We gaan starten met IUI in augustus. Deze maand proberen we het nog zelf en als ik dan in augustus ongesteld wordt moet ik vanaf dag 5 starten met hormooninjecties en krijg ik vanaf dag 10 echo's om te kijken of m'n eitjes al groot genoeg zijn. Het gaat een intensief traject worden maar ik ben blij dat er nu eindelijk wat meer gaat gebeuren. Ben dat wachten zo zat. Wat fijn dat je al zo snel terecht kan bij de gyn. Meestal krijg je vragen over je cyclus en krijg je formulieren mee om bloed te laten prikken. Ze kijken dan of je een ovulatoire cyclus hebt en ze gaan kijken of je in chlamydia antistoffen hebt. Daarnaast moet je man/vriend zijn zaad laten onderzoeken. Je krijgt dan waarschijnlijk weer een afspraak mee waarin ze alle resultaten met je bespreken.
Afgelopen cyclus ook geen slijm kunnen bekennen! Bij vorige x stoppen met de pil had ik voor 1e ronde wel een klodder slijm verloren (ieuw sorry..) bij 2e ronden (waarbij ik zwanger was) niks gezien.. Ik heb nu trouwens wel dat mijn ongi 'schoner' is.. tijdens afgelopen tijd dat ik de pil slikte was t eigenlijk alleen oud bloed met veel stolsels.. nu alleen helder bloed.. geeft wel fijn gevoel de pil rotzooi er nu uit.. en nu aan een 'schone' 2e ronde beginnen! gaan op vakantie met de vruchtbare dagen.. ons dochter is ook een vakantie kindje.. met veel geluk de volgende ook!
Thanks voor je antwoord arendje. Waar ligt het volgens de gyn bij jullie nu aan dat het niet lukt op een natuurlijke manier? Bij iui krijg je toch niet altijd hormooninjecties toch? Sperma van mijn vriend is al gecontroleerd en dat is super goed. Ik zelf ben 6 jaar geleden per ongeluk zwanger geweest dus er lijkt weinig mis, toch lukt het niet helaas.
Dat lijkt me zeker een zwaar traject, met hormooninjecties. Maar wel fijn dat ze jullie kunnen helpen. Ga voor je duimen dat het niet nodig is en dat het deze ronde raak is.
Dames ook ik kom mij hier melden. Zwangels, 32 jaar, 2e ronde, 2e kindje nod 11 augustus Bij zoonlief heeft het 2,5 jaar geduurd, had alle onderzoeken gehad toen en onze zoon is zonder medische hulp verwekt. Iets wat wij toen niet meer verwacht hadden.
Yes meiden, ook volgende ronde voor mij, meld me aan ! Sop, 28jaar, ronde 3, 1e kindje, NOD verwacht 10 aug
Welkom zwangels! Zo 2,5 jaar is behoorlijk lang zeg. Hopelijk laat nummer 2 bij jullie minder lang op zich wachten.
Gewoon dikke vette pech... Per maand heb je zo'n 20% kans op een zwangerschap en waarschijnlijk zit ik tot nu toe steeds bij de andere 80%. Nee meestal doen ze 3x IUI zonder hormonen en dan 3x met hormonen. Ligt maar net aan het protocol van het ziekenhuis. Bij mijn ziekenhuis starten ze gelijk met hormonen omdat je hierdoor meer kans hebt. Tenminste dat vertelde m'n gyn.
Spannend Arendje, maar ik vind het wel knap dat jullie het zo lang zonder hulp hebben volgehouden. Daarom vind ik persoonlijk dat het deze maand maar lekker raak mag zijn! Nét op het nippertje.
Zou iemand mij ook in de lijst willen zetten? Bedankt!!! ProudMommy86: 28 jaar, eerste ronde, 2e kindje, vermoederlijke NOD 15 aug.
♥ NOD lijst 8 t/m 15 augustus 2015 ♥ 8. (5) Asuka, 25 jaar, 1e kindje, ronde 9 lieflief, 31 jaar, 2e kindje, ronde 3 (ronde 2 na v.mk) L89, 26 jaar?, 2e kindje, ronde 4 Tessss, 35 jaar, 1e kindje, ronde 13 Marianne1, 34 jaar, 2e kindje, ronde 17 9. (3) Arendje, 25 jaar, 1e kindje, ronde 22 Beempie, 31 jaar, 1e kindje, ronde 6 Dogs84, 30 jaar, 2e kindje, ronde 12 10. (3) Lindaatje, 33 jaar, 3e kindje, ronde 5 Famke, 26 jaar, 2e kindje, ronde 2 Sop, 28jaar, 1e kindje, ronde 3 11. (3) Danielle1987, 28jaar, 1e kindje, ronde 7 Piepoe, 33 jaar, 2e kindje, ronde 4 Zwangels, 32 jaar, 2e kindje, ronde 2 12. (0) 13. (0) 14. (0) 15. (3) Chats, 31 jaar, 1e kindje, ronde 14 Meepie84, 31 jaar , 1e kindje, ronde 5 ProudMommy86, 28 jaar, 2e kindje, ronde 1 Datumloos. (0) Buiten de lijst. (0) Totaal: 17 Zwanger (0), Ongesteld (0) MMM (*), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0) WIL JE OP DE LIJST? GEEF DAN DE VOLGENDE GEGEVENS DOOR of vul de lijst zelf aan met je: naam, leeftijd, hoeveelste kindje en ronde. En HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan!!! NIET KOPIËREN! DAT WERKT NIET!
Ben vanmiddag bij de huisarts geweest en moet nu de 24ste naar de gynaecoloog. Daarvoor moeten we al een bloed- en spermatest doen. M'n vriend vindt t vreselijk! Denk dat er niks aan de hand is, maar we zien t wel. Was zo vreselijk moe vandaag dat ik net toch maar een testje heb gedaan voor de zekerheid (werd namelijk 'ongesteld' tijdens vorige zw) maar die was natuurlijk negatief.
Vervelend Marianne! Spermatest stelt niet zoveel voor, minder dan eventuele testjes bij jou. Mijn vriend heeft 3x met tussenpozen van 2-4 weken zijn sperma moeten inleveren. Mijn huisarts zegt dat het dan pas een betrouwbaar beeld geeft. Beste trouwens niet na sporten inleveren. Ha gaf aan dat dat de kwaliteit van het zaad negatief beïnvloed. Was ook zichtbaar op de test na het sporten van mijn vriend. Ik wist niet dat dat een negatief effect heeft. Op zich logisch want je lichaam warmt op, maar toch.
Aha dus dat moet ie dan nog vaker doen. Geen idee dat de kwaliteit na sporten minder is maar wel handig om rekening mee te houden Was de uitslag bij jullie goed?
Ja, gelukkig wel. Zelfs super goed, dus dat is het probleem niet. Nu ben ik dus aan de beurt... Ben wel al ooit zwanger geweest dus ben benieuwd. Ben soms bang dat het aan mijn leeftijd ligt alhoewel al mijn vriendinnen van dezelfde leeftijd wel gewoon zwanger worden. Ach ja, we blijven proberen! En laten nakijken kan sowieso geen kwaad. Als er iets mis is kunnen we het ook maar beter weten.
Heb al een aantal x een cyclus bijgehouden en daar blijkt ook wel uit dat ik niet altijd een eisprong heb...... Op een gegeven moment ook ovulatietesten gebruikt en daar vind ik hem ook niet altijd mee en als ik hem vind klopt het weer niet met mijn temperatuur Helaas lange wachtlijst bij gynaecoloog dus gaan we maar gewoon door met oefenen @ tess fijn dat je al zo snel terecht kunt. Heb volgens mij meer cervixslijm na de eisprong @marianne fijn dat je al zo snel terecht kunt Ook mijn man zag erg op tegen de onderzoeken maar toen het geweest was hebben we er samen hard om gelachen dat we ons zo zenuwachtig hadden gemaakt haha. Straks ben je blij dat jullie die stap hebben genomen en krijg je hopelijk snel duidelijkheid.
Dank je! Wij hopen het ook. We hebben alle onderzoeken gehad in het ziekenhuis toen die tijd. En alles was goed...moesten het nog 9 maanden zelf proberen. En dat is wonderbaarlijk gelukt. Maar nu mag/moet ik van mezelf ook afvallen, anders denk ik dat het toch niet lukt.
Aaah! Dapper zwangels! Moet er veel vanaf? Ik moet stoppen met roken. Rook wel minder maar wil volgende week helemaal gaan stoppen. Verder eet ik wel gezond en drink ik ook geen alcohol meer (hooguit in de menstruatieweek). Als ik dan niet meer rook doe ik alles wat ik kan doen. Heb alleen soms het gevoel dat doordat ik ook zo met gezond leven bezig ben dat weer averechts werkt... 'Gewoon' minder mee bezig zijn en fijn leven. Hoe doen jullie dat??)
Dat is lastig ja, tot hoe ver moet je gaan om (extra) gezond te leven of je leefstijl aan te passen. Ik heb normaal bmi, rook niet, sport regelmatig, maar hou wél van een wijntje. Niet abnormaal veel, maar zeker nu in de zomerperiode heb ik de hele tijd borrels. Sommige vriendinnen stoppen helemaal met drinken als ze bezig zin met proberen, andere drinken alleen na de eisprong niet. Ik blijf nu gewoon doen wat ik normaal zou doen totdat ik een positieve test heb. Anders kan ik mn leven wel heel lang on hold zetten. Maar toch neem ik het mezelf een beetje kwalijk dat ik niet gewoon stop met drinken. Maar ja, precies wat je zegt, geforceerd gezond doen levert misschien wel meer stress op en dat is helemaal niet goed. Zo lastig he!