NOD 16-30 september 2010

Discussie in 'NOD forum' gestart door Flippo123, 17 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miranda80

Miranda80 Fanatiek lid

18 aug 2010
    2.058
    0
    0
    Moeder en inkoopster
    Utrecht
    @Migga:Ook mijn menstruaties zijn langer en zwaarder na mijn bevalling (11 maanden geleden).
    Ben nu erg onregelmatig 27-34 dagen.
    Maar ik maak mij er geen zorgen over.

Mijn zoontje is nu 11 maanden en sommige mensen vinden het wel erg vroeg om nu al voor een tweede te gaan.
    Wat zijn jullie meningen?
    Ikvind het juist leuk zodicht opelkaar

2. Miranda80

Miranda80 Fanatiek lid

18 aug 2010
    2.058
    0
    0
    Moeder en inkoopster
    Utrecht
    nog een vraagje
    Hoe voelt een ei sprong?
    Ik heb het nog nooit gevoeld, maar wil er eens op gaan letten

3. sandra

sandra Fanatiek lid

@ Miranda, mijn oudste zoon (thomas) was 8 maanden toen ik zwanger werd van Jasper, ze schelen dus ook maar 17 maanden, het is nu echt geweldig, thomas is 5 en jasper bijna 4 en ze hebben echt wat aan elkaar.
    Toen ze nog echt heel klein waren heb ik ontzettend genoten, maar het ook wel als zwaar ervaren.
    Maar als het voor jullie goed voelt, er gewoon voor gaan zou ik zeggen, de eerste jaren zijn pittig, maar als ik mijn mannetjes nu zo samen zie echt geweldig.

Heb nu wel bewust gewacht tot Jasper naar school gaat om te gaan proberen voor een derde. Zo kan ik in alle rust heerlijk gaan genieten van zo'n kleintje, en ik zie het al helemaal voor me twee grote stoere broers met zo'n klein mannetje of vrouwtje erbij hihi, nou eerst maar eens zwanger worden.

En hoe een eisprong voelt ik zou het niet weten, heb hem nog nooit gevoeld:p

4. Miranda80

Miranda80 Fanatiek lid

18 aug 2010
    2.058
    0
    0
    Moeder en inkoopster
    Utrecht
    Ik dacht al dat ik de enige was die geen eisprong voelde.
    Maar gelukkig ben ik niet de enige.

Ik vind het leuk 2 kinderen zo dicht op elkaar,kunnen ze lekker met elkaar spelen.
    Alles zal welzo zijn voor en nadelen hebben.
    Eerst maar eens kijken of het weer zo vlug gaat.

5. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Miranda, jij voelt zelf het allerbeste aan wanneer je toe bent aan een tweede kindje. Daar heeft je omgeving gelukkig niets over te zeggen ;). Ach, als het aan de omgeving ligt is het nooit goed: wij zijn pas sinds mei dit jaar weer bezig voor een tweede, terwijl onze zoon al bijna 3 wordt. Ik heb bewust zo lang gewacht, vond het heerlijk om eerst uitgebreid van mijn zoon te genieten. Maar ook ik krijg regelmatig reacties. Heb geleerd er mij van af te schermen.
    Mijn zusje en ik schelen ook 4 jaar. Hoewel we vroeger niet veel aan elkaar hadden, zijn we nu heel close.

Ik voel mijn eisprong meestal wel. Ik kan het het beste omschrijven als een trekkerig gevoel in mijn lies. De ene maand links, de andere maand rechts.

Dus jij merkt ook dat je ongi veranderd is sinds je bevalling? Ik vergeet soms dat ik voor mijn zwangerschap gewoon aan de pil was en sindsdien niet meer, dus hoogstwaarschijnlijk is dat de reden dat mijn menstruatie nu zo pijnlijk is. Zal proberen me er niet teveel zorgen meer over te maken!

Fijne dag allemaal!

liefs, Migga

6. Miranda80

Miranda80 Fanatiek lid

18 aug 2010
    2.058
    0
    0
    Moeder en inkoopster
    Utrecht
    @Migga:
    Dat klopt, ben lang aan de pil geweest dus ik weet ook niet meer wat normaal is.
    Met de pil had ik haast geen krampen en nu wel helaas.
    Misschien zijn we wel snel weer 9 maanden van onze menstruatie af!

@Sandra.
    Wij doen ook gewoon wat we zelf willen.
    En dat voelt goed!

Fijne dag allemaal.

7. nijma

nijma Bekend lid

16 aug 2010
    573
    0
    0
    limburg
    hey dames

mag ik me aansluiten? vandaag ook ongesteld geworden...dus op naar de vogende dan maar he

ik ga ook maar uit van de langste tot nu toe en dan zou ik uit komen op de 21 ste, 1ste kindje, ronde 7

ga het nu eens proberen met ovulatie sticks:)

8. nijma

nijma Bekend lid

16 aug 2010
    573
    0
    0
    limburg
    11 september - MissQ - 2e kindje - ronde heel veel
    16 september - Bosuiltje - 1e kindje - ronde 1
    16 september - MD82 - 1e kindje - ronde 8
    16 september - CM1978 - ? kindje - ronde 3
    16 september - Novan - 1e kindje - ronde 2
    17 september - Migga - 2 kindje - ronde 4 (vorige ronde vroege MK..)
    17 september - Jackie 27 1e kindje - ronde 3
    18 september - Juud74 - 2 kindje - ronde 10
    18 september - Sunshine81 - 1e kindje - ronde 11
    18 september - Sandra - 3e kindje - ronde 2
    18 september - Narcisje80 - 3e kindje - ronde zoveel
    18 september - Arrien - 2e kindje - ronde 2
    19 september - Sloppyslayer - 2e kindje - ronde 10
    19 september - Flippo123 - 1e kindje - ronde 12
    20 september - Miranda80 - 2e kindje - ronde 1
    20 september - Chelleke84 - 1e kindje - ronde 10
    21 september - nijma - 1e kindje - ronde 7

ik heb me zelf erbij gezet

9. Blue Eyes

Blue Eyes Bekend lid

30 jul 2010
    985
    0
    0
    Gelderland
    Ik vind het juist leuk kinderen kort op elkaar. Ik heb gewerkt bij een gezin met 3 meiden in de leeftijd 2,5 4 en 5,5 jaar. Erg leuk. Ze hadden echt veel aan elkaar en hielpen elkaar op weg enz.
    In mijn omgeving zie ik het steeds vaker dat er 1,5 jaar zit tussen 2 kleintjes.

10. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    @migga en miranda: Ik scheel ook 4 jaar met mijn zusje en zij weer 4 met mijn oudste zus (ik dus 8 jaar) en ik vond dat zelf achteraf gezien niet zo leuk. Nu maakt het allemaal niet meer uit omdat we alledrie volwassen vrouwen zijn, maar tegen de tijd dat ik echt een beetje bewust werd van alles ging mijn oudste zus al bijna het huis uit.

Voor mij was het wel een bewuste keuze om de kids wat dichter op elkaar te krijgen, ook gezien mijn leeftijd (bijna 36 inmiddels), 2 jaar ertussen leek mij heel leuk, maar helaas, inmiddels zijn we 9 rondes verder en ben ik nog steeds niet zwanger, dus het leeftijdsverschil wordt nu minimaal ruim 2,5 jaar. Vind ik ook wel oke hoor, ik ben inmiddels zo nerveus over dat maar niet-zwanger worden (iets mis gegaan bij de bevalling ofzo, eileiders geknakt???), dat ik al heeeeeeeel erg blij en dankbaar zou zijn als het weer een keer lukt en de vrucht blijft zitten.

Over die ongi's na de bevalling... mijn cycli zijn iets korter geworden, was eerst 30-32 dagen, nu 27-29 dagen en de buikkrampen en bloedverlies zijn een heel stuk erger geworden, moet nu bij de eerste 2 dagen een verbandje en een supertampon in en echt vaak verwisselen. Ook nieuw, rugpijn, doet een beetje denken aan rugweeeen, maar dan (gelukkig!!) een stuk zwakker, had ik vroeger nooit....

11. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Wat is het hier rustig vandaag zeg....

12. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

heej meiden
    ik kom me hier ook melden nod 18sept...
    (kwam er net achter dat ik met het verkeerde groepje meeklets!)
    Hoezo blond;)

13. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Ha ha, welkom wolfje! Ik heb mijn NOD ook op de 18de, gezellig!

14. Zeepaardje

hoop zo dat mijn cyclus niet langer wordt... dan dat hij nu al is!

15. Zeepaardje

moet zo weg..ga dvd huren, vananvond romantische avondje met manlief...heerlijk!

Maar heb al 2 dg last van een foutmelding op internet...wordt er gek van! Na 5 min foutmelding en dan wordt internet afgesloten...kan er dan niks mee... zo irritant, weet niet wat ik er mee aan moet!

16. sandra

sandra Fanatiek lid

Welkom wolfje, jouw afgelopen cyclus was inderdaad lang, maar die daarvoor niet toch? Ik hoop voor je dat die deze maand niet zo lang is;)

17. Zeepaardje

dank je sandra
    tja die ervoor was korter...maar goed hou liever me langste aan..

18. MilanFleur

MilanFleur Actief lid

28 jul 2010
    394
    0
    0
    Omgeving utrecht
    Ha dames,

Ik kom me hier ook melden, helaas zijn vanmorgen de rode duivels weer gekomen... Mijn NOD is 22 september.

Veel succes allemaal!!

19. Novan

Novan Actief lid

16 aug 2010
    154
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Jeetje, ben ik een dagje aan het werk zijn er opeens 3 pagina's volgekletst! Gezellig!

Vanochtend wakker geworden met buikpijn, dus heb me de hele dag af zitten vragen of ik dan toch al nu mijn ei heb? Ben voor het berekenen van mijn NOD afgegaan op de lange cyclus van vorige maand. Vroeger was ik er nooit zo mee bezig, dus ik heb eigenlijk geen idee of ik buikpijn heb tijdens de eisprong. Maar ja, je gaat van alles denken (en voelen!) als je er eenmaal mee bezig bent. Spannend hoor!

@ wolfje: Heb je niet gewoon een virus op je computer?

20. sunshine81

sunshine81 Niet meer actief

@wolfje, wat voor melding krijg je dan? Inderdaad een virus zou goed kunnen, wel erg vervelend trouwens!!!

@novan, lastig he om dat dan te bepalen, gebruik je geen ovulatietesten? Ik ben ze vorige ronde voor het eerst gaan gebruiken en toen bleek dat mijn ei eerder kwam dan ik dacht. Ben benieuwd of dat deze ronde weer zo is.

Hier vind ik dat het allemaal zo lang duurt haha. Eerst wachten op je ei en dan nog veeeeeeeel langer wachten op je NOD.
    Gelukkig ga ik deze ronde op vakantie als mijn NOD is, lekker weer en meer afleiding, hopelijk helpt dat hihi.

Deel Deze Pagina