Knuffel @Paris91 en @Izzy76! En hoe gaat het met jou @Gootje1988? Ben je wat wijzer geworden van het doktersbezoek?
Snap je frustratie Lizzie76, erg spannend! Hier is het bloeden na die ene veeg ineens weer gestopt. Of het breekt morgen als een malle los of heeeeel misschien toch een innesteling. Ik ga maar gewoon nergens van uit, dan kan het alleen maar meevallen (als iemand dat nou ook even tegen mijn hoofd kan zeggen zodat dat stopt met denken eraan, dank u zeer!)
Spannend hoor @Meisje80! Helaas geen tips om het uit je hoofd te zetten... Hier was ik vanmiddag zeker dat het over en uit was. (Pas op vieze praat hierna). Voelde iets lopen, een warme blob en direct daarna het onheilspellende gevoel dat je flink aam het doorlekken bent... Dus ik rennen naar de badkamer, verwachtend een bloedbad in mn onderbroek (al zou dat raar zijn ik ben nooit zo erg op eerste dag, begint eerst met beetje bruin). Gelukkig was het dat niet, maar waarschijnlijk overblijfsel van knuffelsessie van vanochtend.. phew! Verder nogsteeds niets.. maar ben wel wat emotioneler, moest net nog een traantje wegpinken bij de finale van house rules AU.. maargoed dat heb ik af en toe ook voor ongi worden dus zegt helemaal niets.. Misschien doe ik zondagochtend een testje maar ben doodsbang voor een witte test. Voor mezelf kan ik echt beter wachten tot woensdag.. als ik dat haal dan (dan doet de tarwekiem goed zn werk!)
haha plusje ik dacht vanmiddag ook dat ik zwaar aan het doorlekken was... Ik heb helaas geen knuffelsessies Ik had witte afscheiding en niet veel haha Ik heb nr 2 ook overleefd. geen roodheid verloren hihi gelukkig gootje hoe gaat het met jou? izzy dat begrijp ik dat je die leeftijdfactor er nog bij hebt. wil/kan je de mm evt in? meisje 80 ik denk dat ik je helaas ook niet kan helpen , aangezien ik mezelf niet eens in de tang heb haha. Alhoewel ik heb vandaag NIET getest!! of ik morgen ga testen ligt aan mijn gevoel morgenochtend
Dat weet ik niet Ikook. Ik heb altijd gezegd dat ik dat niet zou doen maar na m'n vroege miskraam gelijk in de eerste ronde denk jk daar ineens heel anders over. Ergens baal ik er van dat ik op de valreep ineens zo'n sterke kinderwens heb gekregen, het leven was een stuk rustiger zonder er steeds mee bezig te zijn. Ik heb ook geen idee wat de mmm voor ons zou kunnen doen nog aangezien ik al ouder ben. Het is duidelijk dat man en ik wel samen een zwangerschap tot stand kunnen laten komen. Wat ik wel nog overweeg is om mijn progesteron te laten prikken, wellicht zou ik ondersteuning nodig kunnen hebben van utrogestan maar ik weet niet of mijn huisarts fat zomaar kan en wil voorschrijven. Ik vind het een lastig verhaal al met al, temeer omdat ik al kinderen heb dus " wat zeur ik nou " Heel dubbel allemaal. Ik wil wel een gesprek met m'n huisarts om eens te zien welke opties er uberhaupt zijn.
Wat knap dat je vandaag niet hebt getest @Elraange! Ik ga morgenochtend testen als het dan niet losgebroken is.
Jeetje, hoe ver zijn jullie allemaal dat jullie dit weekend al gaan testen! Ik wil graag tot volgend weekend wachten (ben ook wel iets minder ver in cyclus geloof ik), hou niet zo van tuurtesten . Maar vorige maand vond ik het die laatste dagen ook lastig en werd ik onverwachts op 11dpo/cd24 al met een ongesteldheid verrast, anders was ik waarschijnlijk wel aan testen begonnen.. Dit keer ben ik nu ongeveer 7/8 dpo en voel ik weinig symptomen op gespannen borsten na, daarom nog amper testdrang. Daarentegen wel een goed gevoel over deze ronde. Ik weet niet waarom, misschien door die krampen in mijn baarmoeder de afgelopen dagen of misschien juist omdat ik me super goed voel. Ik ga sowieso juichen als ik dinsdag voorbij ben (cd24), maar hou me aan cd28 voor de eerste test! @Izzy76 Ik snap je twijfel, maar er zijn heel veel stappen voor de heftige MMM, dus wellicht kunnen ze toch ergens mee helpen. Bovendien kan het je wat meer duidelijkheid geven. Maar vooralsnog ben je pas net bezig! Dus nu sowieso gewoon lekker vertrouwen hebben!
@Ikook voor mij ook nog lang geen testtijd hoor! Pas volgend weekend. Vrijdag mn. Nod met een lf van 13 dagen, dus ik wil zaterdag of zondag gaan testen. Spannend hoor voor iedereen die dit weekend gaan testen!
Dat laatste is natuurlijk ondergeschikt aan het feit dat je altijd naar de dokter/SEH mag/moet kunnen! Bloed bij ontlasting is niet oké. Eenmalig kan, bij harde ontlasting kan er bij de anus een klein vaatje scheuren. Maar als je weer bloed bij de volgende ontlasting hebt, moet je direct naar de dokter. Een ontsteking is dan zeer aannemelijk! Dit zeg ik niet om je ongerust te maken, maar bloed bij je ontlasting hoort gewoon niet. Ik spreek als ervaringsdeskundige, ik heb meestal bloed bij mijn ontlasting (en ga 4-5x pd) omdat ik colitis ulcerosa heb (tijdens een heftige periode wel eens 21x pd!). Nou is de kans echt klein dat je ook zoiets hebt, maar je moet bloed bij je ontlasting wel serieus nemen. Tip: poep even niet ‘in het water’ van de wc, maar vang je poep eventjes op in een bakje oid. Of leg wc-papier in de pot. Zo kan je het beter checken!
Als je last hebt van aambeien of een fistel bij je anus kan je, zeker in combi met obstipatie, best een keer een beetje helder rood bloed aan een wc papiertje hebben. Dat kan ook best een paar keer gebeuren, maar vaak is het dan wel heel duidelijk dat je daar specifiek last van heb. Ik heb altijd begrepen dat als het helder rood bloed is, het niet van diep uit je darmen kan komen en dus vaak ook niet ernstig is (donker bloed komt van dieper en kan meer problemen beteken). Uiteraard moeten het geen enorme hoeveelheden bloed zijn en moet het ook niet lang aanhouden, maar een enkele keer is niet meteen een enorm probleem. Maar inderdaad, je hebt gelijk dat je het ook niet te makkelijk moet afschuiven. @milou1991 Wij lopen inderdaad redelijk gelijk op! Samen duimen op goed nieuws volgend weekend en ondertussen genieten van alle mooie testen de komende dagen!
De paniek die ze omschreef deed mij niet vermoeden dat ze wist dat het mogelijk een aambei was of door obstipatie kwam. Ik las net dat ze bij de huisarts is geweest en dat ze nog iets slikt wat obstipatie kan veroorzaken, dus dat zal inderdaad aannemelijk zijn. Veel water drinken nu! Donker bloed is alleen oud bloed, wat je inderdaad ook bij harde ontlasting kan zien. Zit niet per definitie dieper in je darm. Bij een (chronische) ontsteking in combi met diarree, is het echter heel helder rood bloed, alsof je in je vinger hebt gesneden. En all over the place in de wc... (sorry voor de details). Dan bel je direct 112 .
Ik ben pas nieuw hier maar zou graag op de lijst toegevoegd worden. Mijn NOD is 15 oktober. Ik ben 27 jaar, 1e kindje en 1e ronde vind het allemaal erg spannend
Bedankt voor de tips meiden! Moest het inderdaad in de gaten blijven houden, en terugkomen als ik het vaker krijg.
NOD-lijst 9 t/m 15 oktober 9 oktober ShaYo, 30 jaar, 1e kindje, ronde 4 Elraange, 35 jaar, 4de kindje, ronde 9 (mmm-IUI) Meen88, 29 jaar, 2e kindje, ronde .. 10 oktober Plusje, 36 jaar, 1e kindje, ronde 6 Faithful, 37, 3e kindje, ronde 15 (4 na mk) Rissie10, 27 jaar, 2e kindje , ronde 1 Meisje80, 37 jaar, tweede kindje, ronde 1 Jorohi, 29 jaar, eerste kindje, ronde 2 MWW, 32 jaar, 2e kindje, ronde 5 Izzy76, 40+, 1e kindje , ronde 3 (al wel andere kids uit eerdere relatie? 11 oktober MicroRNA, 30 jaar, 1e kindje, ronde 3 na mk Tinkerbell1987, 30 jaar, 3de kindje, ronde 1 Rombely, 36 jaar, 3e kindje, ronde 20 paris91, 26 jaar, 1e kindje, ronde 3 Noel1982, 34 jaar, 1e kindje, ronde 3 Bloomm, 27 jaar, 3e kindje, ronde 2 Bubbelgum,28 jaar, 1e kindje, ronde 5 Melkos, 27jaar, 3de kindje, ronde 12 12 oktober Milou1991, 26 jaar, 2e kindje, ronde 2 13 oktober Haakmuts1988, 28 jaar, 2e kindje, ronde 1 Merel82, 35 jr, 1e kindje, ronde onbekend (jaartje van de pil af) 14 oktober Zoey4, 25 jaar, 1e kindje, ronde 5 Oumi, 30 jaar, 3e kindje, 2e ronde met pregnyl Ikook, 25 jaar, 1e kindje, ronde 2 DLady, 36 jaar, 1e kindje, ronde 1 na mk 15 oktober Rneetjj - 25 jaar - 2e kindje - 2e ronde Jackster - 27 jaar - 1e kindje - 1e ronde Datumloos Gootje1988, 28 jaar, 2e kindje, ronde 6 Cyd, 27 jaar, 2e kindje, ronde 1 Totaal: 28 Wachtbankje (24), Zwanger (1), Ongesteld (0), MMM (2), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (1) WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'quote' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren. ff lijst er weer bijgehaald!
Ik heb je toegevoegd aan de lijst! Is ook erg spannend, inmiddels ben ik in de 2e ronde en verslaafd aan dit forum. Zo fijn om ongeremd alles van me af te schrijven! Ik neem aan dat je deze maand je eisprong al hebt gehad en samen met ons op het wachtbankje zit? Heb je hormonale anticonceptie gebruikt? Dat kan je cyclus nogal beinvloeden in het begin, dus dat vond ik extra spannend..
Thanks voor het toevoegen! Superfijn! Ik heb geen vriendinnen in hetzelfde schuitje, ik ben de eerste die met kinderen bezig is. Ik zit nu inderdaad op het wachtbankje. Hebben anderhalve week om de dag geklust, rondom de periode dat ik zou verwachten mijn ovulatie te hebben. Helaas heb ik mijn eisprong niet gevonden op een ovulatietest, maar ik kreeg de tip via dit forum niet meer veel te drinken voor de test (ik drink 2-3 liter per dag) en een ander tijdstip te testen. Dus deze keer is afwachten of dat we goed zaten. Ik heb 14 jaar aan de pil gezeten en ben sinds 3 maanden pilloos en dacht vorige maand wel mn eisprong te voelen en had de dag erna afscheiding in de vorm van dikke doorzichtige slijm(echt een propje). Deze maand heb ik niks gevoeld (of niet opgemerkt) maar ik weet niet wat ik kan en niet kan voelen. Alles is nieuw. Van de week had ik enorme steken in mn borsten en in mn heup. Van mn borsten had ik snachts enorme last en ben er wakker van geworden. Al die tekenen, ik vind het lastig.. maar hoop door dit forum enorm te leren over mn lichaam en de zwangerschap