Hoi! Hier nog even wat aanvullende informatie van mijn kant.. We zijn nu in ronde 6 aangekomen, NOD zoals op de lijst te zien is rond 20 sept. Voor het eerst met ovutesten aan de slag. We hebben al een hele stoere zoon die na een zeer gecompliceerde zwangerschap met 37 weken is geboren. tijdens de zwangerschap zijn we 2 keer geopereerd aangezien zijn blaas was dichtgegroeid. Zijn nieren hebben dus een enorme opdonder gekregen, alles was heel onzeker maar uiteindelijk gaat alles boven verwachting goed. Hij is net 1 geworden, dus wij vinden het tijd voor nummer 2!hihi Alleen wil mijn lijfje nog niet erg meewerken, helaas. @moeti: Heel veel sterkte... Als ik jouw verhaal zo lees, zaten wij eigenlijk in de omgekeerde situatie. Tijdens de zwangerschap waren wij rouwkaartjes aan het ontwerpen in plaats van geboortekaartjes, durfden ons niet te veel aan ons kindje te hechten, toen hij geboren was leefden we per uur, kortom verschrikkelijk. En gelukkig is het steeds een stukje beter gegaan en is hij na 5 weken ziekenhuis mee naar huis gekomen! Iets wat we tijdens de zwangerschap niet hadden durven dromen... @iedereen die opzoek is naar zijn ei: Succes! @iedereen die aan de klus is: Probeer er ook een beetje van te genieten he? hihihi
Hallo allemaal hier nog een newbie. Ik lees al een tijdje mee en ben ook even weg geweest. Moettie, ik wens jou heel veel sterkte, wat een verhaal. Ook ik weet er de woorden niet voor. Sandra, ik kan me voorstellen dat je daar wat onzeker van wordt. Het kan ook zijn dat je lichaam na een mk even in de war is en nog onder hormonen. Dit kan zich wel weer herstellen. Andere dames die aan het proberen zijn, hopelijk hebben jullie naast het meten er ook veel plezier in zowel in de klusfase als in het idee straks een mooie roze baby in je armen te hebben. Wij zijn nu net begonnen officieel met de eerste ronde. Hoewel we al wel een langere tijd zonder voorbehoedsmiddelen bezig zijn. Nu pas ben ik bezig met ovulatietesten en heb voor afgelopen maand m'n LH piek opgespoord. Daarvoor en daarna wat frequenter geklust dus ik hoop dat het gelukt is. Maarja gezien mijn leeftijd en het feit dat we eigenlijk net bezig zijn hiermee verwacht ik niet dat het gelijk lukt maar je weet het niet. Ik heb berekend dat m´n NOD 12 september is. Dat is de verjaardag van m´n broer. Ik ben dan echter op vakantie en kom 14 september terug dus dat houd ik aan als testdatum. Nogmaals succes voor jullie allen!!
@moettie jeetje wat moeten jullie door een hel gegaan zijn, kan me gewoon niet voorstellen hoe moeilijk dat is Had je niet het gevoel hem minder te voelen rond die tijd?? of is hij pas bij geboorte overleden?? Heb je uiteindelijk wel voor kraamzorg gekozen?? vind het eerlijk best raar om je zo'n vragen te stellen maar aangezien mijn beroep kan ik dit altijd tegenkomen en vind het wel super dat je het er open over hebt!! In ieder geval welkom hier en ik hoop dat het voor jullie super snel raak mag zijn @mrt jij ook welkom bij deze gezellig club pfff jij al een zware zwangerschap moet toch ook hoop stress opgeleverd hebben he ga bij jou duimen voor een snelle raak en makkelijke zwangerschap hier verder eigenlijk geen nieuws ben gewoon heerlijk aan het werk bij een super leuk gezin wat hou ik toch van mijn vak (je zult me ook wel eens anders horen hoor )
@ Sandra - Dank je voor je snelle reply! Heftig om net een miskraam achter de rug te hebben! Ik kan me voorstellen dat het, zeker na de eerste twee snelle zwangerschappen, lastig is om het lichaam weer te vertrouwen op 'signalen'. Vanwege jouw ervaring denk ik dat ik met ovulatietesten ga wachten tot over ongeveer een half jaar (net als mrt). Dan probeer ik het eerst zonder.
Meiden, bedankt voor alle lieve reacties! MissQ: ik praat er graag over... Heb wel gemerkt dat mensen die al kinderen hebben er meer moeite mee hebben dan ik. Het klinkt misschien heeel erg hard, maar wat je niet kent mis je niet. Dat betekend absoluut niet dat ik niet aan Stijn denk of hem niet mis, maar probeer verder te gaan en een moeder en vaderhart een kind te geven.... Miskramen zijn ook niet niks hoor! Je gaat toch twijfelen denk ik... Arnoe: ik gebruik menstruatiekalender.net. Maar ook ovutesten, maar dat is voornamelijk omdat ik erg ongeduldig ben en dat ei niet wil missen Jeetje mrt, das ook moeilijk. Gelukkig hebben jullie je kindje mee naar huis mogen nemen... en geniet je daar nog elke dag van! Vivi, wat een vragen! Geen probleem, ik heb de antwoorden...: VRijdagmiddag 40w ons jochie nog gezien op echo, niets aan de hand. Zaterdagmiddag wat kramp... en daarna werd het erg stil. Kreeg geen reactie meer. In het zh werd bevestigd wat wij eigenlijk al wisten... zijn hartje was gestopt. Zondag natuurlijk bevallen (gelukkkig zelf begonnen maar wel medicatie gehad om het te versnellen). Kraamzorg, niet gekozen maar gekregen. Echt een vrouw, de liefste en beste ooit! Ze heeft zelfs foto's gemaakt van de begravenis... Ze heeft het voor ons een stuk makkelijker gemaakt. Wat is jou beroep als ik vragen mag? (ik gok op kraamverzorgster ) Zo, iemand anders nog vragen?
Sandra, ik kan me zo goed voorstellen dat je je lichaam niet meer vertrouwd! Doe wat nodig is om het te vinden he!
@arnoe; mijn cyclus is ook erg regelmatig, 30 dagen. Maar na 6 rondes klussen zonder resultaat ben ik nu deze maand toch maar begonnen aan de ovutesten. Je moet toch iets, nietwaar? @moetie; wat je niet kent, mis je niet klinkt inderdaad hard maar is zeker waar! Dat is de reden dat, toen het uiteindelijk goed ging met ons manneke, ik heel moeilijk mezelf ertoe kon zetten om van hem te gaan houden. Nog steeds uit een soort zelfbescherming. Ik dacht, als ik me nu overgeef aan hem, en het gaat alsnog mis, dan is het verdriet niet te overzien!! En, mag ik een brutale vraag stellen... Lukt het jullie saampjes om er goed over te praten, het een plekje te geven? Ik vond het wel lastig. Wij hadden/hebben beiden ons eigen manier om ermee om te gaan en het een plek te geven. Het heeft onze relatie wel even op de proef gesteld, moet ik zeggen.. Maar alles is weer op de rit en we zijn helemaal klaar voor nummer 2! Waarschijnlijk zal de volgende zwangerschap ook voor jou enorm spannend worden. Je hebt toch een enorme mentale tik gekregen, nietwaar? Voorlopig eerst maar eens even mijn ei op sporen, en aan de klus! hihi
@moettie goed gegokt ik ben idd kraamverzorgster en moeder vn zoontje van 2,5 juist omdat de mijne nog zo klein is lijkt het me mega moeilijk om te kramen bij mensen in jullie situatie (klinkt misschien raar maar het is dan ook voor ons behoorlijk heftig) ik vind het wel super om te horen dat jullie kraamverzorgster het zo goed gedaan heeft!! en ik vind het al helemaal super hoe jij ermee omgaat, want het is toch een heel groot gemis ik heb echt mega veel RESPECT voor jou en je man hoor!! @sandra kan me goed voorstellen dat je je lichaam niet vertrouwd ik heb ook besloten nog een maand te wachten met ovu testen wil eerst kijken zonder en dan bij ronde 6 kijk ik wel verder @mrt ik snap die zelfbeschreming heel goed hoor je bent juist bang je te hechten en hem dan alsnog te moeten verliezen ook voor jou diep RESPECT hoor weet je als ik zo'n dingen lees besef ik pas hoeveel geluk ik heb met mijn kleine man ondanks alles wat er gebeurd is en hoeveel ziekenhuizen we moeten bezoeken
Welkom Lili!! @Vivi, wat heb jij een supermooi beroep zeg. Ik werk nu met verstandelijk gehandicapte kinderen, maar ik heb lang getwijfeld of ik me niet zou laten omscholen tot kraamverzorgster, misschien doe ik dat ooit nog wel @Moettie goed dat je er zo over kan praten, vind het wel erg moeilijk om te lezen hoor, krijg er tranen van in mijn ogen. En fijn dat je zo'n goed kraamverzorgster hebt gehad, en tja dat zijn ook moeilijke dingen in het werk van kraamverzorgster, maar wel heel fijn als je de mensen toch een beetje steun kan bieden. @MRT Jeetje jullie hebben ook een hoop meegemaakt zeg, wel super dat jullie mannetje het nu zo goed doet. Hopelijk loopt jullie volgende zwangerschap wat onbezorgder. En hier nog geen ei gevonden Hopelijk komt ie niet morgen, want dan heb ik net nachtdienst, maar goed vanavond maar voor de zekerheid aan de klus
Moettie, ik vind het echt heel goed dat je hier zo open over kunt zijn. Echt super respect voor jou. Knap dat jullie al "zo snel" voor een tweede beebje willen gaan. Zal zeker voor jou aan het eind heel erg spannend zijn. Misschien dat de gyn jou dan eerder in gaat lijden? Miskramen doet zeker iets met je. Na de tweede miskraam ben ik 2 maanden thuis geweest. Ik was een beetje van het padje (wat klinkt dit nu stom dat ik dat zo tegen jou zeg, vergeleken bij jou stellen mijn miskramen nu ineens niet veel meer voor).
Jeetje mrt, lees net jouw verhaal over de zwangerschap van jouw zoontje (heb de hele dag gewerkt, mag eigenlijk niet internetten van de baas!!). Jij hebt ook veel meegemaakt zeg. Snap dat je jezelf beschermd door tijdens je zwangerschap niet te veel te hechten aan je kindje. Erg moeilijk...
Hoi meiden ik kom snel even een kijkje nemen... vandaag naar avonturenpark hellendoorn geweest zo leuk! Niks te doen dus konden overal doorlopen, super!
Dat is wel heerlijk zeg, wij zitten nu echt aan de schoolvakanties vast nu de oudste naar school is, en dan is het overal druk. We zijn in maart nog een keer naar disney geweest buiten de schoolvakanties, toen was Thomas nog vier. Maar nu hij vijf is kan dat niet meer.
nee dat is dan weer jammer... ben nu naar iets aparts op zoek om met manlief te gaan doen, deze maand 4jr getrouwd, dus wil iets leuks doen saampjes tja alleen wat is dus de vraag!
@sandra thanks het is zeker een supermooi beroep maar het heeft in combi met kinderen ook zat nadelen want het is echt onregelmatigste beroep wat je kunt krijgen we werken dus echt niet op rooster maar ik ben er trots op!! ik heb me laten omscholen toen mijn zoontje 6 maanden was een opleiding van 1.5 jaar pittig icm met mijn kleine man die toen de eerste astma aanvallen kreeg maar het is me gelukt en ik kan voor het eerst in mijn leven zeggen dat ik gelukkig ben in een baan!! nou volgens mij heb ik blaasontsteking, mijn urine stinkt, is troebel en heb pijn onder in mijn buik. mijn nadeel is dat ik een blaasontsteking meestal niet voel tot gevolg dat ik een nierbekkenontsteking krijg dus morgen of vrijdag tot maar ff plasje brengen zou ik dan moeten aangeven dat we bezig zijn voor kleine???
@wolfje ja he leek me ook al, het probleem is wel dat ik waarschijnlijk mijn vader moet sturen moet ook ff kijken of mijn ha al terug is van vakantie grrrrrrr
Ja ik zou het ook doorgeven Vivi je weet het nooit. Ik werk nu ook onregelmatig, het is inderdaad lastig met opvang regelen, wij hebben het geluk dat mijn man zijn tijd zelf in kan delen dus bijv. s'ochtends heel vroeg beginnen en dan optijd naar huis. Het enige wat ik nu niet kan is als er zieken zijn ineens spontaan invallen.