Beetje late reactie, maar goed.. @chelleke: ik kan me voortellen dat je je heel rot gevoeld hebt. Ik ben momenteel aan het afstuderen van mijn tweede studie en heb al jaren lopen roepen dat ik eerst mijn studie maar eens af moest ronden en een nieuwe baan moest vinden. Dat werkt bij ons voorlopig nog even in mijn voordeel, alhoewel de schoonfamilie wel wat ongeduldig begint te worden... Wij hadden gisteren ook een feestje waar ook een aantal stellen met baby's aanwezig was. Ik merk wel dat ik op moet passen niet alleen maar naar die kleintjes te kijken. Gelukkig zijn wij nog niet zo lang bezig, dus ligt het allemaal nog niet zo gevoelig, maar we kwamen er gisteren wel achter dat vrienden van ons al een hele poos bezig zijn, maar dat het ook niet wil lukken. We hadden al wel een vermoeden, en dat is nu dus bevestigd. Lastig dan om niet te vertellen dat wij ook bezig zijn...
Gisteren hadden wij een groepje vrienden over de vloer. 1 stel heeft ook een kleine meid van anderhalf. Dus dan komt het onderwerp kinderen al snel ter sprake. Ik moet in zulke gevallen ook opletten met wat ik zeg. Ik heb me aardig verdiept in het zwanger worden, ovulatietesten enz. Ik moet dus op letten dat ik niet te snel laat weten wat ik allemaal weet, haha! Over 2 weken mijn verjaardag en dan zijn er ook weer zat kinderen (van vrienden en familie). Mijn schoonmoeder kan het dan toch niet laten om tegen ons te zeggen dat ze ook wel eens oma wilt worden. Dan ligt het weer op het puntje van mijn tong om te zeggen dat we er mee bezig zijn. Maar als ze dat weet, dan weet ik zeker dat ze echt elke 2 weken vraagt of het al gelukt is. Daar heb ik dus geen zin in.
ja, precies. Ik herken het helemaal. Als ik zou willen zou ik inderdaad ook mee kunnen kletsen over alle onderwerpen die met zwangerschap te maken hebben. Gelukkig heb ik één vriendin die het wel weet (en ook bezig is). Dus daar kan ik lekker mee kletsen!
Jeetje daisybunk jij heb een ellendige zomer achter de rug, twee miskramen achter elkaar. Heel veel sterkte met werken morgen. Bij ons weet iedereen al dat we zwanger willen worden, nou ja iedereen, alle mensen die dicht bij ons staan. Ik heb geen geheim gemaakt van mijn miskraam, dus ja ze zullen nu niet meer verrast zijn als ik weer zwanger ben. Eerst waren ze trouwens wel verrast, omdat onze zoontjes al drie en vijf jaar oud zijn, hadden ze het niet meer verwacht, terwijl wij er bewust voor hebben gekozen, te wachten tot de jongste naar school is.
Voorlopig vind ik het nog wel even fijn om het niet te vertellen, maar ik kan me voorstellen dat ik het over een tijdje toch niet meer voor me kan houden. Ik zou het bijvoorbeeld graag aan mijn moeder vertellen, maar ik weet dat ze me er dan wekelijks (of vaker) naar gaat vragen en daar heb ik geen zin in. Ze weet toevallig wel dat mijn vriendin (zij is al veel langer bezig en dat is een beetje een andere situatie omdat ze met een vrouw getrouwd is) zwanger probeert te worden en daar vraagt ze al meerdere keren per maand naar. Heel lief bedoeld, maar soms is ze gewoon een beetje over-geïnteresseerd...
NOD: 16 september - MissQ - 2e kindje - ronde heel veel 16 september - Bosuiltje - 1e kindje - ronde 1 16 september - MD82 - 1e kindje - ronde 8 16 september - CM1978 - 1e kindje - ronde 3 16 september - Novan - 1e kindje - ronde 2 17 september - Migga - 2 kindje - ronde 4 (vorige ronde vroege MK..) 17 september - Jackie 27 1e kindje - ronde 3 18 september - Juud74 - 2 kindje - ronde 10 18 september - Sunshine81 - 1e kindje - ronde 11 18 september - Sandra - 3e kindje - ronde 2 18 september - Narcisje80 - 3e kindje - ronde zoveel 18 september - Arrien - 2e kindje - ronde 2 18 september - Wolfje22- 2e kindje- ronde 6 18 september - Zondernaam - 1e kindje - ronde 13 18 september - Emmie83 - 1e kindje - ronde 5 19 september - Sloppyslayer - 2e kindje - ronde 10 19 september - Flippo123 - 1e kindje - ronde 12 20 september - Miranda80 - 2e kindje - ronde 1 20 september - Chelleke84 - 1e kindje - ronde 10 21 september - nijma - 1e kindje - ronde 7 21 september - max78- 2e kindje - ronde 3 22 september - vivi - 2e kindje - ronde 5 23 september - BB10 - 1e kindje - ronde 20 24 september - Daisybunk1 - 2e kindje - ronde ? 27 september - Zomaar201 - 1e kindje - ronde zoveel (HA bezoek) Daisybunk erbij gezet, heel veel sterkte meid, ik weet helaas ook wat 2 miskramen achter elkaar met je doen kan...
Ik kan me daar ook wel in vinden!! Heb ook (schoon)ouders die al veelvuldig hebben laten weten dat ze graag opa&oma willen worden... Maar ik kan geen kindje toveren... Ik heb het er wel met een aantal vriendinnen over, één die heel lang bezig was 2x zwanger is geweest, maar ook twee miskramen heeft gehad en daardoor ook een eileider moet missen... Inmiddels is ze weg bij d'r vriend en er dus ook niet meer mee bezig. 2 andere vriendinnen zijn ook bezig en daar wil het ook allemaal niet lukken en die zijn ook al langer bezig dan ik. En dan nog 1 vriendin die al zwanger raakt als d'r man naar d'r kijkt... Die weten het dus allemaal wel en dan voel ik me soms schuldig t.o.v. mijn (schoon)ouders... Soms denk ik dan, moeten we het niet gewoon vertellen?? Maar nee, voorlopig nog maar niet. Ik merk gelukkig dat we daarin niet de enige zijn!!
Ik zet mezelf er even bij: 16 september - MissQ - 2e kindje - ronde heel veel 16 september - Bosuiltje - 1e kindje - ronde 1 16 september - MD82 - 1e kindje - ronde 8 16 september - CM1978 - 1e kindje - ronde 3 16 september - Novan - 1e kindje - ronde 2 17 september - Migga - 2 kindje - ronde 4 (vorige ronde vroege MK..) 17 september - Jackie 27 1e kindje - ronde 3 18 september - Juud74 - 2 kindje - ronde 10 18 september - Sunshine81 - 1e kindje - ronde 11 18 september - Sandra - 3e kindje - ronde 2 18 september - Narcisje80 - 3e kindje - ronde zoveel 18 september - Arrien - 2e kindje - ronde 2 18 september - Wolfje22- 2e kindje- ronde 6 18 september - Zondernaam - 1e kindje - ronde 13 18 september - Emmie83 - 1e kindje - ronde 5 19 september - Sloppyslayer - 2e kindje - ronde 10 19 september - Flippo123 - 1e kindje - ronde 12 20 september - Miranda80 - 2e kindje - ronde 1 20 september - Chelleke84 - 1e kindje - ronde 10 21 september - nijma - 1e kindje - ronde 7 21 september - max78- 2e kindje - ronde 3 22 september - vivi - 2e kindje - ronde 5 23 september - BB10 - 1e kindje - ronde 20 24 september - Daisybunk1 - 2e kindje - ronde ? 24 september - Firerose - 1e kindje - ronde 2 27 september - Zomaar201 - 1e kindje - ronde zoveel (HA bezoek)
Schuldig moet je je sowieso niet voelen! Jij kan er toch niets aan doen? En of en wanneer je kinderen wilt is toch jullie eigen beslissing. Maar goed, ik heb makkelijk praten, ben pas bij ronde 2. Ik kan me wel voorstellen dat we wel meer mensen in gaan lichten als het uiteindelijk niet zo gemakkelijk blijkt te gaan. Dan is het toch fijn om het te kunnen delen. Nu vind ik het wel heel speciaal zo... Maar jeetje, twee miskramen achter elkaar, dat is wel heel erg heftig. Ik wens Daisybunk en de andere die een nare maand (of zomer) achter de rug hebben veel sterkte!
NOD: 16 september - MissQ - 2e kindje - ronde heel veel 16 september - Bosuiltje - 1e kindje - ronde 1 16 september - MD82 - 1e kindje - ronde 8 16 september - CM1978 - 1e kindje - ronde 3 16 september - Novan - 1e kindje - ronde 2 17 september - Migga - 2 kindje - ronde 4 (vorige ronde vroege MK..) 17 september - Jackie 27 1e kindje - ronde 3 18 september - Juud74 - 2 kindje - ronde 10 18 september - Sunshine81 - 1e kindje - ronde 11 18 september - Sandra - 3e kindje - ronde 2 18 september - Narcisje80 - 3e kindje - ronde zoveel 18 september - Arrien - 2e kindje - ronde 2 18 september - Wolfje22- 2e kindje- ronde 6 18 september - Zondernaam - 1e kindje - ronde 13 18 september - Emmie83 - 1e kindje - ronde 5 19 september - Sloppyslayer - 2e kindje - ronde 10 19 september - Flippo123 - 1e kindje - ronde 12 20 september - Miranda80 - 2e kindje - ronde 1 20 september - Chelleke84 - 1e kindje - ronde 10 21 september - nijma - 1e kindje - ronde 7 21 september - max78- 2e kindje - ronde 3 22 september - vivi - 2e kindje - ronde 5 23 september - BB10 - 1e kindje - ronde 20 24 september - Daisybunk1 - 2e kindje - ronde ? 24 september - Firerose - 1e kindje - ronde 2 27 september - Zomaar201 - 1e kindje - ronde zoveel (HA bezoek) De layout weer even aangepast, de vet gedrukte datums waren weer verdwenen..
Ja, dat is lastig hé. Ik zou het aan de ene kant soms ook gewoon graag met een vriendin of mijn moeder delen. Aan de andere kant hou ik het liever tussen mijn vriend en mij. Ze weten wel dat we ooit wel nog een kindje willen. Ik zei vandaag na een bezoek van vrienden met baby; o ik zou ook wel zo'n lief klein babytje willen. Zegt mijn dochtertje dat twee keer na, oeps. Hoop dat ze dat morgen weer vergeten is Twwe miskramen achter elkaar, wat lijkt me dat zwaar. Ik dacht vorige ronde dat ik zwanger was, en was daarna al zo verdrietig. Strerkte.
Zomaar; he meid wat jammer dat je je nu ook hier moet melden! knuffel hier weet alleen me moeder en een goede vriendin dat we bezig zijn... mijn moeder is altijd hel begripvol, ze heeft graag meerdere kinderen gewild...maar niet gekregen...voor mij heeft ze 5jr gedaan en ze heeft verschillende mk gehad met 4-5-6-mnd! dus ze let altijd heel goed op als ze iets zegt tegen me omdat ze weet hoe het is om door buitenstaanders gekwetst te worden! Mijn zoontje is nu ruim 2jr en van alle kanten krijg ik nu dus opmerkingen van wanneer komt de 2de... tja slik..en reactie alles op zijn tijd en onderwerp veranderen...sommige kunnen het zo bot zeggen... maar goed vandaag lekker wezen zwemmen in center parcs heerlijk... nu dus helemaal op haha
Gezellig Sproettie, zal je zo even op de lijst erbij zetten YES, FF is het er ook over eens dat ik de 27ste mijn ei heb gehad!! Had de 26ste positieve ovutesten en de 27ste zeurende pijn in mijn onderbuik. Dus toch voor de eerste x zelf mijn ei gevoeld !!!
NOD: 16 september - MissQ - 2e kindje - ronde heel veel 16 september - Bosuiltje - 1e kindje - ronde 1 16 september - MD82 - 1e kindje - ronde 8 16 september - CM1978 - 1e kindje - ronde 3 16 september - Novan - 1e kindje - ronde 2 17 september - Migga - 2 kindje - ronde 4 (vorige ronde vroege MK..) 17 september - Jackie 27 1e kindje - ronde 3 18 september - Juud74 - 2 kindje - ronde 10 18 september - Sunshine81 - 1e kindje - ronde 11 18 september - Sandra - 3e kindje - ronde 2 18 september - Narcisje80 - 3e kindje - ronde zoveel 18 september - Arrien - 2e kindje - ronde 2 18 september - Wolfje22- 2e kindje- ronde 6 18 september - Zondernaam - 1e kindje - ronde 13 18 september - Emmie83 - 1e kindje - ronde 5 19 september - Sloppyslayer - 2e kindje - ronde 10 19 september - Flippo123 - 1e kindje - ronde 12 20 september - Miranda80 - 2e kindje - ronde 1 20 september - Chelleke84 - 1e kindje - ronde 10 21 september - nijma - 1e kindje - ronde 7 21 september - max78- 2e kindje - ronde 3 22 september - vivi - 2e kindje - ronde 5 23 september - BB10 - 1e kindje - ronde 20 23 september - Sproettie - 1e kindje - ronde 4 24 september - Daisybunk1 - 2e kindje - ronde ? 24 september - Firerose - 1e kindje - ronde 2 27 september - Zomaar201 - 1e kindje - ronde zoveel (HA bezoek) Sproettie toegevoegd aan de lijst.
Goed om te horen dat wij niet de enige zijn die het voor ons houden. Het heeft een beetje twee kanten. Nu vragen een hoop mensen elke keer wanneer wij nou eens aan kinderen gaan beginnen, maar als ze het weten, dan vragen ze elke keer of het al gelukt is. Gelukkig kan ik ook bij 4 mensen mijn verhaal kwijt. Een goede vriendin is zwanger (gelijk in ronde 1 ) en wij delen heel veel met elkaar. Daarnaast 2 collega's/vriendinnen. 1 daarvan is net bevallen van haar 2e en de andere is met haar ex ook maanden bezig geweest voor een kindje, dus weet hoe het is. En 2 weken geleden op een verjaardag heeft een vriendin mij "erin geluisd". Ze had een vermoeden en op een onoplettend moment van mij vroeg ze het of we ermee bezig zijn en ik zei gelijk ja en toen pas drong het tot me door, haha Maar ik zou het ook graag aan mijn moeder vertellen. Ik weet dat zij er verder niet over zal zeuren, want zij heeft er bij alle 3 haar kinderen elke keer weer 5 jaar over gedaan voor ze zwanger was. Maar als ik het haar vertel, dan moet ik het eigenlijk (voor mijn gevoel) ook vertellen aan mijn zus. Onze band is net zo goed als die met mijn moeder. Maar dan kan ik het net zo goed maar aan iedereen vertellen. Nee... Wij houden het voorlopig nog even voor ons.
goeiemorgen dames. mijn ongi is nu net lekker los gekomen (blegh) ga zo lekker douche word mannetje wel wakker van de fohn kan die ome dokter gaan bellen. pff zie er best wel tegen op laat het jullie wel weten xxx
Goedemorgen allemaal, net met de honden naar het bos geweest, helemaal nat geregend blehhh. Nu even lekker met een bakkie achter de computer. Deze week hoop ik voor het eerst mijn eitje te gaan vinden, het is de eerste keer dat ik met ovu testen werk, vind het best spannend eigenlijk. Hopelijk gaat ie niet donderdag positief uitslaan, want dan heb ik net nachtdienst.