NOD 21 t/m 27 augustus 2017

Discussie in 'NOD forum' gestart door Pitaa91, 23 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @Tassie11 dat is wel heel bijzonder. Lijkt erop dat je met die lange cyclus een cyclus hebt overgeslagen. Dat kan gebeuren. Maar die korte is apart. Laten we hopen dat je cyclus nu in ieder geval weer normaal doet! ;) Zou wel zo fijn zijn! :D

Tassie11 vindt dit leuk.
  2. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    @Sylva Ik heb 15 maanden geleden te horen gekregen dat ik een afwijkend uitstrijkje had. Ik was toch een beetje ongerust hierover, omdat ik hier geen verdere informatie over heb gekregen en ik echt schrik had voor baarmoederhalskanker.. Ik ben dus op zoek gegaan naar een andere gynaecoloog waar ik mij beter op mijn gemak bij voelde en die heeft zijn tijd genomen om alles uit te leggen en hij heeft dezelfde test opnieuw gedaan + nog een andere test. Daaruit is gebleken in het labo dat ik toch nog een bijkomende test moest laten doen om er zeker van te zijn dat er niets ernstig aan de hand was. Gelukkig is daar niets uit gekomen :) Normaal gezien zou deze afwijking binnen een paar jaar vanzelf moeten verwijnen, maar ik moet dit toch nog halfjaarlijks laten opvolgen.

3. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    @Rainbow88 Ja, ik denk dat ik toch ook wel sowieso eens ga polsen wanneer er een verder onderzoek gestart kan worden als het echt niet lukt. Maar ik denk idd dat ze pas na een jaar verder gaan. Ik heb echt zo'n panische angst dat ik of mijn partner onvruchtbaar ben... Ik mag er echt niet aan denken :confused: Als ze mij gewoon die onzekerheid al kunnen wegnemen, dan ga ik meer op mijn gemak zijn, want dan weet ik dat het vroeg of laat wel eens raak gaat zijn.

4. Pitaa91

Pitaa91 Fanatiek lid

6 jun 2017
    1.349
    814
    113
    Vrouw
    Hier 2e fm achter de rug gehad. Het ging heel goed en die zijn toch gewoon goed doorgegroeid maar nog wel een 3 kleine follikels dit keer. We krijgen eindelijk ons eerste punctie op vrijdag a.s. Het wordt kei spannend zeg!

5. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @Jolo kan me goed voorstellen dat dat schrikken is geweest ja. Vind het ook maar raar dat je vorige gynaecoloog je buiten het vertellen dat het afwijkend was niets aan informatie wilde geven. Dat kan gewoon niet. Heel goed dat je naar een andere gynaecoloog bent gegaan en dat hij je wel serieus neemt. Wat ontzettend fijn dat er uit dat laatste onderzoek is gebleken dat het niets ernstigs was! Hopelijk krijg je bij het aankomende onderzoek weer positief nieuws. Als er nu weer niets gevonden wordt, mag je dan naar een jaarlijkse controle?

@Pitaa91 wat goed dat ze mooi doorgegroeid zijn! :D Spannend hoor, vrijdag al! :D

Pitaa91 vindt dit leuk.
  6. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    @Sylva neen, zoals ik vorige keer heb verstaan, moet ik steeds halfjaarlijks teruggaan totdat de afwijkende cellen weg zijn. Maar dat vind ik niet zo heel erg eerlijk gezegd. Ik vind het geruststellend dat het zo goed wordt opgevolgd dus ik zit er niet meer echt mee in mijn hoofd. De afwijkende cellen kunnen wel nog doorgroeien tot baarmoederhalskanker in het slechtste geval, maar dit is pas na ong 10 jaar. Vandaar zullen ze het wss halfjaarlijks opvolgen en als het blijft, dan kunnen ze deze nog wegschrapen :)

7. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @Jolo duidelijk! ;) Zekerheid voor alles toch! :D Hoop voor je dat die afwijkende cellen weg zijn en je zorgeloos de komende jaren door kunt. Geeft je ook een fijner gevoel met zwanger worden lijkt me. Wel echt super fijn hoor, dat ze je zo goed volgen! In ieder geval beter dan dat ze je aan je lot overlaten. Fingers crossed hier voor je! :thumup:

8. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
  9. Tassie11

Tassie11 Actief lid

18 jan 2016
    271
    91
    28
    Wanneer gaan jullie ovu testen ? Ik zou hem aankomende maandag moeten hebben. Dus ik begin donderdag met testen. Hopelijk dit keer een normale cyclus. Dit is de eerste ronde met teunisbloemolie en etos zwanger worden capsules. Dus ben benieuwd of dit effect heeft op mijn cyclus.

10. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Ik zou deze normaal rond de 8ste augustus moeten krijgen, dus ik ga waarschijnlijk een paar dagen op voorhand beginnen met testen (vanaf 5 augustus).

11. velena

velena Bekend lid

7 jun 2017
    750
    543
    93
    Vrouw
    Ik ben al begonnen, omdat ik geen idee heb wanneer ik mn eisprong kan verwachten na mn miskraam. Ik test met Clearblue roze en die is nog negatief (geen smiley) maar de streepjes zijn al ietsje donkerder dan gisteren. Ik had nog een paar sticks van de Clearblue paars (die knipperende smileys geeft). Die was gisteren en eergisteren negatief, maar knippert nu al. Maar die knippert bij mij soms wel een week lang dus zegt nog niet zoveel. Ik ga af op de roze Clearblue. Dat leverde vorige maand een zwangerschap op. Vanaf miskraam gerekend zit ik op CD 8. Zou ik niet zwanger zijn geweest, dan was vandaag eigenlijk mn eisprong (CD 16). Ik verwacht 'm dus binnen nu en 8 dagen, maar de gyn zei dat 't door de miskraam ook nog een beetje later kan zijn.

12. Max25

Max25 Lid

3 jul 2017
    51
    24
    8
    Vrouw
    Ik wil me aanmelden!
    Max25 25 jaar ronde 8 1e kindje

13. Max25

Max25 Lid

3 jul 2017
    51
    24
    8
    Vrouw
    Mn nod is 27 augustus

14. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Succes vandaag @Sylva, kan me voorstellen dat je hem knijpt. Hopelijk is alles oke!
    Voorheen heb ik wel eens sensitest ovu-testen gebruikt, die waren wel oke en volgens mij niet zo duur. De cb digital ook gebruikt, die was echt heel nauwkeurig, maar wel heel prijzig helaas.
    Zelf heb ik altijd n groot gezin willen hebben. Ik heb zelf geen broers en zussen en vind dat altijd vreselijk. M'n man wilde er oorspronkelijk graag 2, maar die vindt groot nu ook erg gezellig.

15. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Welkom Max25

@Jolo, dat is voor jou ook spannend geweest zeg met die extra testen.

@Pitaa, spannend je eerst punctie! Ik hoop op een goede mooie oogst!

@tassie, ik hoop met je mee op een goede cyclus en dat de Teunisbloemolie en Etoscapsules daarbij helpen.

@velena, hopelijk vind je je ei gauw. Kan me voorstellen dat deze ronde extra spannend is. Hopelijk mag je gauw weer in verwachting raken.

velena vindt dit leuk.
  16. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Wij gaan (nog?) geen ovu-testen gebruiken, ik denk dat ik m'n vruchtbare periode nu ongeveer kan schatten.
    Momenteel zitten we midden in n verhuizing en vertrekken we vandaag naar n B&B voor 4 nachtjes, dan gaan we over en slapen we totdat de spullen op z'n plek staan in n Hotel, hectische daagjes dus en ik verwacht dat ik aankomend weekend precies in m'n vruchtbare periode zit. Ben benieuwd of deze ronde dus wel kans van slagen heeft.....

17. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Ik ben ook al begonnen met de ovutesten. Mijn eisprong is waarschijnlijk ergens tussen zondag en woensdag. Aangezien mijn cyclus lekker onregelmatig is ben ik alvast begonnen met testen;)
    Ben erg benieuwd hoe roze de lijst zal zijn aan het einde van de maand:D

18. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Spannend met een verhuizing erbij Luncindalice! Hopelijk helpt de afleiding juist deze ronde;)

19. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @hier begin ik over 4 dagen met ovulatietesten, heb als het goed is de 9e m'n eisprong. Heb trouwens niet die van Zwanger&Kids maar die van 2besure! Kon die van Zwanger&Kids niet bestellen, kan pas na 5 augustus gaf de website aan.

@velena ik hoop dat je cyclus er niet al te veel van door de war is en je snel die positieve ovulatietest hebt zodat je er weer voor kan gaan!

@Lucindalice dankjewel meis! Wat lief dat je er aan hebt gedacht. Ben echt op van de zenuwen, zo slecht geslapen. Beetje zo'n do or die momentje zegmaar :confused: Op hoop van zege!

Ja die CB testen sla ik daarom liever over. Die van de sensitest waren wel oke zeg je. Dat klinkt ook niet helemaal positief :p Wat beviel er wel en wat niet? Ik snap je helemaal! Als je zelf enig kind bent en dat als niet leuk ervaart wil je het voor je kinderen natuurlijk helemaal anders. Plus het is super gezellig ook! :D Heb zelf altijd twee kinderen gewild, maar stiekem zou ik drie of vier ook nog wel leuk vinden. Denk alleen dat dat met leeftijd misschien niet haalbaar is.

Heel veel succes met de verhuizing! Wat @Freddel zegt misschien is die drukte en afleiding juist wel goed. Op naar de charmes in de strijd gooien ;) Ik ga duimen voor een positieve afloop!

@Freddel vervelend hè zo'n wisselende cyclus. Hier wisselt het ook tussen cd18 en cd22. Maar de afgelopen 4 maanden 3x op cd18 en 1x op cd 21 en toen was ik ziek, dus lijkt een vast patroon in te komen. Hoop dat je eisprong snel volgt en een kortere cyclus hebt deze maand! ;)

velena vindt dit leuk.
  20. Anonise

Anonise Bekend lid

21 feb 2017
    588
    315
    63
    @Lucindalice mooi vooruitzicht verhuizen! en ach, wie weet, ook al is het druk en hectisch in een hotel heb je vaak niet zo veel te doen op je kamer, dus als jullie nog niet moe genoeg zijn om te slapen kan je de tijd 'nuttig' besteden:p

@velena lijkt me wel positief dat je testjes al iets donkerder worden toch? Dat betekent dat het lh-hormoon al iets toeneemt lijkt me.

@Sylva heel veel succes vandaag! je zal wel flink in de stress zitten maar na vandaag weet je meer, ik duim voor een goede uitslag:thumup:

@hier ik snap mijn cyclus ook niet zo goed dus verwacht ergens tussen maandag en woensdag mijn ei, ga vrijdag denk ik beginnen met testen. Mijn cyclus leek stabiel te worden maar vorige maand was hij ineens 2 dagen langer misschien door vakantie maar misschien ook niet dus afwachten.. Tot nu toe heb ik nog geen ei-pijntjes:)

Sylva en velena vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina