Pas 6+4. We zijn er rustig onder. Natuurlijk wel verdrietig dat het zo afloopt, maar mijn testen liepen heel traag op en alles in mij schreeuwde dat het niet goed was. Het was dus meer een bevestiging dan een schok, maar ik was na het bezoekje aan de VK vooral bang dat het een bbz zou zijn. Toen we erachter kwamen dat dat het niet was viel er een last van onze schouders. Het klinkt misschien cru, maar ik heb liever dat het nu stopt met groeien dan dat we er weer later achter moeten komen dat het niet goed is. Ik hoop vooral dat het vanzelf op gang komt, maar dat moeten we maar rustig afwachten denk ik.
Nee dat is niet cru maar heel realistisch. Super goed dat je er zo in staat en dat je het niet romantiseert om het even zo te zeggen. Bij de bbz wist ik meteen vanaf het moment dat ik de test in handen had “dit voelt niet goed”. Het voelde onwerkelijk maar dat hebben we allemaal wel denk ik maar ik bleef in dat gevoel hangen en ik kreeg gelijk helaas maar ik wist het ook al. We zijn toch al mama vanaf het eerste moment en we voelen dat soort dingen aan. Ik weet zeker dat jullie hierna gezegend worden met een wondertje ❤️ Goed voor jezelf zorgen en alle rust nemen die je nodig hebt.
Heftig, maar ook bijzonder hoe je dat dus ook al kunt aanvoelen he? Ik wens je veel sterkte met geduld hebben tot het 'los' komt. Liefs!
@KarlijnA91 wat verdrietig we zitten vanaf het begin af aan al aardig in hetzelfde schuitje. Moet jij nu gewoon wachten tot het bloeden begint of krijg je nog wel een (hcg) controle?
Hoe ver sta je in je recht als je zwanger bent? Ik heb nu al 2x geweigerd door te werken na mijn dienst tijd en aangegeven niet zwaar te willen tillen omdat ik het allemaal maar eng vind na m’n bbz en ik nu weer zwanger ben ( iedereen weet het ondertussen op m’n werk dat er rekening mee kan worden gehouden ook als het fout kan gaan) nu moet ik op gesprek komen terwijl ik het al vaak heb aangegeven.. heb het idee dat ik een preek krijg dalijk Maarja de hormonen spelen ook een grote rol en sta nu al op huilen dus dat word nog leuk dalijk. Misschien valt het mee maar na gister denk ik echt dat ik word aangesproken omdat ik dingen weiger nu.
wat vervelend zeg! https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/arbeidsomstandigheden/vraag-en-antwoord/rechten-op-aangepast-werk-aangepaste-werktijden-en-verlof-tijdens-en-na-mijn-zwangerschap kijk hier anders even naar
Vrijdag nog een keertje bloedprikken en dan wordt ik gebeld met de uitslag en verdere beleid. Hoe is het bij jou? Jij moest vrijdag ook pas weer toch?
Heb jij al nou een eerste echo gehad? Ik snap wel dat je het eng vindt maar wat ik nu ga zeggen bedoel ik niet lullig en je moet doen wat je zelf wilt uiteraard. Maar nu zwaar tillen kan geen kwaad. Als het niet goed zou zitten dan kun je daar nu al niks meer tegen doen. Wij hadden een collega die met zeven weken ook al ging weigeren en ik mocht al het zware werk doen voor haar, ik weet nog hoe ergerlijk ik dat vond. Op zo een vroeg termijn kan dit écht nog geen kwaad. Je werkgever kan dit ook gaan uitzoeken als ze moeilijk willen doen. dit staat online; “Een aantal richtlijnen: Is tillen toch nodig, dan moet het in één handeling te tillengewicht minder dan 10 kilo zijn. Vanaf de twintigste week van de zwangerschap mager niet vaker dan 10 keer per dag maximaal vijf kilo getild worden. Vanaf de dertigste zwangerschapsweek niet vaker dan 5 keer maximaal 5 kilo.” Om je dus gerust te stellen, het kan echt geen kwaad maar nogmaals het is jouw keuze..
Ja echo is geweest , vrijdag een extra want heb elke week nu controle omdat er iets in de vruchtzak bij zit wat ze niet kennen.. ze denken aan bloed waardoor ik nu nog meer angstig ben met tillen. Nu doe ik niet normaal til werk maar ik werk in de postmortale zorg dus ik heb gewicht vanaf 50 kilo en meer en dat meerdere keren op een dag..
Ja maar gewicht vanaf 50 kilo kan toch amper iemand tillen joh.. dat kan niet eens. Ik snap je zorgen wel hoor, ik zou zeggen dat je de richtlijnen wil aanhouden van TOT 10 kilo en niet zwaarder. Hé maar postmortale zorg, mijn hemel, daar moet je geestelijk wel sterk voor zijn wil je dat werk kunnen uitvoeren. Knap hoor.. ik vind het altijd zo rete interessant maar de dood is ook weer mn grootste angst, lekker dubbel. Wat betreft die werkuren, klopt gewoon wat jij zegt hoor. Je hoeft niets extra te werken en daar heb jij zelf zeggenschap over.
We tillen altijd met z’n 2 , extra zwaar komt er tilassistentie. Maar het is gewoon echt zwaar ja vooral lichamelijk. Ook niet iedereen ligt in bed of beneden. Maar het gesprek ging goed dus ik werk gewoon m’n uren en mag het aangeven als het niet gaat. Ik til ook gewoon nog alleen vind ik het wel gewoon heel spannend. Hopelijk vrijdag goed nieuws en is hopelijk het aparte rondje wat ze zagen weg en kan ik wat meer genieten.
Snap ik heel goed dat je dat spannend vindt en dat is het eigenlijk ook… Zit dat rondje echt bij je kindje in de vruchtzak? Het had geen tweede kindje kunnen zijn? Naja nee anders denken ze niet dat het bloed is. Maar als het bloed is, kan dat veel kwaad?
Ze weten het dus gewoon niet , omdat er een witte rand omheen zit en dat kennen ze niet bij bloed, 2e kindje was het niet zeiden. En kan ook geen restje zijn ofzo. Maar ik dacht jullie weten het niet dus hoe kan je dan oordelen haha.. Maarja ik hoop vrijdag meer te horen! Hierbij nog eens de foto die had ik al eens geplaatst geloof ik hier. Maar als het bloed is en bij het kindje zit en het zal los komen kan het m’n kindje meenemen .. dus hopen dat m’n lichaam het heeft opgeruimd dan.
♡ Zwanger- en NOD-lijst Gezellig Lief Clubje april/mei 2022! Door tot we allemaal op roze zijn♡ ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡ De volgende ronde: (eventuele nod-datum - naam - leeftijd - hoeveelste kindje - ronde) Juni: 4 Juni (1) Angel02 - 44 jaar - 2e kindje - ronde 5 9 Juni (1) Nylla - 41jr - 1e kindje - ronde 10 24 Juni (1) Geeltje - 35 jaar - 1e kindje - ronde 5 29 Juni (1) Anar91 - 30 jaar - 4e kindje - 4e ronde 30 Juni (1) Zusje90 - 31 jaar - 2e kindje - ronde 6 Juli: 5 juli (1) Momoftwo12 - 31 jaar - 3e kindje - ronde 8 Onbekend: ? Juni - JulieMomof3 - 28 jaar - 4e kindje - ronde 7 ? ? Juni - Ajuuparaplu - 34 jaar - 3e kindje - ronde 28 (eerste ronde iui) ? Juni - IrisBloem - 41 jaar - 2e kindje - ronde 3 ? Juni - Happymom5 - 36 jaar - 6e kindje (1e samen)- ronde 2 ? Juni - Fultimemommy - 28 jaar - 6e kindje - ronde? Juli start IUI - Mammavan1 - 34 jaar - 3e kindje - ronde 2 ? Juni - Maudje123 - 45 jaar - 3e kindje - ronde 25 ? Juni - MM34 - 35 jaar - 2e kindje (1e samen) - 1 jaar bezig (nasleep MA 25.03) ? - Padmee - 35 jaar - 2e kindje - wachten op cyclus (na bbz) ? - KarlijnA91 - 30 jaar - 2e kindje (1e is sterrenkindje) - wachten op cyclus (vmk) Schrijven jullie nog mee? Zet jezelf er gerust weer op: @Caithxxx @Loulou12 @bambiniheart @missmoobs @Wil1982 @Kellss ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡ Zwanger: December '22 (5): ♡ WinMom90 - 32 jaar - 4e kindje - uitgerekend op: 25-12-2022 ♡ Vinorosso - 33 jaar - 2e kindje - uitgerekend op: 27-12-2022 ♡ Secret Promise - 29 jaar - 2e kindje - uitgerekend op: 30-12-2022 ♡ FlowerRose - 29 jaar - 2e kindje - uitgerekend op: 30-12-2022 ♡ Samss010 - 35 jaar - 3e kindje -uitgerekend op: 30-12-2022 Januari '23 (6): ♡ xxKimm - 31 jaar - 2e kindje - uitgerekend op: 02-01-2023 ♡ Main2 - 37 jaar - 2e kindje - uitgerekend op: 07-01-2023 ♡ Leali - 31 jaar - 5e kindje - uitgerekend op: 23-01-2023 ♡ Pattyx - 27jaar - 1e kindje - uitgerekend op: 28 januari 2023 ♡ Maansneeuw - 31 jaar - 2e kindje - uitgerekend op: 30-01-2023 ♡ Puttertje - 28 jaar - 1e kindje - eind jan/begin feb Februari '23 (6): ♡ Penniej- 34 jaar -3e kindje -uitgerekend 2-2-2023 ♡ Ingeltje - 41 jaar - 4e kindje (1e samen) - uitgerekend op: 9 februari 2023 ♡ Cherrietomaatjes - 33 jaar - 2e kindje - uitgerekend: 2 februari 2023 ♡ Imyselfandi - 25 jaar - 1e kindje - uitgerekend: ♡ Basisuil - 30 jaar - 3e kindje - uitgerekend: 16 februari ☆☆☆Sterretjes☆☆☆ ♡ Sterretje van Saby ♡ Sterretje van Padmee ♡ Sterretje van KarlijnA91
Meiden, Ik kreeg helemaal geen melding meer. Zag mooie testen en echo's voorbij komen. Maar ook verdrietig nieuws! Ik heb m'n ei weer gevonden vandaag 1 dpo als het goed is mijn temp is niet helemaal betrouwbaar omdat maandag de nachtdienst in ging, precies met positieve ovulatietest. We wachten weer af!
Bleh wat een onzekerheid… hoe laat mag je vrijdag? Hoop ook dat je lijf het zelf heeft opgeruimd. Had je er al op los gegoogled of iemand dit ook ooit eens had?
Bij mijn zoontje zag het er anders uit toen ik een bloeding had, was gewoon zwarte plek zeg maar, en witte vlokken in vruchtwater.