Als jullie ovulatietest positief is, wanneer klussen jullie dan? De dag zelf en de dag erna? Of maar 1 keer? Normaal test ik met mijn eisprong overmorgen positief, maar kan wel 2 dagen later schelen. We zijn nu sinds een 4tal dagen om de 2 dagen aan het klussen zodat het zaad goed blijft
NOD-lijst 21 t/m 27 augustus 2017 21 augustus (2) Jolo - 26 jaar - 1ste kindje - ronde 8 Sylva - 30 jaar - 1ste kindje - ronde 3 22 augustus (5) Pitaa91 - 25 jaar - 3de kindje - ronde 2 met IVF/ICSI behandeling - MMM Freddel - 26 jaar - 2de kindje - ronde 3 Lucindalice - 35 jaar - 5de kindje - ronde 1 Laurita123 - 29 jaar - 2de kindje - ronde 1 SunnyShines - 28 jaar - 1e kindje - ronde 4 23 augustus (3) Elena83 - 34 jaar -1ste kindje - ronde 7 Velena - 31 jaar - 2de kindje - ronde 4 (ronde 3 was mk) Anonise - 26 jaar - 1ste kindje - ronde 5 24 augustus (3) Dubke7 - 31 jaar - 1ste kindje - ronde 2 Orselia - 30 jaar - 1ste kindje - ronde 2 Tassie11 - 21 jaar - 2de kindje - ronde 3 25 augustus (2) LadyBird90 - 26 jaar - 1ste kindje - ronde 11 (vanaf start) Vollie 1988 - 29 jaar - 2e kindje - ronde 1 26 augustus (0) 27 augustus (2) Rainbow88 - 29 jaar - 2de kindje - ronde 6 Max25 - 25 jaar - 1ste kindje - ronde 8 Datumloos (0) Totaal: 17 Wachtbankje (0), Zwanger (0), Ongesteld(0), MMM (1), negatieve test (0) twijfel/tuurtest (0) WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan en bij de dag dat je NOD is Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren!
Zat eerst in NOD groepje eerder. Mijn ovulatietest is net niet positief geworden toen dus heb doorgetest. Vandaag is hij positief dus kan ik in dit groepje Jolo: wij hebben vanmorgen geklust en dan denk ik morgen avond pas weer. Als het goed is is morgen of dinsdag mijn eisprong. Ik temperatuur dus weet het straks zeker wanneer hij is geweest
NOD-lijst 21 t/m 27 augustus 2017 21 augustus (2) Jolo - 26 jaar - 1ste kindje - ronde 8 Sylva - 30 jaar - 1ste kindje - ronde 3 22 augustus (5) Pitaa91 - 25 jaar - 3de kindje - ronde 2 met ICSI behandeling - MMM Freddel - 26 jaar - 2de kindje - ronde 3 Lucindalice - 35 jaar - 5de kindje - ronde 1 Laurita123 - 29 jaar - 2de kindje - ronde 1 SunnyShines - 28 jaar - 1e kindje - ronde 4 23 augustus (3) Elena83 - 34 jaar -1ste kindje - ronde 7 Velena - 31 jaar - 2de kindje - ronde 4 (ronde 3 was mk) Anonise - 26 jaar - 1ste kindje - ronde 5 24 augustus (3) Dubke7 - 31 jaar - 1ste kindje - ronde 2 Orselia - 30 jaar - 1ste kindje - ronde 2 Tassie11 - 21 jaar - 2de kindje - ronde 3 25 augustus (2) LadyBird90 - 26 jaar - 1ste kindje - ronde 11 (vanaf start) Vollie 1988 - 29 jaar - 2e kindje - ronde 1 26 augustus (0) 27 augustus (2) Rainbow88 - 29 jaar - 2de kindje - ronde 6 Max25 - 25 jaar - 1ste kindje - ronde 8 Datumloos (0) Totaal: 17 Wachtbankje (1), Zwanger (0), Ongesteld(0), MMM (1), negatieve test (0) twijfel/tuurtest (0) WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan en bij de dag dat je NOD is Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren!
Ik doe t dagelijks om dezelfde tijd in mn mond. Zou rectaal beter zijn? Dit is kaartje van periode ervoor. Hoop zo dat ik met ovulatie testen wat ik nu doe een eisprong vind!
@Jolo, de meeste tests adviseren om na een positieve ovulatietest, binnen 24-36 uur te klussen. Bij clearblue met de smiley is het binnen 48 uur. De LH gaat omhoog voordat de daadwerkelijke eisprong plaatsvindt. Je kunt het beste de dag voor en de dag van de eisprong klussen. Sommigen zeggen dat je beter om de dag kunt doen(vanwege zaadkwaliteit) en anderen zeggen weer dat elke dag geen kwaad kan. Doe wat goed voelt! Daarbij, zaadzellen kunnen best een tijd leven, iets van 4 dagen ofzo. Maar de eicel leeft weer veel minder lang. Als je om de dag klust is het ook prima! Wij proberen de dag van de positieve test en de dag daarna gezellig te maken
@Jolo bij mij is het hetzelfde als bij @SunnyShineS . Vanochtend een positieve test. Vanochtend geklust en morgenavond weer. Ik heb morgen of dinsdag dus mijn eisprong. Ik weet alleen nooit wanneer dan 1dpo is. Zou dat dan dinsdag of woensdag zijn? Hoe tellen jullie de dpo's? @Pitaa91 spannend! Hopelijk is het raak voor jullie!
Als eisprong morgen is dan is dinsdag 1 dpo Als eisprong dinsdag is dan is woensdag 1 dpo Tenminste dat is mij altijd wijs gemaakt
@SunnyShineS @Freddel, ja volgens mij betekent het Days Past Ovulation, dus dagen na de ovulatie. Het blijft voor mij een schatting maar denk dat ik vandaag de ovulatie heb dus morgen is 1DPO. Spannend meiden!
Maar hoe zit het dan met een positieve ovulatietest? Want je ei springt 24 tot 48 uur na je positieve test. Dus voor mij is dat morgen of dinsdag. Maar moet ik dan dinsdag of woensdag als 1 dpo aanhouden?
@Jolo wij doen het hier op de dag zelf, maar dat komt omdat m'n LH piek heel kort is en m'n eisprong diezelfde dag is. Maar ze zeggen als je snel zwanger wilt worden je het rondom je eisprong elke dag gezellig moet maken. Maar als je het om de dag doet is het ook goed. Geeft wat minder druk en houdt het leuker. @SunnyShineS welkom! Veel plezier met gezellig maken! @Pitaa91 hoe gaat het met de zenuwen? Houd je het nog een beetje? Hoop zo dat het je in een keer gegund is! @Max25 dat verklaart wel een hoop ja. Op dat laatste kaartje zie ik wel een verhoging, maar je temperatuur schommelt teveel voor duidelijkheid. Ik raad je echt aan om rectaal te gaan meten, dat is de nauwkeurigste manier. @Freddel temperatuur je ook of dat niet? Als je alleen ovulatietesten gebruikt is het best wel lastig om te bepalen wanneer je eisprong is geweest. Maar zover ik weet kun je het beste de tweede dag na je positieve test als 1 dpo kunt zien. Dus is je test vandaag positief, dan is dinsdag 1 dpo. @hier nog geen positieve test, maar die verwacht ik ook woensdag pas.
@Sylva Jaa dat hoop ik ook! Ik ben best wel heel zenuwachtig voor morgen want we krijgen het te horen of ons eerste TP zou doorgaan. ik hoop zo van harte op het goede nieuws. Als het wel doorgaat, dan mag ik rond 21/22 augustus een thuistest doen want dan is mijn pregnyl volledig uit mijn lichaam. Hoe gaat het met iedereen?
Heel veel succes morgen @Pitaa91!! Ik ga duimen voor hele mooie embryo's en een goede terugplaatsing!
@Sylva Ik temp niet, dus ik hou dinsdag dan maar aan als 1dpo. @Pitaa91 Hoelaat heb je de afspraak? Spannend hoor! Ik zal voor je duimen!
@Pitaa91 ik hoop het ook meis! Heel veel succes strakjes en op dat je zo terug bent met super goed nieuws! @Freddel klinkt als een heel goed plan! Wel super dat je eisprong wat eerder is! @hier sinds gistermiddag last van ovulatiepijn en dat is vandaag toegenomen. Ook vruchtbaar slijm gespot, dus m'n eitje komt eraan! Verwacht hem vooralsnog op woensdag.
@Freddel @Sylva Dank jullie wel. We wachten nog steeds op de telefoontje en worden tussen nu en 10.30 uur teruggebeld hihi. Wel heel spannend!!
HEEL GOED NIEUWS DUS! We hebben om 14.20 uur een terugplaatsing vanmiddag horen we het hoeveel embryo's enzovoorts. Heel blij!!!