NOD 16 - 30 juni 2010

Discussie in 'NOD forum' gestart door kwebbeltje, 15 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

ja dan heb je soms geen test nodig he?
    Met me eerste kwam ik er pas achter met 9wk dus was mega onbezorgd en nu let ik dus overal op, om gek van te worden!

2. Renieta

Renieta Fanatiek lid

24 okt 2009
    1.587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    Hmm ik heb nu me cyclus ingevuld..
    Maar de dag van de eisprong enzo klopt niet.
    Afgelopen zondag was het dag 17 van me cyclus en heb ik me eisprong gehad.
    Die heb ik s'avonds ook gevoeld, want zondagochtend was me temp 35.9 en maandagmorgen 36.5

3. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Klinkt wel te mooi om waar te zijn he..die Diethild-methode...
    Kost ook 130 euro... poe..ben wel benieuwd wat dat 5-wekenplan dan inhoudt...

4. Renieta

Renieta Fanatiek lid

24 okt 2009
    1.587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    Ja kan ik me voorstellen ja, ja ik testte alle 3 de keren ook pas heel laat positief. Maar door die "klachtjes" wist ik het al.

5. Zeepaardje

jammer dat niet klopt...bij mij telkens nog wel, tenminste ei dan he? verder kom ik niet...
    ik heb me ei op dg 16 gevoeld alleen niet te merken aan temp...

maar heb altijd gezegt dat sinds me 1ste zwangerschap me temp dol is...had het eerder altijd warm, sindsdien altijd koud...

6. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Geen HCG maar een HSG...
    Zie hieronder voor uitleg:

Hystero-salpingo-gram betekent: het zichtbaar maken van de baarmoeder en eileiders door middel van een röntgenfoto nadat contrastvloeistof in de baarmoederholte is ingebracht via de baarmoedermond en –hals

Doel van het HSG
    Door middel van het HSG-onderzoek wordt nagegaan of er afwijkingen in de baarmoederholte zijn en of de eileiders doorgankelijk zijn.

Hoe verloopt het onderzoek?

Nadat u uw onderkleding heeft uitgedaan in de kleedruimte, gaat u liggen op een bank met beensteunen. Na het ontsmetten van de schaamlippen met niet prikkende jodium brengt de gynaecoloog een spreider (speculum) in en worden de schede en baarmoedermond ontsmet. Dan wordt er een cupje op de baarmoedermond geplaatst.
    Dit kan een wat krampende pijn veroorzaken onder in de buik. Daarna komt de radioloog en wordt de contrastvloeistof in de baarmoeder en de eileider(s) gebracht. Soms is dit pijnlijk. Er worden direct foto's gemaakt. U kunt, samen met uw partner, alles volgen op een monitor. De pijn trekt meestal snel weer weg. Soms wordt er een injectie in een bloedvat van uw arm gegeven om een mogelijke kramp in een eileider op te heffen.

Als de foto's zijn gelukt wordt het cupje van de baarmoedermond gehaald. Wanneer u gaat staan kan de contrastvloeistof terugvloeien.
    Het onderzoek duurt ongeveer 20 minuten.
    Na ongeveer een kwartier wordt er nog een foto van uw buik gemaakt, deze keer zonder alle instrumenten.

7. Zeepaardje

ik was echt aan het wachten tot ongi, nooit bij na gedacht dat ik eens zwanger kon zijn...
    pff ja idd, maar ik voer alleen mijn cyclus in enzo dan komt eruit me vruchtbare dagen...

8. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    *slik*
    Ben nou al best een beetje zenuwachtig voor dat onderzoek....
    Maarrr heb er ook wel weer zin in want dat onderzoek geeft me weer hoop! (je hoort veel dat meiden na zo'n onderzoek zwanger raken en dat het de vruchtbaarheid verhoogt...)

9. Renieta

Renieta Fanatiek lid

24 okt 2009
    1.587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    Ja nou ik volg er niks meer van, maar goed we wachten gewoon af.
    Maar als ik nou afgelopen zondag de eisprong had, moet ik toch zondag 27 juni weer ongesteld worden? Of snap k nou niks meer van me lichaam haha:p

10. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Ik moet gaan, sportschool wacht!

11. Renieta

Renieta Fanatiek lid

24 okt 2009
    1.587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    Sportse :D

12. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    dikke knuf,
    de een heeft nergens last van,
    ikzelf dacht 1x maar nooit meer,
    maar toen ik de ronde erna zwanger bleek te zijn,
    had ik zoiets van 'nou als de hsg hiervoor heeft gezorgd, dan neem ik hem de volgende keer weer' hihi

13. Zeepaardje

als je lf 14 dagen is wel ja...maar bij de een kan dat ook korter of langer zijn...
    ik heb nod 28 juni

14. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Inderdaad! Daar hoop ik dus ook op (duh) :p
    Ben wel wat gewend dus ik overleef het vast wel...
    Heb alleen een BBQ gepland staan daarna...denk dat die niks gaat worden omdat je nogal krampen kan krijgen juist erna?
    En de volgende ochtend komt mn broertje aan op Schiphol...als ik daar maar bij kan zijn, dan is het goed!!

Ben nu echt weg, byeee!

15. Renieta

Renieta Fanatiek lid

24 okt 2009
    1.587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    Ja dat weet ik dus niet haha. ik zal ff zien hoe me vorige cyclus was.

16. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen

Oh....dom van mij.... ik ben gewoon veel te veel hCg gericht de laatste tijd...... schaam schaam....
    Succes volgende week.... mijn moeder heeft ook zo'n onderzoek gehad naar jarenlang geprobeerd te hebben zwanger te raken van mij en gelijk na het onderzoek was ze zwanger.....

17. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    ja, mijn moeder dus ook......

18. Renieta

Renieta Fanatiek lid

24 okt 2009
    1.587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    Bij me vorige cyclus was ik 23 april ongesteld geworden en 4 mei was dag 12 van me cyclus, toen is me cyclus dus gestaakt, mochten geen gemeenschap hebben, want had 3 eitjes die op springen stonden.

Vervolgens 28 mei weer ongesteld geworden....

19. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    haal voor de zekerheid aleve feminax in huis,
    helpt tegen de krampen als je daar last van krijgt

sport ze!!!

20. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Pffttt... dacht zojuist echt even dat ik op rood mocht. Zit lekker te werken en ineens voelde ik "iets" lopen... en dat is normaal gesproken meestal mn ongesteldheid.... maar niks te zien bij het afvegen :p
    Dus we houden moed.....

Deel Deze Pagina