eerste ronde.. graag jullie mening.

Discussion in 'Zwanger worden' started by MandyJ, Jan 12, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MandyJ

MandyJ Actief lid

Jan 12, 2015
    313
    50
    28
    Hoi meiden, ik ben nieuw hier.
    Sinds vorige maand zijn manlief en ik "bezig".

Graag wil ik jullie mening over het volgende,
    Ik ben gestopt met de pil en kreeg op 11 december mijn menstruatie van 4 dagen.
    vervolgens heb ik rond de 29ste mijn ei gehad.
    'Smorgens 6 januari had ik opeens een bloeding, heel anders dan normaal.
    helder rood bloed zonder stolsels, normaal diep/donker rood met veel stolsels.
    dit duurde maar 1,5 dag.
    vanaf de 31ste heb ik grotere borsten en een wiwar van aders op mijn borsten, dit lijkt meer te worden en dit heb ik nog nooit gehad.
    Inmiddels heb ik gister en vanmorgen getest maar helaas negatief.
    Ook heb ik regelmatig wat steeken in mijn onderbuik, hoofdpijn, en het gevoel alsof mijn menstruatie eraan komt maar dit zet niet door.

Wat denken jullie en wanneer zal ik weer testen?
    Uiteraard zou het erg snel zijn de eerste maand maar mijn moeder was bij mij en mijn broertje ook in ronde 1 zwanger, al zegt dat natuurlijk niet veel.

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hoe weet je dat je 29 december je eisprong hebt gehad?

Je hebt in december alleen nog je pilbloeding gehad en geen echte natuurlijke menstruatie.

Die 1,5 dag bloeding die je begin januari hebt gehad, lijkt mij je eerste natuurlijke menstruatie. En die kan wat korter en lichter zijn na pilstop. Bovendien kun je een natuurlijke menstruatie niet vergelijken met de bloedingen die je in de stopweek van de pil altijd had.

Dus 6 januari is dag 1 van je eerste natuurlijke cyclus. Nu nog op zoek naar je eisprong.
    De klachten die je hebt, kunnen horen bij een naderende eisprong of nog bij het ontpillen horen.

Succes!

3. LVtje

LVtje Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    3,128
    1,100
    113
    Female
    Heb je ovu testen gebruikt om je ei op t sporen?

Sowieso kan ontpillen rare dingen doen met een lijf. Dus ook je menstruaties kunnen nog anders zijn zoals je gewent bent, en symptomen komen vaak overeen met de symptomen die je kunt hebben voor menstruatie maar ook in geval van zwangerschap.

Maakt het allemaal erg lastig, ik heb rondes gehad met de beest bizarre symptomen die ik nooit eerder had en toch was het niet raak. En andere maanden dan ineens niets meer. Dus helaas hoeft dat ook niks te zeggen.

Kortom, eigenlijk kun je niets anders als afwachten. Je kunt in de loop van de week nog eens testen als je dan nog niet ongesteld bent.

4. MandyJ

MandyJ Actief lid

Jan 12, 2015
    313
    50
    28
    Door het slijm en een tempratuursdip ga ik ervan uit dat dit mijn ei was. Maar wat jij zegt zou kunnen. Dat het mijn eerste echte menstruatie geweest kan zijn. Maar hoe verklaar ik die aders op mijn borsten? Dit heb ik nog nooit gehad!! Zijn er meiden die door het ontpillen ook zo veel zichbare aders hebben gekregen?

5. LVtje

LVtje Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    3,128
    1,100
    113
    Female
    Ja hoor, hier zijn ze de ene maand meer aanwezig als de andere.

En ook eerlijk toegegeven, vroeger lette ik helemaal niet op symptomen. Nu je bezig bent met zwanger worden ben je je (ik tenminste) veel meer bewust van wat je voelt en ziet.
    Dat zal ook wel meespelen vaak, kan best zijn dat ik vroeger die aders ook gehad heb maar het me gewoon niet is opgevallen of bijgebkeven.

6. MandyJ

MandyJ Actief lid

Jan 12, 2015
    313
    50
    28
    Dat zou zomaar kunnen ja, dat ik nu veel meer gefocust ben, ik weet het wel zeker haha ;)
    Als ik rond de 6de die bloeding gehad heb, ervan uitgaan dat dit mijn menstruatie was, vanaf wanneer zal ik dan gaan beginnen met ovulatietesten?

Share This Page