NOD 16 t/m 30 April 2013

Discussie in 'NOD forum' gestart door Aloha, 11 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miessemuis

miessemuis Actief lid

16 aug 2011
    205
    12
    18
    Noordholland
    mamavanmenno Sterkte en dikke knuff

2. SuperMamm

SuperMamm Lid

10 apr 2013
    52
    0
    0
    aaaah shit mamavanmenno....

Ik heb vanavond zo laat v rommelende darmen... best pijnlijk...
    bah...

3. ikkeook

ikkeook Actief lid

12 jan 2013
    484
    1
    0
    Heel veel!!
    Brabant
    Mamavanmeno veel sterkte!

Ik las op internet een stuk over het voelen van je baarmoedermond

Als je bezig bent met zwanger worden, ben je hier waarschijnlijk erg bewust mee bezig. Misschien hou je elke dag trouw je temperatuur bij om het verloop van je cyclus onder de loep te nemen of check je je
    cervixslijm op zijn rekbaarheid. Een manier die niet bij mag ontbreken bij de zoektocht naar de vruchtbare dagen is het bepalen van de stand van de baarmoedermond.

De veranderingen van de baarmoedermond

Gedurende je cyclus, verandert de baarmoedermond van vorm en positie onder invloed van het hormoon oestrogeen. Tijdens de onvruchtbare periodes in je cyclus is de baarmoedermond gesloten en ligt erg laag. Als je het aanraakt, voelt het wat hard aan. Vergelijk het maar met het puntje van je neus. Wanneer je vruchtbare dagen naderen, gaat de baarmoedermond wat hoger in de vagina liggen en wordt ze wat zachter, net zoals je lippen. Op het moment dat je je eisprong hebt, is de baarmoedermond erg zacht en heeft een duidelijke opening. Zo kan het sperma gemakkelijk de baarmoeder binnendringen en op weg gaan naar zijn bestemming. In deze fase is het wel moeilijk om de baarmoedermond te voelen, want ze ligt erg hoog in de vagina. Als de eisprong voorbij is, sluit de baarmoeder zich weer, zakt en wordt weer hard.

Baarmoedermond voelen

Om de positie van de baarmoedermond te checken, zet je jezelf in een gemakkelijke positie en je brengt één of twee vingers in je vagina. Je kunt bijvoorbeeld één been op de rand van het toilet zetten of door je knieën hurken. Hoe je het doet, maakt in feite niet uit. Het is maar net wat comfortabel is voor jou. Veel vrouwen maken er standaard een ritueel van als ze ‘s morgens of ‘s avonds de douche uit stappen.

Tijd om te klussen

Als je baarmoedermond erg hoog ligt en tevens zacht aanvoelt en je cervixslijm doorzichtig en rekbaar is wat op rauw eiwit lijkt… dan weet je dat het tijd is om je mannetje mee te sleuren naar de slaapkamer.

Ben dit ook gaan doen ben er mee gestart net na m'n ongi en toen voelde het idd aan als het topje van m'n neus nu n aantal dagen verder al een stuk zachter dus m'n vruchtbare periode zit er aan te komen

4. snoezelke

snoezelke Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.214
    0
    0
    kinderverzorgster van opleiding
    België
    mamavanmenno200: Ah nee, sterkte!

Vraagje: Ik heb dus normaal gisteren mijn eisprong gehad en mijn gyn zei gisteren dat ik zaterdag zou mogen testen. Is dit niet te vroeg?

5. SuperMamm

SuperMamm Lid

10 apr 2013
    52
    0
    0
    zo zo...das cker snel dan...

6. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    Dat is vroeg. Bedoeld hij niet volgende week?

7. wish01

wish01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    snoezelke ik denk dat je gyn volgende week zaterdag bedoelt? Want 3 dpo is echt heeeel erg vroeg

8. snoezelke

snoezelke Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.214
    0
    0
    kinderverzorgster van opleiding
    België
    Nee, hij zei echt dat ik zaterdag mag testen als ik niet ongi ben tegen dan

9. wish01

wish01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Mamavanmenno sterkte!

10. wish01

wish01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Lijkt me niet te kunnen dus jij word altijd op 3dpo ongesteld? Weet je zeker dat je het niet verkeerd begrepen hebt?

11. Hyacintje

Hyacintje Bekend lid

11 apr 2013
    968
    253
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Hallo!

Ik meld me ook hier!

Mijn NOD is op 16 april

We gaan voor m'n eerste kindje en dit wordt de 3e ronde.

1e ronde: 33
    2e ronde: 35

12. jenn88

jenn88 Niet meer actief

Wij hebben cd 5, 7, 9, 11, 14 geklust en op cd 14 positieve ovu test gaan vanaf nu we weer lkkr klussen waarneer we zin hebben i.p.v van die moetjes. Dat haalt echt het plezier eruit zeg. Nog even kijken of me temp morgen omhoog gaat. Ik hoop het zoja schuif ik lkkr aan op het wachtbankje:D kom maar op met die kwaaltjes:D

Edit: welkom hyacintje je mag al bijna testen spannend

13. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Ik denk idd ook op 10dpo, dus een week later. Op 3dpo is de innesteling ws nog niet eens geweest.

mamavanmenno, heel veel sterkte!

14. Hyacintje

Hyacintje Bekend lid

11 apr 2013
    968
    253
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Dank je wel jen88!

Ik ben benieuwd of het raak is of dat mijn lichaam me weer voor de gek houdt. ;)

Wat dat betreft is het goed dat je er wat meer ontspannen in staat!

Ik hou jullie op de hoogte!

15. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Mag ik er ook tussen? :)
    26 jaar, 1e ronde, 1e kindje

16. ikkeook

ikkeook Actief lid

12 jan 2013
    484
    1
    0
    Heel veel!!
    Brabant
    Ik ben ook benieuwd maar ik mag nog even verder klussen

17. sannew1987

sannew1987 Actief lid

26 mrt 2013
    135
    0
    0
    mamavanmenno200: Heel veel sterkte! Verschrikkelijk voor je..

Snoezelke: Dat kan niet hoor. Er moet ergens iets mis zijn gegaan in de communicatie. Volgende week zaterdag lijkt me waarschijnlijker..

Hier: Aan de klus. Deze ronde teunisbloemolie gebruikt. Had de laatste tijd steeds eisprong op dag 18. Heb wel het idee dat ie nu iets eerder komt.

18. SuperMamm

SuperMamm Lid

10 apr 2013
    52
    0
    0
    pffff werd er wakker van vanochtend.... zoo misselijk... ken ik.niet v me.andere.zwangerschappen.... zooo spannend

19. Zahra2

Zahra2 Actief lid

24 okt 2012
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    En zijn er al vroege testers vandaag..... ? :D

20. SuperMamm

SuperMamm Lid

10 apr 2013
    52
    0
    0
    weet nie hoe ik een foto plaats...maar na.de.info op internet ff een ovulatietest gebruikt en vandaag weer.....nu 2 streepjes....mmmmm

Deel Deze Pagina