Hihi! Dat is toch fijner dromen dan over je werk, want ook dat moet je los kunnen laten . Mensen die zeggen 'je moet er niet te veel mee bezig zijn...', hoe dan? Ik geloof heel sterk in het feit dat je hoofd veel meer invloed heeft op je lijf dan dat wij denken, maar van ergens niet aan denken word je echt niet ineens zwanger hoor! Dus lekker blijven dromen over streepjes, kinderkamers, namen.. als het maar niet obsessief wordt is dat best gezond! Je hebt samen toch besloten voor een kindje te gaan, dan ben je daar echt wel mee bezig of het is een gespreksonderwerp thuis! Wij hebben het nu ook over papierwerk, wel of niet geregistreerd partnerschap (trouwen doe ik liever niet met een dikke buik), hoe gaan we dat allemaal regelen, wat doen we met onze vermogens, wat zetten we in ons testament. En er dan niet mee bezig zijn zeker . Dus: lekker blijven dromen, het hele weekend lang!
NOD-lijst 9 t/m 15 oktober 9 oktober Bloomm, 27 jaar, 3e kindje, ronde 2 ShaYo, 30 jaar, 1e kindje, ronde 4 Elraange, 35 jaar, 4de kindje, ronde 9 (mmm-IUI) 10 oktober Plusje, 36 jaar, 1e kindje, ronde 6 Faithful, 37, 3e kindje, ronde 15 (4 na mk) Rissie10, 27 jaar, 2e kindje , ronde 1 11 oktober MicroRNA, 30 jaar, 1e kindje, ronde 3 na mk Tinkerbell1987, 30 jaar, 3de kindje, ronde 1 Rombely, 36 jaar, 3e kindje, ronde 20 12 oktober Milou1991, 26 jaar, 2e kindje, ronde 2 13 oktober Haakmuts1988, 28 jaar, 2e kindje, ronde 1 14 oktober Zoey4, 25 jaar, 1e kindje, ronde 5 Fluffyfishy, 28 jaar, 1e kindje, ronde 14 MMM, OI Oumi, 30 jaar, 3e kindje, 2e ronde met pregnyl Ikook, 25 jaar, 1e kindje, ronde 2 15 oktober Datumloos Gootje1988, 28 jaar, 2e kindje, ronde 6 Mww, 32 jaar, 2e kindje, ronde 5 Cyd, 27 jaar, 2e kindje, ronde 1 Totaal: 18 Wachtbankje (0), Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (2), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0) WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'quote' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren.
Helemaal mee eens. Ik beschouw het zelf heel erg als voorpret! Ik kan me voorstellen dat als het lang duurt het anders is. Maar nu kan ik uren fantaseren over die kleine (en over de zwangerschap zelf). WBT geregistreerd partnerschap: ik ben wel benieuwd wat jullie van plan zijn. Wij zijn niet getrouwd en hebben ook geen plannen om te trouwen (hechten daar allebei weinig waarde aan en zien het meer voor iets voor de buitenwereld dan voor ons), maar praktisch moet het natuurlijk wel allemaal goed geregeld zijn. Ik denk nu om alleen te erkennen/gezag te regelen en als we besluiten een huis te kopen het geregistreerd partnerschap te regelen. Dat is voor dergelijke zaken volgens mij toch belangrijker. Maar andere input is welkom!
Wij hebben toen we ons huis kochten een samenlevingscontract moeten aangaan. Daarin staat eigenlijk ook al wat er gebeurt met ons vermogen mocht 1 van ons overlijden. 2,5 jaar daarna was ik zwanger en hebben we alleen erkenning en gezag geregeld en de achternaam. Dit is in principe genoeg voor nu. We willen ooit wel trouwen. Verder hebben we nog steeds wel het plan een testament of iets dergelijks bij de notaris te laten vastleggen om te bepalen wat er gebeurt met onze zoon als wij beide komen te overlijden en we moeten nog steeds hoognodig een eigen spaarrekening openen voor hem. Nu staat dat allemaal op mijn eigen spaarrekening. Echt stom dat we die dingen niet geregeld hebben in de zwangerschap! Maar er waren toen evengoed al genoeg dingen te regelen en dit hoeft nog niet persé. Mijn zusje weet dat zij voor Mees moet zorgen als wij overlijden en de rest komt later wel. Het erkennen en de achternaamkeuze is wel idd handig om alvast over na te denken.
Ik ben alvast begonnen met ovu testen, want ik spotte vruchtbaar slijm. Er is een streepje zichtbaar dus ben benieuwd wanneer mn eisprong dan komt! Ik verwacht hem eigenlijk pas volgende week vrijdag, maar we zullen zien.
Wij hechten ook geen waarde aan een bruiloftfeest etc. Ik heb nog nooit over een witte jurk gedroomd! Maar we zijn 30 en 42 jaar met beide een flink eigen vermogen: voordat we samen kwamen hadden we een eigen koopwoning, beide zeer goed verkocht. Mijn vriend heeft een nieuwe woning gekocht, ik ben bij hem ingetrokken. Beide hebben we een erfenis ontvangen ivm overlijden. Technisch gezien heb ik nu naast veel geld, geen huis etc. op papier. We gaan nu de zolder verbouwen (met het oog op een kinderkamer), als ik daar nu aan mee ga betalen is het technisch gezien een schenking: gaan we uit elkaar heb ik helemaal niets behalve mijn eigen geld op de bank. Want het is zijn huis, ook als ik de zolderverbouwing betaal. Dus.. Het makkelijkste is het voor ons om na 1 januari te trouwen (zonder bruiloft, dat feestje komt later wel mét kids!) of een geregistreerd partnerschap aan te gaan, want dan komt er een nieuwe wet: al het vermogen dat je voor het huwelijk/partnerschap had incl erfenis of schenking, blijft privévermogen. Het huis moet dan getaxeerd worden. Wil ik dat het huis ook van mij is, kan ik een stukje hypotheek 'kopen/aflossen' aan hem. Al het vermogen dat je na huwelijk samen opbouwt, is samen. Erfenis of schenking na het huwelijk aan een van de partners blijft ook privévermogen van die ene partner bij scheiding etc. Dus naast dat wij alles goed willen regelen voor een kindje (dan zijn twee briefjes eigenlijk voldoende), moeten wij onze financiën ook goed gaan regelen. Dan is een handtekening zetten na 1 januari het meest simpel . Hij wil trouwen, ik denk bij trouwen aan een bruiloft en dat wil ik nu niet. Misschien later, met kinderen erbij. Dus ik wil me nu laten registeren als partner en dat later omzetten naar een huwelijk.. maar die discussie loopt nog
@ShaYo wil je een deel van de hypotheek inlossen bij je vriend of denk je dat dat moet? Natuurlijk is op papier het huis van hem. In ons geval is de hypotheek toen ook op mijn vriend zijn inkomen gebasseerd. Het huis staat ook op zijn naam. Maar in het samenlevingscontract hebben we laten vast leggen dat het óns huis is. 50-50. We hebben ook beide een overlijdensrisicoverzekering zodat als eén van ons komt te overlijden, een gedeelte van de hypotheek wordt kwijtgescholden zodat de ander er kan blijven wonen. Ik snap dat geregistreerd partnerschap het makkelijkste lijkt, maar ik zou me ook nog eens verdiepen in een samenlevingscontract. Scheelt een hoop geld denk ik! Edit: je moet natuurlijk doen wat je zelf het beste vind he?! Ik deel alleen mijn ervaring.
Wij zijn twee jaar geleden getrouwd, dus dat soort zaken zijn bij ons allemaal goed geregeld. Vandaag echo gehad, maar zit helaas een cyste in mijn eierstok (3,5 bij 4 cm). Verder geen nieuwe eiblaasjes te zien. Nu maandag terug in de hoop dat er wat bijkomt.
Wij zijn alweer bijna 4 jaar getrouwd, tijd gaat hard! Klinkt niet fijn @fluffyfishy! Heeft die cyste nog gevolgen?
Hm wij zijn sinds januari samen sinds moederdag verloofd en gaan vlak voordat we een huisje kopen trouwen.
@Plusje De gyn zei dat t onschuldig was en dat er daarnaast gewoon een nieuw eiblaasje kan groeien. Hij kan wel knappen, dat geeft dan wat steekjes. Maar meestal verdwijnt t vaak bij een volgende menstruatie, die er hopelijk niet komt Ik mag nu niet sporten omdat mijn eierstok dan om kan klappen. Ze zei al: dat advies krijg je niet vaak Verder heeft het geen gevolgen hoop ik!
Ja deze optie kennen we! Ik hoef niets in te lossen, maar in ons geval is het verstandiger als de notaris een nieuwe akte van levering maakt. Met mijn vermogen los ik dan de hypotheek volledig af (30% vd woningwaarde). De erfenis zit in de rest van de woning en die blijft ten alle tijden zijn privévermogen, dus het is bij ons iets ingewikkelder dan 50/50 op papier en zal het 30/70 worden, ook prima! Wat we daarna opbouwen is dan automatisch 50/50! En een samenlevingscontract of trouwen op maandagmorgen is niet veel duurder dan het uurloon van de notaris . Het is in ieder geval belangrijk dat wat we ook regelen, we dat voor de geboorte doen. Maarja, eerst eens zwanger raken! Leuk weetje: Ik test op dit moment met Sensitest normaal en Sensitest extra gevoelig. Met normaal heb ik altijd een prima streepje. Per ongeluk de extra gevoelige besteld dit keer en ik ben ze nu beide aan het gebruiken om het verschil te zien. Morgenochtend zal ik een foto posten, want het is een zeer groot verschil kan ik je vertellen . De ene gaf een dikke streep vanmorgen en de ander nog een oplopend streepje. Ik zal de komende dagen beide gebruiken en ze naast elkaar op de foto zetten. Wij hebben een knuffelweekend voor de boeg ipv ma/di eisprong, dat is duidelijk!!
Wauw, een hope vroege eisprongen zo te horen! Ik zal die van mij dan toch ook maar een beetje in de gaten houden. Morgen al weer CD7! Dus nu een beetje scherp blijven. Interessant om al jullie overwegingen te horen. Aangezien wij op dit moment nog geen huis oid gekocht hebben (waren er over aan het denken, maar door verandering in werklocatie is het nu even wat lastiger op de locatie te beslissen), zijn er ook nog weinig bezittingen om iets over vast te leggen. Ik denk wel dat als we besluiten een huis te kopen dat ik een partnerschap zeker vast wil leggen (of samenlevingscontract, ik heb eigenlijk nog niet naar de verschillen gekeken). Die nieuwe regeling WBT alleen nieuwe dingen delen vind ik wel goed. Maar voor kinderen begrijp ik dat het niet per se nodig is en dat erkennen en gezag makkelijker is om te regelen..
@Ikook hoe lang is je cyclus normaal? Wanneer verwacht jij je eisprong? @ShaYo oh daar ben ik heeeel benieuwd naar! Ik gebruikte in de vorige ronde sensitest extra gevoelig. Toen had ik een piek van 3 dagen en dat vond ik echt verwarrend. Daarom nu weer de gewone besteld (ook sensitest). Ben dus erg benieuwd naar je verschillen!
Wat een gezellig geklets meiden. Ik lees met jullie mee hoor, maar zal nogal stil zijn. Heb namelijk afgelopen week de stap gezet naar de huisarts en doorverwijzing naar het zkh gekregen. Verwacht dan ook echt niet meer dat het deze ronde ineens wel zou lukken dus heb niet zoveel te melden, maar vind het wel leuk om mee te lezen. Succes meiden met jullie vroege eisprongen, spannend!!
Ach wat naar... een hele stap! Hopelijk een hele goede stap en mag je toch nog snel zwanger zijn! Na 20 rondes mag het toch wel eens een keer!
NOD-lijst 9 t/m 15 oktober 9 oktober Bloomm, 27 jaar, 3e kindje, ronde 2 ShaYo, 30 jaar, 1e kindje, ronde 4 Elraange, 35 jaar, 4de kindje, ronde 9 (mmm-IUI) 10 oktober Plusje, 36 jaar, 1e kindje, ronde 6 Faithful, 37, 3e kindje, ronde 15 (4 na mk) Rissie10, 27 jaar, 2e kindje , ronde 1 11 oktober MicroRNA, 30 jaar, 1e kindje, ronde 3 na mk Tinkerbell1987, 30 jaar, 3de kindje, ronde 1 Rombely, 36 jaar, 3e kindje, ronde 20 12 oktober Milou1991, 26 jaar, 2e kindje, ronde 2 13 oktober Haakmuts1988, 28 jaar, 2e kindje, ronde 1 Angela22 - 24 jaar - 2e kindje - ronde 5 14 oktober Zoey4, 25 jaar, 1e kindje, ronde 5 Fluffyfishy, 28 jaar, 1e kindje, ronde 14 MMM, OI Oumi, 30 jaar, 3e kindje, 2e ronde met pregnyl Ikook, 25 jaar, 1e kindje, ronde 2 15 oktober Datumloos Gootje1988, 28 jaar, 2e kindje, ronde 6 Mww, 32 jaar, 2e kindje, ronde 5 Cyd, 27 jaar, 2e kindje, ronde 1 Totaal: 19 Wachtbankje (1), Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (2), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0) WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'quote' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren.
Welkom angela22! Veel geluk! Knuffel @Rombely! Dat is een grote stap. Ik hoop dat het allemaal meevalt en je snel een mooie test hebt.