haha van mij mag alles! Gewoon lekker doorkletsen hoor, misschien kun je Lotte een pb sturen zodat ze hem kan verplaatsen!
zou het liefst nu al doen met alle vage dingen die ik voel haha... maar probeer op z'n minst tot NOD te wachten.. dus nog ff klein weekje geduld
@marassie: dat zou echt het leukste huwelijkscadeau zijn als het zo is... nog even geduld! alles wel voorbereid voor bruiloft?? @mawaikee: nog helemaal nergens last van is alleen maar mooi anders ga je alleen maar twijfelen. na de bevestiging kan je nog lang genoeg kwaaltjes hebben. @IngePingie: nog even geduld, tijd gaat nu onwijs langzaam denk ik maar beter een goede positieve test dan drie met negatieve streep... Waarom mogen we hier niet kletsen, gaat toch ook over de opkomst van de NOD... maarja mischien is de topic zwanger worden toepasselijker geen idee trouwens hoe je het zou moeten verplaatsen. Als nieuweling ben ik blij dat ik deze verhaaltjes terg kan vinden Als goed is is bij mij de innesteling gisteravond geweest of het voelde iig zo (misschien klets ik wel uit me nek en is er niets) sindsdien echt MEGA misselijk en opgeblazen buik... wees blij als je dat nog niet hebt. loop de hele dag al met een plastczakje rond Ben blij als we een weekje verder zijn en dan er een testje aan kunnen wagen... ik wil wel de uitzondering zijn die in één keer zwanger is, helaas zal dat wel niet zo zijn!
@ lilipower Dat klinkt spannend! Zou leuk zijn inderdaad die uitzondering zijn. Wil ik ook wel. Hoewel ik allang blij zal zijn als ik morgen blijk een gemiddelde cyclus te hebben direct na pil
@ mawaikee: is er al iets van de rode duivel die zich heeft laten zien? beetje ide hoe je eerst cyclus nu zit? wel fijn als je dat een beetje weet dan kan je je er ook beter op instellen! ben wel nieuwsgierig hoe het met jou gaat omdat we toch ongeveer op zelfde punt zitten alleen ikmoet nog klein weekje wachten.... heb wel een vroege test gekocht en als ik halverwege vorige week nog zo voel doe ik die wel... je weet maar nooit! @ IngePingie: hoe voelje je ???
Zo, we zijn dus bij deze verhuisd. @ Ingepingie Hoe is t nu? Nog steeds kwaaltjes? @lilipower En hoe voel jij je? Nog steeds die opgeblazen buik? Als je die vroege test gaat doen, wanneer kan je die dan doen? Hier zijn de rode duivels soort van gekomen. Gisterochtend en avond twee keer wat bloed verlies bij plassen, vandaag idem. Eigenlijk is het teveel om geen ongesteldheid te kunnen zijn, en te weinig om het echt zo te mogen noemen. Maar denk dat ik vandaag als eerste dag van de nieuwe cyclus moet nemen. Dan was ronde 0 een cyclus van 29 dagen. Als ik mijn verstand volg doe ik nu nog een ronde 0, gevoel wil de komende cyclus echter wel heel graag ronde 1 gaan noemen....
Mooi dat we zijn verhuisd dat scheelt weer evt "gezeur". Hier alles heel rustig, donderdag had ik als het goed is mijn innesteling(volgens berekening 28 dagen) en daarvoor had ik zo ongeveer overal last van. Nu sinds vrijdagochtend helemaal nergens meer last van alleen onwijs moe... geen idee of dit iets betekend dus we wachten gewoon af. vroege test zegt niet zwanger maar we wachten gewoon nog tot aankomend weekend of de rode duivel inzet of anders doen we weer een testje! Zo probeer ik een beetje te zoeken naar hoe mijn cyclus is en hoe ik me van dag tot dag voel... ben wel onwijs blij dat ik mij nu niet meer zo broert voel. @mawaikee jammer dat de rode duivel zich heeft laten zien, daar kan je dan maar beter rekening mee houden dan kan het altijd meevallen. Cyclus van 29 dagen is mooi rond gemiddelde, hopen dat het zo blijft! Het blijft onwijs moeilijk om te beoordelen wat je lichaam nu allemaal aan het doen is!
Helaas... Toch ongie geworden afgelopen week. Eerder als verwacht trouwens. Kwaaltjes allen ook spontaan weer verdwenen.. Wat kan ons lichaam ons toch voor de gek houden zeg... Normaal heb ik nooit ergens last van voor ik ongie wordt, maar dit was wel heel erg dit keer...
Jammer IngePingie, volgende ronde hopelijk beter! Wel moeilijk in te schatten nu je cyclus weer korter is dan de vorige keren maar wel sneller door naar de volgende maand, scheelt een klein beetje wachten! Ik zit nog op wachtbankje tot einde van de week (of eerder) maar heb steeds meer gevoel dat ik ongesteld ga worden, is ook niet erg is pas eerste maand na de pil en kort zwangerschapje en wel handig om eerst ff ongesteld te worden.... het blijft toch een groot vraagteken!
Wordt idd wat moeilijker inschatten nu dat hij ineens 4 dagen korter was.. Ben niet anders gewend dan dat ik zit op 32 of 33 dagen.. Nja qua volgende NOD hou ik gewoon de 33 aan.. Dit zal dan de 22ste zijn.. En voor de mogelijke eisprong doen we maar flink klussen op de mogelijke dagen voor een cyclus van 29 als mede voor een cyclus van 33... Wat zal vriendlief blij zijn in die week a ander halve week hahaha.. Wordt nog even een soort van spannend weekje dus nog.. Eerst nog een keer ongesteld zijn zou idd misschien best nog even goed zijn. Al durf ik daar verder allemaal geen uitspraken over te doen.
@ Ingiepingie Jammer dat je ongi doorgebroken is. Denk dat je vriend inderdaad niet zal klagen komende maand bij wat je nu beschrijft @ lilypower Nog even wachten dus. Het zou helemaal niet erg zijn om ongesteld te worden de eerste maand, maar stiekem.... Nog een paar dagen!!! Ik weet niet goed welke dag ik moet aanhouden voor eerste dag van mijn ongesteldheid. Jullie advies? Vrijdag ochtend iets bruinverlies, rest van de dag niets. s'Avonds laat iets bloedverlies. Zaterdag s'ochtends, s'middags en s'avonds een keer bloedverlies. (t stelt uberhaupt niets voor) Is pas mijn eerste ongi zonder pil (voordat ik met pil begon was ik ook pas half jaar ongesteld, kan ik me totaal niet herinneren...)
@mawaikee Moeilijk in te schatten ik zou dan denk ik de dag aanhouden met meeste bloedverlies, zaterdags dus! Dan kan het altijd alleen maar meevallen als je volgende NOD eraankomt, testen kan je te vroeg doen maar niet te laat! Ik weet ook echt niet meer hoe ik voor de pil ongesteld was, is alweer 10 jaar geleden, toen was ik 15 en was ik daar helemaal niet mee bezig.... Hoelang zijn jullie aan de pil geweest? Van mijn vriend mag het nog wel even duren want hij vind het prachtig zo al dat klussen Hij heeft nu uitgevonden dat hij elke dag een (.)(.) - check moet doen om te kijken of daar iets veranderd is en hij neemt die zaak erg serieus Vanmorgen stond ik op met gevoel dat ik ongesteld ga worden, beetje zeuren onder in de buik, als vandaag doorzet (wat ik wel verwacht) dan is dit dag 24 van cyclus dus korter dan het gemiddelde van 28 dagen wat ik eerst aanhield. Maar we wachten af! Tot nu toe nog niets te zien van de rode vlag! Heb ff laten pendelen en dan kom je toch uit op juni en juli en dat vind ik ook prima want is lekker snel en dan toch nog eerst een keer ongesteld.
Lees net dat je dan je kortste cyclus aan moet houden als je twijfelt dan heb je meer kans dat het de volgende ronde raak is ... iuk zou zeggen gewoon lekker uitgebreid langere tijd klussen
Ik ben zo rond me 14de aan de pil gegaan. En heb hem echt constant gebruikt tot me 19de. Daarna niet meer.. of niet constant. Alleen af en toe om een bloeding op te wekken. Bleek pcos te hebben en ben behoorlijke tijd niet ongesteld geweest van me zelf.. Maar gelukkig lijkt het daar nu weer beter mee te gaan.. Wordt alweer enige tijd ongesteld van mezelf.. en nog best met regelmaat ook
@IngePingie het is wel fijn dat het nu gewoon normaal bij je gaat, toch een teken dat je gezond bent zeg maar.... Ik ben al ruim 10 jaar non-stop aan de pil dus ben heel benieuwd hoe het bij mij gaat. Hier nog steeds ongi gevoel maar geen spoortje te zien nog zelfs geen normaal vocht zeg maar (sorry ) geen idee wat er er van moet denken maar we wachten af! Anders zaterdag voorzichtig weer een testje maar dat is nog zo ver weg!
Sorry zat eventjes in mijn maag met een reisje naar UK dat volgende week eraan komt. Maar die vulkaanas doet er geen goed aan Ik probeer hier wel te komen piepen Wij zijn nu al 2 maanden serieus ermee bezig. Ik ben een beetje freak op het zoeken van info over hoe en wat je kan vaststellen op het juiste tijdstip. Zal vast aan het feit liggen dat het de eerste keer is, denk ik dan. Ik heb ovutesten gedaan maar ik kan er niet zoveel van zeggen, elke keer rond de verwachte dag van de eisprong test gedaan en altijd wel positief maar voorlopig nog geen positieve zwangerschapstest. De laatste week nu gaven ze wel negatief aan, wat ook klopte want normaal zou het vandaag of morgen eraan komen. Als ik even regelmatig zou kunnen zijn. Want daarom ben ik juist de pil beginnen nemen omdat ik nooit regelmatig was. 4 maanden overslaan was geen uitzondering. NOD komt eraan op 9 juni (mijn verjaardag) dus het word een leuke of een minder leuk cadeautje Ik heb mezelf een reisje cadeau gedaan, nu maar hopen dat het doorgaat (domme aswolk) Ik heb van mijn 18 tot nu aan de pil geweest dus 12jaar. Geen idee of dit veel invloed erop kan hebben maar let's just wait and see
hoi Stiene wat leuk dat je 9 juni jarig bent ikke ook! mooie dag voor de NOD als het tenminste uitblijft dan.... Veel zijn hier nog erg zoekende en zo helpen we elkaar een beetje, ik vind het in ieder geval erg leuk en makkelijk om met beginners te kletsen! Volgens mij maakt de duur dat je de pil slikt niet zo veel uit maarja een beetje een regelmatige cyclus is natuurlijk wel zo handig.... vervelend dat je voor de pil al een onregelmatige cyclus hebt, oit met de huisarts over gehad?? Veel zoek en uitvind plezier en hopelijk vlieg je volgende week gewoon naar de UK!!!
@Lilipower: Dat zal ook idd wel zijn ja.. Moet ook wel zeggen dat het weer opgang kwam nadat ik 15 kilo was kwijt geraakt. Niet gaan lijnen op aanrader van de gyn of HA. Gyn had me alleen gezegt dat het vet wat ik rond me middel had moeilijk te verliezen zou zijn omdat het hormonaal vet zou zijn.. Maar na me meer verdiept te hebben in het pcos leek het me geen verkeerd plan om toch een gok te gaan wagen. En het heeft blijkbaar wel geholpen. Sta nu bijna een jaar stabiel maar mag evengoed nog wel wat af. Maar dat komt nog wel goed. @Stiene: Als de wind uit de goede kant blijft komen zullen wij er dit keer niet veel last van hebben volgens mij maar zal voor je duimen.. Net zoals voor je NOD op je verjaardag.. Zou prachtig mooi cadeau zijn. Heb zelf miss met verjaardag ook wel geluk.. Heb 3 pendels laten doen en alle 3 zeiden ze september. Ben zelf in september jarig.. en als m'n cyclus programmatje gelijk heeft zal ik precies rond me verjaardag me eisprong hebben.. Zou ook mooi cadeau zijn als het dan raak is
@ Stiene. Leuk dat je er bij bent!!! Ben jij na stoppen met de pil direct serieus begonnen, of eerst een paar maanden uitgetrokken voor ontpillen. Duimen maar dat de as snel weer weg is! Zou toch wel erg jammer zijn als je reisje niet door kon gaan. Maar we gaan gewoon uit van het meest positieve scenario he! @ Ingiepingie, super dat je op zo'n manier een betere constante in je cyclus hebt kunnen krijgen. Nu maar snel hopen op een positieve test. @ lilypower. Hier thuis gaat het al net zo. Vriendje lief zou het geloof ik niet zo heel erg vinden als het nog even duurt voordat het raak is Ik ben zelf op mn 15e begonnen met de pil, tot nu, dus zo'n 11 jaar. Heb nu besloten in ieder geval nog 1 cylcus te kijken of t een beetje regelmatig lijkt te worden. Maar goed, een beetje goede hoop mag altijd he. Misschien leuk om een beetje te weten van elkaar wat de NOD is? Mijn volgende is 18 juni. Stiene 9 juni.