18 mrt 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dat zijn iig goede berichten die mij opfleuren haha. We gaan er weer voor deze nieuwe ronde. Ben echt benieuwd wanneer we nu zwanger raken.

10. isamama

isamama Niet meer actief

Hoi,

Hier nog zo eentje...ik zat aan 7, 8 of 9 dagen LF. Ik ben ermee naar de gyn gestapt (gewapend met mijn temperatuur van een paar maanden, dus zag 'ie direct dat ik gelijk had :p) en hij zei:
    1) dat gynaecologen het er niet over eens zijn of een korte LF nu wel of niet een probleem is om zwanger te worden (bij mij leek het dat alvast niet te zijn);
    2) dat hij me Utrogestan ging voorschrijven, want "baat het niet, dan schaadt het niet". Die heb ik twee weken genomen vanaf m'n ei en...zwanger!

Niet twijfelen, gewoon mee naar de dokter hoor! Het hoeft helemaal geen probleem te zijn. Veel succes ermee ;)!

11. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Mijn HA had er ook geen problemen mee om een doorverwijzing uit te schrijven voor de gyn op basis van mijn gegevens... bleek achteraf helemaal niet nodig.

Deel Deze Pagina