NOD 21 februari?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Help85, 23 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Lieve meiden,

Zouden jullie aub met mij mee willen denken.
    Ik ben 18 januari gestopt met de pil, daarna de menstruatie van de stopweek gehad. Vervolgens heb ik ovulatietesten gebruikt om vast te stellen of mijn cyclus 'normaal' verloopt, dit bleek te kloppen. Tussen 4 en 6 februari had ik (dmv digitale ovulatietesten) een positieve test. Zelf had ik het gevoel (in hoeverre het kan) dat 8 februari mijn eisprong was, was heel de dag misselijk en links onder stekende/ zeurende buikpijn voor een dagdeel.

Doordat de tijdstip van de positieve ovulatietesten gelijk loopt met de 28 dagen cyclus zou ik afgelopen zaterdag mijn NOD moeten hebben. Ik voel of merk nog steeds niet van ongesteldheid, maar omdat ik pas net gestopt ben met de pil acht ik de kans op zwangerschap niet groot.

Ik heb overigens vrijdagmiddag een zwangerschapstest gedaan en deze was negatief. Wat raden jullie mij aan om als nog morgen met ochtend urine een test te doen?

Ik heb gelezen dat tussen eisprong en menstruatie altijd 14 dagen zit. En dat als je een langere cyclus hebt dat komt door de dagen ervoor. Dus dan kan mijn ongesteldheid toch niet nog later zijn nu? Wat denken jullie?

2. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Je bent net gestopt met de pil, je lcihaam moet op regel komen.
    het kan dus zijn dat je veel later ongesteld word, of veel eerder. het is heel normaal dat je cyclus nu ontregelt is.

Tussen de eisprong en menstruatie zit NIET altijd 14 dagen, dat is per persoon verschillend. bij de een is het 12 dagen bij de ander 16 dagen. het kan zelf bij jou elke cyclus verschillen dus die 14 dagen is een gemiddelde ;) het kan dus zijn dat je morgen ongi word, of volgende week gezien je net bent gestopt doet je lichaam rare dingen namelijk.

Het is dus echt afwachten tot je 1e echte ongi, en daaruit kan je verder kijken.

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Helemaal mee eens!

4. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Zie banner, ik heb ook 74 dagen moeten wachten op mijn eerste eigen ms...

Daarom is dat bij jou niet het geval, hoor, maar je moet er zeker rekening mee houden dat het kàn.

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Daarbij ook nog eens dat een positieve ovulatietest geen garantie is dat het eitje ook daadwerkelijk springt. Het geeft alleen de LH-piek weer.

6. Zwangeresje

Zwangeresje Bekend lid

5 dec 2014
    545
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Als je daadwerkelijk op de 8e een eisprong hebt gehad zou je inderdaad een dezer dagen ongesteld moeten worden of een positieve test in handen moeten hebben.

Nu is het zo dat een positieve ovulatie test niet per se betekend dat je ei daadwerkelijk ook springt. En die krampen op de 8e hoeven niet iets te maken hebben met je ovulatie. Helemaal als je net met de pil bent gestopt. En als dit wel zo is, dan voel je niet je daadwerkelijke eisprong, maar het groeien van de follikels. Je eisprong zal dan nog makkelijk een dag later kunnen zijn. Ik heb ook veel kramp en steken gehad in de periode (zonder eisprong) na het stoppen met de pil.

Natuurlijk hoop ik voor je dat je het bij het juiste eind hebt!

7. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Thanks voor jullie reacties, er zit inderdaad niets anders op dan wachten op die ongesteldheid :D

Deel Deze Pagina