Ja er zijn heel wat boekjes. Ik heb op dit moment de nieuwe Viva en Flair dus als je die wilt hebben moet je wel ff wachten Ik studeer Theologie, maar je kan ook Hebreeuws volgen voor het vak Hebreeuws Maar nu mijn vraag, welke vorm van Hebreeuws wil je? Wil je hebreeuws van de bijbel (theologie en Hebreeuws) of Ivriet (wat nu in Israel gesproken wordt door de Joden en via de NHA enzo kan worden bekeken)? Nou ik ben mijn ff aan het invullen en hij is helemaal de kluts kwijt... Mijn temp is ophooggeschoten en spoort niet Nu weet hij niet meer wanneer ik ovuleerde, gelukkig weet ik dat wel... hahaha Jedid-Jah
Ja dames, moet hier even op reageren. Helaas ben ik een van de weinigen die een dochtertje, Luna*, heeft gekregen met een open schedeltje. Ze is dus ook helaas dood geboren... Dus echt, slik alsjeblieft foliumzuur. Heb ik bij Luna* ook gedaan, dus het geeft nooit garanties, maar het verkleint de kans zeker! Liefs Marjolein
Me too! Nog 3 maandjes! Hoor je toch niet vaak, mensen die theologie studeren... Of ik heb me er nooit zo in verdiept... ... dat kan natuurlijk ook...hihi Zit jij nu ook in de sollicitatie fase? Of ben je al voorzien? Als ik jou verhalen zo lees dan ben je volgens mij gewoon hartstikke zwanger. Geen wonder dat die lijst van slag is... En geef maar een gil als je de Viva en Flair uit hebt!
Jouw verhaal is mede de reden geweest dat ik dit berichtje heb neergezet! (Wij staan al in Luna's* vriendenboek en ik kijk nog steeds regelmatig op haar mooie vlindersite! *knuddel*) Er heeft verder nog niemand op gereageerd (hoeft ook niet persé, hoor ), maar hoop wèl dat het gelezen en 'opgenomen' is...
ik wil wel reageren hoor. ik slik foliumzuur net als alle andere meiden op het forum.. Ik zat terug te lezen wat er dan gezegt werd...ik denk dat niemand zich dan ook aangesproken voelt want het ging er meer over wat iedereen nog meer slikte.... het is een afschuwelijk verhaal wat jullie vertellen en hoop dat het niemand over komt....en ik snap dat jullie willen laten zien dat het belangerijk is! Maar voor sommige mensen is het ook moelijk om te horen/lezen....strekte....ik dat gun je niemand
@ Moontjes: GEFELICITEERD! @ Jedid-jah: woehoe, nog steeds geen ongi. Je kansen nemen steeds meer toe! Succes iedereen met afwachten verder. Enne: ik slik ook braaf foliumzuur, . groetjes noppie
Hi Sheri, Dat is weer even geleden. Hier gaat het wel redelijk. Op onze manier hebben we erg veel geklust deze maand, maar dat vinden we allebei wel erg geforceerd allemaal. Verder ben ik er wel erg mee bezig en veel op het forum aan het lezen. Ben wel erg moe: combinatie van langdurig slecht weer en mijn burnout-depri-symptomen vrees ik..... Anyway: hopen op beter weer en op zwangerschap I guess..... Voor ons is het wat lastig dat ik mijn cyclus eigenlijk nog niet goed ken, dus het is nog wat gokken links en rechts.... Hoe gaat het met jou? Voel je je goed? liefs noppie
Hallo allemaal! Ik slik ook foliumzuur. Al sinds ik gestopt ben met de pil. Ook om meerdere redenen eigenlijk. Mijn lieve neefje is namelijk ook geboren met een schisis. Terwijl mijn tante gewoon foliumzuur slikte tijdens het begin van haar zwangerschap. Daarintegen heb ik wel getwijfeld moet ik zeggen. Mijn eerste neefje (van 3 neefjes) was niet gepland, wel gewenst natuurlijk. Mijn tante was al ruim 4 maanden zwanger toen ze het ontdekte. Tot die tijd alles gedaan wat slecht is natuurlijk, roken, alcohol (matig hoor), bij schapen rondlopen die aan het lammeren waren, de tuin doen etc. etc. Toch was het een reuze "gezond" knulletje. Mijn tweede neefje was gepland. Tijdens haar zwangerschap heeft ze overal rekening mee gehouden, foliumzuur, niet bij de schapen etc. etc. Hij werd geboren met een schisis en het syndroom van down. Mijn derde en laatste neefje was eveneens niet gepland, ook weer niets voor geslikt en kwam ook weer als "gezond" ter wereld... Dus zo scheef kan het zijn. Mijn beste vriendin was al 10 weken zwanger toen het ontdekte en is toen alsnog foliumzuur gaan slikken. En zij brengt ook een prachtig mooie en "gezonde" dochter op de wereld. (Ik zet bewust gezond tussen aanhalingtekens omdat het niet wil zeggen dat een kindje met schisis of het Downs syndroom niet gezond is) Dus vandaar mijn twijfels over het slikken van foliumzuur..... MAAR TOCH DOEN HOOR! Voordat er mensen in paniek raken.... Het syndroom van Down is een genetische afwijking! Dit wordt al bepaald bij de eerste celdelingen. Al had mijn tante kilo's foliumzuur geslikt was hij nog geboren met het syndroom van Down.
Hoi Karina, Kan me voorstellen dat je een dubbel gevoel erbij hebt nu.... Ik vind het fijn om te lezen dat je ondanks alles toch foliumzuur slikt! Ik hoop dat jullie heel snel zwanger mogen zijn van een gezond kindje!
Ik ben ook erg blij dat ik foliumzuur slik. Zeker na het lezen van jullie verhaal. Dat was voor mij ook zeker de bevestiging dat ik het goed doe zo. Wij hopen ook dat ons kindje straks gezond is, mochten we zwanger zijn. Ik hoop voor jullie natuurlijk ook dat het geluk dit keer wel helemaal aan jullie kant zal staan! Karina
Hoi Noppie Wat is een burnout-depri symptomen natuurlijk is het een stomme vraag van me Weet je ik zit af en toe aan je te denken of je zwanger bent dat hoop ik...(duim voor je) Ik heb nog erg pijnlijke gevoelige opgezwollen zwaar en aanbranden (.)(.) en de witte punten rond en op tepelhoven.Ook heel moe heb nog last van hartkloppingen en licht misselijkheid. Heb erg dorst...Elke nacht's ben ik wakker en moest naar de wc gaan.daarna kan ik niet meer in slaap komen. Lig 2 tot 2,5 uur wakker.Lastig he! Mijn afspraak met verloskundige is op 22 april aanstaande Eerst moet ik op de gemaakte afspraak komen met Gynaecologie voor de echo op 15 april aanstaande. Het is inderdaad lastig dat je je cyclus nog niet goed kent dat heb ik ook van gehad, op mijn instinct gevoel ken ik wanneer ovulatie op de gang kwam ben ik er 1 keer geraakt. Noppie, Laat me weten hoe het met je gaat ik zal voor je duimen Liefs Sheri
Ik slik ook foliumzuur. Maar moet heel eerlijk zeggen dat ik het nogal eens vergeet. Ben nl. een beetje verstrooid en dan wil ik nog wel eens wat vergeten.... maar ik probeer elke avond trouw een tabletje foliumzuur te slikken.
bij mijn 1e zwangerschap heb ik geen foliumzuur geslikt, want wist pas later dat ik zwanger was en hoever ik was! wist toen ook niet dat het belangrijk zou kunnen zijn! maar ik slik nu sowieso nu het de wintermaanden nog zijn vitamine pillen waar ook foliumzuur in zit. ik zag dat er ook weer een zwangere bij is gekomen gefeliciteerd! ik heb hier ook nog een flair in de aanbieding voor de wachtbank ga nog wat doen in huis, heb gewerkt en vriend en zoontje komen om 17.30 pas thuis!
Hoi allemaal, Moontjen: van harte met je zwangerschap! Jedid-jah, mens hoe hou je het uit om niet te testen...ik heb bewondering voor je! Rian; veel sterkte... Natjes; het kan nog alle kanten op, beterschap! Even hier een kleine update; vanmorgen weer getest (dinsdag voor t laatst getest) en wederom negatiever dan negatief. No doubt about it. Ik zag dat iemand ook zei dat het minimaal 6 weken duurt na een mk, nou ging het volgens mij al mis doordat het niet goed ingenesteld was want mijn testen waren licht positief en zijn ook niet donkerder geworden en na 4 dagen was het mis...ik zit nu dus op 6 weken (42 dagen...man ) Geen ongi, geen buikpijn, niks. Volgens mij kan op "cyclus in de war", welke mooie kleur dat ook mag zijn Groetjes, Rosanna
Het kan na een miskraam inderdaad verschillen wanneer je weer ongi wordt... Maar ik kan me voorstellen dat je er gek van wordt... Geen pijl op te trekken dus.. Succes meid, hoop dat je of snel ingi mag worden (weet je tenminste dat je lichaam weer op orde is) en heel snel toch een mooie test in handen mag hebben!
bij mij duurde het na mijn miskraam 10 weken voordat ik ongesteld werd... nou was mijn cysclus voor mijn miskraam al niet normaal, weet niet hoe dat bij jou was? eigenlijk begint het bij pas sinds mijn ongi na mijn miskraam pas ergens op te lijken... maar wel vervelend hoor meid!