NOD 15 tm 29 FEB 2020!

Discussie in 'NOD forum' gestart door Joki6714, 20 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Nou, dit was een korte ronde... Ik begin net met vloeien :(
     
  2. Joki6714

    Joki6714 Actief lid

    1 dec 2019
    279
    155
    43
    Vrouw
    Hoi Roos, jeetje al 2 jaar dat is lang! Hopelijk lukt het deze laatste ronde en zo niet dan hopelijk met iets eenvoudigs op te lossen waardoor het snel gaat lukken bij jullie
     
    Roos02 vindt dit leuk.
  3. MrsWit

    MrsWit Fanatiek lid

    4 okt 2019
    1.937
    1.478
    113
    Vrouw
    Hé balen zeg! Wanneer is je spiraal verwijderd? Ik heb zelf niet echt moeten ontpellen oid maar misschien moet je cyclus nog even op gang komen. Maar zo’n korte cyclus is niet leuk!
     
  4. Joki6714

    Joki6714 Actief lid

    1 dec 2019
    279
    155
    43
    Vrouw
    oww dat is indd snel! Weetje zeker dat het je menstruatie is?
     
  5. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Twee weken geleden, heb daarna 4 dagen gevloeid (en flink ook)

    Maar ik gok dat het wel echt een menstruatie is.
     
  6. Mallejan

    Mallejan Bekend lid

    7 jan 2020
    940
    758
    93
    Vrouw
    Zijn er hier ervaringen van vrouwen die bijv wel ovulatie knaltesten hebben maar niet zwanger raken? Of is het zo dat als je positief test de kans op zwangerschap groter is?
    En als je de dag van je knal ovulatie test seks hebt, moet je dan ook de 2 dagen daarna seks hebben?
    Ben zo bang dat wij op het verkeerde moment anders misschien seks hebben :confused:
     
  7. Mallejan

    Mallejan Bekend lid

    7 jan 2020
    940
    758
    93
    Vrouw

    Een vriendin van mij moest ook echt wennen zonder spiraal en had eerste 5 maanden geen regelmatige cyclus... duurt wel even. zeker als je een mirena gehad hebt waarbij je jaren geen eisprong of ongesteld hebt gehad.
     
  8. Ongeduldig90

    Ongeduldig90 Bekend lid

    25 okt 2019
    727
    751
    93
    Vrouw
    Ja hoor, hier zo! Ik heb voorgaande twee maanden getest met een positieve ovulatietest, maar nog niet zwanger (inmiddels in ronde 6). Dat je positief test, wil natuurlijk niet zeggen dat je zwanger raakt, was het maar zo simpel!

    Het duidt alleen aan of je eisprong eraan zit te komen. Bij een positieve test kan deze na minimaal 12, maximaal 48 uur springen. Dus dat is het juiste moment voor seks. Maar dan dus nog geen enkele garantie dat je zwanger raakt.

    Succes!
     
  9. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    Ik heb gelukkig een hele andere ervaring :D

    Drie jaar geleden was ik gelijk zwanger namelijk :roflmao:
     
  10. Pitahaya

    Pitahaya Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Hier ook positieve ovulatietesten maar geen zwangerschap nog helaas.
    Deze ronde nog geen positieve ovulatietest gehad. Begin vanaf zaterdag weer met testen maar ben bang dat dit wederom weer een hele lange cyclus gaat worden...
     
  11. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.620
    3.548
    113
    Vrouw
    Ik zie dat iemand anders ook al heeft gezegd wat ik ongeveer wil zeggen. Maar toch zeg ik het ook.

    Een ovulatietest geeft je LH-piek aan, hij is positief op het moment dat de teststreep tenminste even donker is als de controlestreep. Maar donkerder is ook goed. In de regel springt je ei dan 24 tot 36 uur daarna.

    Zaadcellen kunnen 5 dagen overleven, en in uitzonderingen soms 7 dagen dacht ik. Dus stel dat je seks hebt op de dag van je positieve ovulatietest of op de dag voor je positieve ovulatietest, zit je in principe al goed. Wil je extra zeker zijn, kan je de dag erna bijvoorbeeld ook nog weer samen het bed in duiken. Maar uiteindelijk is dat dan meer voor je eigen gevoel. Je kans wordt er dan niet groter van.

    Maar zelfs als je qua timing en alles al goed zit, betekent dit niet dat je dan per definitie zwanger raakt. Ik weet de exacte percentages niet. Maar zo uit mijn hoofd heb je per cyclus als alle omstandigheden ideaal zijn zo'n 20 a 25% kans om zwanger te raken. Vandaar dat er meestal ook een jaar voor staat om zwanger te raken. Omdat 90% van de koppels die zwanger probeert te raken dan ook zwanger is.
    De percentages uit dit stukje ben ik niet helemaal zeker van. Maar het zit ergens in die buurt.


    Uit eigen ervaring:
    Ik heb 2,5 jaar over mijn dochter gedaan. Inclusief 2 miskramen tussendoor.
    Hoewel ik in het begin helemaal niks aan ovulatietesten heb gedaan, alleen het laatste driekwart jaar voor ik zwanger raakte van dochter. Maar toen ik ze wel gebruikte, bleek dat mijn ei niet ver van wat ik voor die tijd dacht altijd zat. Mijn gedachte voor die tijd was echt gebaseerd op gemiddeldes.
    Wat ik hiermee wil zeggen is dat zelfs zonder ovulatietests wij qua timing dus niet extreem verkeerd hebben kunnen zitten. En toch lukte het maar niet.

    Ik heb ook ooit ergens gelezen dat sommige stellen in een bepaalde periode van het jaar vruchtbaarder zijn dan anders. Hoe betrouwbaar dat gelezen stuk is, durf ik niet te zeggen. Maar ik denk wel dat het in ieder geval voor ons geldt. Want ondanks dat de omstandigheden prima waren (timing, kwaliteit van het zaad), heb ik alledrie de keren alleen maar in september positief getest. Ik geloof voor onszelf niet meer dat het volledig toeval is.
    Misschien hebben jullie ook wel een specifieke maand waarin de omstandigheden nog net wat gunstiger zijn allemaal
     
    MrsWit vindt dit leuk.
  12. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.620
    3.548
    113
    Vrouw
    Ik ga morgen denk ik weer beginnen met de ovulatietests.
     
  13. Ongeduldig90

    Ongeduldig90 Bekend lid

    25 okt 2019
    727
    751
    93
    Vrouw
    De percentages zijn inderdaad per maand zo'n 20%. Na een jaar is 80% van de stellen zwanger. 90% binnen 2 jaar!
     
  14. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.620
    3.548
    113
    Vrouw
    Ja zie, zat ik aardig goed daarmee.
     
    Ongeduldig90 vindt dit leuk.
  15. Mallejan

    Mallejan Bekend lid

    7 jan 2020
    940
    758
    93
    Vrouw
    Oke bedankt :)
     
  16. Joki6714

    Joki6714 Actief lid

    1 dec 2019
    279
    155
    43
    Vrouw
    Ik zit nu in ronde 4 na mijn mk. En ik heb vorige 2 rondes een positieve ovulatie test gehad precies op schema als ik een cyclus zou hebben van 29 dagen.. alleen duurde mijn beide cyclus 36 dagen en niet zwanger.
    Iemand een idee hoe dat kan? Dat je wel een positieve ovulatie test heb maar geen eisprong? Ik ben die keren gestopt met testen, deze maand ben ik van plan gewoon door te testen om te kijken wat de testen doen.
    Ben nu een week aan testen en de hele week heb ik al tweede streepjes die netttt en tintje lichter zijn dan de controle streep. Niet positief dus maar wat wilt dat dan zeggen? Wilt
    Het wat zeggen hoe donker de streepjes zijn als ze lichter zijn als de controle streep?
     
  17. Mallejan

    Mallejan Bekend lid

    7 jan 2020
    940
    758
    93
    Vrouw
    Willen jullie mee kijken.
    ovu testen. Denk dat ik vandaag mijn piek heb?
    Volgens de my kalender app zou ik dinsdag pas mn eisprong hebben.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  18. Ongeduldig90

    Ongeduldig90 Bekend lid

    25 okt 2019
    727
    751
    93
    Vrouw
    Zou morgen nog even testen! Je ei springt max 48 na een positieve test. Op hoeveelste dag van je cyclus zit je nu en hoelang duurt je cyclus?
     
  19. Mallejan

    Mallejan Bekend lid

    7 jan 2020
    940
    758
    93
    Vrouw
    Dag 13. En mijn cyclus is vaak 30 dagen.
    Ik ga komende dagen sowieso door met testen maar deze lijken mij positief. Even kijken hoe die morgen is.
     
  20. Ongeduldig90

    Ongeduldig90 Bekend lid

    25 okt 2019
    727
    751
    93
    Vrouw
    Dat zou dan heel goed kunnen kloppen toch, halverwege je cyclus.
     

Deel Deze Pagina