NOD 16-30 juni 2011

Discussie in 'NOD forum' gestart door babyproject, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    o he bah! ik ben weer vergeten om foliumzuur te halen:x
    elke keer als iemand van jullie t over foliumzuur heeft dan denk ik 'oja moet ik straks even halen' eenmaal in de winkel weet ik t al niet meer. denk dat ik het maar op mn hand moet schrijven ofzo;):p

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    De test was duidelijk maar nog niet knalpositief, scheelt niet veel iig.
    Heb wel weer last van mijn onderbuik, dus zal sowieso vanavond een poging wagen, vrijdag en zondag!
    Zou genoeg moeten zijn hahaha

3. Meissie2008

Meissie2008 Bekend lid

6 feb 2011
    769
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Holland, Drenthe
    hee meiden,

ik neem ook al poosje foliumzuur in alleen erg onregelmatig! Ik vergeet het gewoon echt in te nemen...staat bij het liefst bij het eten innemen. dan ben ik aan het afwassen na het eten en jahooor shit weer vergeten...

Ik las trouwens ergens op internet dat ze in Belgie(gent) kinderasperine aanbevelen voor de bevordering voor de innesteling! Dan wordt je baamoeder en alles beter doorbloedt.
    Wel ff erbij zeggen dat je dit alleen mag doen met overleg met je HA of Gyn!
    Vroeg me af of er meer meiden zijn die hier eens over hebben gehoord!
    Als je er meer over wilt lezen moet je ff googlen!
    Liefs

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Wel van gehoord, maar asperine word sowieso afgeraden in een zwangerschap, ik zou het inderdaad alleen doen als je gynaecoloog dat zegt.

Ik vergeet foliumzuur ook heel vaak hihi

5. iNikkens

iNikkens Actief lid

7 mei 2011
    417
    0
    16
    Nederland.
    Hoi dames,

Hier ben ik ook weer even. Hoe gaat het hier? :)

Het was een rare dag gisteren.

Ik werd wakker met hevige buikpijn, en ik had gisteren de begrafenis van m'n oma. Was een hele mooie dienst, zoveel mensen er waren en zoveel bloemen ze kreeg! Het pastte allemaal niet eens op het graf. Zo geliefd dat m'n oma was, kon je wel zien aan de optocht!

Maar toen..

Eenmaal op het kerkhof aangekomen om oma te begraven, werd de buikpijn nog heviger. Ik wilde deze ochtend "mooi" afmaken, dus voor oma slikte ik de pijn "even" in, en bleef in iedergeval totdat oma goed in de aarde werd weg gezakt. Normaal gesproken ga je dan nog naar het uitvaartcentrum om met z'n allen bij elkaar te zijn, koffie/thee drinken etc. Ik kon helaas niet mee, want m'n verloofde en ik zijn maar naar de 1ste hulp gegaan! :(

Eerst zit ik een uur in de wachtkamer met die hevige pijn (en dat noemen ze spoedeisende hulp). Eindelijk geholpen. Bloed prikken en urine werden onderzocht. Toen hebben we een uur gewacht op de uitslag, terwijl de pijn niet te dragen was. Uitslag van bloed en urine was allemaal gezond en wel, maar de pijn bleef, en ze dachten aan een 'bloedende ovulatie'. Nog nooit van gehoord! :(

Ik werd naar de gynaecoloog gestuurd, om daar een inwendig onderzoek te krijgen. In November heb ik ook aleens zo'n onderzoek gehad, omdat ik toen door de pil ongesteld werd, en vervolgens 6 weken ongesteld bleef! :$

Het blijkt dus dat ik vocht in m'n baarmoeder heb, wat die vreselijke pijn veroorzaakt. :( Het is niets ernstigs, schadelijks of afwijkends. Het doet gewoon heel erg pijn, en het trekt vanzelf allemaal weg. Binnen 3 dagen moet de pijn weg zijn, en met paracetamol moet ik de pijn hanteren.

De pijn is gelukkig al voor 80% verminderd, dus dat scheelt enorm! :) Er is dus "gewoon" een eitje geknapt in de baarmoeder, wat bloeding veroorzaakt. Ik had geen bloed in urine of iets dergelijks. Ik weet niet precies hoe het allemaal zit, maar het kan geen kwaad en heeft ook geen gevolgen voor de vruchtbaarheid. Maar goed, ik heb dus m'n eitje al gehad, haha. Dus, ik ben bang dat ik deze maand sowieso niet zwanger zal raken, haha. Want door de pijn zat sex er ook echt niet in! Het is niet onmogelijk, want 3 dagen terug hebben we nog gewoon sex gehad, dus wie weet hoe het zaad van m'n verloofde het heeft overleefd, haha. :D

6. iNikkens

iNikkens Actief lid

7 mei 2011
    417
    0
    16
    Nederland.
    En over de foliumzuur. Ik neem het in die zin onregelmatig, dat ik soms 's ochtends na het ontbijt inneem, maar omdat ik het ook weleens vergeet, 's avonds na het eten of voor het op bed gaan. Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat je het gewoon dagelijks neemt. Ik neem het niet zo nauw om het bij strikt bij het eten in te nemen, maar gewoon dagelijks. :D

7. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier. Ik wil me graag toevoegen aan het lijstje :)

Voor ons is het ronde 1, 1tje kindje.. Erg spannend dus!! Hopelijk veel geluk voor iedereen!!

NOD LIJST 16-30 JUNI 2011

16.
    Kessher
    Pandorabeads

17.
    Ellaa
    Leiff (2de ronde, 3de kindje)
    Lies84 (1e ronde, 1e kindje)

18.
    Babyproject
    Mawaikee (ronde 0.5, 1e kindje)
    Roozje (1e ronde, 2e kindje)

19.
    Surf
    Meissie2008
    Diana75 (ronde 6, 1e kindje)
    1981 (3e ronde, 1e kindje)

20.
    Missiemaartje (Ronde 1, 1e kindje)

21.
    sterre21
    Fl3xgirl (Ronde 1, 3e kindje)
    Ilona PS
    LiveLife (ronde 1, 1e kindje)

22.
    hartje82
    Muisje87
    Prinses83 (4e ronde (2e na ma), 1e kindje)

23. Revolucia (ronde 1, 2e kindje)

24.
    Djori (ronde 9, 1e kindje)
    Mei2011 (ronde 20, 1e kindje)
    bamjolan (ronde 1 na stop, 4e kindje)

25.
    Semmy26 (ronde 4,2e kindje)
    Kimmytje (ronde 3, 1ste kindje)
    MupKUH (5 ronde, 2e kindje)
    Bloempjuh23 (ronde 3, 2e kindje)

26.
    Puck1978 (ronde 5, 1ste kindje)
    Jessy82 (ronde 2, 2e kindje)

27.
    Priscil1986 ( ronde 19, 1e kindje)
    trotsemamavan2 (ronde 7, 3de kindje)
    Arnoe (ronde 12, 1e kindje)

28.
    Marg1981 (ronde 2, 2e kindje)
    Eva1983 (1e ronde, 2e kindje)

29.
    Girafje (ronde 7, 2e kindje)
    TV88 (MK in maart, nu ronde 3, 1e kindje)
    Zoetie (Ronde 1, 2e kindje)
    Meiski (ronde 3, 1e kindje)

30.
    iNikkens, 3e ronde, 1e kindje
    Troela, 5e ronde, 1e kindje

Zwanger , Ongesteld , Negatieve test, Twijfeltest, MMM, Cyclus van slag, Vlindertje Niets van vernomen

8. Puck1978

Puck1978 Actief lid

19 apr 2011
    262
    0
    0
    Groningen
    Ik zie dat ik gelukkig niet meer alleen sta op de 26ste juni.
    Welkom Jessy!

Ben bezig met ovulatietesten en nu op dag 13 nog geen streep te bekennen. Op dag 10 wel licht streepje te zien maar je kan het nu zelfs geen tuurstreep noemen, eerder omowit.

Volgende week kunnen de eerste mensen alweer testen... Spannend.!
    Jammer dat we eigenlijk maar max 1 kans per maand hebben.
    Vanavond Babyboom kijken... Hoe toepasselijk!

Geniet van jullie avond allemaal!
    Liefs Puck

9. hartje82

hartje82 Actief lid

6 apr 2011
    117
    4
    18
    @ inikkens: Jeetje das nie mis, erg vervelend. had er nog nooit van gehoord!!! hoop voor je dat de pijn snel wegtrekt! en ik zal duimen voor de (overlevende) zaadjes ;)
    @ jessy: Welkom!!!!

10. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Mijn NOD is op 19 juni! ben benieuwd! is de 2e ronde voor mij!

11. Molky

Molky Actief lid

8 jun 2011
    143
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik ben ook helemaal nieuw hier!
    Sinds dat ik getopt ben met de pil heb ik een regelmatige cyclus van 23 dagen. Maar mijn laatste cyclus was 30 dagen.
    Van welke cyclus moet ik nu uit gaan?
    Bij 23 dagen is mijn NOD 14 juni maar bij 30 dagen is mijn NOD 21 juni... wat denken jullie?

Groetjes Molky

12. hartje82

hartje82 Actief lid

6 apr 2011
    117
    4
    18
    Hallo Molky welkom :)
    Ja lastig he, je kunt ook nergens van uit gaan. Ik heb deze ronde maar het gemiddelde gepakt. en weet je wat het gekke is, mijn eisprong kwam wel op die tijd, dus misschien is dat een tip? welke ronde zit je?

13. Kimmytje

Kimmytje Niet meer actief

Wat een verhaal! Meid toch! Blij te horen dat het snel weer goed komt!
    En ook ik zal duimen voor lang overlevend zaad! ;)

Liefs

14. Kimmytje

Hoi Molky! En welkom!
    Ik zou een gemiddelde nemen, een 26 dagen, kan je zeker niets mis mee doen :)

Veel succes!

15. Molky

Molky Actief lid

8 jun 2011
    143
    0
    0
    @hartje82:

Dank je voor je welkom :)
    Dit is onze 2e ronde. Het gemiddelde is dus 27 dagen...
    Dan is mijn NOD 18 juni en mijn ei was dan dus 5 juni.
    Tja.. lastig hè?

16. Molky

Molky Actief lid

8 jun 2011
    143
    0
    0
    @kimmytje:
    Jij ook bedankt voor je welkom!
    Fijn dat ik dit met jullie kan bespreken zeg.

Ja een gemiddelde van 26,5. Dus 26 of 27 dagen...Haha.
    Dan is mijn NOD dus 18 juni. Ben zeer benieuwd!

Voel jij dan wanneer je ei was?

Groetjes

17. Meissie2008

Meissie2008 Bekend lid

6 feb 2011
    769
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Holland, Drenthe
    @inikkens; wat een heftige dag heb je gehad! wel fijn dat je nog ff kon blijven voor het afscheid en dat ze zoo geliefd was!

Ik hoop dat je man z'n zaadjes nog vrolijk hebben rondgespatterd! ik duim voor je!
    liefs

18. Kimmytje

Tis altijd spannend, ik voel mijn ei duidelijk, tenminste, dat denk ik toch...
    Heb vorige ronde ook een heel korte cyclus gehad (27 dagen tegen 32 de keer ervoor)
    sowieso blijft het altijd wat zoeken, en elke cyclus is anders, dus belangrijk dat je goed aanvoelt/begrijpt wat je lichaam je probeert duidelijk te maken.

19. Molky

Molky Actief lid

8 jun 2011
    143
    0
    0
    Daar heb je gelijk in. Maar het is zo moeilijk om naar je lichaam te luisteren omdat ik steeds denk dat het de hormonen zijn die mij voor de gek houden.
    Ik heb al wel veel symptomen die er op kunnen wijzen... vooral mijn borsten zijn heel erg aan het veranderen. Maar ja... je lichaam kan je ook heel erg voor de gek houden toch?

20. Kimmytje

Je lichaam kan je heel hard voor de gek houden... Soms moet je veeeel geduld hebben hehe... Zeker na het stoppen met de pil.
    Ik kan ervan meespreken, heb zelfs "zwangerschapskwaaltjes" gehad :D

Deel Deze Pagina