Hi dames, Ik ben nieuw hier, ik heb al heel wat gelezen maar ik wil toch even mijn verhaal kwijt. Ik heb sinds mijn 14e de pil gebruikt, meerdere pillen gehad ivm doorbraakbloedingen. Ik loop bij de gynaecoloog ivm verdenking endometriose. Nu ben ik 6 november gestopt met de pil (orgametril), het duurde 10 weken voordat ik eens ongesteld werd, echo gehad bij de gynaecoloog had, alles was goed gelukkig. Nu heb ik een normale cyclus van 28dagen. De eerste cyclus heb ik een paar dagen testen achtereen gedaan om mijn ovulatie te vinden. Deze maand heb ik dit niet gedaan, volgens mijn app (Mijn Kalender) zou ik mijn ovulatie op 27 februari hebben gehad. Nu heb ik sinds 1 week met name in de avond last van maagzuur, opgezette buik, misselijkheid, moeheid en pijnlijke tepels. Ik ben nu 4 dagen ''over'' tijd, elke dag een zwangerschaps test gedaan maar elke keer negatief, dit maakt me erg onzeker. Heeft iemand tips voor mij? Onze kinderwens is erg groot, we wachten met smart op het fantastische nieuws.
Misschien heb je dan toch deze maand later je ei gehad, een kalender is een gok natuurlijk. Dus misschien ben je nog niet overtijd, maar is je cyclus wat langer. Ik hoop dat er snel duidelijkheid voor je komt!
Rond je ei, dat geeft de kalender volgens mij ook aan, dat je vruchtbare dagen eraan zitten te komen. Vanaf dan elke dag testen op dezelfde tijd (niet met je eerste urine). Sommigen testen richting het ei meerdere keren op een dag, zodat je de piek niet mist. Op deze manier krijg je beter inzicht in je meest vruchtbare periode. Ik heb de testen van sensitest gebruikt. Ik hoop dat het snel raak is voor jullie!
Ohhh sorry dan had ik je verkeerd begrepen. Ik zou zelf denk ik even stoppen met testen en afwachten. Als je zwanger bent dan zou dat wel een positief testresultaat moeten geven, en dat is nu nog niet. Probeer het over een paar dagen nog eens, en als je menstruatie echt nog 2 weken uitblijft contact opnemen met de huisarts? Ik weet eigenlijk niet wat een normale gang van zaken is, bij twijfel over je gezondheid natuurlijk sowieso bellen. Snelle berekening: Volgens je kalender eisprong op 27, neem 2 dagen later dat ie springt dan was 2 maart DPO1 (dit is echt een gok), dan zit je nu precies 14 dagen daarna en zou je deze dagen of positief moeten testen, of een menstruatie. Of je eisprong is nog later dan 27 februari geweest, en ben je nog niet overtijd. Maar daar kunnen we denk ik allemaal niet zoveel over zeggen.
Als je niet zeker bent van je eisprong is de kans nu groot dat je niet zwanger bent, maar gewoon later ovuleert. Je bent zo te lezen ook nog niet zo lang van de pil, dus je cycli kunnen nog heel goed regelmatig zijn (en dat kan trouwens altijd en is niet abnormaal). Ook je "symptomen" kunnen heel goed van ontpillen zijn, had ik zelf ook. Kortom: rustig afwachten, waarschijnlijk is je cyclus gewoon langer deze keer. Anders na een weekje nog eens testen. Na 2 weken overtijd is het praktisch bij iedereen wel zichtbaar op de zwangerschapstest. En de volgende ronde temperaturen en/of ovulatietesten gebruiken, want dan weet je veel beter waar je aan toe bent
Hoi! Ik denk dat ontpillen inderdaad zwaar onderschat wordt door veel vrouwen. Ik ben vorig jaar februari gestopt met de pil en heb pas voor het eerst een ovulatie kunnen vinden in oktober... dus om vast te stellen of je inderdaad “overtijd” bent, zul je je ovulatie eerst helder moeten hebben. Mijn cycli waren ook 28-30 dagen, maar heb dus de eerste maanden niet geovuleerd (wel gebloed)
Goedemorgen, Vandaag is mijn menstruatie begonnen. Meer duidelijkheid dus! Wanneer beginnen jullie met de ovulatie testen?