NOD 16 t.e.m 22 april 2017

Discussion in 'NOD forum' started by Rainbow88, Mar 13, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. minniemo

minniemo Actief lid

Aug 28, 2014
    229
    8
    18
    Utrogestan is progesteron. Rond de eisprong stijgt de progesteron en als er een eicel bevrucht is blijft deze stijgen om de zwangerschap in takt te houden. Toentertijd liep er een onderzoek naar herhaalde miskramen en progesteron tekort. Ik durf niet te zeggen wat daar toen is uit gekomen.

Ik heb met regelmaat last van candida infecties en dit kan een samenhang met progesteron tekort zijn. Dit is echter nooit onderzocht bij mij. Vanaf de positieve test rond 4 weken ben ik hiermee gestart tm de 12e week. 2 maal daags moest ik progesteron bolletjes vaginaal inbrengen. Niet het meest smakelijke maar had er alles voor over natuurlijk!

2. beebj

beebj Niet meer actief

Op zo'n manier, zou dat denk ik toch weer doen dan. Baadt het niet, schaadt het niet.. denk ik?

3. minniemo

minniemo Actief lid

Aug 28, 2014
    229
    8
    18
    Ja klopt beebj, gelukkig heb ik een fijne huisarts. Hoef maar te bellen en ze schrijft het voor. Hier hoor ik nog wel is andere verhalen over namelijk..

4. KleinMeisje93

KleinMeisje93 Niet meer actief

Over infecties gesproken... de maand dat ik zwanger ben geraakt had ik ook een infectie (althans mijn afscheiding stonk) en had toen zo'n vaginale pil ervoor mee gekregen, weet zo even de naam niet meer.. maar ben toen direct ook zwanger geraakt,, ik weet niet of dat eraan heeft mee geholpen?
    Ben een beetje bang dat ik erg snel infecties heb, heb regelmatig jeuk en mijn afscheiding ruikt ook een beetje.. dus mischien toch nog een keertje zo'n vaginale pil kopen?

5. minniemo

minniemo Actief lid

Aug 28, 2014
    229
    8
    18
    KleinMeisje ik zou zeker als je last heb van jeuk en rare afscheiding zo'n pil in brengen. En het liefst jij en je partner smeren met een anti schimmel crème, anders blijf je elkaar steeds besmetten met gemeenschap.. Als je eenmaal een schimmel infectie hebt gehad ben je er helaas gevoelig voor. Combinatie met hormonen!

6. LVtje

LVtje Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    3,128
    1,100
    113
    Female
    @KleinMeisje:
    Ja dat is het lastige met tempen, ik heb toen iedere keer braaf de wekker gezet en op vrije dagen bleef ik daarna lekker liggen. Ik vond het toen fijn om iig inzicht te krijgen of ik ook daadwerkelijk een eisprong had en de enige methode die je daar echt inzicht in geeft was tempen.
    Je zou daar nu nog prima mee kunnen beginnen en die thermometer is prima hoor.
    Belangrijk is in ieder geval dat het iedere dag hetzelfde tijdstip is en voordat je bent opgestaan. Dus niet eerst naar de wc en dan tempen bijv. En het beste is rectaal, dat is het meest betrouwbare.

Ik vond het toen vooraf een heel gedoe maar eenmaal bezig viel het me reuze mee. Alleen balen in het weekend zo'n vroege wekker, maar ja, meestal viel ik ook gewoon weer in slaap.

7 uur is harstikke uitslapen hoor hahaha :p

Ja, na een positieve ovu test springt het ei meestal de dag erna en soms zelfs 2 dagen erna. Vaak 24-48 uur na de piek.

Bij mij was het meestal binnen de 24 uur (bevestigd daarna door tempen) maar bij velen ook pas na 48 uur.

Ik zou zeker die utro weer gebruiken Minniemo.
    Kan sowieso geen kwaad dus zou het altijd doen.

Moet jij er dan pas mee beginnen na positieve test? Ik moet ze na de eisprong al gebruiken, en bij positieve test dan doorgaan tot iig 6 weken zwangerschap.

Hier is de eerste spuit weer gezet, laat dat ei maar groeien :D

7. KleinMeisje93

Ik denk dat de jeuk misschien ook kan komen door synthetisch ondergoed?? Omdat het dan soort van broeid ofzo.

Heb nu geen jeuk gelukkig ☺️

8. Luuna

Luuna Bekend lid

Mar 23, 2017
    763
    514
    93
    Female
    Zuid-Limburg
    Goedenavond dames!

Mag ik hier mee kletsen?
    Begin maart is mijn spiraal verwijdert en ik ben afgelopen week ongesteld geweest. Mijn man en ik gaan voor ons 1ste kindje en dit is ronde 1. Heel pril en vers en geen reden om te klagen of zeuren, maar stiekem vind ik het ook wel spannend allemaal!

Waarschijnlijk heb ik mijn NOD ergens tussen 16 en 22 april. Maar aangezien dit mijn eerste periode was sinds 5 jaar, heb ik eigenlijk geen idee :p
    Dus we gaan gewoon flink klussen deze maand en we zien wel :)

Succes iedereen!

9. beebj

beebj Niet meer actief

Fijn hè minniemo. Ik heb ook zo'n fijne huisarts idd.

Katoenen ondergoed is idd het beste kleinmeisje, geldt ook voor sokken trouwens😜

Ooehh spannend hoor Luuna, er nog zo blanco in staan, heer-lijk! Geniet er vooral heel veel van😘

10. KleinMeisje93

Haha tjaaa sokken 🤔😂 heeel soms als ik echt hele koude voeten heb heb ik ze aan in bed maar dat is zelde ☺️

Welke app raden jullie mij aan om te gebruiken voor het temperaturen?? Ik zat te denken aan FF, want volgensmij geeft die app ook gelijk de eisprong aan als die is geweest.

@Luuna,, spannend hoor!! Mijn duimen draaien goor je 😊😘

Een goede vriendin van mij licht nu in het ziekenhuis om haar weeën op te wekken kan niet wachten om haar wondertje te mogen zien 😊 Heb dit voor haar en haar vriend hun dochtertje gekocht.

Attached Files:

11. muizelijntje

muizelijntje Actief lid

Feb 12, 2015
    159
    28
    28
    Ahh wat schattig kleinmeisje

Spannend luuna en succes deze eerste ronde

12. KleinMeisje93

Nou dames, ik heb mijn temperatuur gemeten,,
    36,5

Maar mijn vraag is nu... hoe vul ik dat in want bij FF zijn het 2 getallen achter de cijfer.. is het dan 36,50? Of 36,05? 😅

13. beebj

beebj Niet meer actief

Ik gebruik de app 'mijn menstruatie kalender', kan ik ook alles in ingeven.

14. minniemo

minniemo Actief lid

Aug 28, 2014
    229
    8
    18
    Ik zal zo is kijken welke ik toentertijd heb gebruikt met temperaturen. Anders is op het forum zoeken bij de temperatuur kaartjes?

KleinMeisje, je temp is dan 36,50 😉

Welkom Luuna en spannend! Wat moet het heerlijk zijn om zo blanco te beginnen aan een wondertje! Bijzondere en spannende fase is dit!

15. minniemo

minniemo Actief lid

Aug 28, 2014
    229
    8
    18
    LVtje klopt ik moet vanaf een positieve test beginnen tm de 12e week. Lees vaker over beginnen vanaf de eisprong en dan tm 6 weken maar dat dan waarschijnlijk bij ivf en iui. Bij mij gaat het innestelen wel goed, maar daarna gaat het mis.. Ik ga het gewoon doen, kan nooit kwaad..

16. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

Dec 14, 2012
    4,172
    5,727
    113
    Luuna gezellig dat je meekletst!

Kleinmeisje ik heb ook ff, die is het makkelijkst af te lezen :) ik kan wel 1 cijfer achter de komma invoeren? Maar anders is het idd 36,50. Schattig setje heb je klaarliggen zeg! Mijn vriendin word toevallig ook vandag ingeleid, super spannend :D

17. Livoli

Livoli Fanatiek lid

Jan 26, 2016
    1,185
    67
    48
    Wil iemand mij op de lijst zetten bij 21 april?

Livoli - 28 jaar - 1e kindje - ronde 13 (7e na MK)

Mocht het deze ronde niet lukken dan stap ik naar de ha.. al denk ik niet dat ze gelijk iets doen omdat het nog geen jaar is geleden van de miskraam. Maar dit schiet niet op ik weet niet eens zeker of ik nu wel ongesteld ben? Heb meer bruin / licht roze verlies met soms helderrood ertussen. Het is ook alleen soms met afvegen..

18. beebj

beebj Niet meer actief

Helderrood livoli, dus je rekent het als menstruatie. Cyclusdag 1 is de eerste keer dat je iets roods zag. Maakt niet uit hoeveel of hoelang verder. Ik heb ook meer bruin dan rood altijd.

19. Livoli

Livoli Fanatiek lid

Jan 26, 2016
    1,185
    67
    48
    Ja dat was dan eergisteren. Toen zag ik helderrood! Bedankt! :)

20. KleinMeisje93

Toevallig zeg :D

Even nog een vraagje, ik wil het ook op een lijst bijhouden die ik van ovulatie-berekenen heb gehaald, maar vroeg me nog af hoe ik dan mijn vruchtbare dagen moet invullen dan?

Share This Page