Hey beppie, daar heb ik ook last van.. ik moet wel maar het zijn steed hele kleine hoeveelheden... terwijl ik dat normaal nooit heb... Vraag me af waar dat mee te maken heeft :-s
Geen idee... Maar piekeren in de midden van de nacht??? Daarbij, ontlasting is gewoon regelmatig. Wat doet een spastische darm? Hoe kom je daaraan?
ja dat kan ook s'nachts doet erg pijn! niks ernstig hoor maar ik heb het als ik nerveus bent geweest of teveel piekert! Wat is het Prikkelbare Darm Syndroom? Prikkelbare Darm Syndroom, oftewel PDS, is een chronische darmstoornis. Vroeger sprak men wel van spastische dikke darm of spastisch colon. PDS staat ook wel bekend als IBS naar de Engelse naam Irritable Bowl Syndrom. PDS wil zeggen dat de beweeglijkheid van je darmstelsel tijdelijk is verstoord. Als alles normaal is, zorgen de darmen ervoor dat je voedsel gekneed en getransporteerd wordt zonder dat je van die processen iets merkt. Bij PDS gaan de bewegingen van de darm óf te snel óf te langzaam. Gevaarlijk of niet? Een prikkelbare darm is een onschuldige aandoening die veel voorkomt: bijna net zo vaak als een verkoudheid. De kans dat iemand een prikkelbare darm heeft of heeft gehad is dus groot. Met name vrouwen hebben er last van. Bovendien weten veel mensen niet eens dat ze een prikkelbare darm hebben. De lasten die PDS met zich meebrengt, zijn echter wel heel vervelend en kunnen mensen belemmeren in hun dagelijkse bezigheden.
Aha... Nou ja dat vervelend dat klopt wel!!! Hahahahaha wat voelde ik me rot vannacht. Piekeren doe ik niet echt eigenlijk. Althans, niet bewust
ik heb het ook vaak hoor het is een hele vervelende pijn!!! ben zelfs een keer erdoor flauwgevallen voor de wc pot hahaha ik werd wakker voor de wc en dacht wat doe ik hier nou weer en toen ik bij kwam wist ik weer dat ik zo'n pijn had
Sta dr gewoon in Vandaag ietsjespietjes beter... Nog steeds erge buikpijn laag onderin mijn buik, alsof ik ongesteld moet worden... De hoofdpijn is iets gezakt, maar de maagzuur en misselijkheid houdt aan... Moet de hele dag echt slikken pff... Maar ja, daarnaast heb ik ook keelpijn en hoest ik als een zeehondje, dus kan het net zo goed een griep zijn.. Ik heb alleen geen koorts...
@ Beppie Oef klinkt vast raar, maar wat ben ik blij dat jij het ook hebt... Dit is echt een gedeelde smart. Ik heb het nooit eerder gehad en ook nog nooit van gehoord. Dat van de pot afvallen kan ik me voorstellen, dat is de reden dat ik gewoon al op de grond ging liggen... maar goed dat mijn man niet naar de wc moest... als hij de badkamer in was gelopen terwijl ik op de vloer lag was die zich het apelazeres geschrokken!! @ Moi Ik hoop wel dat het snel beter met je gaat... Klinkt alsof je je echt lamlendig voelt... Kopje kamillethee met honing misschien?
Ja ik heb gisteren gewone thee met honing op, maar ik werd daar dus zooooooo misselijk van... Heb maar 2 boterhammetjes gegeten vanmorgen pfff
@gekko & beppie1983 Die omschrijving van de ontlasting e.d. daar heb ik ook regelmatig last van. Eerst heftige krampen dan rennen naar de wc, zweten, gevoel dat je niet goed wordt en vervolgens veel dunne ontlasting. Daarna ben ik het altijd kwijt, geen idee of dit PDS is. Weet wel dat het in de familie (vrouwen) veel voorkomt. @ moi78 Klinkt niet echt prettig, ik hoop voor je dat het voor een 'goed doel' is en geen griep.
ja tegen mijn zei de arts in het zk huis het! hij kon het namelijk ook voelen in mijn buik. je darmen bewegen dan net of het een regenworm is die aan het kronkelen is en dat veroorzaakt de pijn
@ Beppie Ja!!! Had mijn hand op mijn buik, voelde het rommelen!! Nu heb ik altijd al last van "praatzieke" darmen, voel ze dan ook rommelen (al kletsen ze dan wat, ze doen me geen pijn)