NOD 16 augustus - 31 augustus

Discussie in 'NOD forum' gestart door Babbel81, 19 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynneke

Lynneke Actief lid

29 mrt 2007
    122
    0
    16
    oh ik had me vergist. Ik had 4 aug. m'n ei. En omdat ik een LF van 10 dagen heb zit ik nu dus al op m'n NOD...

2. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Vindt het heerlijk om met vriendlief samen te zijn
    Groningen
    Ik denk dat je het beste kunt wachten tot je 2 dagen 'overtijd' bent.

Want als je LF kort is kan je het beste wachten tot je 12-14 dagen na je ei bent.

3. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    @BABYWISH streepje is streepje toch, ik had bij mijn eerste zwangerschap ook eerst tijdje licht vage streep maar na halve week werd hij donkerder

Hier al hele dag vage buikpijn nu blijf ik steeds denken zou het pfff wat duurt wachten lang zeg

4. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Vindt het heerlijk om met vriendlief samen te zijn
    Groningen
    Alleen dat is juist het probleem.

Als ik geen pregnyl had gebruikt dan had ik direct een zwangerschapsbanner aangemaakt (bij wijze van spreken dan he) :p

Maar ik zit nu op 10 Dagen na de pregnyl.
    Terwijl de HCG in bloed gisteren 2,8 was.

Hoeveel HCG zou er nog in mijn urine gezeten hebben dan :(:(

Rotpregnyl ook. Je weet nooit wanneer je streepje 'echt' is

5. Foofer

Foofer Bekend lid

25 jul 2010
    831
    4
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb vorig weekend m'n ei gehad (tenminste dat denk ik, als m'n cyclus goed is en ik gebruik geen ovu testen, nog niet tenminste ;))
    en sinds vandaag erg veel witte afscheiding.. Zou dit van een mogelijke innesteling kunnen zijn of ook een teken dat m'n ongi eraan komt?
    Verder ook gevoelige tepels.

Maandag is het al de 16e ja, leuk om met iedereen de spanning te delen van het testen etc. :)

6. Pientje01

Pientje01 Actief lid

16 jun 2010
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook veel witte afscheiding een dag of vijf na mijn ei. Hopelijk een goed teken foofer!!

7. Foofer

Foofer Bekend lid

25 jul 2010
    831
    4
    18
    NULL
    NULL
    @Pientje01 fingers crossed :)

8. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Hier ook nog steeds eggwhite.... duim duim duim!

Wanneer gaan jullie testen? Kunnen jullie het uithouden tot de testdag in jullie banners???

9. Joyce012

Joyce012 Actief lid

7 aug 2010
    395
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier ook vage buikpijn rond mijn eileiders en(meer mijn) baarmoeder. verder hele gevoelige tepels en sinds vandaag veel witte afscheiding!

Hahaha best grappig of het is een goed symptoom of juist niet

en we wachten en wachten en wachten en wachten en wachten
    en wachten en wachten en wachten en wachten
    en wachten en wachten en wachten en wachten en zo blijven we wachten tot NOD

10. Pientje01

Pientje01 Actief lid

16 jun 2010
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    @missq: ik probeer het echt vol te houden tot mijn nod! Ik heb geen test in huis gehaald want dan ga ik voor de bijl!

11. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Hier al 2 dagen last van bruinverlies, dus ik weet niet wat ik ervan moet denken, temp.vanochtend ook gezakt...:( vorige cyclus 4 dagen bruinverlies voor ongi gehad, dus heb me hoop wel een beetje opgegeven. Verder veel last van me maag en darmen, opgegeblazen buik, diarree en dan weer verstoppping.Voel me dus niet echt op me best nu, fijn hoor zo'n weekend:p. Zo even zeuren hoor;):D, nu ben ik het weer kwijt...;)

12. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    @joyce, ik zou dat van die witte afscheiding ook wel eens willen weten!!!!

@pietje, knap dat je wilt wachten... ik denk dat ik morgen of maandag toch zwicht voor een testje!!! (moet wel zeggen dat ik hier een stuk of 4 a 5 testjes nog heb liggen....!)

13. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Zwaar hé?! Dat wachten!
    Pfffffff.

Ik heb dan wel een positieve test maar dat geeft nog steeds geen zekerheid dat het goed zit met de zwangerschap.........en ik durf geen tweede test te doen omdat ik bang ben dat hij negatief is..........pfffff

Ik ga nu wachten tot woensdag en als hij dan nog steeds positief is dan ga ik een vreugde dansje doen :D

Vroeg positief testen is ook niet alles dat heb ik nu wel gemerkt, en als het mis gaat doe ik dat niet meer...
    Maar ik heb dan ook nog nooit vroeg een testje gedaan.
    In de 8jr voor Megan had ik bijna elke periode deze klachten en ik werd altijd netjes optijd ongi, en eerlijk gezegt ga ik er wel vanuit dat ik gewoon ongi word hoor..
    Maar stiekum geniet ik wel van mijn positieve test hoor :D

14. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Joyce, ik denk dan toch dat het je ei was hoor... Ik heb dat dus niet tijdens mijn ovulatie, heb dan alleen eggwhite en steken aan de kant waar mijn ei springt, maar ik lees hier dat veel dames dan gevoelige tepels hebben, samen met een bijna even dikke streep op je ovutest zou ik toch maar effe gaan babydancen...

15. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Oh, en qua witte afscheiding, ik heb dat altijd een week voor m'n ongi, komt volgens mij door de progesteron.

16. Joyce012

Joyce012 Actief lid

7 aug 2010
    395
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn EI heb ik zeker de weten al gehad, als dat witte door je progesteron komt zou dat op zich een goed teken zijn want volgens mij heb je ei progesteron nodig om zich in te nestelen

Ergens heb ik goede hoop en ergens toch ook weer niet

17. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    pffff, als dat zo is, dan denk ik dat ik morgen toch een testje eraan ga wagen :D

18. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Ik lees hier wel eens dat je een posi ovutest kan hebben tijdens je LF als je zwanger bent. Zelf geen ervaring mee.
    Temperatuur je ook toevallig?

19. Joyce012

Joyce012 Actief lid

7 aug 2010
    395
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier een stukje over progesteron

Na de ovulatie, in de luteale fase van de menstruatiecyclus, stimuleert het luteïniserend hormoon (LH) samen met het follikelstimulerend hormoon (FSH) de productie van progesteron door het corpus luteum in de eierstok. Onder invloed van progesteron wordt het baarmoederslijmvlies voorbereid op de innesteling van de bevruchte eicel. Indien een zwangerschap uitblijft zal de productie van progesteron door het corpus luteum geleidelijk aan gaan dalen hetgeen uiteindelijk resulteert in een menstruele bloeding.
    Indien een zwangerschap optreedt neemt het zwangerschapshormoon hCG de stimulatie van progesteron over en zal er geen menstruele bloeding optreden. Het hCG, dat in minimale hoeveelheden door het zich ontwikkelende embryo wordt geproduceerd, zorgt ervoor dat het corpus luteum blijft bestaan en progesteron blijft produceren, totdat de placenta de progesteronproductie zal overnemen.
    Progesteron zorgt er ook voor dat het slijm in de baarmoedermond zo wordt veranderd dat zaadcellen erdoor worden gehinderd de baarmoeder te betreden. Tevens remt progesteron de ovulatie door de afgifte van luteïniserend hormoon (LH) door de hypofyse te remmen en voorkomt daardoor de mogelijkheid van een late bevruchting van een eventueel tweede eicel. Beide functies zijn erop gericht dat de kans op meerlinggeboorten kleiner wordt.
    Progesteron vermindert ook de prikkeling van de spieren rondom de baarmoeder, zodat een afstotingsreactie tegen het „vreemde“ embryo wordt onderdrukt.
    Tijdens de zwangerschap bevordert progesteron samen met oestrogene hormonen, prolactine, cortisol, insuline en schildklierhormoon de vergroting van de melkklieren (borsten bij vrouwen).

20. Joyce012

Joyce012 Actief lid

7 aug 2010
    395
    0
    0
    Zuid Holland
    @ Juud nee ik temp niet paar keer gedaan maar geen cyclus lang
    rond mijn ei had ik 36.6 / 36.8 nu 37.3 - 37.5

is helaas niet iets om aan vast te houden

Deel Deze Pagina