NOD 9 t/m 15 oktober

Discussie in 'NOD forum' gestart door Plusje, 12 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fluffyfishy

fluffyfishy Fanatiek lid

1 sep 2016
    1.000
    791
    113
    Vrouw
    Ik heb mezelf uit de lijst gehaald. Vandaag weer een echo gehad en nog steeds geen eiblaasje dat groeit. Ik ben dus resistent geworden tegen mijn dosis Clomid. Maandag gaan we nog een controle doen in de hoop dat er dan wel nog iets groeit, anders gaan we de ronde afbreken. Maandag ook overleggen of we voor de volgende ronde de dosis gaan verhogen of dat we met hormoonspuiten gaan beginnen. Ik neig naar dat laatste, maar is ook weer een stap verder de MMM in..

2. fluffyfishy

fluffyfishy Fanatiek lid

1 sep 2016
    1.000
    791
    113
    Vrouw
    O ik vergeet te zeggen: heel veel succes allen! Hopelijk wordt dit een mooi roze lijstje!!

Rneetjj en Plusje vinden dit leuk.
  3. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    Ohhhh wat balen! Sterkte en heeeeel veel succes!

4. Ikook

Ikook Niet meer actief

Wat stom! We hopen natuurlijk dat het snel goed komt!

Dames, hoe ze het met die steekjes in je eierstok, is dat een paar dagen/dag voor jullie eisprong? Ik doe (nog) geen ovulatie testen en probeer een beetje wijs te worden uit alle signalen. Ik weet altijd wel ongeveer de periode, maar vraag me dan toch af wanneer die precies komt, misschien toch maar testen een keer..

Trouwens, het lijkt wel of ik dit mijn eisprong tegenwoordig ook allemaal chocolade cravings krijg, of misschien hou ik gewoon van chocola ;)

5. Plusje

Plusje Bekend lid

1 apr 2017
    709
    285
    63
    He verdorie! Ik hoop dat je snel een blaasje te zien krijgt.. knuffel!

6. Meisje80

Meisje80 Actief lid

25 sep 2017
    121
    70
    28
    Vrouw
    Ik had gisterenochtend een smiley op de CB en aan het einde van de middag was die weer weg, dus ik vermoed dat ik de avond of nacht ervoor mijn piek had. Gisteravond had ik allemaal hele scherpe steekjes rechts onderin mijn buik, dat was misschien mijn eisprong. En sinds vanochtend behoorlijke krampen, dat is dan weer een beetje gek. Iemand anders eerder krampen gehad de dag meteen na de eisprong, of is ie dan stiekem toch nog niet geweest ondanks de teruglopende ovutesten? (ook de dipsticks lopen terug)

7. Plusje

Plusje Bekend lid

1 apr 2017
    709
    285
    63
    Aan de hand van ovutest deze ronde zie ik dat ik meestal de gehele aanloop naar de sprong toe steekjes/zeur heb. Bij LF piek een grote blob vruchtbaar slijm (dus echt een blob, niet een beetje) en daarna ook nog prikjes en 2dagen na lf voel ik juist niks meer - dan issie schijnbaar gesprongen. Maarhet kan verschillen want had ook een rinde waarbij ik echt niks voelde kwa aanloop en sprong. Dus weet niet of je hier wat aan hebt. Ovu testjrs van action zijn niet duur, ik zou zeggen probeer het eens een ronde.

8. meen88

meen88 Bekend lid

6 jan 2014
    517
    389
    63

Ik vind het ook nog best heftig hoor. Gelukkig is een operatie je gespaard gebleven.
    Ik wist niet dat ik zwanger was, met hevige buikpijn naar het zhuis gegaan.. bleek hcg in mijn bloed te hebben (7/8wk zwanger).. Nacht opgenomen, gelukkig daalde mijn hcg en gingen ze uit van een miskraam in de buikholte.
    6 weken later voelde ik het knappen, buik vol bloed en een spoedoperatie.
    Omdat ik niet wist dat ik zwanger was kan ik dat aardig goed relativeren. Meer het feit dat ik niet kan vertrouwen op mijn eigen lichaam vind ik moeilijker!

Hopelijk veel roze hier deze maand, good luck ladies!

9. Plusje

Plusje Bekend lid

1 apr 2017
    709
    285
    63
    Jeetje heftig! Je bent dus echt door het oog van de naald gekropen.. gelukkig is het goed gegaan.

10. meen88

meen88 Bekend lid

6 jan 2014
    517
    389
    63
    Wat ze mij vanuit het zhuis hebben verteld is dat zolang je de vervelende krampen/steekjes hebt je eiblaasje groeit. Zodra je denkt van ' hee wat fijn de pijn is weg ' dan is het gesprongen!

11. MicroRNA

MicroRNA Actief lid

10 aug 2017
    242
    136
    43
    Vrouw
    Ondanks ik ovutesten en temp heeft dit geen negatief effect tussen de lakens. Als we geen zin hebben, hebben we geen zin.. Het is geen "moeten" bij ons, de weg naar een zwangerschap hoort leuk te zijn, vind ik, en geen verplichting :D

12. Ikook

Ikook Niet meer actief

Ja, dat idee had ik vorige keer ook! EN dat viel ook samen met vruchtbaar slijm wat toen opeens ophield en zo (en kwam ook uit met verwachte dag). Hier nu de tweede dag met steekjes. Gisteravond en vanmorgen nog even lekker geknuffeld. Soms maak ik me meer zorgen dat we het te vaak doen rond de eisprong haha, maar ik geloof dat de theorie van 48h zaad niet echt helemaal waar is. Anyway, gisteravond was het twee dagen geleden, vanmorgen wat korter, zo hebben we allebei in ieder geval geprobeerd ;). Nu vanavond of morgenochtend misschien nog een keer en dan moet het wat timing betreft goed zitten, ik verwacht dat ie vanavond of morgen springt (cd 13/14 is het meestal bij mij). Bij ons is het trouwens ook echt geen moeten hoor, maar zoals ik zeg, soms denk ik wel "we moeten ook niet te vaak seks hebben rond de eisprong", maar wellicht is dat wel onzin haha. Ik heb in de week van de eisprong altijd zoveel zin!

13. Elraange

Elraange Fanatiek lid

25 sep 2015
    2.674
    2.013
    113
    Vrouw
    fluffyfishy balen zeg ik hoop dat er maandag wat groeit. wat frustrerendzeg. succes iig

plusje tuurlijk gaan we duimen :thumup:

Ik heb paar dan voor de eisprong altijd steekjes. op de dag zelf paar uur helse pijn(wat ik trouwens niet altijd heb) en dag erna nog zeurend en klachtvrij.
    Ik gebruik ook ovutesten van de action. totaal niet duur!!
    misschienis t toch wat voor je als je t niet duidelijk krijgt.

14. Ikook

Ikook Niet meer actief

Ja, ik denk dat het qua kansen op zwangerschap eigenlijk niet zoveel uitmaakt, maar ik wordt door al jullie testjes gewoon enorm nieuwsgierig. Ik denk dat ik goed zit qua wanneer het is, maar het lijkt me eigenlijk gewoon leuk om te weten ;). Goed, deze maand ben ik al wat laat, dus als het nodig is (ik hoop natuurlijk op een zwangerschap) dan ga ik het volgende maand denk ik wel proberen, gewoon is kijken of ik mijn gevoel kan vertrouwen. Geen stress er om of zo. Wanneer beginnen jullie met testen? En wanneer 2x per dag?

15. ShaYo

ShaYo Actief lid

13 sep 2017
    361
    265
    63
    Vrouw
    Als ik niet zou testen zou ik het ook weten bij benadering.

Vooraf:
    1. veel zin in seks (opvallend meer)
    2. slijm/afscheiding waar je draden mee kan trekken tussen je vingers (niet zo smakelijk, maar zo test je dat)
    Tijdens:
    1. steken links of rechts in mijn onderbuik, soms dat je denkt 'zal ik geen blaasontsteking hebben?'.
    Achteraf:
    1. puistjes bij mijn haargrens (hoofd)
    2. opgeblazen gevoel/veel lucht
    3. gevoel van verhoging/moe/beginnend griepje

Ik ben begonnen met ovulatietesten omdat ik na 17 jaar pil echt niet wist wat mijn cyclus was. Nu weet ik in ieder geval wat mijn cyclus doet en kloppen de symptomen met de testjes. Eigenlijk zou ik nu met de testjes kunnen stoppen 'omdat ik het wel weet'.
    Alleen als je een onregelmatige cyclus hebt zou ik ze blijven gebruiken, goedkope van de Action of Sensitest zijn dan wel fijn.

Over moeten/prestatiedruk: als je merkt dat je vriend/man daar last van heeft, deel dan niet alle testjesinfo of leg ze niet ergens zichtbaar neer. Natuurlijk valt het wel op als je 3 weken 1-2x seks hebt en dan een week lang 'ineens meer van hem wil' haha.
    Vrouwen zijn doorgaans behoorlijk meer opgewonden/hebben meer zin in de vruchtbare periode. Dat is de natuur! Als je zelf moeite hebt met 'het moet nu', zorg dan dat je het gewoon altijd om de dag gezellig maakt en ga niet testen. En bedenk dat voorspel heeeeel belangrijk is, vooral bij de vrouw in deze periode! Beter 2-3x hele goede seks dan elke dag een moetje ;).

16. Jorohi

Jorohi Actief lid

17 sep 2017
    175
    89
    28
    Vrouw
    Nog even over de extra gevoelige testen. Dit zijn de mijne. Niet wetende dat ik de extra gevoelige gebruikte bij mij is er niet meerdere dagen een piek te zien. Vraag me af of ik wel een piek zou hebben bij de normale?

Bijgevoegde bestanden:

17. Jorohi

Jorohi Actief lid

17 sep 2017
    175
    89
    28
    Vrouw
    Nav @ShaYo haar onderzoekje

18. Faithful

Faithful Niet meer actief

#318 Faithful, 29 sep 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 sep 2017
    Wij spreken ook niet af, al kan ik het wel begrijpen als er mensen zijn die het doen overigens. Vriendlief hier heeft bijna altijd zin dus dat scheelt, maar ook wij doen het alleen als we allebei er zin in hebben en het ook zo uitkomt, al hebben we terug kijkend nog geen moment gehad dat we geen gebruik gemaakt hebben van een "ei moment".
    :p

Je kan vanaf dag 10 volgens de gebruiksaanwijzing beginnen met testen rond het middaguur adviseren ze dan. Zelf weet ik dat mijn ei rond dag 16 komt dus begin ik rond dag 12/13 met testen en inderdaad rond het middaguur. Maar ik weet dat er ook dames zijn die 's morgens en 'savonds testen om zo de piek niet te missen, maar denk dat je daar gewoon even me 'moet' spelen wat voor jou het prettigst werkt.

Zo even een week afwezig geweest en heeeeel wat berichten te lezen, iets te veel om overal op te reageren. :)
    @fluffyfishy veel sterkte en succes hopelijk goed nieuws maandag!
    Iedereen bedankt voor het beterschap, ik had uit het niets een buikgriep te pakken en hoewel dat goed voor de weegschaal is doet het niet veel goeds voor de rest. Heb de ovulatietesten dus ook vergeten te doen en ga af op wat ik voel in mijn lichaam en dan mag ik dus op het wachtbankje. We hebben rond mijn ei meerdere keren heel gezellig gehad, gelukkig was ik afgelopen dagen al weer wat beter te pas. Hopelijk mag het allemaal meewerken en heb ik over niet al te lange tijd een mooi duidelijke positieve test net als jullie!

Leuk om te zien dat er weer nieuwe dames bij zijn, welkom en dat er zoveel geschreven is.
    Hopelijk mag iedereen snel haar ei vinden en gezellig samen actief zijn. ;)

Ikook vindt dit leuk.
  19. Faithful

Faithful Niet meer actief

NOD-lijst 9 t/m 15 oktober

9 oktober
    ShaYo, 30 jaar, 1e kindje, ronde 4
    Elraange, 35 jaar, 4de kindje, ronde 9
    (mmm-IUI)

Meen88, 29 jaar, 2e kindje, ronde ..

10 oktober
    Plusje, 36 jaar, 1e kindje, ronde 6
    Faithful, 37, 3e kindje, ronde 15 (4 na mk)

Rissie10, 27 jaar, 2e kindje , ronde 1
    Meisje80, 37 jaar, tweede kindje, ronde 1
    Jorohi, 29 jaar, eerste kindje, ronde 2
    MWW, 32 jaar, 2e kindje, ronde 5

11 oktober
    MicroRNA, 30 jaar, 1e kindje, ronde 3 na mk
    Tinkerbell1987, 30 jaar, 3de kindje, ronde 1
    Rombely, 36 jaar, 3e kindje, ronde 20
    paris91, 26 jaar, 1e kindje, ronde 3
    Noel1982, 34 jaar, 1e kindje, ronde 3
    Bloomm, 27 jaar, 3e kindje, ronde 2

12 oktober
    Milou1991, 26 jaar, 2e kindje, ronde 2

13 oktober
    Haakmuts1988, 28 jaar, 2e kindje, ronde 1

14 oktober
    Zoey4, 25 jaar, 1e kindje, ronde 5
    Oumi, 30 jaar, 3e kindje, 2e ronde met pregnyl
    Ikook, 25 jaar, 1e kindje, ronde 2

15 oktober
    Rneetjj - 25 jaar - 2e kindje - 2e ronde

Datumloos
    Gootje1988, 28 jaar, 2e kindje, ronde 6
    Cyd, 27 jaar, 2e kindje, ronde 1

Totaal: 23

Wachtbankje (11), Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (2), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0)

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan.

Je kunt dit kopiëren door op 'quote' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren.

20. ShaYo

ShaYo Actief lid

13 sep 2017
    361
    265
    63
    Vrouw
    Ik denk het wel hoor, maar dan moet je misschien 2x per dag gaan testen op -1, 0 en 1 dpo. Op de andere dagen ga je niets zien (waar je nu een vaag streepje ziet bij de groene). Misschien zelfs wel verhelderend! En anders bestel je een volgende ronde de normale en de gevoelige. Maar hopelijk komt die volgende ronde er niet!

Deel Deze Pagina