Over tempen: Dit doe je bij voorkeur anaal, betrouwbaarder dan oor of mond. Je tempt direct bij wakker worden en vóór het opstaan. In principe is elke dag op hetzelfde tijdstip en na hetzelfde aantal uren slaap het beste. Het is makkelijk je temp bij te houden in een grafiekje. Hiervoor heb je handige websites zoals die in mijn linkje naar mijn tempkaartje. Deze is alleen wel in het engels. Over het algemeen is het zo dat in de 1e fase van je cyclus je temp omlaag gaat en of laag is. Vlak voor je eisprong kan je temp een dipje hebben. Na je eisprong gaat je temp met een sprong of geleidelijk in 1 a 2 dagen omhoog met gemiddeld 0,3 graad (in vergelijking met temp voor de eisprong). Na je eisprong is je temp duidelijk hoger dan voor je eisprong (twee fase patroon). Soms zie je in de 2e helft van je luteale fase (zo noemt men de fase in je cyclus tussen eisprong en menstruatie) nog een verhoging in je temp (driefase patroon). Dat komt wel eens voor bij een innesteling. Sommige kunnen hierdoor zien dat ze zwanger zijn. Het is echter niet zo dat iedereen met een driefasepatroon zwanger is. Vlak voor je menstruatie (1 a 2 dagen) kan je temperatuur weer flink zakken. Dit kan ook gebeuren op de dag dat je menstruatie begint of 1 a 2 dagen erna. Dit is een korte uitleg. Meer informatie vind je bijvoorbeeld op de website fertility friend (zie link in mijn handtekening) Ook op het forumdeel kinderwens -> temperatuurkaartjes kun je veel informatie vinden
hier mijn verhaal misschien weten jullie wat ik er mee moet!! Als eerst mijn cyclussen om duidelijkheid te geven. ik had de volgende cyclussen. febr;29 dagen maa;28 dagen april;13e posi test vmk 4 weken 5 dagen.posi test op dag 28. mei; 13e posi test mk partiele mola positest op dag 25. juni; 30ste eerste curretage. juli;6 juli tweede curretage Juli; 27 dagen. Aug; 29 dagen. Nu is het zo dat ik toch echt van mening ben(heb het duidelijk gevoeld) dat ik 4a5 september mijn eisprong heb gehad. echter had ik gister avond dat was dus dag 14 ontzettende pijn, ik heb dit zo 2 uurtjes gehad het leken wel weeen echt niet normaal. na die twee uur was het weg maar had ik nog steeds raar gevoel in me buik. alsof ik een opgeblazen ballntje in me buik had en had er ook beginnende ongie krampen. Ik dacht dan zou dat mijn innesteling geweest moeten zijn. (mijn baarmoeder mond was zondag duidelijk te voelen en heel zacht. Nu ligt hij ver naar achter kan erbijna niet bij) dus denk daarom ook dat die pijn van gister niet van een ei was maar een innesteling. Maar kan dat al zo snel de 14 e dag al een innseteling? Als je kijkt naar mijn 2 mk waarbij ik ok meteen achter elkaar zwanger was daar zat ook maar 25 dagen tussen.tot de posi test! nu had ik mijn temp gemeten die was vrij hoog 37.5. nu vroeg ik me af wat zeggen jullie hiervan is dt nou mogelijk om zo vroege innesteling te hebben gehad? ben steeds misslijk sinds vandaag maar ben bang dat ik het me misschien wel inbeeld omdt ik het zo graag wil?! liefs mamavand
@ liefkleintje, lastig ja elke dag op hetzelfde tijdstip tempen. In het weekend heb ik ook nooit zin om mijn wekker te zetten. Maar meestal wordt ik wel een keer vroeg wakker dan temp ik en dan slaap ik weer verder En na een aantal rondes tempen weet je ook wel ongeveer wat er gebeurt, maar niet altijd @ mamavd, een temp van 37,5 is wel vrij hoog. Maar met 1 temp weet je niet zoveel. Je weet namelijk niet wat jou basale temperatuur is voor je eisprong. En ook door slecht slapen, een verkoudheid oid of zomaar kan er ineens een keer een hoge temp tussen zitten. Op basis van je temp kun je niet zeggen of je zwanger bent, en op basis van 1 temp kun je niet zeggen of je eisprong is geweest. Maar als je 4 a 5 september je eisprong had en gisteravond krampen. Is dat heel misschien wel een innesteling geweest. Al vind ik het wel heel snel. Ze zeggen dat dat gemiddeld een dag of 5 duurt. En bij jou zou het dan al met 2 dagen zijn, maar misschien had jou eitje wel haast . De krampen kunnen ook door wat anders zijn gekomen, darmkrampen of zo. Op dit moment kun je er nog weinig over zeggen. Over anderhalve week kun je misschien een test gaan wagen en als ie positief is dan heb je misschien wel gelijk. Dus nog even geduld hebben al is dat heel lastig Ik vind periode tussen ei en menstruatie altijd zo lastig. Ik voel ook altijd zo veel, maar wat gebeurt er nou van binnen???
Hey mamavand, ik denk dat het inderdaad heel vroeg is, maar omdat je iets zo graag wil, begin je dingen in te beelden. Ik ga volgende maand eens proberen te tempen, alhoewel het zeer ingewikkeld klinkt. Ik gebruik ook al ov testen, dus wie weet, combinatie van de 2, helpt misschien om mijn lichaam te leren kennen. Ik hoop dat ge binnenkort positief nieuws hebt.
goedenavond! @missy: ja die dipsticks zijn heel goed vind ik, je hebt wel kans dat als je 's middags veel drinkt ze geen goed resultaat geven maar zelfs bij mij de laatste ronde had ik een goede positieve terwijl ik echt 'waterige urine' (sorrie ) had, dus hij was helemaal niet geconcentreerd en zag echt wel m'n LH piek @afrola: welkom. Zaten wij niet samen in het oktober2009 topic in het begin? @mamavand: een innesteling 'kan' 3 dagen na je ovulatie zijn dus het is een mogelijkheid. Het is afwachten.
NOD-LIJST 16-30 september 16-sept Brondy (2e ronde, 1e kindje) Dotty (2e ronde, 1e kindje) Meow (4e ronde, 2e kindje) Danielle (7e ronde, 1e kindje) Gesina (5e ronde, 1e kindje) Lisa1 (2e ronde, 1e kindje) Kayde (?e ronde, ? kindje) 17-sept Lilotje (1e ronde MMM, 1e kindje) Wuppie01 (12e ronde, 1e kindje) Bloem18 (4e ronde, 1e kindje) liefdeis (1e ronde, 1e kindje) 18-sept Lieser (4e ronde, 1e kindje) 19-sept Mien1 (5e ronde, 1e kindje) Meissie2008 (10e ronde, 2e kindje) Liefkleintje (4e ronde, 1e kindje) Lefbekkie (4e ronde, 3e kindje) liefde88 (4e ronde vmk, 5e ronde, 1e kindje) Vicky (10e ronde, 2e kindje) vlinder13 (3e ronde na MA, 8e ronde totaal, 1e kindje) 20-sept Maia (ronde 5 ma, 2e kindje) Eowynka (2e ronde, 1e kindje) Wallie81 (8e ronde, 1e kindje) juna (1e ronde, 2e kindje) 21-sept LeenElise (4e ronde, 1e kindje) Shivra (1e ronde, 1e kindje) Evaa (5e ronde, 1e kindje) Princess79 (2e ronde na mk, 7e ronde, 1e kindje 22-sept Tara84 (5e ronde, 1e kindje) Within D (1e ronde na 2e pilstop, 1e kindje) Charity2010 (1e ronde na mk, 2e kindje) Missie86 (5e ronde, 2e kindje) Jufaman81 (8e ronde, 1e kindje) 23-sept Siri1981 (4e ronde, 1e kindje) RooDje (2e ronde na MK, 7e ronde, 1e kindje) Mandjuh86 (5e ronde, 1e kindje) Mewe (25ste ronde, 1e kindje, 1e iui) Afrola (2e ronde na MA, 2e kindje) Cinnepinnetje (3e ronde, 1e kindje) 24-sept Caro13 (7e rondje, 1e kindje) Wensje2 (3e ronde, 2e kindje) Debs1 (8e ronde (3e na mk), 1e kindje Moisie (ronde?, 2e kindje) Mamavand (1e ronde na partiele mola, 2e kindje) Roosje31 (11e ronde, 2e kindje) bjanc (4de ronde, 1ste kindje) 25-sept Mawaikee (4e ronde, 1e kindje) November (2e rondje; 2e kindje) Diana75 (10e ronde, 1e kindje, 3e ronde na vmk) 26-sept Sitalita (3de ronde, 1e kindje) Gewoonlinda (1e ronde; 2e kindje) 27-sept Whitesaber (12de ronde,5de ronde clomid, 2de kindje) Evelienj ( 4de ronde, 1de ronde mk 5w3dg, 1e kindje) 28-sept Daggie1984 ( 2e ronde, 2e kindje) Bellamano (3e ronde, 3e kindje) 29-sept Volonta (5e ronde, 2e kindje) Samba(1ste rronde, 2e kindje) 30-sept Joekie (ronde ontelbaar; 1e kindje) Geen Datum Hendrika (ronde 23, 1e kindje) LadyT (1e na mk, 4e ronde totaal; 1e kindje Jusi (2e kindje, 1 jaar bezig) Moontje01 (4e ronde na 2.5 jaar geen cyclus, 1e kindje Aantal: 61 0 Zwanger Ongesteld MMM Negatieve test Vlindertje Cyclus van slag Ik heb mezelf ook toegevoegd!
Lees maar op de site van de Telegraaf..... Ik dacht dat ik gek werd....laptoptafeltje trilde en mijn glas drinken zag ik bewegen! Ook voelde ik het zelf! Daarna las ik op twitter dat half NL het gevoeld heeft Ik woon in Brabant!
oooooh ja ik lees t nu overal op facebook. Nee heb volgens mij niks gevoeld. Hahaha gelijk in mn les van morgen verwerken (geef aardrijkskunde)
Hallo allemaal... Allemaal bedankt voor t medeleven , ff een paar daagjes rust genomen en we gaan er weer volop tegenaan! Zondag op de echo was een eisprong te zien, en ik had ook eiwit slijm, dus wie weet.. Wel heel snel na de mk, maarja schijnt goed te zijn dus... Gister hebben we de rechtzaak gehad (ik had er al eens wat over verteld ligt me bij).. Dochtertje van mn man die morgen 2 wordt. Hij heeft haar nog nooit gezien omdat zn maffe psychotische ex vader onbekend op de akte heeft gezet. Mevr was al 5 kinderen kwijt uit huis geplaatst waar mn man niks van wist. Hij is maar een maand bij dr geweest en ze is ook zwanger van hem geraakt.. Ze is nu dit meisje ook kwijt, ze woont nu bij haar broer die heeft volledige voogdij.. Mevr was in hogerberoep tegen de dna test die in januari was. In oktober is daar de uitslag van en dan weer verder.. Pffff tis zon lange weg... Schande hier in NL! Nu al 3 jaar druk mee.. Mn man begint nu zelfs over een grens.. Wanneer te stoppen? Want helaas is het normaal hier in dit land dat het jaren en 1000000en euro's kost.. En ongewild en onbewust mss ons huwelijk.. We willen samen ook kinderen en een toekomst natuurlijk.. Niet dat zn dochtertje er niet bij past dat zou helemaal geweldig zijn, maar het is zeer onwaarchijnlijk.. We gaan zowiezo voor vaststelling vaderschap omdat we daar zover mee zijn, en dan even kijken hoe en wat... Tis zooo moeilijk.. Het blijft zijn keuze, ik steun hem welke keuze ook... Ik heb ook geen aardbeving gevoeld.. Hoe is het hier verder met iedereen? Maandag begin ik bij Ziggo... Jumbo heeft me er op mn laatste dag proeftijd uitgetyft.. Met de tekst: we hebben een 18 jarige die is goedkoper... En toen ik met een advocaat kwam hadden ze ineens een andere reden.. Mjaaa laten ze maar snel mn 73 uur overmaken ben ik er klaar mee.. Wat een werkgever is dat!! Nou dat was het wel weer hihi
Ik ben ook weer aan het solliciteren.. zit al sinds mei thuis door mijn fibromyalgie, omdat het gewoon niet meer ging. Contract liep af, niet verlengd en dus ziektewet in. Vandaag keuring bij UWV gehad, ik zie er niet ziek uit dus ik word de ziektewet uitgeknikkerd. Vanaf maandag heb ik sollicitatieplicht.. zit je dan als chronisch zieke. Ik heb nog niet eens mijn revalidatie afgerond..!
Daar moet je werk van maken meid! Er zijn zoveel mensen in NL die misbruik maken en de mensen die het nodig hebben zijn de dupe! Mijn man zit ook met een WIA thuis wegens vastlopen op het werk (psychisch).. Nou wegens het verhaal hierboven met zn ex, is die helemaal op slot geraakt, en zn behandeling en herstel belemmerd.. Is natuurlijk een ander geval, maar ik zou er werk van maken!
En je hoort veel over t UWV, dat er nu slechte mensen werken... Die niet eens bevoegd zijn, en zonder toestemming van bedrijfsartsen zomaar iedereen aan het werk sturen. En tegen dokterspapieren kunnen ze niet op meid!! Ooow kan ik me zo kwaad om maken...
Ik had al mijn papieren bij me.. het is de ziekte die niet erkend word door het UWV.. en ik wil wel werken! alleen geen baas die me aanneemt als je 3 maanden opname in het vooruit zicht hebt..