NOD 16 t/m 31 Augustus 2013

Discussie in 'NOD forum' gestart door marietje85, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madje

madje Bekend lid

4 mei 2011
    560
    0
    0
    Hier madje ook ik zou graag mee willen praten. Ik ben 30 jaar. Ronde1 en ikheb al 1 kindje. Meisje heet tamina geboren op 10 februari 2012. Mijn nod is 16 aug

2. madje

madje Bekend lid

4 mei 2011
    560
    0
    0
    He meiden zie dat er ook een paar bij zitten die voor hun 2de kindje gaan en zelfs 1 die voor het 3de kindje gaan. Ben benieuwd hoe oud die kleintjes allemaal zijn. Heb namelijk heel lang zitten twijfelen wanneer voor een tweede gaan

3. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Goedemorgen! Hmmm, heb soms wel het idee alsof ik nu bijna m'n ei-sprong ga hebben, zo voelt het tenminste en ik had gister eggwhite. Vraag me alleen af of dat überhaupt wel kan gezien mijn vmk en dat er woensdag nog geen activiteit op m'n eierstokken te zien was op de echo...
    Zou het al kunnen denken jullie?

4. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Madje, mijn kindjes zijn 2.5 en 1.5 jaar oud... Het is dat ik EDS heb en daardoor lichamelijk niet fit ben, maar anders waren we al in januari begonnen ipv nu pas. Soms twijfel ik ook nog wel, maar het komt vast allemaal goed en we willen graag n groot gezin :)
    Waar zijn je twijfels op gebaseerd en hoe oud is je kindje?

5. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Ah ik zie het al, ook 1.5 :)

6. wens2011

wens2011 Lid

13 feb 2011
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi madje,

Mijn zoontje is net 1 geworden. Hier ook wel getwijfeld over wanneer weer beginnen. Zoontje slaapt nog niet door... Maar het lijkt ons toch wel leuk als er niet te veel leeftijdverschil is. We hopen nu dat er minder dan 2 jaar tussen zal gaan zitten. Hopelijk is het deze ronde raak!

7. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    ♥ NOD 16 t/m 31 augustus 2013 ♥

16. (3) :
    Marcia85, 28 jaar, ronde 3, 1e kindje
    Wens2011, 32 jaar, ronde 2, 2e kindje
    Madje, 30 jaar, ronde 1, 2e kindje

17.(1) :
    werveltje, 28 jaar, ronde 5 (3e na VMK), 1e kindje

18. (2) :
    marietje85, 28 jaar, ronde 34, 1e kindje
    Lucindalice, 31 jaar, ronde 1, 3e kindje

19. (0) :

20.(0) :

21.(1):
    Barbara1980, 32 jaar, ronde 27, ( 2e ronde na MK), 1e kindje

22. (1) :
    LiLaa, 25 jaar, ronde 8, 2e kindje

23. (0) :

24. (0) :

25. (0) :

26. (0) :

27. (0) :

28. (0) :

29. (1):
    derde, 32 jaar, 1e ronde, 3e kindje

30. (0):

31. (1):
    Irismarieke, ronde 1, 2e kindje

Datumloos. (0) :

Illegaal:

T o t a a l: 10

WIL JE OP DE LIJST ZET IN KLEUR JE NAAM, LEEFTIJD, RONDE, KINDJE NEER IN JE POST DAN KOMT DAT GOED! Dus Quote of kopieer niet, dat gaat namelijk niet goed!

♥zwanger♥(0),ongesteld (0), MMM (0), negatieve test (0), twijfeltest (0), cyclus van slag (0), vlindertje,niets doorgegeven

8. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    @ Lucindalice het is volgens mij heel goed mogelijk dat je nu al een eisprong heb na je vmk. Vaak wordt er gezegd dat je de miskraam als begin van je cyclus mag rekenen dus dan is ruim 2 weken later je eisprong niet raar.
    Of het ook kan als er een paar dagen geleden nog gaan activiteiten waren in je eierstokken dat weet ik niet.

9. madje

madje Bekend lid

4 mei 2011
    560
    0
    0
    Lucindalice
    Dat is idd ook snel achter mekaar. Leuk zo klein lerftijd verschil. Maar had je geen last toen je zwanger was dat je zo ziek was dat je geen aandacht aan de kids kon schenken. Dat is mijn grootste angst namelijk en dan denk ik weer ja zij verdiend ook de juiste aandacht. Daarom uiteindelijk gekozen dat ze eerst zelf moest kunnen lopen. En dat doet ze nu vanaf 14 maanden.

Wens2011.

Oeh vervelend dat hij nog niet doorslaapt . Hopelijk gaat hij dat snel doen.
    En dat als je zwanger bent hij gewoon lekker doorslaapt.

Weet je de een zegt kwa leeftijd lekker dicht bij mekaar is fijner de ander weer juistem als ze naar school gaan dan detweede maar ik vind dat persoonlijk te ver uit mekaar

10. madje

madje Bekend lid

4 mei 2011
    560
    0
    0
    lucindalice
    Mij ljjkt het idd ook goed kunnen dat je ei sprong hebt. Net wat marrietje85 zegt.

11. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Marietje en Madje, dankjewel voor jullie antwoord. Het leek me gewoon zo vroeg omdat de Vk ons zei met 6 weken rekening te houden. Maar goed, we wachten af....

@ Madje, zelf vind ik dicht op elkaar ook fijn. Soms wel wat zwaar, maar ze hebben wel veel aan elkaar.
    Wat betreft m'n zwangerschappen, die verlopen inderdaad lichamelijk zwaar, maar ik vond het juist fijn dat de oudste nog n baby was en dus nog lekker veel sliep. Ook vind ik het fijn dat ze ook nog niet naar de basisschool hoeven, een keer de psz afzeggen omdat ik ze zelf niet kan brengen is geen ramp natuurlijk, maar school kunnen ze uiteraard niet missen, vandaar nu toch al wel voor n derde en gelukkig hebben we redelijk wat hulp.

12. madje

madje Bekend lid

4 mei 2011
    560
    0
    0
    Lucindalice ja ieder lichaam is anders he. De een hertselt sneller dan het ander. Hopelijk heb jij geluk. En lukt het deze maand als nog.

Ja watjij zegt is ook idd zo. En ik moet heerlijk eerlijk zeggen dat ik ook twijfelde voor een tweede omdat onze kleine meideen gluten allergie heeft.en dat dit een tweede ook kan krijgen. Wilde ik het tweede kind dit wel aan doen.

13. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Madje, oei dat lijkt me heftig een glutenallergie, dan heeft ze een moeilijk dieet lijkt me?
    Ik begrijp dat het erfelijk is?

14. madje

madje Bekend lid

4 mei 2011
    560
    0
    0
    Nu je er een beetje aan gewend bent valt het mee, maar in begin zakte me de moed echt even in de schoenen ja. Het is gewoon heel erg oppassen vooral met besmetting. Als ik met mijn vork bijvoorbeeld iets eet waar gluten in zit mag ik niet met mijn vork haar eten aanraken. Veel etiketten lezen. En bijvoorbeeld zelf brood bakken. Thuis is het probleem niet maar er buiten. Bij vrienden of als je een keer uit eten gaat.

Het kan erfelijk zijn. Maar het hoeft niet. Er kan ook tijdens de zwangerschap een chromosoom verkeerd gaan is mij verteld. Maar wij zijn alle 2 getest op gluten en wij hebben geen gluten. Maar hebben wel het chromosoom ervan. Dus het kan zich bij ons nog uiten laat maar zeggen. Dus bij ons is wel erfelijk. Donderdag naar kinderarts en vragen hoeveel kans eventueel bij 2de degluten

15. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Madje, dat geloof ik goed dat de moed je dan in de schoenen zakt. Dat wordt dus spannend bij de kinderarts...

16. madje

madje Bekend lid

4 mei 2011
    560
    0
    0
    Hebben jullie speciale dingen wat jullie doen om zwanger te worden. Zoals ovulatie testen temp turen. Wij gaan het vanaf vandaag gewoon om de dag doen. Heeft de vorige keer beste geholpen. Hihi welnaf zien met dit weer

17. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Madje, deze ronde doen we nog niets, het klussen doen we meestal al om de dag, maar we letten er niet speciaal op. De rondes daarna ga ik denk ik wel tempen en ovu-testen, maar nu eerst even rustig aan, anders ben ik er teveel op gefocussed.

18. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    @madje, onze kinderen zijn nu 4,5 en 2,5. Als het snel lukt zwanger te raken is onze jongste dus 3,5. Wij hebben bewust gekozen om er nade tweede wat langer tussen te laten. Vond het toch best pittig de eerste zo snel na elkaar. Onze oudste gaat nu naar school. In het begin even wennen, maar de regelmaat was ook wel heel fijn. Nu gaat onze jongste ook nog een ochtend naar de psz. Daardoor heb ik nu een keer in de twee weken een ochtend helemaal alleen, en dat is wel erg fijn die vrijheid. Maar dat gaat natuurlijk straks wel weer veranderen mocht het lukken met de derde. Mijn man heeft ook wel getwijfeld of het nu niet klaar is, juist doordat we nu langzaamaan uit de luierfase etc gaan. Maar mijn wens is te groot. Dit zal wel de laatste worden, de afspraak bij het zkh voor een knip is nog net niet gemaakt, hihi... Maar eerst maar afwachten of het wel gaat lukken die derde. We gaan het max een jaar proberen, als het dan niet gelukt is is het klaar. Dan wordt het leeftijdsverschil ons te groot en we willen geen medische molen in. We zijnheel blij met onze twee gezonde kindjes. Wel vind ik het een fijn idee dat ook de jongste al snel naar school zal gaan en ik daardoor mijn handen vrij heb voor de gewenste baby.

Wij hebben deze maand ook even overgeslagen. Gisteren was mijn ei. Ik heb een korte en zeer regelmatige cyclus, dag 10 mijn ei en 14 dagen later ongi, dus een korte cyclus van 24 dagen. Veel kansen dus. Wij gaan geen ovu testen gebruiken etc. Gewoon ergens voor mijn ei klussen en dan afwachten. Bij mijn dochtertje hadden we het vier dagen voor mijn ei alleen gedaan en toen was het raak. Bij onze eerste (zoon) om de dag, en op de dag van mijn ei en ook gelijk raak! Blijkbaar zijn we een vruchtbaar stel ;) nu maar hopen da dat nog zo is, we zijn toch we een paar jaar ouder!

19. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Derde, wat fijn het 2x zo rap gegaan is 😊
    Dat jullie juist leeftijdsverschil ertussen laten klinkt op die manier ook wel plezierig.

20. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wij gebruiken sinds een paar maanden ovutesten. Door medische problemen is het voor mijn man niet mogelijk om het om de paar dagen te doen. Ik heb ook nog eens een wat onregelmatige cyclus waardoor we heel vaak achteraf op het verkeerde moment bleken te hebben geklust. Nu hebben we meer zekerheid dat we het op het juiste moment doen.
    Dit willen we zo doen tot einde van het jaar en als het dan nog niet is gelukt gaan we de stap naar de gyn zetten.

Deel Deze Pagina