Netjes Mijn luteale fase is op een gegeven moment van 14 dagen naar 16 dagen gegaan... Je schreef dat je cyclus 25 dagen was daarom dacht ik even dat je een korte lf had
Oh vandaar ik dacht al hahah!! nee hij is zoieso niet korter dan 14 dagen Ja daarom misschien ben ik wel weer zon appart persoon hahah ik probeer gewoon af te wachten en blijft mn ongie nog steeds uit dan ga ik over een paar dagen weer opnieuw testen
Niet alleen maken sommige mensen (langzamer) HCG aan, maar waar het volgens mij vaker om draait bij negatieve testen, terwijl je wel zwanger bent, is dat je alleen het HCG uitplast wat je lichaam niet nodig heeft. Je kunt dus wel veel HCG hebben, maar als je alles gebruikt, plas je niks uit. De enige oplossing is dan een bloedtest bij de dokter.
Okeej ja ze zei ook tegen mij dat ik eind deze week dan maar even opnieuw een test moest doen en was mijn Ongie dan nog uitgebleven dan moest ik weer bellen!!
Goedemorgen meiden! Heb helaas een hoop rood voorbij zien komen, maar ook wat beter nieuws: Djonna meisje! Ik zie hem ook hoor. Ervaren tuurder in het testentopic Voorzichtig gefeliciteerd, hopelijk is ie van de week donkerder! Hier alweer 3 dagen overtijd, iedere keer wel krampen in mijn baarmoeder, maar geen ongi. Had vorige week eeen heeeeeeel licht streepje om mijn test, dus van de week maar weer eens testen en hopen op een echte dikke streep Durf alleen nog nergens op te hopen, met die gekke cyclussen van mij
ja idd we missen dr ik zag dat ze 19 aug voor het laatst hier was ze zou denk ik wel druk zijn met de puppies !!
NIET ZWANGER Als jij op 8 aug. een positive ovulatietest had, kan je ei op 10 aug. nog gesprongen zijn, en zit je nu 'pas' op 12 DPO ipv 14 DPO. Ik zou over twee dagen nog eens testen. WEL ZWANGER 12 DPO kan ook te vroeg zijn om te testen. Even een paar scenarios uitgaande van een zwangerschap en een lesje 'waarom je niet te vroeg moet testen' (niet alleen voor jou hoor ): Negatief testen scenarios - Je tempdaling van gisteren was een innesteling op 11 DPO. = Nog niet voldoende HCG om te meten. - Je hebt op 5 DPO een innesteling gehad. Je HCGwaarde vóór innesteling was 0 en op 5 DPO 1. Tussen bevruchting en innesteling maak je al langzaam HCG aan. Na innesteling verdubbelt het elke 1,5 a 2 dagen. Gisteren zat je op 6 dagen na innesteling, dus 3x verdubbeld, dus 1-2-4= 8 HCG. = Nog niet te meten met een test. - Je hebt op 8 DPO innesteling gehad en je HCG waarde was 4. Je bent een snelle HCG'er en je HCG verdubbelt elke 1,5 dag. Je HCG waarde is nu 16 = waarschijnlijk nog niet waarneembaar met test. Positief testen scenarios - Je hebt op 5 DPO innesteling gehad en je HCGwaarde voor innesteling was 2,5. 3x verdubbelen en je HCG is 20. = Waarschijnlijk wel meetbaar met test op 11 DPO. - Je hebt op 5 DPO innesteling gehad en je HCG waarde was 4. Je bent een snelle HCG'er en je HCG verdubbelt elke 1,5 dag. Je HCG waarde is nu 32. = Je hebt een duidelijk lijntje op de test op 11 DPO. CONCLUSIE De bofkonten die op 9 DPO al positief testen zijn gezegend met een hogere HCG waarde voor de bevruchting, EN/OF maken na eisprong en voor de innesteling al veel HCG aan, EN/OF verdubbelen snel in HCG. Maargoed, hoeveel zijn dat er....? En toch ga ook ik testen op 10 DPO hahaha
Jaa, ben ook wel benieuwd naar het lijstje.... En de puppies, en haar (positieve?!) zwangerschapstest!!
Gesina, ik ben uitgegaan van testen op 11/12 DPO en een aantal mogelijk scenario's erbij. Dat kan voor iedereen gelden. Alleen onderstaande is direct op jou van toepassing. Je kunt op 12 DPO zitten ipv 14 DPO. Dus je ongi hoeft nog niet te komen, en als je verder leest leg ik uit dat je negatieve zwangerschapstest van vanmorgen niet perse betekent dat je niet zwanger bent. Maar misschien ook wel lol. Erg he, je kunt eigenlijk nergens van op aan!! Niet alleen jij, maar iedereen. Alleen een bloedtest biedt uitsluitsel. Als jij op 8 aug. een positive ovulatietest had, kan je ei op 10 aug. nog gesprongen zijn, en zit je nu 'pas' op 12 DPO ipv 14 DPO. Ik zou over twee dagen nog eens testen.
hahah jeetje idd je kan zeker nergens van uit gaan !! maar bedankt voor de uitleg dus met andere woorden gewoon afwachten ik had net ook van iemand anders begrepen dat als je eisprong later is gesprongen dat automatisch ook je lf dan langer is en dat daardoor je cyclus lengte ook langer wordt Klopt dat ?? dus zal maar zeggen dat ik mijn eisprong op de 9e heb gehad dan zou ik dus morgen Ongie moeten worden?? Of zie ik het nou helemaal verkeerd?? whaha pff,,,
Ehh, je hebt het bijna goed. Als je ei later springt wordt je LF niet langer maar je cyclus. Als je altijd een LF van 14 dagen hebt en je ei springt op dag 11, dan heb je een cyclus van 25 dagen. Maar je ei kan ook best op dag 15 springen. Tel daar je LF van 14 dagen bij op en je cyclus wordt 29 dagen. In jouw geval kan je morgen of overmorgen ook nog ongi worden, omdat je ei 1 a 2 dagen na je positieve ovulatietest van 8 augustus springt, dus op de 9e of 10e. + 14 = ongi op de 23e of 24e.